* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
O, van die gastroscopie wist ik nog niet nee. Het lijkt me ook geen pretje, maar hopelijk komt er idd wat uit. Wat raar, een soort benauwdheid tijdens het eten. Is dat met al het eten?

Hai mama's, kennen jullie me nog?? Heb de afgelopen tijd zo weinig tijd gehad om uitgebreid te komen lezen (pc op zolder, schiet niet op dus) en wilde ook niet alleen komen ego-posten.. Maar goed, al het gemiste bijlezen zit er voorlopig ook niet echt in (ben vorige week weer begonnen met werken --> voordeel is dat ik de hele dag achter de pc zit, dus waarschijnlijk wel wat vaker kan komen spieken ), dus ik kom toch mijn snoet maar even laten zien..

Allereerst Metis, wat een spannende tijd hebben jullie al achter de rug en nog steeds. Fijn dat je moeder al wel weer iets sterker lijkt te worden. Wat naar, met haar angst voor ziekenhuizen en dan met al die apparaten, ik zou het ook eng vinden om in zo'n lift te hangen. En dat verhaal van die vrouw naast haar op de ic.. :(

Dikke knuf voor jou en heel veel sterkte nog de komende tijd!

Jane, Peetje, ook lekker druk met de 2 spruitjes. Geniet nog even van jullie verlof!

UM, hoe ist met jou en Fiene en UJ?

Emmetje, fijn dat het allemaal zo herkenbaar is en dat de kleintjes allemaal wel eens hysterische krengen/etters zijn. Maakt het toch minder erg om daar eens over te klagen, vind ik.

Verder vluchtig de laatste 3 pagina's gelezen.

Las over straf geven. Noah wil nog wel eens met spullen gooien of slaan (komt gelukkig niet vaak voor) en dan gaat hij op een stoeltje in de gang. Ik zet hem er dan op en zeg: "Zitten en blijven zitten" Dan blijft ie netjes zitten, vaak begint ie wel een beetje te huilen. Daarna vraag ik of hij weet waarom hij op de gang moest en leg het nog een keer uit. Dan een knuffel en weer verder spelen (sojjie mama ) Hij is daarna nog wel onder de indruk en vertelt nog een paar keer dat Noah stout is geweest. Ben hier dus wel een beetje voorzichtig mee, want ik wil niet dat ie gaat denken dat hij stout is.

Verder vertelt hij ook honderduit over wat hij allemaal heeft gedaan en gezien: "Niegtuig in de lucht zien. Achter de wolken. Hekopter achter het dak." Enz. In zijn bed ligt hij vaak alle mensen die hij kent nog op te noemen, inclusief huisdieren, vriendjes/leidsters van het kdv en Sesamstraat-figuren. We liggen soms helemaal in een deuk op de overloop. "Graaf Teww (Tel), Ennemini, Aat, ELmoooo" enz enz Kan zijn mond niet houden hoor, die kleine aap.

Zinnetjes komen ook al steeds beter en hij kan nu al best netjes om dingen vragen "Mag ik Biba-toetje (vd C1000 ) eten?" (In zn enthousiasme wordt er ook wel eens gecommandeerd "Opa! Zitten!" Dan zeggen we Alsjeblieft? En dan komt er met een big smile en een gekke stem: "Appefiets?!" Nou, dan krijgt ie alles gedaan dus, haha.

Voetballen (wordt hier echt niet extra gestimuleerd, zou het nl echt niet erg vinden als hij NIET ging voetballen ) vindt ie helemaal het einde en hij kan nog hard en gericht schieten ook. Dus ik vrees toch zaterdagochtenden langs de lijn, haha.

Mijn vriend begon al heel vroeg met tellen, toen Noah kon lopen telde hij altijd de traptreden met hem, dus tot 14 tellen zit er al helemaal ingebakken

En ook verbanden leggen, ik vind het zo verbazingwekkend wat een kleintje van 2 allemaal al kan! Hebben jullie dat ook? Ik sta er soms echt van te kijken.. Maar misschien is dat wel heel naief en rozewolkerig

Hm, toch een lang ego-verhaal geworden. Als ik eenmaal op dreef ben alle 'kunstjes' en nieuwe ontwikkelingen te vertellen.. Vind dit (op de driftbuien na) wel echt een hele leuke leeftijd. Vermoeiend, maar meestal heel gezellig.

Ik ga nog even tutten met de kleine Milan en dan hopelijk een rustig nachtje.

Tot gauw! (zal mn best doen, want zou het jammer vinden om het te laten verwateren)
Goedemorgen!

Peetje: Ja, het is met al het soort eten. Tijdje bijgehouden wanneer en waarbij het was maar geen rode lijn in te ontdekken. Allergie sluit huisarts uit omdat de klachten anders langer aan zouden blijven houden.

Wat lekker dat Luuk door heeft geslapen. Hoe is het vannacht gegaan? Pruimenjam al geproefd?

Zonnetje: Hahaha ja ken je nog, hoe zouden we jou nou kunnen vergeten! Eva lijkt wel wat op Noah geloof ik qua kletspraatjes. Ook dat sojjie mama als ze op de gang heeft gezeten (al komt het er bij Eva soms nog wel erg onwillig uit *zucht*) En inderdaad ook alles vertellen wat ze ziet, meegemaakt heeft etc. Soms kan ze zo wijs uit de hoek komen, bijv "papa is aan werk zeker?" of "papa is werken denk ik" Eigenwijs krengetje hahaha. Ze is ook erg van het "goedzo mama" als ik bijv mijn drinken op tafel zet, afwasmachine leeggehaald heb etc.

Gisteren eens biba-boerderijworst meegenomen. Heeft Eva vanmorgen 3 (ja drie) boterhammen mee op. Weliswaar liet ze korst liggen "voor Rocky"= papegaai, die gek is op korstjes brood, ze is zo gul als het haar uitkomt, maar toch....3 broodjes. Ben helemaal trots. Zij was ook erg trots op zichzelf geloof ik want ze bleef maar zeggen dat ze zo'n grote meid was. Toen M naar beneden kwam ging ze he took meteen vertellen "die boodjes op papa"

Wauw, Noah kan dus al tot 14 tellen, knap hoor!. Eva blijft nog steeds hangen bij 10. Soms moet ik wel lachen, vraag ik welke kleur ze wil, geeft ze als antwoord "8" Haalt ze soms nog wat door elkaar. Verder vindt ze het allemaal wel heel interessant en vindt ze het een erg leuk spelletje om tegen mensen te zeggen dat ze bijv al 6 is, net of men daarin trapt

Oh ja, laatst was wel sneu. Mijn nichtje heeft een zoontje gekregen dus ik vertelde dat M nu een broertje heeft, een klein babytje. Meteen vertrok haar gezicht "Eva wil ook babytje" Sowieso is ze gek op baby's en kan ze uren in een kinderwagen naar baby's kijken.
quote:Metis schreef op 01 september 2009 @ 08:41:

Zonnetje: Hahaha ja ken je nog, hoe zouden we jou nou kunnen vergeten!

*Krabt achter haar oor* Ik vat m op als compliment! Hehe..

Die Eva is helemaal een kletskontje he! Grappig he, die bedenkelijke uitspraken.. Noah ook soms: "Niegtuig neg, achter de wolken, denk ik" *proest*

Maar ook dat brutale af en toe. Laatst liet ik met de stofzuiger mijn (mooie, dure :-s) gitaar omvallen. Noah kwam meteen kijken, dus ik uitleggen dat ik neit zo goed had opgelet. Hij (met zware stem) "Mama, opette, 'dorie!" Achteraf wel erg om moeten lachen.

Wat schattig van Eva, 'ik wil ook een baby'.. Je weet in ieder geval dat je genoeg hulp hebt dan!

Weet ff niet meer wat je ook alweer nog meer vertelde (jaaaaa, 9 mnd op enz. enz. )

Ga even eten, fijne avond!
Goeiemorgen allemaal!

Ik kom ook weer even langswaaien.

Metis, fijn dat je moeder stukje bij beetje de goede kant op gaat. Fijn ook voor haar dat jullie alles een beetje in beeld hebben gebracht. Misschien kijkt ze er nooit meer naar, maar ik kan me voorstellen dat het heel vreemd voelt als je een stukje 'mist'. Mijn moeder heeft in het ziekenhuis zelf een dagboekje bijgehouden toendertijd (al zullen dat meer teksten zijn a la strawberry fields van the Beatles...denkend aan al die medicijnen)

Jane, het gaat hard met Joost zeg! Fijn dat hij het zo goed doet. BV gaat ook goed? Super zeg...en ja..druk is het zeker met 2, maar ze worden vanzelf ouder en minder afhankelijk. Voor je het weet zitten ze op school en heb je zeeën van tijd (dream on )

Peetje, Luuk gaat ook goed he? Femke komt dus ook uit bed? Komt ze niet haar kamer uit? Dat deed Salomé wel, heel hinderlijk, want als ik haar terug bracht, dan lachtte ze me gewoon uit. Ze maakte er een spelletje van, dus nu hebben we rigoreus de deurklink omhoog in haar kamer (of had ik dat al gezegd hier?) Werkt wel...al ben ik er eigenlijk niet zo'n fan van.

Zonnetje, wat een kletskous die Noah! Wel gezellig lijkt me. Hoe gaat het met jullie viertjes qua organisatie nu je weer aan het werk bent? Milan draait lekker mee denk ik?

Hier gaat alles zijn drukke gangetje. Salomé is begonnen op de peuterspeelzaal en ze vind het vreselijk. De eerste keer wist ze echt niet wat haar overkwam, je zag die oogjes groter en groter worden. Maar stukje bij beetje gaat het beter, ze moet gewoon erg wennen. Ze is niet echt verdrietig dat ze daar zit, meer boos. Ze wil gewoon haar gang gaan en niet in de kring zitten enzo. Salomé en haar authority issues Ach ze went vanzelf, ik heb wel vertrouwen in de juf. Ik merk dat Salomé er wel wat aan heeft dat ze gaat, zeker met het oog op het niet-praten. Dat gaat nl wel steeds beter, zelfs tellen tot 4 met 4 vingers in de lucht (die vingers zijn show, dat klopt van geen kant, maar het ziet er wel leuk uit)

Olivia gaat ook als een speer, ze draagt nog wel haar spreidbroek. Maar dat is bijna klaar. Ze tijgert als een wilde achteruit door de kamer en de eerste tandjes komen door (meteen 4 tegelijk). Nog een anderhalve maand en ze is alweer een jaar

En ik ben nog steeds lekker aan het werk, krijg steeds meer op mijn bord (en meer op de bank, dus dan is het niet zo erg ) En ik begin met een opleiding, het diploma is verplicht per volgend jaar, dus dat kan ik op de valreep gaan halen. Vanavond is de eerste cursusavond, ben benieuwd. Heb er wel zin in!

Ik ga dit snel posten voor het weg is, het is nogal een lap

En euh.... kennen jullie mij óók nog?

Druk, druk, druk enzovoorts

Nu héél eventjes tijd voor mezelf (hoop ik).

Vorige week naar het CB geweest met Joost. De 2-maands check, al was ie nog maar 7,5 week. Alles goed, 5975 gr en 60,5 cm (dus Luuk is nog steeds iets groter, haha).

De gevolgen v/d prikken waren rampzalig: boy-o-boy, koorts en wakker vanaf 14.30 uur tot 21.00 uur. Toen 2 uurtjes in mijn armen geslapen. En weer wakker van 23.00 uur tot 02.00 uur. Daarna weer 2 uurtjes in mijn armen geslapen in bed. Daarna om 04.00 uur tòch ingebakerd, tegen de regels in. En toen heeft ie lekker gepit en heb ik ook nog een paar uurtjes kunnen pakken. Pffff, wat een nacht. Ik kijk nu al uit naar 25 september, wanneer ie de 2e prikjes gaat krijgen .

Afgelopen dinsdag met Laura naar het CB geweest. Ook alles goed qua ontwikkeling. Ze ligt met praten voor, maar als ik Noah en Eva zo hoor, dan gaan ze wel gelijk op. Zinnen van 3/4/5 woorden zijn al heel normaal.

Alleen qua groei begint ze nu iets achter te blijven: 12,0 kg en 87,5 cm. Ze heeft altijd op de +1 lijn gezeten, maar is nu onder de 0-lijn gedoken. Op zich niet erg, ik ben ook niet groot.

*2 uur later*

We zijn nog steeds aan het rommelen met Joost's nachtvoedingen. Ondanks een 'verplichte' late avondfles blijft hij de voeding van 18.00 uur als laatste voeding zien. Hij drinkt dan heel veel en is de 5/6 uur daarna niet wakker te krijgen.

We worden er een beetje moedeloos van om het te willen sturen. We hebben gisteren dan maar afgesproken dat we het los gaan laten en hem zelf laten bepalen wanneer ie drinkt. Dat betekende vannacht er 3x uit (01.00 uur, 05.00 uur en 06.00 uur). Zucht... Ik ben bang dat we (ik dus) nog héél lang aan een nachtvoeding vast zit, voordat hij van 18.00 uur tot 06.00 uur door gaat slapen. Het is niet anders. Ik ben behoorlijk brak dus nu !

Zijn jullie kindjes ook zo bezig met 'ik' 'jij' 'mij' 'jou(w)' ? Grappig hoe ze dingen nog door elkaar haalt. Vanochtend straalde ze van trots toen ze wees op haar eigen jasje die ze aanhad en zei: 'jou jas mama'. Ja schat, die is van jou .

Ook is ze heel erg bezig met klein/groot ('hele gote hap mama'), veel/weinig, hoog/laag, meer/minder, ver/dichtbij enz.

Of met 'op' en bijv. 'leeg' (de emmer is op -> leeg).

Nou, de kleine man is er weer....

Later !
Femke is ook een echte kletstante, heel gezellig.

En Salomé moet dus nog wel wennen op de peuterspeelzaal? Ja, het is natuurlijk ook wel wat, opeens zoveel kindjes om haar heen.

Femke komt nooit meer haar bed uit eigenlijk. Helemaal in het begin nog wel, toen viel ze er ook wel eens uit. Maar toen hadden we er een eenpersoons matras naast liggen. Daarna een bv-kussen en toen zo'n bedhekje. Nu gaat ze er nooit meer uit. Ja, laatst nog een keertje, toen stond ze om 6 uur 's ochtends huilend naast haar ben, ze kon er niet meer in. Toen ik haar terug legde en zei dat ze nog even moest gaan slapen, is ze nog zo'n anderhalf uur stil geweest.

Maar goed, voor het geval dat doen we toch maar het traphekje dicht, want ze kan bij de deurklink.

Laatst deed ze Luuks kamer al open want ze wilde bij hem kijken. Ik kon haar snel weer naar buiten krijgen, want Luuk sliep nog zo lekker.

Maar vanochtend lukte het weer niet om de deur open te krijgen. Of ze had er gewoon het geduld niet voor, kan natuurlijk ook.

Gisteren ben ik naar een vriendin geweest, hun middelst dochter werd 4 jaar. Was ongeveer zo'n 75 minuten rijden. Luuk was voorbeeldig en Femke ook wel. Maar samen spelen met iets is soms nog wel moeilijk. Dan vindt ze dat het van haar is en dan wordt ze boos. Ze zegt dan "Nee!!!, ikke mij!"

Grappig dat Laura zo bezig is met die tegenstellingen.

Ik zong laatst met Femke poesje mauw. Toen ik de zin "ik heb lekkere melk voor jou" zong zei ze: "Nee, melk voor mij!" Poesje mocht geen melk, die wilde zij.

Zielig dat Joost zo'n last van de prikjes heeft.

En wat betreft het doorslapen...je kunt het inderdaad maar het beste loslaten. Heb ik ook maar gedaan (zo goed mogelijk) en Luuk heeft al 2 keer doorgeslapen, joehoe. Vannacht weer, om half elf werd hij (uit zichzelf) wakker en vanochtend werd ie pas weer om acht uur wakker!

De nacht ervoor werd ie om kwart over 12 wakker en toen heb ik hem om tien over acht wakker gemaakt omdat we weg gingen. Dus het gaat de goede kant op!

Jij gaat toch ook bijna op vakantie Jane?

Wij gaan vannacht weg, we rijden om ongeveer 3 à 4 uur weg schat ik. Dan ga ik eerst Luuk wat geven als hij wat wil en dan proberen we toch wel een uur of 3,4 te rijden.

Inpakken vind ik wel lastig hoor. Het komt er ws op neer dat ik de hele garderobe van de kids in de koffers doe. Ik ben altijd zo bang dat ik te weinig meeneem. Maar meestal gebruik ik maar de helft.

Nou ja, zolang het in de auto past...

Zwager en schoonzus komen trouwens nog wel met de kinderen, maar ze komen niet zo heel lang. Dan heb ik een deadline, dan moet alles klaar zijn...
Gisteren zijn we naar de dierentuin geweest en ik voel me meteen niet meer schuldig over het tvkijken tijdens het ontbijt. Ze kent namelijk veel dieren! Stond er echt van te kijken. En dat alles met dank aan onze grote dierenredder Diego. "Kijk mama, lama's. Helpen Diego met klimmen." Zo ging dat maar door, bij al die dieren vertellen wat voor dieren het zijn en welke ro lze blijkbaar spelen bij Diego, heel grappig. Ze vond de pingpings (pinguins) en de zeeleeuwen toch wel het leukste. Bij de zeeleeuwen was een show en dat vond ze helemaal geweldig. Ze zat te gillen van plezier en te klappen. De beren daarentegen vond ze best eng. "mama, beren wel beetje spannend"

Mijn moeder is naar medium care overgebracht! Goed nieuws dus.

Emmetje: Hahaha Salomé heeft dus nu al moeite met gezag Maar ja, wel logisch dat ze moet wennen maar hopelijk went ze snel en vindt ze het straks helemaal geweldig.

Jane: Mooi dat alles goed was met Laura en Joost. Kan me de brakheid wel voorstellen zeg.

Die tegenstellingen zijn leuk hé. Was al tijdje geleden hoor maar wel grappig: Eva was boek aan het lezen, klapt boek dicht "mama, boek uit" Daarna boek weer open "mama, boek weer aan"

Eva loopt inderdaad ook voor dus dan lopen ze wel gelijk op inderdaad. Maarrrr...wij hebben een buurmeisje, 2 maandjes ouder dan Eva. En die praat goed! Toen we haar nog niet gezien hadden, schatten we haar gebaseerd op het horen praten, wel 3 ofzo. Echt hele volzinnen. Knap hoor en heel grappig om dat aan te horen.

Peetje dus lekker op vakantie nu, heerlijk.

Zonnetje: Natuurlijk is dat een complimentje, wat dacht jij dan?

Hahahaha dat brutale ken ik ook ja, pffffff. En Eva is af en toe (nou ja, laat dat af en toe maar weg) een bemoeial, niet te zuinig. "Rinus, ophouden nu, mag niet" (de kat heeft het dan weer te verduren) Gisteren aten we snel wat patat, M pakt zijn kroket en eet hem zo uit de hand op. "papa, koket op bord, vork eten"

Mevrouw-ik-zeg-wel-even-hoe-het-allemaal-moet.

Verder is ze heel erg van het selluf doen. Best lastig soms. Wil ze zelf in de auto klimmen en in het autostoeltje gaan zitten en dat duurt dan even natuurlijk. Of zelf de buggy/winkelwagen oid duwen.

Maar ik vind dit wel een ontzettend leuke periode hoor. Vanmorgen waren we samen aan het ontbijten en dan verzucht ze zo lief "mama, gezellig hé" *smelt*
Hai!

Even een snel vraagje aan jullie, is het tandenpoetsen bij jullie ook altijd zo'n drama?

Noah zegt altijd vol goede moed "tande soepe!" en hij 'poetst' dan eerst zelf zijn tandjes. Maar als ik (of vriend) het wil overnemen moet ik hem altijd in de houdgreep nemen en zijn kiesjes zo poetsen (vaak tandenborstel klemvast tussen zijn kiezen)

Daarna is het ook meteen over en is het weer gezellig, maar ik word er zo moe van en hij wordt ook steeds sterker. Ik moet onderhand bovenop hem zitten om alle ledematen in bedwang te houden.

Hoop dat jullie een tip hebben..

Samen poetsen (dus vriend of ik tegelijk met hem poetsen) hebben we ook al geprobeerd, maar hij vertikt gewoon zijn mond open te doen als wij hem na willen poetsen.

Kom later bijlezen, zag dat er weer een paar gezellige verhalen stonden. Nu even druk op het werk!
Zonnetje even snel voor je tandenpoetsdrama...hier namelijk ook. Wat we nu doen is eerst wij poetsen, en daarna mag Salomé zelf. En streng optreden haha
Hier ook drama. Ze mag altijd eerst zelf poetsen en dan poetsen wij het na. Meestal zit ik dan een beetje dom te doen over dat ik nog brood zie zitten, dat er nog hagelslag zit etc etc. Vindt ze soms grappig. Of vragen hoe ver zij haar mond open kan doen, meestal trapt ze hier overgens niet in maar wellicht lukt tie bij jullie wel. Verder zingen we vaak tussendoor "tandjes poetsen, tandjes poetsen, heel mooi schoon...." En bazel ik wat over de tandarts dat hij vast vindt dat Eva zulke mooie, schone tandjes heeft. Zoiets dus.
Bedankt voor jullie reacties en de tips!

Het stelt me gerust dat het bij jullie ook niet altijd makkelijk gaat, ik vind het zo naar om elke keer dat gevecht aan te moeten gaan. Maar ja, we doen het natuurlijk wel, zij het met steeds andere 'trucjes' (liedje zingen, eerst Noah poetsen en dan mag hij de knuffels poetsen, aaaaaaaa en iiiiiiiiiii zeggen)maar een gevecht blijft het..

Frappant is het als er iemand anders bij is. Dan zeg ik: "Laat eens aan ... zien hoe goed jij je mond open kan houden." No problemo dan! *mompelt iets over eigenwijze ettertjes*

Gisteren hebben we geprobeerd tijdens het poetsen te bespreken wat hij allemaal had gegeten, dat leidde goed af en ik mocht helemaal achterin zijn mond poetsen.

Voor hoelang is nog de vraag, maar het biedt perspectief! En anders probeer ik de truc van de tandarts, want daar zijn we ook laatst geweest, dus hij weet wat het is.

Tot later! Ik ga even proberen van mijn rust (zolang die duurt ) te genieten, beide kleintjes liggen in bed en dat komt niet vaak tegelijkertijd voor!

UM: Van harte gefeliciteerd! Hele fijne dag gewenst hé

Zo, de eerste echte waarom-vragen hebben zich hier ook aangediend samen met het ".....is stom" uitspraken. In dit geval was luisteren ontzettend stom volgens Eva. Dat wordt dus nog wat allemaal.

Woensdagavond bruiloft gehad, was erg gezellig. Heerlijk ook even een avondje met z'n tweetjes weg zonder ons druk te maken om tijd oid, heerlijk. Mijn vriendin paste op en is hartstikke goed gegaan allemaal. Eva ging gewoon zonder problemen slapen enzo.

Gisteren had Eva flinke diarree, ze was verder niet ziek overigens. Maar wel heel rode billen nu en daar heeft ze wel last van. Vanmorgen was het gelukkig al een stuk minder en had ze ook geen diarree meer. Ze is wel naar de opvang dus vandaag rustig dagje voor mij.
Zonnetje en Metis, dank voor de felicittaties!

heb niet veel tijd om bij te posten hier want 'moet ' zo naar de sportschool..

Ga vandaag mijn verjaardag uitgebreider vieren: lekker koken voor mijn ouders en zusje met vriend. en lief en Fiene uiteraard. Gister had ik de hele dag een training."s Avonds stond een etentje met z'n 2tjes gepland, maar ik was zo moe dat we voor het toetje de trein naar huis hebben gepakt. Zo waren we nog net op tijd voor Gooische Vrouwen, lekker thuis op de bank, heeerlijk....

Dag allemaal!

hoop dat ik binnekort even de rust heb om wat uitgebreider te reageren..
Even ego- verhaal.. was weer even hectisch gister hier.

We zaten gezellig op het verjaardagsdiner (vriend was jarig) met mijn ouders en ineens begint Noah te vervelen en te hangen (ik werd eerst nog boos op hem :$ :(), in zijn mond te 'krabben'. Hij kreeg vlekjes in zijn gezicht, dus meteen maar het eten (kip Siam met cashewnoten) weggehaald en hem een toetje laten eten (geen idee hoe je dan eigenlijk moet handelen :$). Hij begon heel erg te hoesten, tot kokhalzen toe, heel naar. Naar de huisartsenpost, onderweg trok het hoesten gelukkig al wat weg. Hij was verder ook goed te pas. Daar moesten we hem uitkleden en had hij overal op zijn lijf galbulten die hij meteen begon open te krabben. Uiteindelijk met een drankje naar huis en nu gaat het al weer beter. Hij is nog niet helemaal in orde, hangerig en kijkt niet helder uit zijn oogjes, maar er sluimerde ook al een verkoudheid enz. dus dat zal ook allemaal wel meespelen. Toen ik me 's avonds uitkleedde, bleek ik ook een boel bulten op mijn bovenlijf te hebben (had al de hele avond jeuk aan mijn oren en handpalmen). Heel vaag dus. Maar van Notie wel schrikken, dus hopelijk kunnen we hem binnenkort laten testen. Konden de kruiden zijn, maar ook de noten, ook al had hij die zelf niet gegeten.

Ik heb de eerstvolgende voedingen voor Milan maar afgekolfd en weggegooid. Geen idee of het nodig was, maar liever even geen risico op nog zo'n rare reactie.

Fijne zondag nog allemaal..
Oeh Zonnetje wat een schrik zeg! Hoe is het nu met hem en met jou? Stomme vraag hoor maar als jij ook bulten had, houdt dat in dat jij dan ook ergens niet tegen kan?

UM: Hoe was je verjaardag verder? Lekker he, even samen op de bank hangen? Wel jammer van het etentje natuurlijk maar als je zo moe bent kun je er toch niet van genieten. Ben je vaker zo moe dan?

Straks moet ik naar de arbeidsdeskundige, ik ben benieuwd. Geen idee verder waarvoor precies. Ik denk dat het gaat over hoe we het werken gaan opbouwen, dus hoeveel uur per dag ik mee ga beginnen ofzo. We zien wel.

Gisterochtend naar mijn moeder geweest, en ze mag sinds zaterdag brood. Vindt ze helemaal geweldig na weken alleen appelmoes etc.
Ha Metis,

Hij is nog steeds niet in orde, hangerig, moe, maar dat kan ook van de verkoudheid en het medicijn komen.

Ja, gek dat ik ook bulten kreeg, maar bij mij was het stukken minder heftig, dus ga niet speciaal bij de arts laten testen. Heb verder nooit dit soort rare reacties, gelukkig.

Noah heeft trouwens de laatste dagen echt het gillen ontdekt. Als hij huilt, is het niet meer jammeren, maar echt krijsen. Pffff.. even op mijn tong bijten af en toe. Ik ga ervanuit dat ie zichzelf gewoon heel erg in de weg zit nu.

Fijn dat je moeder stukje bij beetje vooruit gaat. Heerlijk dat ze weer wat gewone dingen mag eten, alleen vla en dat soort dingen ben je ook snel zat, lijkt me.

UM, heb je een leuk verjaardagsdineetje gehad? Jammer van jullie etentje, maar na een dag training zou je mij ook op kunnen vegen

Ben sowieso, sinds ik Pfeiffer heb gehad (2003) toch stukken sneller moe. Voel me af en toe echt een oma (maar goed, nu wel goed excuus want nog aan het ontzwangeren ) als ik weer eens om 22 uur in bed lig.

Nou, mijn vriend ligt hondsberoerd op zolder, dus ik heb vrijgenomen. Werkgever is daar gelukkig redelijk flexibel in. Kleintjes liggen nu ook allebei in bed (duimen dat Milan ook blijft slapen!! ze slapen echt praktisch nooit tegelijk) dus ikhoop ook even te kunnen relaxen.
Zonnetje, oei zeg, dat klinkt mij een beetje als een hele heftige allergische reactie voor jullie allebei?

Wij zijn hier ook allebei al dagen verkouden, dat versterkt misschien bij Noah idd het een het ander.

MIjn moeheid was echt verkoudheidsgerelateerd, normaal ben ik altijd dol op mijn verjaardag. Gelukkig hebben we zaterdag het gezellig met familie thuis gevierd, dus toen heb ik niet zo hoeven opzitten in een restaurant, dat trok ik beter.

Metis, wat een goed nieuws van je moeder! jippie!

Ik moet zeggen dat ik er altijd om 22 uur in probeer te liggen... Ik zit gewoon zoveel beter in mijn vel als ik goed geslapen heb, en Fiene heeft precies hetzelfde, ook veel slaap nodig. Dan maar een oud wijf ( maar wel 1 met goede zin!)

Wie heeft er trouwens een goede tip om de kleertjes en tassen van de kleintjes met hun eigen naam te merken?

Wat gebruiken jullie daarvoor? graag niet iets met naaien aub, dat kan ik niet. Fiene heeft een gemerkte jas nodig voor de peuterspeelzaal en heb geen idee wat daarvoor is of waar ik t kan kopen.

Zon, slapen je mannetjes nog steeds? hoop het voor je. Erg belangrijk een flexibele werkgever, dat is voor mij ook echt een must voor als ik weer officieel aan t werk ga.

Succes Metis, bij de AD'er. Benieuwd wat hij zegt.

Emmetje, hoe doet Salomé het op de PSZ nu?

Ik heb trouwens volgende week een gesprek ( niet het eerste, maar wel met de aankomende collega' s nu) over werk op de afdeling reïntegratie van het psychatrisch ziekenhuis hier in mijn woonplaats. Hierbij zou ik mensen in horecawerkzaamheden daar op het terrein begeleiden.

Ik ga zelf nog even goed bekijken hoe ik dat zie en wil aanpakken, maar het lijkt me wel heel gaaf.

Joehoeeee... weer aan de slag na al die tijd, lijkt me echt gaaf.

En heb nog meer hot news: mijn ouders hebben een appartement in het centrum van mijn woonplaats gekocht!

Over 2 maanden wonen ze dus echt om de hoek, heerlijk, ideaal voor ons qua oppas en leuk voor Fiene!

Groetjes allemaal!
Is inmiddels gelukt! heb net online strijkbare naamlabels besteld!

ben benieuwd...
AU AU AU AU.....kiespijn! Vannacht dus ook beroerd geslapen, vanmorgen naar tandarts gebeld en morgenmiddag kan ik gelukkig terecht.

Gisteravond hebben we met zijn drieen leuk knutselwerkje in elkaar geflanst voor morgen "dag van de leidsters" We kregen een briefje van hoofdkantoor of we iets leuks wilde laten geven door de kinderen om de leidsters in het zonnetje te zetten. Hebben we grote toffee gemaakt die Eva helemaal geverfd heeft en daarin toffifee's gedaan. Een leuke kaart erbij en hopelijk vinden ze het leuk. Ik had het idee of het sinterklaas was en we met de surprises bezig waren hahaha

Zonnetje: hoe is het met Noah, al weer iets opgeknapt en weet je al wanneer je bij huisarts terecht kunt voor testjes? En hoe is het met je vriend? t Is wel ziekenboeg bij jullie he. Beterschap voor allemaal!

UM: Wat lekker dat je ouders in de buurt komen wonen! Heerlijk. Dat mis ik ook hoor. Klinkt leuk zeg dat werk, en inderdaad fijn om weer wat te gaan doen hé. Je hebt al oplossingvoor de jasjes maar ik heb een jasje waar zo', ding inzit waar je naam op kunt schrijven en in haar spijkerjasje heb ik het gewoon met stift neergezet. Ben ook al zo'n creabea met naaien ed

Met de rest ook alles goed?

Gesprek gehad met arbeidsdeskundige dus. Nou hij zei vooral dat het shit was allemaal. Hmmz. Hij kan potientele werkgevers niks bieden met mij omdat mijn ziektewet nog te kort duurt. Anders had hij me aangeboden bij werkgevers zonder dat ze mij hoeven betalen (dus met behoud van ziektewetuitkering) zodat ze wisten wat ze aan mij hadden en hen dus zo overhalen mij in dienst te nemen. Nou ja, dat is dus tig keer herhaald dat dit nu niet kon en dat ik me moet inschrijven bij uitzendbureau's en cwi. Daar was ik zelf ook wel opgekomen hoor. Verder gaat hij me dorosturen naar een reintegratiebureau. Eigenlijk niets wijzer geworden dus behalve dan dat mijn situatie niet erg hoopgevend is om een baan te vinden.
Beterschap Metis met je kies!! errug naar!

Wat ik me afvroeg t.a.v. je UWV bezoek: wat wil je zelf? dat mis ik in je verhaal. heb je daar een idee van?

Zelf zou ik absoluut niet gaan wachten tot het UWV met een reïntegratieburo op de proppen komt, maar er zelf 1 uitzoeken. Het heeft mij heel erg geholpen om me juist actief naar het UWV op te stellen.

Nou ja, dat schoot me nog even te binnen..

Fijne dag allemaal! Of moet ik hier wel allemaal schrijven? ik vind het erg leuk dat er nog een paar die-hard forummers zijn, maar ook jammer dat er zoveel mensen hier niet meer schrijven. Heel logisch ook, na verloop van tijd, maar ik merk dat het bij mij de animo voor het forum afneemt.

Maar goed! iig groetjes!
Wat ik zelf wil? Opleiding volgen en daarnaast werken. Maar dat is nog niet haalbaar, eerst maar eens weer wennen aan het werkende leven in plaats van me er in een keer helemaal in te storten. Ik stel me inderdaad actief op, ga deze week me inschrijven bij alle uitzendbureau's en zoek me suf op internet. Reintegratiebureau laat ik hem wel uitzoeken want hij gaat kijken welk bureau het beste netwerk heeft. Dus maak ik het mezelf maar makkelijk door dat hem te laten uitzoeken, heeft beste man ook weer wat te doen

Met je laatste alinea helemaal eens trouwens.
Snel he trouwens? Heb niks beters te doen dan internetten Nou ja....ik zou me op het huishouden kunnen storten natuurlijk...neh dan maar topics lezen
Hallo!

Wij zijn weer terug van vakantie en hebben weer heerlijk op onze eigen matrassen geslapen. Die Franse matrassen zijn toch echt waardeloos hoor.

Vandaag alweer tig wasjes gedraaid, nu hangt de hele zolder vol dus morgen de rest maar weer.

We hebben het leuk gehad maar ik was ook wel weer blij thuis te zijn. Ons huisje was echt klein en donker en vochtig. En zonder ook maar één kast dus ik kon onze kleding niet kwijt. En laat ik nou héél veel kleding mee hebben genomen. Natuurlijk weer de verkeerde, want ik had niet verwacht dat de nachten zo koud zouden zijn en het in het huisje ook heel koud zou worden. Maar goed, lekkere warme pyjama's voor de kinderen gekocht en een dekbedje over Femke heen gelegd 's nachts en nog een handdoek en deken en nog een dekentje over Luuk en ze hadden het lekker warm.

We hadden nog wel een plank waar ik iets op kon leggen en een rekje met wat kledinghangers, maar het was wel behelpen. Gelukkig had dat stel waarmee we op vakantie waren een groter huisje en hebben we daar 's avonds veel tijd doorgebracht.

Het was wel gezellig met het andere stel en de kinderen hebben zich geweldig vermaakt met elkaar. Luuk heeft het ook hartstikke goed gedaan. Alleen slaapt hij nog steeds niet door, op een paar nachten na.

Gisteren zijn we terug gereden. We zijn om kwart voor tien vertrokken en waren rond kwart voor één 's nachts thuis. Femke heeft tussen de middag zo'n drie kwartier geslapen en viel 's avonds tegen tienen in slaap.

Dus ik dacht dat ze wel vanmiddag extra lang zou slapen maar nee hoor. Ik liep net naar boven met Luuk toen ik Femke in haar slaapkamer hoorde zeggen: "Femke niet slapen niet." Ik dacht nog, ik ga er niet naar toe, ze zal wel gaan slapen, maar toen zag ik de deur open gaan en dribbelde Femke doodleuk naar de overloop. Ze had in bed haar slaapzakje uit gedaan, was uit haar bedje gegaan en had de deur open gemaakt. Dit had ze nog niet eerder gedaan, maar vandaag dus wel.

We hebben nog 2 keer geprobeerd haar er in te leggen, maar ze wilde echt niet slapen. De eerste keer ging ze weer uit haar kamer, de 2e keer hadden we de klink omhoog en hoorde ik haar huilen. Toen ik de kamer in ging kon ik haar eerst niet vinden. Bleek ze in de kast te zijn gaan zitten en had ze geprobeerd de kast dicht te doen maar ze zat met haar vinger er een beetje tussen...

Toen heb ik haar maar weer aangekleed en naar beneden gebracht. We dachten dat ze vanzelf wel moe zou worden maar uiteindelijk is ze niet gaan slapen en lag ze er vanavond rond half acht in.

Ik hoop niet dat ze dit nu vaker gaat doen want 's middags een paar uur "rust" is toch nog wel lekker, haha.

Op vakantie lag ze trouwens in een campingbedje. Femke en Luuk lagen op één kamer. Dat ging wel goed, maar Femke was altijd erg enthousiast als ze Luuk 's ochtends zag. Dan hoorden we haar naar Luuk roepen dus haalden we haar maar snel bij ons voor ze Luuk wakker maakte.

P. heeft deze week ook nog vrij, dus hebben we lekker nog wat tijd met z'n viertjes. Wel laten we Femke dinsdag en woensdag gewoon naar de crèche gaan. Kan zij lekker spelen en kunnen wij bv even naar de stad ofzo.

Ook moet Luuk dinsdag naar het cb en moeten we 's ochtends naar het kdv voor een intake-gesprek voor Luuk.

Ja, over 2 weken weer werken.... heb ik nog helemaal geen zin in eigenlijk. Hopelijk komt dat straks wel.

Metis, geen kiespijn meer?

UM, het wordt inderdaad steeds rustiger hier, vind ik ook wel jammer. Ik was al benieuwd of er überhaupt wel gepost was terwijl ik op vakantie was, maar ik had toch nog wat te lezen, haha.

Nou, ik hoef in grote lijnen niet te vertellen hoe onze vakantie in Frankrijk is geweest, want dat heeft Peetje al gedaan, hahahaha.

Zat jij ook in de Dordogne?

Wij zijn vrijdagavond thuis gekomen.

Mooie camping, grote stacaravan.

1e week genoten van het weer, vorige week was het kkkkkkkoud, vooral 's nachts. We konden de kinderen nauwelijks warm houden.

Joost en Laura hadden elk een aparte slaapkamer, dus dat ging prima. Alleen door de gehorigheid maakten ze elkaar vaak wakker.

Wij hebben beide reizen een tussenstop gemaakt in een hotel bij Parijs. Doorrijden vonden wij te zwaar. En zo'n overnachting is ons goed bevallen.

Laura is vre-se-lijk dwars geweest in de vakantie. We luistert voor geen meter, daagt ons uit, maakt een scène om alles (smeerkaas, oh nee, toch chocopasta -> brullen, andere luier om het plaatje willen, oh nee, toch niet....-> brullen). We hebben het heel moeilijk met haar gehad. Ze heeft zo vaak straf gekregen dat ik erom heb moeten huilen. Ik heb me vaak geërgerd aan haar en me soms afgevraagd of ik haar wel leuk vind. Erg hè? Ik voel me daar heel schuldig over.

Gisteravond wilde Laura niet slapen. DRAMA. Tot 23.00 uur heeft ze geschreeuwd, werkelijk gekrijst. We zijn er heel vaak naartoe gegaan, maar niets hielp. Lichtje aan, lichtje uit, deur dicht, deur open, 30.000 x aan het muziekdoosje getrokken, 10.000 kusjes gegeven. En maar overstuur brullen.... Vanmorgen zag ik dat ze haar beide onderarmen blauw gebeten heeft uit frustratie. Daar ben ik erg van geschrokken.

Wat moeten we nou met haar aan? Ze lijkt wel onhandelbaar.

Ik vroeg me af of het toch niet te maken kan hebben met de komst van Joost? Dat ze ineens beseft dat hij voorgoed bij ons blijft en dat zij aandacht moet delen? Ik weet 't niet hoor.... Ik heb het er heel moeilijk mee.

Joost is een engeltje. Zo'n zoet jochie. Net als Luuk slaapt hij ook nog niet door. In de vakantie ging ie helemaal regelen, waardoor hij 2 à 3 keer 's nachts kwam. We waren erg vermoeid daardoor.

Ik ben tijdens de vakantie ook gestopt met BV trouwens. Het viel me te zwaar. Ik moet er teveel voor doen en laten. Het is begonnen met het slikken van iets kalmerends, waardoor ik geen BV mocht geven. Dus afkolven en weggooien. Daardoor besloot ik om helemaal te stoppen. Hij krijgt nu volledig FV.

Nu we thuis zijn (of door FV?) slaapt hij trouwens al beter, 8 à 8,5 uur, maar dan 's avonds. Afgelopen nacht van 19.00 uur tot 03.00 uur en toen weer om 07.00 uur. Als hij dit volhoudt, is het wel te doen.

Slecht nieuws: vrijdag hoorden wij dan mijn schoonvader prostaatkanker heeft. Brrrrr. Hopen dat het niet te ernstig is !

Mijn verlof is nu afgelopen, maar ik heb nog 1 maand vakantie. Dus pas over 4 weken werken, héérlijk !

Joost moet a.s. vrijdag ook weer naar het CB voor de 2e prikjes.

Nou, de kleine man is wakker en heeft honger, hoor ik.

Ciao !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven