Gezondheid alle pijlers

ervaringen gevraagd over het mirenaspiraaltje

12-08-2009 09:51 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het twijfelen of ik het mirenaspiraaltje wil laten plaatsen.

Ik zie er veel voordelen van, maar als ik op internet lees zijn er meer vrouwen niet tevreden over de mirena dan wel.

Graag jullie ervaringen!
Hier ook tevreden. Plaatsen deed pijn, maar is zo voorbij. Mijn huisarts deed het trouwens heel goed, maar ik zou altijd even vragen hoeveel ervaring hij/zij ermee heeft. Ik was alleen vorige maand wel weer flink ongesteld, da's wel jammer. Nog steeds minder dan voor de Mirena, maar helemaal niet zou natuurlijk nog mooier zijn.
Denk maar zo ....de mensen die wat te klagen hebben staan op internet. De vele honderde mensen die uiterst tevreden zijn niet.

Ik heb hem nu ruim 2 jaar, en vond het inbrengen niet fijn. Maar had dan ook nog geen kinderen gebaard, was erg gespannen en had een co. En mij niet verteld was van te voren je zelf ff met 1000mg te drogeren. Maar deze pijn geef ik hoogt uit een 7, en is binnen 2 minuten voorbij.

Dat weegt niet op tegen de andere ruim 698 dagen die ik zorgen loos kan doorbrengen zonder angst voor zwangerschap, zonder menstuatie, stemmingswisselingen, lage libido en hormoonvet en vocht dat je vasthoud met de pil.

En dan vergeet ik bijna het vooruitzicht van de nog ruim 700 dagen die ik nog te gaan heb.

Ik ben dik en dik tevreden....en geef hem een 10+
HannyB, ik nu benieuwd of je er nog een laat plaatsen !

De ervaringen zijn goed genoeg om het te proberen.
Ik heb het spiraal nu 3 maanden. Het inzetten was pijnlijk, de twee dagen erna liep ik krom van de pijn, het leek wel een bevalling. Daarna had ik 10 dagen soms wat steken. Daarna bijna 30 dagen ongesteld, echt een grote schoonmaak. Nu nog veel spotting, meestal een dag of 7, dan weer een dag of 10 niets ???

Maar goed, ik ging vandaag voor controle en de huisarts vond de touwtjes niet. Zelf voel ik ze regelmatig, maar ben ze ook wel eens kwijt. Het vervelende is, is dat ik wel een sexueel contact heb gehad 12 dagen geleden. En nu maak ik me toch wel zorgen. Alhoewel ik me zelf over die touwtjes niet druk maakte en ik aan de spotting merk dat het ding er nog in zit.

Morgen snel langs de echo-afdeling! Voelt niet echt fijn...

Iemand ervaring met wel/niet voelen van de touwtjes???
Hier nog zo'n tevreden gebruikster. Geen kinderen en geen kinderwens, maar wel altijd veel last gehad van menstruatieklachten. Het inzetten heeft bij mij geen zeer gedaan (voelde meer alsof ik echt heel erg nodig moest plassen) maar was wel horror omdat het door 2 vleesbomen een een gekantelde baarmoeder niet lukte (huisarts verwees me meteen door naar gynaecoloog, ze doen het niet zo graag omdat ze meestal de juiste apparatuur niet hebben). Normaal duurt het 5 minuten, bij mij bijna een half uur en ik ben bijna flauw gevallen. De gynaecoloog had het zweet op z'n bovenlip staan!

In het begin nog wel last van spotting en flinke buikpijn, en na een extra echo (na een maand of 4) bleek dat 1 van de 'pootjes' is ingeklapt (waarschijnlijk had ik daar die buikpijn van). Hij zit er echter nog steeds en ik ben niet ongesteld meer (af en toe wat bruinige afscheiding) en ook (hoera!) geen pijn in mijn borsten.

Hij mag bij mij fijn nog 3,5 jaar blijven zitten en dan neem ik toch echt weer een nieuwe!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Ik heb hem een paar jaar geleden gehad, en heb hem na 7 maanden er weer uit laten halen.

Het plaatsen vond ik verschrikkelijk, deed echt flink veel pijn. daarna nog een paar dagen krampen gehad.

Ik kreeg vanaf dag 1 pijn in mijn lies en onderbuik, en dat ging niet meer weg. Kon niet fatsoenlijk meer zitten, en had de hele tijd het gevoel dat mijn blaas vol zat.

Heb een echo gehad, en de arts zei dat ie toch goed zat.

daarbij kwam nog dat mijn libido nog minder werd dan met de pil, en ik verder ook nergens meer zin in had, werd totaal onverschillig over alles.

Na 7 maanden had ik er genoeg van en nadat ie er uitgehaald was (waar je trouwens amper iets van voelt), was de pijn in mijn lies zo weg.

Ik ken wel mensen waar ie prima bij bevalt, maar ik hoef er nooit meer een!
Mussie schreef: ...ik verder ook nergens meer zin in had, werd totaal onverschillig over alles...

Haha, vandaar dat mijn ex me niet meer kan raken!!!

Vandaag echo laten maken en hij zat perfect. Gewoon wat korte touwtje en een lange baarmoederhals. Niet zwanger, al had ik dat zelf ook al beredeneerd.
Ik heb een jaar geleden een mirena gekregen en het bevalt super.

Ben wel flauwgevallen tijdens het inbrengen (terwijl ik een hele hoge pijngrens heb), maar kwam misschien meer door de zenuwen voor eventuele pijn, haha.

Het enige nadeel is dat ik sinds een jaar weer puistjes heb! In het begin zei dat arts dat dat door de hormenenschommelingen komt en na een half jaar weg zou zijn. Maar ze zijn nog steeds niet weg en vind dat erg vervelend. Zijn er nog meer last van puistjes hebben sinds ze een spiraal hebben?
Ik lees even mee, ben erg benieuwd naar meer ervaringen....wil misschien ook een Mirena laten plaatsen.
mijn mirena gaat er volgende week uit. lang over nagedacht, want het is een hele makkelijke manier van anticonceptie...maar mijn huid gaat helemaal naar de klote. enorme onderhuidse ontstekingen, die lelijke littekens achterlaten, en rare pigmentvlekken nu in de zomer (hoop dat deze ooit weer wegtrekken). daarnaast is de zijn in sex bijna helemaal weg, terwijl ik er vroeger niet genoeg van kon krijgen .

by the way; het plaatsen was bij mij een eitje; voelde weg even een nare prik, maar verder geen enkel probleem.
oh, ik heb heb trouwens iets langer dan een jaar nu.
Ik heb mijn mirena afgelopen donderdagmiddag laten plaatsen. Het plaatsen heb ik ervaren als gemeenlijk pijnlijk! Wel 2 x iburofen van te voren ingenomen, dat scheelde volgens de gyn. ''s nachts erge buikkrampen gehad!! Vrijdag overdag bij vlagen heftige buikkrampen en ''s nachts gelukkig minder last van gehad. Zaterdag de hele dag een zeurende buikpijn en afgelopen nacht, helemaal nergens last van gehad (kon ook gewoon op de buik slapen). Vanmorgen weer op gestaan en daarna begon de zeurende buikpijn weer. Ik doe het rustig aan vandaag en ga komende week niet trainen van volleybal. Is dit normaal zoveel buikpijn? Heb echt het gevoel, dat de baarmoeder moet wennen dat er iets in zit in de baarmoeder. Een klein beetje last van spotting en 's morgens wat slijmerig bloed...
Ik laat eind deze maand een mirena plaatsen, op mijn verzoek bij een gynacoloog. Ik ben benieuwd hoe het gaat en of ik er veel last van zal hebben.

Het is dus slim om ibuproven in te nemen van tevoren?
Oh, Djiezus zeg, ik had daarnet een topic geopend over anti-conceptie, had iemand anders dat 3 dagen geleden ook gedaan. Dus deze maar doorgelezen. En nu weet ik het niet meer.

Ik dacht echt dat een koperspiraaltje je van het zou zijn wegens gebrek aan hormonen, maar ik had me niet gerealiseerd dat ik dan waarschijnlijk wel last zou houden van mijn PMS. Ik word daar verbaal nogal agressief van en achterdochtig. Misschien toch maar iets met hormonen?

Ik vind het echt lastig. Ik wil liever iets zonder hormonen en zonder pijn maar ook geen PMS meer en nog wel een levend libido.

Hoe komt het toch dat vrouwen allemaal zo anders reageren op anti-conceptie? Is er niks wat geen negatieve bijwerkingen heeft, behalve vriendlief laten steriliseren?
Ben ik overbezorgd??

Zoals jullie bij mijn vorige reactie konden lezen heb ik mijn mirena spiraal 28 augustus laten plaatsen.

Afgelopen week ging het ma t/m vrijdag erg goed (weinig last van mijn buik gehad enzo.) Nu heb ik gisteren wat gesjouwd en getild in huis en daarna begon de buikpijn weer! Vooral bij het bukken steeds, kan ik niet goed tegen. Naar mijn idee, had dit allang over moeten zijn, maar ja misschien onderschat ik het wel: plaatsen van de mirena. Vannacht kon ik niet op beide zijden liggen, want dat begon ook pijnlijk te worden. Vanmorgen mee geholpen in de kerk met stoelen schoon maken en je raad het al: constant bukken! Tja, wilde ook niet gaan zeuren... Dus doorgezet. Hele kerkdienst pijnlijke buik gehad en nu nog. A.s. dinsdag wilde ik weer sporten, maar zoals het nu gaat, doe ik het niet.

Wie heeft dit ook zo mee gemaakt? Moet ik al ongerust worden en naar de gyneacoloog bellen? Of nog een tijdje aan kijken...? Manlief zegt, dat ik veels te snel wil!

Ik hoop op een reactie..
Je bent al ongerust, dus waarom zou je niet even je dokter bellen?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ongerust is een misschien net iets te groot woord er voor....

Begin te twijfelen, misschien moet ik het toch ff aanzien....

En moet mijn lichaam erg wennen aan dat ding in mijn baarmoeder. Heb trouwens nog geen kinderen gehad, dat zal ongetwijfeld ook wel weer een rol spelen.

In de gebruiksaanwijzing staat dat je de eerste maanden last kan hebben van buik en/of rugklachten, maar dat dit spoedig zal minderen. Tja, daar kun je dus ook niet zoveel mee. Wat verstaat men onder spoedig? als ze het over de eerste maanden hebben? Onder spoedig versta ik binnen een week of zo... Blijkbaar verstaan zij dat niet eronder!
Eerste maanden, daar bedoelen ze 3 maanden mee... en ik had er zelf de eerste weken af en toe eens last van. Zo van: he buikpijn? Oh het zal mijn spiraal wel zijn.

Maar als de pijn hevig is, je pijnstillers moet nemen ed: gewoon bellen. Liever een keer teveel dan te weinig een echokop in je muts toch?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zit er al een tijdje over te denken om een mirena spiraal te nemen. Maar ik ben wel benieuwd naar die trouwtjes inderdaad, voel je (je partner) die zitten.

En hoe zit het met de hormomen? Heeft dat invloed op jullie libido, gewicht of huid?
Hoi,

Ook hier een tevreden Mirenagebruiker. Ik ben met mijn tweede bezig. De eerste heeft vierenhalf jaar gezeten. Ik begon weer met regelmaat te menstrueren toen, en heb daarom in overleg met de huisarts een nieuwe gekregen na vierenhalf jaar (normaalgesproken zit ie gemiddeld vijf jaar).

De eerste keer inzetten (door huisarts) was een eitje. Het uithalen ook. De tweede keer inzetten was geen eitje. Het was niet eens zozeer heel pijnlijk (ooki al ben ik roodharig haha), alswel dat het gewoon niet lukte. Voor poging vijf (het kan ook zes zijn geweest) meldde de huisarts dat dit de laatste poging was, als het dan niet lukte zou ik naar de gyn. gaan. Je raadt het al: het lukte. Wel een controle-echo gehad gezien het nogal lastige plaatsen. Die was goed, maar overleg wel (als je dat krijgt) over de termijn van de echo na plaatsen. Ik was er nu te vroeg (binnen 10 dagen) en moest daarom nog een keer, omdat de mirena dan nog kan gaan zweven oid.

Nou ja, na de ellende van het inzetten ben ik inmiddels weer tevreden, hoewel ik wat vaker hele lichte bloedinkjes heb dan tijdens mijn eerste mirena (en deze zit er al bijna een jaar weer in).

Die touwtjes: bij mijn vorige mirena voelde mijn man ze heel af en toe zitten, bij deze nog nooit. Zelf kan ik ze overigens uberhaupt niet voelen .
@singalala; de buikpijn is nog niet zo erg dat ik er pijnstillers voor inneem. Wel lig ik dan het liefst op de bank met een warme gelkussen over mijn buik (vannacht ook gedaan).

Inmiddels is mijn buikpijn vanmiddag over gegaan en ben daar blij om!

Maarre of manlief ze voelt tijdens het vrijen? Weet dit nog niet, want durf nog niet ivm buikpijn en last van spotting (voel me dan vies en niet fris van onderen). Dus dat is nog afwachten. Heb afgelopen week al eens gevoeld en kon toen iig 1 draadje voelen.

Voor mij is het al een hele vrijheid 's avonds dat ik de pil niet meer hoef te slikken!! Heerlijk gevoel!! Anders is het regelmatig (lig je al bijna te slapen) oooh ja, pil vergeten. Dan als nog uit bed moeten komen, pfff. Of dat je de volgende avond ineens erachter komt, dat je 'm bent vergeten. Ach dan maar 2 innemen.

Hoe het met de hormonen en huid en libido zit... geen idee nog. Daarvoor zit de mijne er nog te kort in. Ben daar ook erg benieuwd naar. Ik heb de hoop dat ik uiteindelijk niet meer ongesteld zal worden! Kan ik onbezorgd gaan leven en heb geen extreme pijn meer voor en tijdens mijn menstruatie.
De touwtjes kan ik zelf wel voelen. In het begin zijn ze wat stugger en kunnen ze wat prikken bij je man Als dat niet over gaat moet je even terug naar de huisarts of gyn. Na een paar weken zijn ze zacht geworden en heeft mijn vriend nergens last van.

Als je de mirena bij je huisarts hebt laten oplaatsen en geen controle echo hebt gekregen, moet je regelmatig even je touwtjes checken. Zeker als ie vers geplaatst is, dan is het risico het grootst dat ie naar buiten gewandeld is.

Over je huid: die is wel wat verslechterd sinds ik de mirena heb. Ik had bijna nooit pukkels met de pil of de nuvaring, nu wel af en toe. Ook zijn mijn porien iets grover geworden op mijn kin. Allemaal vrij minimaal en prima mee te leven. Voor mij zeker wel alle voordelen van de mirena waard.
ik heb zelf nu ook een mirena spiraal, ik moet zeggen dat ik het niet super vind. ik ben vaak 6 weken achter elkaar ongesteld en vervolgens anderhalve week niet en dan weer 4 5 of 6 weken ongesteld. daarnaast zit deze ook nog eens scheef maar de gyneacoloog heeft me verteld dat dat geen kwaad kon omdat die hormonen er natuurlijk aan te pas komen.

bij het plaatsen van de mirena heb ik niks gemerkt omdat ie in combi met operatie geplaatst is. hier voor koper spiraal gehad en dat vond ik geen pretje met plaatsen( koperspiraaltjes is zelfs ook nog iets kleiner dan de mirena spiraal). en daarvoor zelfs een keer de mirena mar die bleef niet zitten dus toen werd t het koperspiraaltje. ik kreeg daarbij weeen wat ik nog nooit had meegemaakt want ik heb geen kinderen. tot 3 keer toe geprobeert maar lukte niet
ik kan trouwens geen draadjes voelen.
Ik heb gisteren de Mirena laten plaatsen, ik moet zeggen dat het me 100% mee viel. Erg prettig is natuurlijk ook iets anders maar vond het goed te doen. Had tot gisteravond een beetje weeig gevoel, net of je ongesteld moet worden en een beetje bloedverlies. Maar dat was vanmorgen over, tot nu toe de hele dag nog geen last weer gehad en ook geen bloedverlies. Dus als het zo blijft dan ben ik ontzettend blij met mijn keuze, eindelijk van die rottige pil af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven