"verkeerde dingen" in de zwangerschap

08-09-2009 08:33 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw is gisteren bevallen van een hele mooie zoon een achtponder. Alles erop en eraan, wat een plaatje!

Ik heb heel wat uurtjes naast haar gezeten in haar zwangerschap. Zij en haar vriend probeerde al lang een kindje te krijgen maar het lukte niet. Ze hield zich heel netjes aan alle regels maar niets hielp

Een tijd geleden (negen maanden ongeveer ) Waren zij met vrienden op vakantie en is toen lekker ff losgegaan, veel gedronken, een gezellig pilletje, veel lightfrisdrank en zelfs nog een rontgenfoto van haar enkel (was gevallen).

Komt ze thuis en wat denk je: ZWANGER

Ze kon het niet aan aan de ene kant zo blij aan de andere kant zoveel verdriet dat ze nou juist al deze foute dingen had gedaan. Eerst wilde ze zelfs de zwnagerschap nog af laten breken. Gelukkig hebben we haar daar vanaf laten houden.

Ze heeft nu een prachtig kindje. Voorzover zichtbaar (en ja er kan altijd iets zijn maar goed zover kijken we gelukkig nu niet) is er niets aan de hand.

Hiermeen wil ik vrouwen die hetzelfde meemaken ook een hart onder de riem schuiven!
Oh ja, en zet de spellingchecker even aan want het aantal typefouten in je posts is irritant.
er staat nergens dat het niet boeiend is. Dus ik snap niet waar jij die conclusie trekt. Alleen heb jij zelf wel rare meningen en trek je conclusies over zaken waar je duidelijk weinig vanaf weet.
Stressed is just desserts spelled backwards
god tja ik heb ook een wijntje gedronken bij mn diner (en dat was ook nog eens in Miami dus moest daarna ook nog in het vliegtuig terug, dus OOK nog straling) toen ik even later zwanger bleek te zijn.

Ik heb mij er geen moment druk om gemaakt hoor, vond het geen punt om de 9 maanden erna niks te drinken.

En mss weegt het feit dat ik lang bv heb gegeven dan weer op tegen het werken in het vliegtuig tm de 20e week?

Of ben ik nu heeeel slecht?
quote:bababa schreef op 08 september 2009 @ 09:40:

Even een vraag:

Al min topics zijn niet boeiend. Prima.

Ik zie hier heeeeeeeeeeeeeel veel topics vorobijkomen waarvan ik zoiets heb als: lekker belangrijk

toch krijg ik elke keer te horen dat ik niet boeiende topics open

vaagKom eens uit je slachtofferrol, zeikstra Calimero.
Jemig, je bent wel obsessed met alles wat zwanger is/heeft gebaard he?

Even een vraag:

Ik zie hier heeeeeeeeeeeeeel veel topics vorobijkomen waarvan ik zoiets heb als: lekker belangrijk

vaag

Wat is je vraag? ;)

Ik vond je OP helemaal niet duidelijk meer na je reacties op vragen.

Dat je de mensen een hart onder de riem wil steken die "gezeik" en paniek van zwangeren krijgen vind ik vreemd.

Zeker als je OP doet lijken dat het gaat om de zwangeren of over zwanger worden in de vakantie.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you

Even een vraag:

vaag

dat is een eufemisme voor je opent stuitend domme topics!

je geeft echt domme adviezen!

ik ben niet HCG-belast, maar heb wel nu een hypo, ik ga ff eten...
quote:Suze2 schreef op 08 september 2009 @ 09:41:

Bababa, ik weet niet van welke planeet jij komt maar wat kan jij een domme dingen zeggen/vragen.

Onzinnige topics, domme bijpraatvragen op topics die daar totaal niet om vragen en adviezen die werkelijk nergens over gaan.

Maar goed, ik spreek zwaar HCG-belast dus wie weet ben ik daar een beetje kriegel van. Hmmmm, wat zal ik daar eens tegen nemen??Nou, die was wel heel erg grof en ongepast.
Zeg Star, als jij nou eens gewoon ging werpen?
We zijn wel hardleers zeg....

me slotsie is gejat!
Genieten, genieten, zwanger zijn is niet de hemel hoor????? Ik wil zeiken als ik zwanger ben ja, laat me dus even lekker zeiken over alles. Wordt dat recht me nu ook al ontzegt

Oh en dat gezeur over hard drugs vind ik ook bullshit. Roken en alcohol zijn ook hard drugs (vette hard drugs), doe je ook niet tijdens je zwangerschap, maar zolang er nog winkels zijn waar ik alcohol kan kopen moet je niet zo belerend doen Maleficent. Ik keur XTC zeker niet goed, maar we zijn in deze maatschappij natuurlijk wel altijd "gezellig" met twee maten aan het meten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:misschicken schreef op 08 september 2009 @ 09:46:

me slotsie is gejat!

Hij is ook zo stoer!

Kon het niet laten.
Hmmm, heb net je vraag gelezen op het topic van Jessie

kun jij je naam niet beter veranderen in bahbahbah
quote:misschicken schreef op 08 september 2009 @ 09:45:

Zeg Star, als jij nou eens gewoon ging werpen? Dit wil ik niet missen
quote:Chica34 schreef op 08 september 2009 @ 09:47:

Genieten, genieten, zwanger zijn is niet de hemel hoor????? Ik wil zeiken als ik zwanger ben ja, laat me dus even lekker zeiken over alles. Wordt dat recht me nu ook al ontzegt

Oh en dat gezeur over hard drugs vind ik ook bullshit. Roken en alcohol zijn ook hard drugs (vette hard drugs), doe je ook niet tijdens je zwangerschap, maar zolang er nog winkels zijn waar ik alcohol kan kopen moet je niet zo belerend doen Maleficent. Ik keur XTC zeker niet goed, maar we zijn in deze maatschappij natuurlijk wel altijd "gezellig" met twee maten aan het meten.

Waar zegt Male dat je wel mag drinken en roken dan?

Dat er winkels bestaan waar je drank en tabak kan kopen wil niet zeggen dat je verplicht wordt om het te nemen.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Jeetje joh, toen ik zwanger was van de eerste wist ik dat uberhaupt pas na 5 maanden. Ik heb die periode dus gewoon nog zo nu en dan een wijntje gedronken, was gek op kaasjes en filet americain en at mijn biefstuk nooit anders dan medium. Oh ja, en we hadden katten en ik verschoonde de kattenbak. Ook ik heb me wel zorgen gemaakt hoor. Voor niks. Mijn oudste kwam als goeie 10-ponder te wereld is nu een gezonde boom van een puber, sport veel, heeft geen enkele allergie en is zelden tot nooit ziek.

Mijn zwangerschappen daarna waren wel 'normaal' ;). Maar dit soort 'types' ontweek ik altijd als de pest. Heule enge mensen vind ik dat.
quote:Star schreef op 08 september 2009 @ 09:45:

[...]

Nou, die was wel heel erg grof en ongepast.oeh.. die had ik inderdaad ook gezien. Negeren leek me de enige optie!
quote:Chica34 schreef op 08 september 2009 @ 09:47:

Oh en dat gezeur over hard drugs vind ik ook bullshit. Roken en alcohol zijn ook hard drugs (vette hard drugs), doe je ook niet tijdens je zwangerschap, maar zolang er nog winkels zijn waar ik alcohol kan kopen moet je niet zo belerend doen Maleficent. Ik keur XTC zeker niet goed, maar we zijn in deze maatschappij natuurlijk wel altijd "gezellig" met twee maten aan het meten.Okeeeeee...... ook HCG belast ofzo? ik zeg ergens anders dat de buuf waarschijnlijk geen BV wil geven omdat ze weer wil zuipen, dus ik denk dat je dan wel snapt hoe ik erover denk. En in het verleden beiden gedaan, zuipen en XTC, maar in mijn optiek kun je beiden niet doen als je zwanger wilt raken.
quote:Star schreef op 08 september 2009 @ 09:48:

[...]

Dit wil ik niet missen

Nou gaat er helemaal een dik hangslot op!

WERP, vrouw, WERP!
quote:Star schreef op 08 september 2009 @ 09:48:

[...]

Dit wil ik niet missen Hier nog iemand die eigenlijk eens een keer een kind moet gaan krijgen, maar ja, dan heb je ineens zeeen van tijd, dus ik snap Star wel
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 09:51:

[...]

Okeeeeee...... ook HCG belast ofzo? ik zeg ergens anders dat de buuf waarschijnlijk geen BV wil geven omdat ze weer wil zuipen, dus ik denk dat je dan wel snapt hoe ik erover denk. En in het verleden beiden gedaan, zuipen en XTC, maar in mijn optiek kun je beiden niet doen als je zwanger wilt raken.

Nee gelukkig niet meer belast met HCG maar nog wel met die K*T hormonen. We zeggen hetzelfde want roken, alcohol en XTC moet je natuurlijk niet nemen tijdens je zwangerschap dat snapt iedereen nog wel, maar zolang je nog sigaretten en alcohol gezellig in de winkel kan kopen vind ik dat belerende toontje over XTC als harddrug ook overdreven. Alledrie de middelen zijn harddrugs dus als iemand dat een keertje neemt (als je niet zwnager bent) is er niks aan de hand.

Ik vind zwanger zijn hel. En dat is nog een taboe welke ik wel graag doorbreek. Het resultaat is fantastisch, maar de weg er naar toe zeer dramatisch. Ik krijg dus erg veel jeuk van het woord, genieten.
Nou, ik stoor me ook aan mensen die zeggen dat een sigaretje na het eten gezellig is, dat het niet gezellig is in de kroeg als ze niet mee kunnen drinken, en zo stoor ik me ook aan de term gezellig pilletje.

Mag dat?

Ik ben echt niet brandschoon, want ik ben een wilde puber geweest. Maar na een bepaalde leeftijd vind ik al bovenstaande zaken 'gezellig' noemen belachelijk. Alledrie zaken die behoorlijk schadelijk kunnen zijn voor je lijf als je verslaafd aan raakt.
quote:Maeijken schreef op 08 september 2009 @ 09:50:

[...]

Waar zegt Male dat je wel mag drinken en roken dan?

Dat er winkels bestaan waar je drank en tabak kan kopen wil niet zeggen dat je verplicht wordt om het te nemen.Dat zegt ze nergens, maar ik vind dat we in deze maatschappij boter op ons hoofd hebben zolang die middelen gezellig bij de supermarkt te verkrijgen zijn. XTC is ook overal verkrijgbaar maar hoef je ook niet te nemen, toch is dat wel illegaal en die andere middelen niet. Wil dus zeggen dat we in deze mij met twee maten meten. Maar goed, dat is een andere duscussie en heeft niks met zwangerschappen te maken.
quote:Lika schreef op 08 september 2009 @ 09:52:

[...]

Hier nog iemand die eigenlijk eens een keer een kind moet gaan krijgen, maar ja, dan heb je ineens zeeen van tijd, dus ik snap Star wel O sta jij ook op knappen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven