"verkeerde dingen" in de zwangerschap

08-09-2009 08:33 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw is gisteren bevallen van een hele mooie zoon een achtponder. Alles erop en eraan, wat een plaatje!

Ik heb heel wat uurtjes naast haar gezeten in haar zwangerschap. Zij en haar vriend probeerde al lang een kindje te krijgen maar het lukte niet. Ze hield zich heel netjes aan alle regels maar niets hielp

Een tijd geleden (negen maanden ongeveer ) Waren zij met vrienden op vakantie en is toen lekker ff losgegaan, veel gedronken, een gezellig pilletje, veel lightfrisdrank en zelfs nog een rontgenfoto van haar enkel (was gevallen).

Komt ze thuis en wat denk je: ZWANGER

Ze kon het niet aan aan de ene kant zo blij aan de andere kant zoveel verdriet dat ze nou juist al deze foute dingen had gedaan. Eerst wilde ze zelfs de zwnagerschap nog af laten breken. Gelukkig hebben we haar daar vanaf laten houden.

Ze heeft nu een prachtig kindje. Voorzover zichtbaar (en ja er kan altijd iets zijn maar goed zover kijken we gelukkig nu niet) is er niets aan de hand.

Hiermeen wil ik vrouwen die hetzelfde meemaken ook een hart onder de riem schuiven!
quote:bababa schreef op 08 september 2009 @ 09:29:

Ok nou ik heb iig zelf een wijze les gehad

1) mocht ik zwanger raken dan zal ik mij voor mezelf proberen te houden aan de regels (en die zijn goed te doen het gaat in feite alleen maar om rauwe producten, roken en nog wat dingen)

2) mocht ik toch dingen doen die niet goed zijn dan leg ik mij daarbij neer je kan het toch niet meer veranderen en ik ga zeker niet negen maanden panieken of anderen erin mee trekken

3) mocht ik nog een keer dikke paniek van iemand over me heen krijgen die weil die dingen heeft gedaan in haar zwangerschap dan zal ik daar nuchter mee omgaan

dat was t nu ga ik lekker ontbijten

@ TO: Je bent zelf toch ook zwanger geweest?? Dan weet je toch hoe t voelt e.d.? (Ik nie meer begrijp..)

quote:bababa schreef op 31 augustus 2009 @ 15:32:

hallo, Ben een jaar geleden bevallen. Had een enorm drukke baby die hard tegen mijn ribben aantrapte.
quote:Djoels schreef op 08 september 2009 @ 10:56:

Als ik gebaard heb wil ik rosé champagne, ik wil carpaccio gemaakt door mijn vader, maar ik wil bovenal zo graag gewoon weer 'ik' zijn, maar ergens ben ik bang dat die nooit meer terugkomt omdat álles anders wordt in het leven....

Troost je, het kan best nog beter worden. Spoedig zelfs. De eerste helft van mijn zwangerschap voelde ik me ook helemaal vervreemd. Alle vertrouwde reacties van mijn lichaam waren opeens anders: smaak, conditie, gemoedstoestand, heel surrealistisch.

Maar sinds week 25 is mijn lichaam weer normaal. Ja, er hangt een buik aan, maar alles doet weer gewoon zoals altijd. Granted, mijn uithoudingsvermogen is wat minder, maar daar valt prima mee te leven.

Genieten? Nee. Leuk vind ik het eigenlijk ook niet echt. Ja, dat we een kind gaan krijgen vind ik leuk, maar zwanger zijn op zich, vind ik niet leuker dan niet zwanger zijn. Het is gewoon zo. En het leven gaat gewoon door. Die toestand van eternal bliss zal wel niet voor me zijn weggelegd.

Sterkte nog even!
Ach, ik heb gedronken en gerookt tot de zwangerschapstest, en daarna met week 14 door mijn rug gegaan en op bed beland. Hiervoor door de huisarts (in samenspraak met de gyn) valium en ibuprofen gehad.

Nu ben ik 29 weken zwanger en voor zover ze nu kunnen zien is er met kind niets aan de hand. Natuurlijk is het afwachten tot de geboorte, maar het kindje is hoogstens een beetje suf geweest en heeft er verder niets van mee gekregen.

Verder is deze mama to be heel gezond bezig, maar neemt gerust een toastje brie en een zoetje in de koffie
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 08:47:

Tja, dat zijn dan meestal de types die helemaal overstuur zijn omdat ze erachter kwamen dat ze iets aten wat slecht was, maar na de bevalling meteen overschakelen op FV zonder ook maar te proberen BV te geven

En dat is verschrikkelijk? Dat je geen BV wilt geven?

Ik zou dat ook nooit doen, ben geen koe. Maar maakt mij dat een slechte moeder?
quote:Pannetje schreef op 08 september 2009 @ 12:21:

[...]

Ik zou dat ook nooit doen, ben geen koe. Maar maakt mij dat een slechte moeder?Ja
"ik ben het, Barbabelladingdong"

[...]

oh noes!!!

here we go......

[...]

Je leest de context niet. Ik zie gewoon vaak dat vrouwen die helemaal panisch zijn in de zwangerschap vaak wel daarna FV geven. Het is gewoon een bepaald type vrouw.

En je hoeft toch niet meteen alles op jezelf te betrekken? Trouwens, ik heb wel BV gegeven en ben ik dan een koe.

Tjeeeeez, last van je hormonen ofzo?
Stressed is just desserts spelled backwards

[...]

Geen bv geven maakt niemand een slechte moeder.

Dat je geen BV geeft omdat je je dan een koe voelt, maakt je een sneue, domme doos, dat wel.

[...]

Ik zou dat ook nooit doen, ben geen koe. Maar maakt mij dat een slechte moeder?Als jij geen koe bent, waarom zou je je kind dan wel koeienmelk geven?
Omdat koeien geen tepels hebben die ze nodig hebben voor de seks enzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn God, wat een gezelligheid hier!
zucht. Dit is toch wel te sneu.... want ik ben geen koe.

"loeit nog wat na en gaat maar stofzuigen, rinkelend met koeibel vanwege zoveel dommigheid op de dinsdag"

[...]

Komt er niet een keer een verkiezing van domste uitspraken ooit?

Ik geloof dat ik een genomineerde zie.

Je neukt toch ook? Denk je dan ook 'Ik ben geen konijn' ?

Of als je slaapt "ik ben toch verdorie geen luiaard" ?

Of als je in de Spa een moddermasker krrijgt "ik ben toch geen varken"

Of trek je dierenvergelijkingen alléén maar als het over borstvoeding gaat?

Waarom dan?
quote:athena schreef op 08 september 2009 @ 12:38:

[...]

Als jij geen koe bent, waarom zou je je kind dan wel koeienmelk geven?

En verder laat ik deze discussie fijn aan me voorbij gaan.
Een goeie koeienmoeke geeft melk in eerste instantie voor de kalfjes. Alleen de melktoevoer stopt daarna niet mee dus maken wij mensen er kaas van, en roomijsjes, en yoghurt en creme fraiche en sausjes en brood en taart enzovoorts enzovoorts.

Neem aan dat je dat eet... ben je nu ineens een kalfje?
Pannetje, gebruik je dan wel een draagmoeder, anders is je doos ook niet meer wat het geweest is. En misschien ook maar au-pair in huis nemen, mocht je door slaapgebrek eerder wallen krijgen
quote:jemamem schreef op 08 september 2009 @ 12:59:

Je neukt toch ook? Denk je dan ook 'Ik ben geen konijn' ?

Of als je slaapt "ik ben toch verdorie geen luiaard" ?

Of als je in de Spa een moddermasker krrijgt "ik ben toch geen varken"

Of trek je dierenvergelijkingen alléén maar als het over borstvoeding gaat?

Waarom dan?

Maarreh, zegt het begrip 'zoogdier' je iets, Pannetje? Nou dan!

Verder laat ik deze discussie ook maar even aan me voorbij gaan...
quote:Oriane schreef op 08 september 2009 @ 13:01:

Een goeie koeienmoeke geeft melk in eerste instantie voor de kalfjes. Alleen de melktoevoer stopt daarna niet mee dus maken wij mensen er kaas van, en roomijsjes, en yoghurt en creme fraiche en sausjes en brood en taart enzovoorts enzovoorts.

Neem aan dat je dat eet... ben je nu ineens een kalfje?Wederom:
MEUUUUUUUUUUUH

Wat je uitspaart aan Nutrilon kun je weer gebruiken voor borstlift met meteen een mooi cupje erbij
quote:Blug1000 schreef op 08 september 2009 @ 13:06:

Wat je uitspaart aan Nutrilon kun je weer gebruiken voor borstlift met meteen een mooi cupje erbijEen 'hersenlift' lijkt me beter op zijn plaats .
Geen bv geven omdat je toch zeker geen koe bent?!

Dat is 1 van de domste uitspraken die ik ooit gehoord heb, echt waar. (en ik heb er veel gehoord in mijn leven!!)

[...]

Ik zou dat ook nooit doen, ben geen koe. Maar maakt mij dat een slechte moeder?Ja, als je door zo'n flauwe kul argument geen bv wil gaan geven maakt dat je in mijn ogen een slechte moeder.
Djoels, had geen idee dat je het zo zwaar hebt.... Niet leuk, bloedingen! Krijg je de zenuwen van en dat is niet bevorderlijk voor een relaxte zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven