P&O baan in het onderwijs, alle schoolvakanties vrij?
donderdag 3 september 2009 om 11:17
donderdag 3 september 2009 om 11:18
Ik zou er gewoon eens achteraan bellen, maar het is wel een verschil volgens mij als je als P&O'er voor een stichtingsbestuur werkt, dan voor een individuele school zelf (als die al een eigen P&O'er hebben). Die stichting werkt gewoon door tijdens de vakantie, namelijk.
Reken je iig niet op voorhand rijk in dat geval...
Reken je iig niet op voorhand rijk in dat geval...
donderdag 3 september 2009 om 11:25
Ik weet dat ik vorig jaar een contactpersoon op de HR-afdeling van een grootstedelijke stichting voor basisonderwijs gewoon in de zomermaanden gesproken heb aangaande wat vacatures....
Over het aantal dagen an sich doe ik geen uitspraken, maar vanuit die ervaring ga ik er niet vanuit dat ze per definitie de schoolvakanties vrij hebben.
Over het aantal dagen an sich doe ik geen uitspraken, maar vanuit die ervaring ga ik er niet vanuit dat ze per definitie de schoolvakanties vrij hebben.
donderdag 3 september 2009 om 12:07
Ik werk op p&o op een school in het vo. Ik ben alle school vakanties vrij maar in de zomervakantie werk ik een week langer door en begin ook een week eerder. Het is erg afhankelijk van de school. Maar ook als je niet in de schoolvakanties vrij bent, dan heb je alsnog een hoop vrije dagen hoor! Welke cao van toepassing is, is afhankelijk van het soort school. Bij ons in het vo heeft een onderwijsomdersteunend personeelslid 426 uur op jaarbasis. Daar moeten wel de feestdagen nog vanaf. (die moet ik nu dus verplicht inzetten in de schoolvakanties, maar ik mag niet klagen hoor!)
donderdag 3 september 2009 om 12:22
quote:mariap schreef op 03 september 2009 @ 12:19:
Het is de CAO PO (primair onderwijs). Ik heb al gekeken op internet, maar kan het aantal vakantieuren niet goed vinden.Ik denk dat je hier even moet kijken:
http://www.cnvo.nl/filead ... 009/CAO_PO_tekst_2009.pdf
Het is de CAO PO (primair onderwijs). Ik heb al gekeken op internet, maar kan het aantal vakantieuren niet goed vinden.Ik denk dat je hier even moet kijken:
http://www.cnvo.nl/filead ... 009/CAO_PO_tekst_2009.pdf
donderdag 3 september 2009 om 12:42
Gevonden! Dank Tia Dalma! 427 uur vakantie! Hier moeten dan wel de feestdagen vanaf, maar al met al een hele berg! (nu heb ik 165 uur!)
Morgen gauw bellen en een sollicitatie mailen. Even voor de duidelijkheid: het lijtk me ook gewoon een leuke baan hoor, ik doe het niet alleen voor de vakantiedagen!
Morgen gauw bellen en een sollicitatie mailen. Even voor de duidelijkheid: het lijtk me ook gewoon een leuke baan hoor, ik doe het niet alleen voor de vakantiedagen!
donderdag 3 september 2009 om 12:56
quote:mariap schreef op 03 september 2009 @ 11:17:
Ik heb een vacature gezien voor een P&O baan in het (basis) onderwijs. Weet iemand of dit soort functies in het onderwijs ook alle schoolvakanties vrij hebben? Vergeleken met mijn magere 4 weken per jaar die ik nu heb, zou dat wel heeeeel geweldig zijn!Zit je wel aan 't hoogseizoen vast en in de gunstige reisseizoenen mag je niet langer dan 'n week en bovendien zijn vliegtickets in de week dat de herfstvakantie valt extreem duur. Kwaliteit gaat boven kwantiteit in de meeste gevallen.
Ik heb een vacature gezien voor een P&O baan in het (basis) onderwijs. Weet iemand of dit soort functies in het onderwijs ook alle schoolvakanties vrij hebben? Vergeleken met mijn magere 4 weken per jaar die ik nu heb, zou dat wel heeeeel geweldig zijn!Zit je wel aan 't hoogseizoen vast en in de gunstige reisseizoenen mag je niet langer dan 'n week en bovendien zijn vliegtickets in de week dat de herfstvakantie valt extreem duur. Kwaliteit gaat boven kwantiteit in de meeste gevallen.