Het Gouden Ei
zaterdag 18 juli 2009 om 10:23
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!
1 oktober mega-tribune
Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto
Mexx25Okt.0830/07/09L.M.
Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!
Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!
Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08
17/09/09husk en momo strijken de eer op.
Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m
Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!
Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m
Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m
party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!
Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!
Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken
Yaya28Dec.0802/02/10
well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!
GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!
Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK
2:j - 7:m
Mariss27Nov.081 okt
Momo31Sept.081 okt
Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn
Erine25Dec.08
Mulan33Nov.08
Kath32Jan.091 okt
Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt
Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek
Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.
Stukje geschiedenis:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
1 oktober mega-tribune
Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto
Mexx25Okt.0830/07/09L.M.
Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!
Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!
Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08
17/09/09husk en momo strijken de eer op.
Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m
Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!
Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m
Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m
party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!
Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!
Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken
Yaya28Dec.0802/02/10
well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!
GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!
Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK
2:j - 7:m
Mariss27Nov.081 okt
Momo31Sept.081 okt
Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn
Erine25Dec.08
Mulan33Nov.08
Kath32Jan.091 okt
Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt
Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek
Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.
Stukje geschiedenis:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
woensdag 2 september 2009 om 17:43
Fanatic, ik heb ook geen hele verzamelingen aan kaarten die ik leuk vind hoor. En ik geloof ook niet dat ik hier bij een drukker ga slagen, veel te zoet allemaal voor mij. Dus ik heb nu via 2 sites proefkaartjes aangevraagd (3 in totaal, dus dat valt nog best mee).
Ik werd trouwens vandaag op mijn werk weer eens voor gek verklaard door collega"s (van mijn leeftijd, dus je zou denken een beetje modern) dat ik na 4 maanden alweer wilde gaan werken. Word er een beetje onzeker van, zo vroeg is dat nu toch ook weer niet?
Ik werd trouwens vandaag op mijn werk weer eens voor gek verklaard door collega"s (van mijn leeftijd, dus je zou denken een beetje modern) dat ik na 4 maanden alweer wilde gaan werken. Word er een beetje onzeker van, zo vroeg is dat nu toch ook weer niet?
woensdag 2 september 2009 om 17:46
3 is netjes, wij hebben gister uit 3 boeken totaal 5 kanshebbers gehaald, maar de ene kaart van jaaaaaaaaaaaaaa die wordt het zat er nog niet helemaal tussen.
Pff, ik ga ook na mijn zwangerschapsverlof gewoon weer aan het werk.. als het goed is is dat 3 maanden na mijn bevalling, mooie tijd toch??? Moet je dan 8 maanden thuis blijven????
Pff, ik ga ook na mijn zwangerschapsverlof gewoon weer aan het werk.. als het goed is is dat 3 maanden na mijn bevalling, mooie tijd toch??? Moet je dan 8 maanden thuis blijven????
woensdag 2 september 2009 om 17:49
ja, ze vonden 6 maanden toch wel het minste (2 mannelijke en 1 vrouwelijke collega, allemaal rond de 30). Ouderwets gedoe
En ik heb bij een van de kaarten wel echt het JAAAAAAAA gevoel, alleen heeft manlief hem nog niet gezien, maar hij is gelukkig niet heel erg moeillijk. Maar ik ben erg benieuwd hoe de kwaliteit in het echt is.
En ik heb bij een van de kaarten wel echt het JAAAAAAAA gevoel, alleen heeft manlief hem nog niet gezien, maar hij is gelukkig niet heel erg moeillijk. Maar ik ben erg benieuwd hoe de kwaliteit in het echt is.
woensdag 2 september 2009 om 17:57
Ik zou ook heel ongelukkig worden hoor. Kijk, het is zo. Ik MOET blijven werken om alles te kunnen bekostigen. Maar tegenwoordig is dat bij 8 van de 10 gezinnen zo. In de jaren 80 bleven de mama's thuis en gingen ze gezellig bij elkaar op de koffie. Als je nu thuis bent heb je geen aanspraak niets... want iedereen is aan het werk... dus eigenlijk wordt je wereld gewoon heel maar dan ook heel erg klein...
Er zijn ook mensen die me voor gek verklaren dat ik 3.5 dag ga werken en niet gewoon 3. Maar ik vind 3 dagen te weinig voor mijn functie en 3,5 dag vind ik de ideale oplossing... ja okee, ik moest een half dagje extra opvang regelen, maar so be it...
Er zijn ook mensen die me voor gek verklaren dat ik 3.5 dag ga werken en niet gewoon 3. Maar ik vind 3 dagen te weinig voor mijn functie en 3,5 dag vind ik de ideale oplossing... ja okee, ik moest een half dagje extra opvang regelen, maar so be it...
woensdag 2 september 2009 om 18:03
als ik hier een mama-netwerk ontwikkel heb ik wel aanspraak denk ik (het is hier heeeeeeeeeel normaal om 3 jaar bij je kind thuis te blijven) maar goed, waar moet je het de hele dag overhebben? Bovendien vind ik mijn werk (meestal) erg leuk en heb ik nog wel wat ambitie's op dat gebied.
Dus ach, laten we ons toch lekker samen gek verklaren?
Dus ach, laten we ons toch lekker samen gek verklaren?
woensdag 2 september 2009 om 18:08
girlies, goede discussie, ik ga waarschijnlijk fulltime werken (of 4 uurtjes in de week ouderschapsverlof) na mijn verlof. Vind het veel te leuk om te werken en zou me doodvervelen thuis. Maar dat denk ik nu he, zou niet weten hoe het is als ik eenmaal een kleintje heb.
En een mama netwerk heb ik ook niet echt, twee mamavriendinnen in de buurt, de ene werkt dan wel parttime en de andere ook fulltime.
En een mama netwerk heb ik ook niet echt, twee mamavriendinnen in de buurt, de ene werkt dan wel parttime en de andere ook fulltime.
woensdag 2 september 2009 om 18:08
woensdag 2 september 2009 om 18:47
Gw, niet verkeerd bedoeld hoor en zou bij jou ook totaal ander geval geweest zijn. Maar wat je wel veel hoort bij bevallingen is, dat iedereen even komt kijken hoe ver het is zonder zich voor te stellen of eerst kijkt en dan zich pas voorstelt. Nou dan diende ik ook een klacht in, ik wil weten wie iemand is en wat ie gaat doen voor ie in mijn doos mag kijken.
Ik vind het wel grappig om het verschil tussen Nederland en Duitsland te zien. Het is hier niet meer dan normaal dat je na 16 weken weer gaat werken. Schoonzusje moet over 5 weken weer, maar ziet t echt nog niet zitten, maar dat komt omdat ze nog steeds niet hersteld is van de bevalling en niet omdat ze langer bij de kleine wil blijven.
Ik zou zelf ook absoluut niet thuis willen blijven ik zou denk ik gek worden. Ik werk nu 24 uur, maar wil zelfs wel graag 30 uur gaan werken.
Vandaag weer naar VK geweest. Kindje was al ingedaald, maar ligt nu ook echt muurvast. Ze gokte op een meisje met een mooi klein formaatje. Nog even en we zullen weten of ze gelijk heeft. Mn bloeddruk was nu weer (voor mij) normaal (is nog altijd vrij laag) en ik was 500 gram afgevallen! Kijk dan vind ik de weegschaal al een stuk leuker.
Ik vind het wel grappig om het verschil tussen Nederland en Duitsland te zien. Het is hier niet meer dan normaal dat je na 16 weken weer gaat werken. Schoonzusje moet over 5 weken weer, maar ziet t echt nog niet zitten, maar dat komt omdat ze nog steeds niet hersteld is van de bevalling en niet omdat ze langer bij de kleine wil blijven.
Ik zou zelf ook absoluut niet thuis willen blijven ik zou denk ik gek worden. Ik werk nu 24 uur, maar wil zelfs wel graag 30 uur gaan werken.
Vandaag weer naar VK geweest. Kindje was al ingedaald, maar ligt nu ook echt muurvast. Ze gokte op een meisje met een mooi klein formaatje. Nog even en we zullen weten of ze gelijk heeft. Mn bloeddruk was nu weer (voor mij) normaal (is nog altijd vrij laag) en ik was 500 gram afgevallen! Kijk dan vind ik de weegschaal al een stuk leuker.
woensdag 2 september 2009 om 20:59
Jeeeeh, ik heb weer een piesdag! 1 oktober lijkt mee een hele mooie!
Ik wil trouwens helemaal geen stokje doorgeven, Erine! Stom stokje! Maar heel veel sterkte meis, ik hoop dat je je snel weer een beetje fijn voelt..
Overigens heeft die pauze wel geholpen voor mijn enthousiasme, ik heb er eigenlijk wel weer zin in (maar dat zal vast niet lang duren..)
Ga nu weer even de Spaanse Droom kijken, tot snel!
Ik wil trouwens helemaal geen stokje doorgeven, Erine! Stom stokje! Maar heel veel sterkte meis, ik hoop dat je je snel weer een beetje fijn voelt..
Overigens heeft die pauze wel geholpen voor mijn enthousiasme, ik heb er eigenlijk wel weer zin in (maar dat zal vast niet lang duren..)
Ga nu weer even de Spaanse Droom kijken, tot snel!
woensdag 2 september 2009 om 21:22
Gefeliciteerd Kath, met je nieuwe piesdag! (waar je al niet blij van kunt worden he? ) Hou vast, dat enthousiasme!!
Ik denk dat ik 4 dagen zou willen gaan werken en man ook. Voor de financien is het zeker nodig, maar ik vind werken ook leuk. Bij 3 dagen heb ik het idee dat ik toch niet echt zou meedoen op het werk. Je mist dan wel veel. Aan de andere kant: ik zie nu bij vriendin die deze week weer aan het werk gaat dat ze echt hyperemotioneel is omdat ze haar dochter bij kdv moet afleveren overdag. Als ze dan thuiskomt is het even eten geven en dan moet het kind alweer slapen. Daar krijgt ze toch wel een beetje een schuldgevoel van. Tja, ik weet niet wat ik tegen die tijd wil.... Misschien ook nog een dag per week ouderschapsverlof opnemen ofzo voor een bepaalde periode?
Nou, beetje lang verhaal over iets wat nog helemaal niet aan de orde is. Ik moet eerst maandag nog even 2 strepen piesen!
Ik denk dat ik 4 dagen zou willen gaan werken en man ook. Voor de financien is het zeker nodig, maar ik vind werken ook leuk. Bij 3 dagen heb ik het idee dat ik toch niet echt zou meedoen op het werk. Je mist dan wel veel. Aan de andere kant: ik zie nu bij vriendin die deze week weer aan het werk gaat dat ze echt hyperemotioneel is omdat ze haar dochter bij kdv moet afleveren overdag. Als ze dan thuiskomt is het even eten geven en dan moet het kind alweer slapen. Daar krijgt ze toch wel een beetje een schuldgevoel van. Tja, ik weet niet wat ik tegen die tijd wil.... Misschien ook nog een dag per week ouderschapsverlof opnemen ofzo voor een bepaalde periode?
Nou, beetje lang verhaal over iets wat nog helemaal niet aan de orde is. Ik moet eerst maandag nog even 2 strepen piesen!
woensdag 2 september 2009 om 21:33
6 maanden gw... dat lijkt mij wel heel lang om thuis te blijven! ik zou ook niet hele dagen thuis willen zitten hoor, daar vind ik mijn werk te leuk voor, mijn collega's te gezellig en ik zou me ook stierlijk gaan vervelen denk ik. vind mijn 27 uur wel mooi.
ik vind 1 oktober ook een hele mooie kath, daar doen we het voor!
specu we gaan maandag een ere tribune voor je opbouwen! ik heb er een goed gevoel bij aangezien die temperatuur van jou hoog blijft!!
ik vind 1 oktober ook een hele mooie kath, daar doen we het voor!
specu we gaan maandag een ere tribune voor je opbouwen! ik heb er een goed gevoel bij aangezien die temperatuur van jou hoog blijft!!
woensdag 2 september 2009 om 21:36
Yaeh, kath heeft weer een p-day!
Momo, ik zie nu pas dat je de lotto-standen hebt verwerkt! Wel grappig dat bij murron iedereen denkt dat het een meisje wordt en bij husky iedereen denkt dat het een jongen wordt.
Ik ben vanavond begonnen onze studeer/logeerkamer op te ruimen, ben in een weggooi moed, dus ik heb nu eindelijk maar eens de telefoonrekeningen van mijn studentenhuistijd weggegooid.
Momo, ik zie nu pas dat je de lotto-standen hebt verwerkt! Wel grappig dat bij murron iedereen denkt dat het een meisje wordt en bij husky iedereen denkt dat het een jongen wordt.
Ik ben vanavond begonnen onze studeer/logeerkamer op te ruimen, ben in een weggooi moed, dus ik heb nu eindelijk maar eens de telefoonrekeningen van mijn studentenhuistijd weggegooid.
woensdag 2 september 2009 om 22:02
Sorry dat ik hier niet zo vaak ben! Ik probeer een beetje rust in mijn hoofd te houden na het succesvolle bezoek aan Lowlands. Het gaat me goed af en ik kan het wel een beetje loslaten nu. Ik wil me er gewoon niet teveel mee bezighouden, omdat ik bang ben dat het dan weer mijn leven gaat beheersen. Ik hoop op jullie bergip en zal heus wel regelmatig even gluren en jullie ook op de hoogte houden van alles hoor! Dikke kussen voor allemaal, jullie zijn zoooo lief!
woensdag 2 september 2009 om 22:05
woensdag 2 september 2009 om 22:08
Poll, 100% begrip dat je hier niet fulltime meeschrijft. Ben heel blij om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat met je!
Annika, bij jou dus ook nog steeds spannend? Ik wil er gewoon zo graag in geloven dat het raak is. Ik krijg altijd wel energie van dat soort positieve gedachten. Maar heel stiekem, diep vanbinnen, weet ik gewoon dat ik nu weer dezelfde pijntjes voel als elke maand....
Jaaa Momo, dat is geinig, die zwarte lotto in de tabel! Nou Murron, roze verven die kamer! En Husky kan alvast speelgoedautootjes gaan kopen. Geen twijfel meer mogelijk!!
Annika, bij jou dus ook nog steeds spannend? Ik wil er gewoon zo graag in geloven dat het raak is. Ik krijg altijd wel energie van dat soort positieve gedachten. Maar heel stiekem, diep vanbinnen, weet ik gewoon dat ik nu weer dezelfde pijntjes voel als elke maand....
Jaaa Momo, dat is geinig, die zwarte lotto in de tabel! Nou Murron, roze verven die kamer! En Husky kan alvast speelgoedautootjes gaan kopen. Geen twijfel meer mogelijk!!
woensdag 2 september 2009 om 22:25
pollie, wat fijn een berichtje van jou, en nog wel redelijk positief gekleurd ook!! ook hier volle begrip voor je afwezigheid. ik pleurde vanmiddag die extra knuf voor je neer, om even te laten weten dat ik nog wel aan je zat te denken. meisje, doe lekker waar je zin in hebt, en wat voor jou goed voelt. das belangrijkste.
op leo's hyve zag ik dat de gyn had gezegd dat het wel eens deze week zou kunnen komen... ik hou die hyve dus goed in de gaten!!
kath, officieel welcome back meid. ik zet met liefde weer een nieuwe piesdag bij je neer. de laatste voor je, mkay? no pressure he. lekker dat je er weer zin an hebt. wellicht dat je wat positiviteit af weet te stralen op de andere piezerts, er heerst hier een beetje dipje de laatste week (of spreek ik nu alleen voor mezelf).
net bij vriendin geweest, samen maar een fles rosé soldaat gemaakt hahahahahaha, voor jullie denken dat ik echt een drankorgel ben geworden: het was een mini flesje, precies voor 2 glazen!
op leo's hyve zag ik dat de gyn had gezegd dat het wel eens deze week zou kunnen komen... ik hou die hyve dus goed in de gaten!!
kath, officieel welcome back meid. ik zet met liefde weer een nieuwe piesdag bij je neer. de laatste voor je, mkay? no pressure he. lekker dat je er weer zin an hebt. wellicht dat je wat positiviteit af weet te stralen op de andere piezerts, er heerst hier een beetje dipje de laatste week (of spreek ik nu alleen voor mezelf).
net bij vriendin geweest, samen maar een fles rosé soldaat gemaakt hahahahahaha, voor jullie denken dat ik echt een drankorgel ben geworden: het was een mini flesje, precies voor 2 glazen!