De perfecte cheesecake...

01-10-2008 16:16 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent 'm misschien wel van Bagels & Beans: een stevige cheese die een beetje op de tong blijft hangen *yummie* (al klinkt het misschien een beetje ranzig...)

Er zijn uiteraard genoeg recepten te vinden, maar misschien is hier wel een keukenprins(es) die het heeft geprobeerd tot het is gelukt en heel dicht bij het resultaat is gekomen van bovengenoemde cheesecake

Hoe maak ik dé perfecte cheesecake?
Weet iemand of je kwark kunt vervangen door iets dat lactosevrij is? Volgens mij is er wel iets als philadelphia maar dan zonder lactose, maar is dat lekker...? Iemand een idee? Ik heb een goddelijk recept van mijn oma, maar aangezien ik lactoseintolerant ben, mag ik niets met koemelk.
Hmmm...

Kan je wel tegen geitemelk produkten? Verse geitenkaas zou misschien kunnen, even zoeken naar ene lokale kaasmaker. Verder..

http://www.minusl.nl/assortiment.html

Verder als je in het oosten woont. http://forum.libelle.nl/forum/list_messages/43506
Nee, geitenkaas bevat ook lactose... Minus L bevat koemelkeiwit en dat mag in mijn geval ook niet (ook koemelkeiwitallergie...).

Hmm... we hebben familie in het oosten, ik ga die laatste link even checken, dank!
Ik denk dat je op tofu uitkomt dan. Zal even experimenteren zijn maar waarom niet...
Tofu?? Dat lijkt me niet zo lekker... Niemand kent die nep-philadelphia kaas die op basis van soja is?
Even rondneuzen levert het recept volgens Nigella Lawson op:

cheesecake

op you tube zijn er trouwens ook filmpjes van te vinden, kun je het nog even voor je zien
anne_83 wijzigde dit bericht op 05-09-2009 10:48
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:anne_83 schreef op 05 september 2009 @ 10:46:

Even rondneuzen levert het recept volgens Nigella Lawson op:

cheesecake

op you tube zijn er trouwens ook filmpjes van te vinden, kun je het nog even voor je zien Ja.. en da's lactose vrij met kwark en zure room?
Nee maar er vroeg ook iemand naar het recept van Nigella Lawson (weet niet meer wie)...
quote:Ananya schreef op 01 september 2009 @ 21:13:

Ik heb een boek gekregen met daarin...jawel....

het recept van mn white chocolate cheesecake with a raspberryswirl er in

Me is so happy! Ga hem dit weekend uittesten, nu heb ik geen zin in kokkerellen maar mjam... het idee al!Kun je dat recept misschien posten?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik ga hem zo testen. Als hij goed is uiteraard zal ik het recept posten. *doet nog meer schietgebedjes dat het echt smaakt als ze hoopt*
Nou, ik ben benieuwd. Heb zojuist de originele Bagels & Beans Cheesecake gemaakt. Nou ja, origineel niet echt natuurlijk omdat ik hem heb gemaakt

Wat ik wel vreemd vind is dat hij van binnen nog vloeibaar lijkt te zijn. Iemand enig idee of dat normaal is? Het zal beter worden door het afkoelen, maar toch, ik schok er een beetje van.

Hij ziet er wel super uit en ruikt ook onwijs lekker, dat dan weer wel...

Ik ben benieuwd...
anoniem_86519 wijzigde dit bericht op 06-09-2009 13:16
Reden: foutje
% gewijzigd
deze blonde miep heeft de Amerikaanse maten niet echt omgerekend bleek.... Men vond hem erg lekker, ik was er niet over te spreken. Ga hem binnenkort weer testen en als hij DAN goed is, dan post ik het recept.

Trouwens, ik moest de bakvorm in een pan met heet water zetten en zo de oven in... heeft iemand enig idee wat hier de bedoeling van is?
Bbwtje, hoe was de cheesecake uiteindelijk? Heb gisteren het recept van B&B uitgeprint, wil hem dit weekend ook eens gaan uitproberen.
Ja hij was lekker! Super machtig, maar erg lekker. Vond vooral het frisse van de citroen erg oke.

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog nooit eerder cheesecake had gegeten, maar volgens anderen (die er wel ervaring mee hadden ) was hij precies goed.

Sterker nog; Mijn moeder is binnenkort jarig en heeft mij vriendelijk doch dringend verzocht vooral een cheesecake te bakken
Oh das mooi Bbwtje!

Ik ben van het weekend speciaal naar een B&B winkel gegaan om hem te proeven. Maar moet eerlijk zeggen, vond die van mij lekkerder... (niet omdat ik hem zelf maak) Mijne is zoeter, gaat nog witte chocolade doorheen.
Als rasechte cheesecakefanaat moest ik na mn NY-bezoek natuurlijk wel weer aan de slag met cheesecake.

Morgen geven mn collega's hun mening, ze zijn erg gewillige slachtoffers. Zelf vind ik dit de beste tot op heden:

ingrediënten

100 g zandkoekjes, verkruimeld

40 g boter, gesmolten

750 g roomkaas

150 g suiker

2 afgestreken eetlepels bloem

geraspte schil van ½ citroen (of meer, als je dat lekker vindt)

1 theelepel vanille-extract of de zaadjes van ½ vanillestokje

3 eieren en 2 eidooiers

125 g volle crème fraîche

voorbereiden

Verwarm de oven voor op 180 °C.

bereiden

Knip twee repen van ongeveer 8 cm breed uit een stuk bakpapier, bekleed daarmee de binnenkant van de opstaande rand van de taartvorm en plak ze met boter aan de rand vast. Ze moeten ongeveer 3 cm boven de rand uitsteken. Voeg voor de bodem de gesmolten boter toe aan de verkruimelde zandkoekjes, verdeel het mengsel over de bodem van de taartvorm en druk goed aan. Zet 10 à 15 minuten in de oven. Zet daarna de oven hoger op 200 °C. Klop de roomkaas 30 seconden met een handmixer of in een keukenmachine, zodat hij mooi glad wordt. Voeg vervolgens één voor één de ingrediënten toe, waarbij je telkens eventjes klopt: de suiker, de bloem, de citroenrasp, de vanille en dan één voor één de eieren en de eidooiers. Eindig met de crème fraîche, terwijl je net genoeg klopt om het er goed doorheen te mengen. Schenk het mengsel in de vorm en zet in de oven. Verlaag de temperatuur na 15 minuten tot 100 °C, en laat 1 uur bakken. Zet de oven uit en laat de cheesecake er nog 1 uur in staan, met de deur op een kiertje. Haal de taart uit de oven en laat hem helemaal afkoelen voordat je hem uit de vorm haalt en in de koelkast zet. Wacht ten minste 12 uur, zo mogelijk een hele dag alvorens hem op te dienen: daar wordt de cheesecake alleen maar lekkerder van.

Op internet...

Ga er over een tijdje weer mee spelen om m met witte chocolade te maken.. Wilde deze jullie niet onthouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven