2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Hey Teddy,

Hoe was het zwemmen? Mini goed ingepakt daarna voor de verkoudheid? Gaat het al beter?

Floortje, heel veel sterkte vanmiddag. Ik hoop dat jullie een mooi afscheid hebben.

Gorgi, gelukkig goed nieuws! Toch weer een geruststelling. Goed bezig met zwemmen en yoga. Ik moet nog steeds even bedenken wat ik wil qua pufclubjes. Het liefst doe ik niets....

Jobje, succes vanmiddag! Daarna lekker knuffelen met mini.
Rossia, pufclubjes zijn best leuk hoor. Net een forumclubje!

Bah, wat een rotweer. Stortregen en storm hier.
Lieve meiden,

Ik leef nog hoor, maar ik snap niet hoe jullie het allemaal doen...

Eerst was mini ruim 3 weken ziek en sliep daardoor niet al te best. En sinds een maandje draait ze van haar rug op haar buik, maar nog steeds niet terug. Ze slaapt graag op haar zij en rolt dan door en dat heeft tot gevolg dat we er allebei zo'n 3, 4 x uit gaan 's nachts om haar om te draaien. Vind ik behoorljk slopend inmiddels. Ook ben ik niet meer zo zeker of ik wel genoeg melk heb nog, ze komt nu al een paar dagen rond 5 uur voor een voeding. Tel daarbij op werken, sociale contacten en een huishouden draaiende proberen te houden. Oftewel, ik kom gewoon niet aan forummen toe. En als mijn huis nu spik en span was... maar bij mij is de badkamer al zeker 4 weken niet gedaan.

Ben niet depri en geniet super van mn hummel, maar kom absoluut tijd tekort. Soms lukt het me een beetje bij te lezen tijdens een voeding, maar van reageren komt het steeds niet.

Een kleine poging;

Teddy, je hebt me zeker aangestoken met het zwemvirus, is een groot succes hier! Hoop dat het leuk was vandaag ondanks de verkoudheid van mini.

Floortje, moeilijke dag, ik hoop dat het een mooie dienst isen daarmee een mooi afscheid. Sterkte.

Missc, klinkt heftig je bevallingsverhaal, maar lees ook dat je volop geniet van je mama-schap. Goedzo!

En Gorgi, goed te dat alles ok is. Als je buik zo groeit krijg je ook zo veel aandacht van mensen, ook onbekenden, leuk. Ook hier veel leuke contacten overgehouden aan de gym.

Ellein, hoe staat het met je plannen? Ben je al iets concreter?

De droger is klaar, mini wakker, schoonmama voor de deur, dus ik ga er weer vandoor. Ik blijf goede voornemens houden tov het forum...

Liefs
jaa hehe mijn internetverbinding is er weer. jeetje mijn huis blinkt hoor, zo zonder forum!

bep leuk weer wat van je te horen. leuk dat mini het zwemmen zo leuk vindt. Wel sneu dat ze zo ziek is geweest. Gebroken nachten kunnen inderdaad slopend zijn. Kan het zijn dat je in dipje in je productie hebt omdat je misschien ongesteld gaat worden? of is dat allang weer aan de orde?

rossia, ik zou wel iets gaan doen wat betreft pufclubjes. Tis wel fijn om een soort bais te hebben als je de bevalling ingaat. Ademhaling, 'ontspannen', beetje weten wat er komen gaat. Ook voor rossiaman is het wel handig hoor.

floortje hoe was het vandaag? Het weer is er vreselijk triest bij. bah...

gorgi gelukkig was alles goed in het ziekenhuis. Leuk dat je buik nu goed zichtbaar is.

vanmorgen met mini wezen zwemmen, We hadden een andere juf. degene die we normaal hebben is op vakantie. Was gelijk minder leuk. ging heel slordig allemaal. Ze wist de namen van de kindjes natuurlijk niet dus was een beetje onpersoonlijk. Ach mini vond het heerlijk.

Vanmiddag bij het cb geweest, mini is geen grammetje aangekomen in de afgelopen 2 weken. gooi het nu maar op het feit dat ze zich niet zo lekker voelde. alhoewel ze wel goed heeft gegeten. Nu hoefde ik me geen zorgen te maken omdat mini superactief is, maar vind het toch vervelend. Maar ze eet precies wat ze nodig heeft. Ga nu 's morgens ook maar pap geven denk ik, of een boterham met een flesje. of nog een weekje wachten dan hopen dat ze volgende week wel is gegroeid.
Hee Bep, leuk om van je te horen. Ik snap best dat je niet zo aan forummen toekomt. Bij mij lukt het ook niet zo vaak als bij de anderen hier. En nu moet ik eigenlijk ook nog veel doen terwijl ik zit te forummen.

Vermoeiend om er zo vaak uit te moeten 's nachts...

Uk heeft net haar prikje gehad. Ze was heel vrolijk aan het lachen op de 'slachtbank'. Zij weet natuurlijk niet wat er komen gaat. Na de prikjes moest ze keihard huilen, maar na 10 min lachte ze alweer en nu is ze in een diepe slaap.

Ze mag met 4 maanden al met fruithapjes beginnen. Leuk!

Verder woog ze al 6300 gram en is ze 56 cm lang. Vorige maand was ze nog maar 4800!!
Teddy cross.

Uhm, 61 cm bedoel ik ipv 56.

Teddy, jammer dat ze niet is aangekomen, maar als ze goed eet is dat toch geen ramp of wel?

Maar een papje erbij is altijd goed natuurlijk!
op zich geen ramp hoor jobje. zolang ze niet afvalt. wat leuk dat je met fruit mag beginnen. mini wordt al wild als ik de staafmixer uit de la pak. hopelijk smult jouw mini er ook zo van.

en die prikjes zijn zielig he? hier doen ze er 2. in elk beentje 1. dan kijken je ze zo aan van: mama doe iets....!!

en wat groeit ze goed zeg!

oh ja...mijn moeder belde me vanmorgen om te zeggen dat ze me een hele goeie,lieve moeder vond. snif... vond ik zo lief om te horen. Ze was erg trots op mij en op mini natuurlijk. Altijd pretig zo'n compliment van je eigen mama
Hoi!

Bep, goed om van je te horen. Het is ook allemaal niet niks. Wij hebben ook weken lang uk iedere nacht een aantal keren van zijn buik op zijn rug gelegd. Op een gegeven moment kreeg hij door dat hij zich ook in zijn bed zelf kon omrollen. En dan alles er omheen, werk, huishouden, sociale contacten. En er zit maar 24 uur in een dag. Ik hoop dat je snel een beter balans krijgt en dat je voor je gevoel niet meer achter de feiten aanloopt.

Jobje, hoe is het nu met de kleine meid? Zielig die prikjes . Dat blije gezicht niet wetende dat die spuiten eraan komen. Ahhhh, en dan heel hard huilen...... Ze is ook lekker gegroeid!

Teddy, wat lief van je moeder dat ze zegt dat je een goede moeder bent. Iedereen kan dat zeggen, maar als je eigen moeder dat zegt dan betekent dat zoveel! Gelukkig heeft mini geen "last" gehad van de invalzwemjuf.

Floor, hoe was het vanmiddag? Heftige dag voor jullie hoor

Rossia, kun je weer wennen aan het werkende leven? Ach, je kunt al haast weer aftellen tot de volgende vakantie! Joehoe, lekker vooruitzicht hoor!

Missc, hoe gaat het met jullie? Het normale leven weer een beetje oppakken. Krijgen jullie veel bezoek of weet je het nog steeds goed te doseren?

Wij hebben vanavond uk voor het eerst geen papfles meer gegeven. Flinke bak yoghurt na het eten en een beker karnemelk voor het slapen. We zullen zien!
Hey meiden,

Lieve Floortje. Wat zullen jullie het zwaar gehad hebben vandaag. Hoop dat het een mooi afscheid was.

Ellein ben benieuwd of mini het gaat redden vannacht, lust hij karnemelk? Drinkt hij uit een tuit of gewone beker ondertussen? In mijn omgeving zie ik zelfs kinderen van 2 en 3 nog uit een tuitbeker drinken nml.

Teddy wat lief van je moeder, een echte trotse oma dus! Wel vervelend dat mini niets was aangekomen de afgelopen weken, hebben ze er nog iets over gezegd?

Bep wat vervelend dat jullie er s nachts zo vaak uit moeten. Slopend he.

Jobje de kleine meid is goed gegroeid. Lekker! En al bijna beginnen met fruit. Ben benieuwd wanneer wij mogen starten. Waarschijnlijk als hij 6 maanden is, dus dan gaan we gelijk van start!

Rossia, geen pufles? Ik had er ook niet zo veel zin in, maar achteraf heb ik er toch wel wat aan gehad, en vond ik het heel gezellig.

Ik ben moe....werk was druk vandaag. Rot weer en ook geen gymzaal tot mijn beschikking. Dus zat ik vanmorgen 3,5 uur met 24 springende drukke kleuters in een lokaal. Bah....

Wel nog een geweldige uitspraak van een kind nadat ik haar eetsmakelijk had gewenst...: uhmmm juf?? jij eet toch ook hier op school??, dan geef ik jou ook een eetsmakelijk!"

Update over mini, maandag en dinsdag heb ik veel overleg gehad met kinderarts en dietist. Ze denken dat mini een buikgriep heeft gehad gelijk na het provoceren van de voeding. Ze denken dit omdat hij ook erg verkouden was (is) en erg aan de diaree. Ze hadden het al over een eventueel spoedplekje op de kinderafdeling wat nog leeg was....gelukkig mocht ik hem thuis houden. Na vele beloftes over dat ik goed op hem zou letten, water zou geven (wat er bijna gelijk uit komt omdat dat veel te dun is voor hem) en veel zou laten slapen.

En hij knapt op. Gelukkig. Had zo met mijn mannetje te doen. Arm kind. Hij was ook behoorlijk afgevallen uiteindelijk. Zo komen we nooit uit maatje 62 natuurlijk.

Zo dat was het wel weer even ego voor vandaag.

X
Goeiemorgen allemaal!

Even snel, want ik mag zo naar de kapper. Tis hard nodig, want ik heb het geloof ik net voor de bevalling voor het laatst laten knippen....Ik twijfel nog een klein beetje over hoe ik het wil hebben.

Maar goed, waarom kwam ik even snel kijken? Mini heeft zojuist zijn aller, aller, aller, allerlaatste flesje mamamelk gehad (snif snif). Mijn voorraad was enorm, maar helaas niet onuitputtelijk. Dit voelt toch weer een beetje als een afscheid hoor...maar hij heeft 10 maanden mamamelk gehad en daar ben ik trots op!

Ellein, hoe heeft uk het vannacht op zijn beker karnemelk gedaan?

Floor, hoe was je sollicitatie nu eigenlijk gegaan of heb ik daar overheen gelezen?

Mimpje, hoe is het nu met de kleine man? Wat een zorgen toch allemaal weer zeg! Gelukkig mocht hij gewoon mee naar huis. Maar dat is toch wel even schrikken, als ze al over een spoedplaatsje beginnen.

Hmmmm....nu moet ik echt stoppen, want zo te horen is er net een broek enorm volgepoept en die moet natuurlijk wel even schoon voordat we naar de kapper gaan...
OGG ik moet ook nodig naar de kapper. Ben vlak voor de bruiloft geweest, maar das inmiddels ook al 3,5 maand geleden. Wil ook wel eens wat anders, maar als ik eenmaal zit laat ik vaak alleen de puntjes knippen.

Mimpje, wat een zorgen allemaal. bah, lijkt me moeilijk als ze al beginnen over een ziekenhuisopname. alles in het belang van mini natuurlijk, maar thuis voelt toch veiliger voor jou. Dan heb je hem dichtbij en ligt ie niet alleen in een bedje in het ziekenhuis. brr...

ellein hoe heeft uk het gedaan op de karnemelk?

hmmm hier is mini alweer van plan wakker te worden...dus tot later
Morning!

Karnemelk rules . Ik heb hem om 8.10 wakker gemaakt! Vanavond weer dus . Mimpje, wij geven hem al het drinken in een tuitbeker, maar geen antilek. Hij krijgt dus wel het drinken in zijn mond zonder te zuigen. Af en toe geven we hem een gewone beker maar die hou ik dan wel samen met hem vast, ander wordt het niks. Hij heeft trouwens wel heel goed door dat je de beker hoger moet houden als er niks meer uit komt.

Mimpje, wat zielig voor ukje zeg. Ik hoop dat hij snel weer opknapt. Gelukkig mag hij thuis blijven. voor jou hoor.

OGG, veel plezier bij de kapper! Ben 2 weken geleden nog geweest, maar ja, dat moet ook wel met die lengte van mij. De bv is nu dus echt opperdepop. Echt super hoeveel je eruit hebt weten te kolven!

Teddy, morning!
Hoi meiden,

gezellig druk geweest hier.

Crematie gisteren was mooi. Echt een hele persoonlijke dienst en voelt als een mooi afscheid van een mooie jongen. Wat ook heel mooi was, na de dienst lieten we ballonnen op. Tot die tijd regende het heel erg hard, maar toen we naar buiten gingen met de ballonnen brak de zon door. Heel mooi, zeker omdat hij enorm van de zon hield.

Wat alleen wel echt minder is is dat de oma van manlief woensdag plotseling is opgenomen, ook op de ic. Ze heeft een ernstige longonsteking en ligt aan de beademing. Ik heb er gisteren niet aan gedacht dat ook nog hier te melden. Houdt het dan nooit op???? Ouders van manlief zijn finaal op en ook manlief trekt het allemaal maar net. Ik ben blij als we volgende week op vakantie gaan!

Mimpje, wat een zorgen voor jou ook. Gelukkig hoeft kleine man niet naar het ziekenhuis maar leuk is natuurlijk echt anders. Ik hoop echt dat het snel beter gaat.

OGG 10 maanden is een hele kunst hoor, maar snap dat het een moeilijk moment is als de voeding dan echt op is. Ik ben wel benieuwd hoelang jij voedt als je een 2de krijgt die wel gewoon aan de bost wil drinken. Volgens mij houd je het dan heeeel lang vol Gesprek ging trouwens heel goed, staat ergens op pagina 34 geloof ik???

Rossia een pufcursus is wel nuttig hoor. Je hebt echt ook minder saaie varianten. Het bereid je namelijk wel voor, en geeft je tips om de weeen op te vangen. Ik merk wel verschil tussen vrouwen die wel iets gedaan hebben en niets. Zover mijn betoog voor :-X

Gorgi, wat leuk een mooie buik in ontwikkeling. Wil je een keer een foto plaatsen op de mail? Hoeft niet perse hoor. Neefje van manlief is overleden, vandaar de crematie.

Ellein en hoe heeft kleine man zich gehouden zonder papfles??

Bep volgens mij is het ook zwaar hoor, en heus niet altijd makkelijk. Niet zo gek dus dat je niet altijd aan het forum toekomt! Gelukkig laat je af en toe wat van je horen, vinden wij namelijk wel erg leuk!

Jobje, dank je voor je compliment. Maar ja wat kan je anders doen dan maar zo positief mogelijk blijven, alles wijst er nog steeds op dat het gewoon gaat lukken. Van huilend in een hoekje liggen word ik ook niet zwanger.... Daarnaast weiger ik om mijn relatie hieronder te laten lijden. We moeten dit namelijk samen doen, en zo heb ik hem ook heel hard nodig als het wel lukt. Plannen maken voor de toekomst leidt dan gewoon een beetje af. Maar dat wil niet zeggen dat we het bij tijden niet heel moeilijk hebben hoor. Al merk ik wel dat ik veel meer rust heb nu de beslissing is genomen voorlopig niet al teveel medische hulp te willen!

Zo even genoeg epistel van mij, ik lijk Michigan wel hihi

x Floortje
jeetje floor. jullie krijgen het wel allemaal te verduren he? sterkte met oma. klinkt als een mooi afscheid gisteren. de hemel brak open om neefjelief een plaatje te geven
Hey Michigan, euh Floortje bedoel ik . Altijd leuk om zulke verhalen weg te lezen. Klinkt als een mooi afscheid gisteren. En wat bijzonder dat op het ballonnenmoment de zon doorbrak. Ik hoop voor jullie dat oma weer opknapt. Het is niet eerlijk dat dit allemaal tegelijk moet komen. Bah. En wat klinkt je sterk over jullie kinderwens die nog steeds niet in vervulling heeft mogen gaan. Ik gun het jullie zo ontzettend
Rossia, ik heb de pufclub ook best nuttig gevonden. Ik heb er een vriendin aan overgehouden en vriendlief heeft ook leren puffen . Ook vond ik de oefeningen voor mijn rug en bekken etc wel heel nuttig. Dus euh, toch maar aanmelden ?
nou trek dat certificaat goeie moeder maar weer in hoor..mini is daarstraks van het bed gevallen. We waren boven aan het spelen en boekjes lezen. Ik moest even naar het toilet en mini lag rustig te 'bladeren'. Toen ik 1 minuut later terug kwam lopen hing ze al over de rand en kon ik haar niet meer grijpen. gelukkig valt het mee, klein schaafwondje op haar wang en en bult op haar voorhoofd, maar voel me er zo rot over. Ik ben altijd zo voorzichtig. ik leg haar altijd in de box als ik even wegloop of in haar bedje en nu... nooit bij stil gestaan dat ze nu kan tijgeren en dus heel snel verplaatst. oh wat erg... gelukkig is ons bed niet zo hoog, maar zo'n val is voor zo'n kleintje heel wat. bah, voel me heel slecht. Gelukkig kon ze snel weer lachen en ging ze vrij snel door met spelen, maar toch....
Teddy, dat is schrikken zeg! Gelukkig valt het mee. Je kunt ze echt niet meer alleen laten op zulke plekken. En het kan echt iedereen overkomen. Ik vind nog steeds dat je een goede moeder bent .
WOAHHHHHHHHHHHHHH ik ben aangenomen!!!!!!!!!

Ze waren super enthousiast over me, ik vervulde echt alles wat ze zochten. PFFFF ik zit gewoon helemaal te shaken.

Nu gaat het rekenen ed beginnen, afspraak met adviesbureau ed. Mijn hemel het nieuws moet nog even aankomen geloof ik!
jaaaaaaaa floortje geweldig!!! oh wauw wat super. Een van je dromen gaat uitkomen meid. Nu die andere nog, maar dat duurt niet lang meer. Zo'n positieve energieboost kan alleen maar positieve gevolgen hebben.

Echt supergefeliciteerd! ik ben ontzettend blij voor je.
JIPPIE FLOOR WAT GAAF!!!!! GEFELICITEERD!!!! Kan me voorstellen dat je er even van zit te shaken. Dat is niet niks, wat er nu allemaal gaat gebeuren. Wat een super nieuws zeg! Je hebt het verdiend!! Het is je gegund! Ha, ik ga er zelf een rondedansje van doen, ben echt superblij voor je!
Tillykke!!!! (was ff zoeken, maar heb het gevonden)
Teddy hihi wat lief!

Pfff het is wel heftig nieuws hoor, ik had het eigenlijk helemaal nog niet verwacht. Ik vind het wel super gaaf, maar ook wel heel eng nu hoor. Nu is het echt, niet langer iets waarover je alleen droomt maar ook iets wat echt uit gaat komen.

Als we uit de onderhandelingen komen natuurlijk, maar ik zie niet in waarom niet?

Ja nu zal dat andere vast ook goedkomen hoor, wel gek idee dat ik dan misschien daar zal gaan bevallen......

Geloof dat ouders even van hun stokje gingen. Ze vinden het heel leuk maar ook heel moeilijk, ik blijf toch hun kleine meisje he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven