Werk & Studie alle pijlers

Cursus flash/dreamweaver???

02-09-2009 09:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk momenteel als dtp/grafisch ontwerper bij een reclameburo.

Zou graag mijn kennis willen uitbreiden en mag een cursus gaan doen.

Zit te denken aan flash/dreamweaver. Ik zou flash filmpjes/animaties willen kunnen maken en met flash/dreamweaver 'eenvoudige' sites opzetten.

Wat ik wil is wat meer kennis, niet zo uitgebreid technisch, lange studie ed als Hangmat in haar topic laatst over had... (vandaar nieuw topic )

Weet iemand wat een geschikte cursus is?
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
weet niet uit welke regio je komt, maar op een grafische school (eindhoven igg) geven ze misschien geschikte cursussen voor jou.

Ik heb daar de deeltijd opleiding multimedia gedaan, maar ook korte cursussen zijn daar mogelijk.
Ohja... regio midden nl... Utrecht en omgeving.

Gaat idd om een cursus van aantal avonden/dagdelen.
Ik heb een leuke cursus webdesign voor beginners (Dreamweaver) gedaan in Rotterdam bij de SKVR Beeldfabriek. Is dat te ver voor je? Goed betaalbaar en een leuke cursus. Op de cursus voor gevordenen leert je omgaan met Flash.
Oh er zit een Grafisch Lyceum in Utrecht geloof ik. Google even en je vind hetvanzelf. Daar geven ze ook avondcursussen.
http://www.yourvisions.nl/

HA, een topic-spinn-off :-D

Bij het bovenstaande hebben ze ook cursussen dreamweaver en flash beginners en gevordereden.

Leuk dat je baas dat wil betalen! Ik denk nog steeds aan de cursus webdesign van het mediacollege in rotterdam. Ik moet gewoon iets gaan doen. En het lijkt me gewoon leuk.
Ik ben ook al jaren vormgever en vond die cursus best pittig. Het is zo anders als vormgeven voor drukwerk!
ja sorry, maar dan toch wat anders. Meer cursus zoek ik.

Ga jij die hele opleiding doen?

Thnx voor die link, zou alleen handiger zijn als in de cursus flash EN dreamweaver zit, hoef ik er geen 2 te doen...
Welke vond jij pittig Tinus?
Nou ik vond gewoon het hele webdesign pittig. Het is zooo anders als het werk wat je normaal doet als je vormgever bent. Het is erg technisch, je moet HTML-codes leren bijvoorbeeld. Ik vond het vooral lastig omdat ik vanalles wilde, maar nog echt geen flauw idee had hoe ik dat kon maken. Ik ben behoorlijk visueel ingesteld, dus wil graag iets moois maken, maar ik werd beperkt door mijn kennis. Nu na die beginnerscursus vind ik het nog steeds erg moeilijk om echt te beginnen aan iets. Je moet het echt veel doen, veel oefenen. Langzaam lukt het wel, maar ik vind wel dat ik echt echt echt die cursus voor gevordenen moet gaan doen.

Heb jij al een beetje basiskennis van HTML en Dreamweaver? Zo nee, dan raad ik je aan om eerst dat onder de knie te krijgen. Flash is echt een compleet ander programma.
Oei, dat klinkt pittig ja. Maar met Dreamweaver ga je dus HTML schrijven.....?

Zal hier geen hele websites gaan bouwen, maar beetje kennis is nooit weg. En flash filmpjes maken om op site te plaatsen...

Jeetje maar is toch nog wat ingewikkelder dus...
Ja ik vond van wel. Ik dacht eigenlijk dat ik met mijn grafische ervaring 'het wel ff zou leren' maar dat viel vies tegen, haha!

Maar als je alleen filmpjes wilt maken dan moet je het hele Dreamweaver misschien maar niet doen en je echt alleen op Flash storten. Zover ben ik zelf nog niet (moet eerst nog even een kind baren )
Haha dat is nog eens een leuke klus! (tenminste bevalling zelf niet lijkt me )

Ik wil iig flash, maar dacht dat combi nodig was dan....

Ik zal me eens op die sites verdiepen, kijken wat verschillende cursussen aanbieden.

Jij doet dus geen flash maar juist dreamweaver? En das (te) pittig?
Klopt, ik kan nu alleen nog in Dreamweaver werken. Maar ik wilde ook echt graag websites maken. Flash wil ik ook nog wel graag leren hoor, maar had mijn handen al vol aan die cursus voor beginners. Eerst maar een beetje in Dreamweaver gaan oefenen en dan doe ik die Flash cursus over een jaartje ook nog wel.
.
Oh oke, ik moest op die cursus juist eerst de basic HTML leren voordat ik die mocht gaan toepassen in Dreamweaver.
Jeeeejte is echt ingewikkelder dan ik dacht... Haha

Zoo knap Pure dat je dat al zo jong kon! Je weet er zo te horen veel van!

Zoals ik zei, kunnen wij zelf 'achter' de site. Daar kunnen we tekst en plaatjes toevoegen en bewerken. O.a. kunnen we daar flash filmpjes inzetten.

Als ik dreamweaver en evt. flash ga doen, kan ik dan meer dan alleen erachter, maar ook zelf maken ofzo?
Beetje verkeerd geformuleerd; ik begon op mijn 13e, op mijn 15e wist ik de meeste dingen wel, ik denk dat dat interesse is. Gewoon heel veel kopiëren en daaruit leren. Ik kopiëerde alles van andere wat ik mooi vond (frames enzo, geen afbeeldingen) en probeerde het dan na te maken.

Misschien is een basis html cursus wel handig voor dreamweaver, maar dat zou ik gewoon op internet proberen te leren. Genoeg informatie om een begin te maken.

Als je dreamweaver en/of HTML kunt dan kun je zelf de website in elkaar zetten. Flash kun je op de website zetten als je een filmpje/animatie hebt gemaakt. (ik kan trouwens niet echt flash, wel gehad op school, maar de leren wist zelf ook niet hoe het moest...) Toen heb ik veel aan deze website gehad: http://www.bewired.nl/
Met Dreamweaver en Flash kun je allebei hele nieuwe websites maken.

Het verschil is min of meer dat je met Flash leuke effecten en filmpjes kan maken. Met Dreamweaver maak je wat meer informatieve websites bijvoorbeeld. Maar met beide programma's kan je je helemaal creatief uitleven, alleen kan je met Dreamweaver niet heel veel spectaculairs maken (behalve met Javascripts, alleen is dat ook weer die vervolgcursus dus ik weet nog niet hoe )

Je kan ook Flash elementen in een HTML (Dreamweaver) website gebruiken.
Maar goed, ik wist er ook helemaal niks van totdat ik die cursus ging doen. Misschien dat het daarom een beetje tegenviel, wnat ik dacht echt dat ik het wel ff zou leren. Zeker omdat ik door mijn werk veel ervaring met vorngeving had, t.o.v. de meeste andere cursisten (hobby-isten, maar ook huisvrouwen en mensen uit het bedrijfsleven die zelf een site wilde maken voor het bedrijf).
Ja sowieso interesse ed hebben we er wel voor! Maar het is idd hele andere tak. Ik ga iig voor Flash, zal Dreamweaver nog even bedenken...
Succes met de cursus! Ben benieuwd naar alle mooie dingen die je gaat maken.
Ik ook
Hier al jaren een vormgevers-achtergrond (illustrator, photoshop, maar ook met echte animatie-programma's gerommeld; after-effects etc.). Heb paar jaar gelden bij het UCK (Utrechts Centrum voor de Kunsten) een goede cursus Dreamweaver gedaan. Weet niet of dezelfde docent er nog zit, maar dat was een leuke vent die ook het niveau tamelijk hoog hield. Ik was vooraf een beetje bang om tussen de huisvrouwtjes terecht te komen, maar als je b.v. nog geen Photoshop kende, had je echt wel een beetje een achterstand.

Kreeg tijdens de cursus een nieuwe drukke baan waardoor het eigen project waar ik op de curus aan werkte niet is afgekomen, maar dat lag dus niet aan de docent.
Thnx iemand (leuke naam )

Ga eens even goed googlen voor cursussen, wil liever niet naar GLU namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven