Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
-stomme smilies doen het niet;grr-:mad:
Dag!

Wat veel geschreven en wat een openheid. Saar wat raak je me met je eenzaamheid en verdriet. De pijn die je voelt door iets met je ouders en hoe dat weer doorwerkt. Kon dat maar, dat je je er niets van aantrekt en het naast je neerlegt maar ja, het zijn je ouders...Ik hoop dat het huilen heeft opgelucht.

Iry het gevoel van alleen willen zijn binnen het gezin herken ik erg. Ik heb ook de behoefte om me terug te trekken af en toe, kan er slecht tegen als ik in gedachten ben over iets (dit topic zet mij vaak aan het denken ) en ik word daarin steeds gestoord. Dat er steeds wel iemand is die een beroep op me doet. Met grote kinderen is het wel op een ander manier dan toen ze klein waren uiteraard.

Ik krijg van alleen zijn rust in m'n hoofd en dat heb ik erg nodig.

Wurm wat een dag heb je achter de rug en dan nog zo'n verhaal schrijven. Die man van mij mag wel even bij Wurman in de leer wat betreft inlevingsvermogen, sjonge wat geweldig hoe hij jou steunt. LM is daar helemaal niet goed in (heb ik al eens eerder geschreven) en dat maakt mij soms eenzaam in m'n relatie. Wat weer niet goed is voor nachtrust enzo..

Ster,

Voor iedereen trouwens een na deze heftige dag..
Ster, lees nu dat je zo stuk zit, meisje toch...
Lyn, ja hij was echt geweldig vandaag.

Moet eerlijk zeggen dat hij niet altijd zo is, maar vaak als ik erdoor zit vangt hij het allemaal op...

De kanjer...

Ik kan me wel indenken wat jij schrijft, dat je ook behoefte hebt aan rust om je hoofd. Klinkt logishc.

Tnx, ik begrijp er weer eens tukje meer van!
Ster.. we zijn op msn. Als je wil..
oh Saar ik heb je gelezen hoor!bedankt voor je openheid+sterkte
Weltrusten lieverds,moet morgen weer vroeg op..
Trusten Sponge!
Trusten Sponge!
Trusten Sponge!

Oh, en hoi anderen die er nog zijn.

Bedankt voor de fijne reacties, jullie zijn lief!
Hoe is het nu Saar?
Voel me heel leeg nu Lynne.

Ook letterlijk, heb vrijwel de hele dag gehuild, tranen zijn op nu.

Knallende koppijn nu en zie er niet uit.

Hoe is het met jou?
Dat zou niet moeten, dat je na huilen er zo uit ziet. Ik heb me na zo'n huilnacht al eens ziek moeten melden, zag er werkelijk niet uit. En die koppijn erbij...

Ik hoop dat je vannacht goed slaapt in ieder geval.

Met mij gaat het vandaag zo zo, meningsverschil met LM waar ik eigenlijk geen tijd meer aan wil besteden maar wat ook niet lekker voelt. Hij ligt al in bed, ik zit hier nog even in alle rust. Glaasje wijn erbij. Heb ik verdiend vond ik
Nee he, daar zouden ze wat op moeten vinden. Dat je er gewoon weer normaal uitziet na huilen.

Ik hoop dat een nacht slaap wonderen doet.

Dat is vervelend, dat het nu niet lekker voelt na jullie meningsverschil. Denk je dat hij er zelf misschien nog op terugkomt?

Ik vind ook dat jij je glaasje wijn en rust verdiend hebt. Dus proost!
Denk het niet, voor hem is het wel klaar zo. Het had voor mij iets met vroeger te maken waar ik bij hem weer eens het begrip miste. En als ik dat begrip mis word ik erg emotioneel en heb ik moeite om dingen dan goed uit te leggen. Want dan wil ik niets uitleggen, dan wil ik gewoon dat hij het snapt, en als hij het niet snapt moet hij het gewoon maar aannemen. En dat is voor hem heel moeilijk, als hij zich iets niet kan voorstellen kan hij er niets weinig mee.

Snap je het nog?
Ik snap je nog hoor.

Juist als je zo emotioneel bent wil je gewoon dat de ander er is, zonder alles helemaal uit te moeten leggen.

Lijkt me heel frustrerend en eenzaam als je dat begrip dan niet vindt.
Klopt. Daar ben ik ook regelmatig nogal gefrustreerd over. Ik heb m'n weg er aardig in gevonden maar het steekt wel.
Ik ga zo richting bed, trusten Saar, ik hoop dat je goed slaapt!
Trusten Lynne!

Ik hoop dat jij ook goed zal slapen.
Eensch met dat huilen!

En wat is het dat als je keurig 's avonds huilt, je er soggends nog ontploft uitziet?!

En die hoofdpijn!!!

Ik vind dat je als beloning voor het constructief uiten van emoties een stralende kop zou moeten krijgen, en een maand niet ongesteld.
Ik kom hier even afscheid nemen van het topic.

Te betrokken raken doet mij niet zo goed.

Ik hoop dat iedereen gaat bereiken wat je wenst in het leven.

Maar vooral trots blijft zijn op wat al bereikt is.

En dat het ook een keer gewoon goed genoeg is zo.

Liefs voor allemaal
Lieve Iry, deze aankondiging komt wel even ineens uit de lucht vallen. Voor mij dan, jij zal er goed over na hebben gedacht.

Goed dat je luistert naar jezelf en een grens aangeeft omdat je merkt dat te betrokken raken jou geen goed doet.

Je bent een enorme lieverd die het liefst alle leed van anderen erbij neemt op haar schouders, omdat je anderen niet verdrietig wil zien.

Daarbij vergeet je jezelf nogal eens.

Als je jezelf nou om te beginnen eens half zo mild en lief zou kunnen behandelen als je bent voor anderen...

Maar goed, ik verzand al bijna in een soort afscheidswoord aan je. Beetje overdreven, want ik zie je het weekend

En eigenlijk komt het ook helemaal niet uit de lucht vallen. Ik weet dat je vaker nagedacht hebt over afstand nemen van dit topic. Net als ikzelf trouwens.
Een goedemorgen weer.. Iry, wat lees ik nu? Verbazing. Maar misschien ook weer niet. Doe wat voor jou goed voelt. Alleen je laatste regel, 'dat het ook een keer gewoon goed genoeg is zo' zet me op de een of andere manier wel aan het denken.

Het raakt me elke morgen als ik hier de betrokkenheid en het opvangen van de avond hiervoor zie. Het raakt me dat je zo verdrietig was, Saar. En jouw warrige dag, Wurm. En Ster op de achtergrond. Zomaar even wat mensen die zo in mijn gedachten schieten als ik dit nu opschrijf. En Wurm, dan nog zoiets aan mij schrijven na zo'n dag! (ik kom er dadelijk op terug). Er gebeurt hier zoveel. Zoveel goeds ook. Mooie plek.

Intussen zit ik hier met pijn, letterlijk dan. Slijmbeursontsteking of peesontsteking in linkerarm/schouder, al dagenlang. Niet dat ik naar de dokter ben geweest trouwens. Maar wat lastig is dit. Ik kan er niet op liggen en ik voel de pijn de hele dag. Niets gedaan, al dat sporten op mijn leeftijd

(dit is trouwens de enige smiley die ik uit mijn hoofd weet).
quote:Wurmpje schreef op 03 september 2009 @ 03:18:Ik vind dat je als beloning voor het constructief uiten van emoties een stralende kop zou moeten krijgen, en een maand niet ongesteld. Vind ik ook!
Saar, hoe gaat het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven