** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
@ Summer: Veel plezier morgen bij de echo en ik hoop dat alles goed is!

Ik ben nu helemaal benieuwd naar de zw.cursus. Als het niet leuk is dan stop ik ermee. Het lijkt me ook wel weer grappig. Maar als het idd alleen maar over kwaaltjes gaat en hoe je zo min mogelijk kunt werken heb ik het ook al snel gezien. Ik heb expres niet voor de zw.yoga gekozen want die leek me veel te zweverig. Nu volg ik de traditionele gym. Volgens mijn vk maakt het niet uit of je wel of niet zo'n cursus volgt. Ik wacht dus maar de eerste cursusavond af, ben benieuwd..................
Waar ik me ook aan ergerde waren de verstopte verkooppraatjes. We hebben ook nagym, babymassage etc. en hier zijn de inschrijfformulieren. Het eerste ging nog wel, maar dan ook de formulieren al ronddelen, dat ging me echt te ver.

Ik heb er overigens geen problemen mee als ik er mensen mee voor het hoofd stoot. Het is nu eenmaal mijn mening dat als je dat doet je instelling naar je werkgever zeer slecht is. Ik vind het erger dat mensen zoals jij als het echt nodig hebben geen vangnet hebben. Begrijp me goed, als het echt niet meer gaat is het iets anders, maar een grote groep maakt er gewoon gebruik van. Ik zeg altijd als mensen me iets uit handen willen nemen, ik ben zwanger, niet gehandicapt. Klinkt misschien cru, maar sommigen doen net of je niets meer kunt of mag. Zolang het goed gaat, blijf ik alles doen. En dan reken ik niet mee dat je af en toe heel moe op de bank ligt te niksen, want dat doe ik ook.

Groetjes, Biennie
Oh, wat is dat leuk, zo'n 20W echo! We krijgen een meisje, erg lioef. Erg bewegelijke pittige tante, zo leuk om te zien! Alles verder prima in orde ook.

Oei, van die vk praatjes zou ik ook allergie van krijgen!

Ben het verder helemaal met je eens hoor, Biennie. Het is jammer dat het vaak toch zo gaat.
Computer says nooooo
hallo allemaal

2 keer zwangerschapsyoga gehad. moet zeggen dat ik nog erg moet wennen, wel leuk zwangere dames om het mee yoga-en. voor de rest gaat alles zijn gangetje, beetje last van de warmte maar goed wie niet!! laatste controle verloskundige ook alles goed, voel de baby goed bewegen... gelukkig maar

heb een vraag over het aankleden van het ledikant, maken jullie gebruik van lakentjes deken, of (duo)dekentje in dekbedovertrek?

graag jullie mening!

groetjes Jumper1
Leuk dat yoga bevalt, jumper1.

Deze spruit ook lekker aan het gymmen ... op de echo was ook goed te zien dat mevrouw duidelijk veel "private space" nodig heeft.... lijkt op haar ouders.

Pfff.... komop meiden, geef jumper eens wat goeie ervaren adviezen, kan ik mee lezen! Ik heb geen idee nog ... van niets welteverstaan... Aankleden, bedje opmaken, alles is mij nog abracadabra... Mén, wat ga ik blij zijn met die kraamverzorgster straks!
Computer says nooooo
Hoi allemaal,

zwangerschapsgym was toch best wel leuk. Natuurlijk wel wat klagende vrouwen er tussen maar dat viel wel mee. Vond het wel grappig om met al die zwangere vrouwen te zijn.

Ik neem in het wiegje dekentjes met lakentjes en als hij te groot is voor het wiegje ga ik denk ik de combisleeper slaapzak gebruiken. Bij ons moet hij in het kinderdagverblijf ook in een slaapzak en het lijkt me voor thuis ook wel praktisch. Je hebt dan geen dekentje meer nodig.

Maar misschien heeft iemand anders nog veel nuttigere tips!!
ik lees met spanning mee net als summer een echte nitwit op het gebied van babys en de adviezen zijn zo wisselend met dank aan allerlei fora op internet.

fijn weekend

groetjes Jumper
Wat ik me af vraag, jumper: maak jij je daar druk om, egenlijk?

Ik bedoel: toen mijn beste vriendinnetje vorig jaar van de eerste in verwachting was, wist ze toen ze zo over de helft was toch wel behoorlijk méér dan ik nu, het kamertje was ook al klaar...

Hier nog niks .. weet niks, heb niks..

Maar ik ben er van overtuigd dat alles goed komt, op tijd, heel raar.

Zelden zo relaxed geweest.
Computer says nooooo
Oh meiden even iets met jullie delen: hebben jullie ook al zulk harde schopjes dat je echt je buik ziet bewegen? Afgelopen 4 dagen.. is echt zó schattig!
Computer says nooooo
Ja en je kan het ook echt voelen van buitenaf! Dat vind mijn man ook zo geweldig! Als ik op mijn buik ergens klop reageert hij daarop, errug leuk!!!!!!!!!
even een postief berichtje: Jessie is weer zwanger! Al is ze nog wel heel bang. Ik vind het geweldig voor haar!

Als je het leest gefeliciteerd Jessie!!!
Ja, ontzettend fijn voor Jessie, ik las het op haar topic! Ontzettend spannend ook..

Ik ben stiekem wel trots op ons zo niet-andijvie gehalte met ons topic hier ... Het gaat vast een beetje lopen straks als we tegen de uitgerekende datum aan lopen, of niet ??

Heb ook niet te melden verder, haha.. gaat goed, summini wiebelt er lekker op los, af en toe wat vandalistische neigingen en grof geschut, haha.
Computer says nooooo
Dat schoppen vind ik zoo gezellig. Vooral als ik alleen thuis ben, dan ben ik eigenlijk niet alleen. Gister avond was ik naar het zwembad geweest en daar ook lekker een half uur in een bubblebadje met mn vriend. Alleen de baby werd er heel erg rustig van, zelfs vanmorgen toen ik wakker werd nog. Ik ging me bijna zorgen maken. Maar nu is ze er gezellig weer.

Aangezien wij geen extra kamer hebben zijn we ook nog niet echt met de kinderkamer bezig. Als er maar op tijd een wiegje op onze kamer staat. Maar we gaan in oktober nog 3 weken weg en ik wil voor die tijd het meeste al wel in huis hebben. Dus toch maar shoppen binnenkort. Zal trouwens alleen gaan om box, commode, badje enzo, kleine dingetjes kan altijd nog.

En je krijgt natuurlijk ook nog heel veel, maar dat zal voornamelijk kleding zijn.

Gaat er nog iemand voor een pret echo? Of wachten jullie het af tot december?
Oh, en voor de tabel:

18-9 verloskundige, 14-9 pretecho

En super nieuws voor Jessie
Ik mag volgende week donderdag weer naar de gyn. En ik heb op 30 september mijn uitgebreide 30 weken hartecho.

Overigens zijn in de week van 26 september de mama mazzeldagen bij Prenatal. Dan dus alles met 20 tot 25% korting! Een paar merken zijn uitgesloten, maar heel aantrekkelijk dus! Wij gaan dan waarschijnlijk een duowagen kopen.

Hier ook al een flink bewegende buik. Deze week wel last gehad van harde buiken en bandenpijn. Best wel heftig. Dit ken ik niet van de vorige drie zwangerschappen. Gelukkig is het weer gezakt.

Groetjes, Biennie
Hi meiden, jullie gegevens zijn aangepast!

Ik vind dat getrappel ook heerlijk hoor.. Wat mij juist op valt is dat hoe drukker ik ben, hoe rustiger summini. Zodra ik dan daarna rustig ga zitten, is ze extra actief.
Computer says nooooo
Ik ga niet voor een pretecho. Maar mss verander ik nog van gedachten Sws. krijg ik er omstreeks 32/34 weken nog eentje om te kijken of het kindje goed ligt.
Computer says nooooo
Hi meiden

Stiekem toch leuk om nog af en toe te kijken hoe het hier gaat. Super al die goede berichten, en dank je wel voor de felicitaties Biennie & Summer, ik durf er zelf nog niet blij mee te zijn, maar, wederom, het begin is er...

liefs,

Jessie
hoi allemaal

Het is echt een heerlijk gevoel om je kindje te voelen en zien bewegen, mijn buik puilt af en toe helemaal uit. Af en toe lijkt het wel of ons kleintje met karatelessen is begonnen. Vooral als ik even rustig zit of lig, of als ik in de auto zit met de gordel om. Precies waar de gordel tegen mijn buik aan zit voel ik dan steeds schopjes.

Met onze babykamer schiet het nog niet echt op, we gebruikten die kamer als rommelkamer dus dat moet eerst allemaal opgeruimt worden (dan kom je er pas achter hoeveel troep je eigenlijk hebt) ik mag op het moment zelf niet zoveel doen. Heb sinds een paar weken heel erge bekkenpijn, loop nu bij therapie in de hoop dat dat de pijn iets verminderd. Maar ik mag dus niet meer tillen en niet zoveel bukken.

Ik ga niet voor een pret echo, aan de ene kant zou ik het hartstikke leuk vinden om ons kindje nog een keer te zien maar aan de andere kant is er wel een vrij grote kans dat we dan het geslacht zien en dat wil ik van te voren niet weten.

Ik mag woensdag weer naar de verloskundige.

Groetjes van Saskia
van deze kant ook niet zo veel te melden, op je vraag summer of ik mij druk over de aankomende babyperiode maak dat wisselt per dag maar merendeel laat ik het maar over mij heen komen, ik heb wel een pretecho dat is volgende week maandag de 7e september, ouders gaan dan ook mee want die hebben de babykamer gesponsert dus als dank daarvoor en voor mijn eigen nieuwsgierigheid.....ook in die week naar de verloskundige dat is weer een drukke babyweek. schopjes voel ik ook met name soms snel achter elkaar. heb een muziekdoosje gekocht voor de baby om die op mijn buik te leggen zodat zij al vast kan wennen, schijnen ze rustig van te worden als ze geboren zijn, geluid dat ze dan al kennen, mama luistert verplicht naar kortjakje....

groetjes Jumper1
Hallo allemaal!

Bij mij ook nog alles goed. Wij laten wel een pretecho maken, vind het bijzonder om het kindje weer eens te kunnen zien en niet alleen voelen.

De babykamer is grotendeels klaar, een gezellig kamertje geworden. Ik heb me in het begin erg onustig gevoeld om alles te regelen maar nu alle grote dingen zijn aangeschaft maak ik me er niet meer druk om.

Zwangerschapsklachten vallen nog mee, alleen wel bandenpijn en wat maagzuur. En ik blijf erg moe, de ene dag gaat het beter dan de andere dag. Ben nog steeds niet volledig aan het werk. Voel me aan de ene kant schuldig en een watje dat ik niet volledig kan werken aan de andere kant geeft het me ook rust!:smile:

@ jumper: succes met het beluisteren van kortjakje!

@ Jessie: gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap;ik hoop dat alles nu goed gaat!

groetjes Ikje
Wat goed, ikje, dat het kamertje al zo goed als af is!!

Hier nog he-le-maal niks .. Ons huis staat te koop, dus we hopen dat het toch nog lukt om te verkopen, maar in het geval dat niet zo mocht zijn, hebben we in september en oktober nog vrij.. Dan moet er een plekje gecreëerd worden in de kastenkamer. Voor de vorm, want het bedje komt dan denk ik bij ons te staan.

Ik heb hier ook een speeldoosje gekocht. Wel al heel wat kleertjes, knuffels en schoentjes van vrienden en family mensen gekregen, hartstikke lief!

En we hebben inmiddels ene afspraak met paps gemaakt om de wandelwgen te gaan kopen.

Heeft jullie wurm al een ritme? Valt me op dat ik 's nachts weleens van haar wakker wordt, 's ochtends en 's middags is ze heel rustig, en 's avonds na het eten gaat ze aan de disco.

Nog steeds geen klachten, heb wel het idee dat ik ietsje vermoeider ben, maar niet stuitend.
Computer says nooooo
En veel plezier vandaag bij de VK, saskia1807!
Computer says nooooo
Summer mag ik er ook bij?

Ik ben 37, zwanger van de eerste die op 30-12 is uitgerekend. Ik heb op 7sept een afspraak bij vk en dan op 27 sept bij mijn nieuwe, want we gaan verhuizen. We weten niet wat het wordt.

Ik had vandaag ineens behoefte om mijn ervaringen te delen dus vandaar dat ik lid ben geworden.
Sure thing, Fabindia, welkom!!

Spannend dat je tussentijds gaat verhuizen en nwe VK krijgt!
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven