recept Sangria

08-09-2009 13:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

met deze temperaturen krijg ik zin in sangria. Iemand een idee hoe dit te maken? Ik heb al gesurfd op het web maar krijg de meest uiteenlopende recepten. Ik heb zelfs een recept gezien met als ingredienten sinas en cola!!!

Kortom: iemand een lekker beproefd recept zonder sinas en cola?

dank!
ik heb het "laatst" gemaakt met:

seven-up

jus d'orange

rode wijn

suiker

kaneel

appel

perzik

smaakte prima

oh ja, en de verhoudingen een beetje gegokt. We hebben een recept op internet gevonden en daar een beetje gekeken hoe/wat en af en toe geproefd. Neem geen jus d'orange met extra vruchtvlees, da's niet zo lekker! En doe easy on the kaneel, dat is ook wat too much! Hmm, krijg er zin in! Misschien voor vrijdag maar Sangria maken ipv cocktails
Jammer hoor dat ik geen alcohol mag drinken....

Misschien heeft er iemand een lekker recept voor een alcoholvrije sangria?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik gebruik een recept van good old Wina Born maar doe niet alles wat ze zegt.

1fles Spaanse wijn (liefst Rioja),2 sinaasappels,1 citroen,1 borrelglaasje grand marnier,2 eetlepels witte basterdsuiker,1 fles spuitwater.

was de sinaasappels en citroen ,snijd in schijven,verwijder de pitten en leg ze laag voor laag in kom. Strooi er basterdsuiker tussen. Giet de grand m. en de wijn erover. Laat zo een uurtje afgedekt staan. Vul de glazen voor 2/3 met sangria en giet er spuitwater bij.

Spuitwater doe ik niet maar gooi wel wat ijsklontjes erbij. Soms een kaneelstokje.En nog wat appels of andere fruit.

Even gekopieerd uit een ander topic, wel zelf geplaatst.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sangria

4-6 eetlepels suiker

1 limoen

1 sinaasappel

1 citroen

4 eetlepels brandy (volgens mij kun je die best weglaten evt.)

1 fles droge, rode wijn

soda- of koolzuurhoudend mineraalwater

ijsblokjes

Fruit in schijfjes snijden, samen met suiker in kan doen.

Wijn erbij en ongeveer een uur koud laten worden in de koelkast. Daarna het mineraalwater (ook koud) erbij doen. (ongeveer 7 dl)

IJsblokjes in glas doen, sangria erbij.
Yasmijhijn! Ze hebben je nodig!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat ook erg lekker is met dit weer is:

Bier met citroen fanta. (Tevens alcholvrij te maken)
quote:Lucifer1983 schreef op 08 september 2009 @ 14:12:

Wat ook erg lekker is met dit weer is:

Bier met citroen fanta. (Tevens alcholvrij te maken)In welke verhouding? 1:1?
quote:Poezewoes schreef op 08 september 2009 @ 13:34:

Yasmijhijn! Ze hebben je nodig!

Haar recept staat in dit topic;

Sangria
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Tchai schreef op 08 september 2009 @ 14:18:

[...]

In welke verhouding? 1:1?Helft van het glas (beste een groot glas) met bier en helft met fanta
Lekker sangria!
Fruit in stukjes doen (vooral perzik, ander fruit kan ook), suiker eroverheen doen, limoen en kaneel eroverheen, één liter niet te dure wijn erbij gooien (bv. Jumilla) en een stuk of twee uitgeperste sinaasappels. Je moet het even laten staan zodat de drank ook in het fruit trekt. Als je hem wat sterker wilt maken kan je er een glaasje jenever bij doen.

En wat ook heel lekker is en op sangría lijkt: Tinto de Verano. Daar doe je de wijn in en evenveel sprite, fanta limoen of spa (in spanje: casera). Verder een glaasje vermouth (martini),

Wat Lucifer noemt is idd ook heel lekker (gewoon sneeuwwitje toch) in Spanje heet het 'clara' en is het gewoon cool om te bestellen
Kijk dat wist ik weer niet Margaretha2 dat dat een sneeuwwitje heet in NL. Ik ken het alleen als "clara".
Zo,

er zijn meerdere mensen die aan de sangria zijn. Dacht even dat ik hopeloos achterliep. Met bovenstaande kan ik wel wat. Ik dacht trouwens dat er witte rum in kon maar dat kom ik hierboven dan weer niet tegen...

Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren... goede smoes, toch???

dank voor alle reacties!

Viva la sangria!
of:

viva el sangria???

mijn cursus Spaans is al even geleden...
Sneeuwwitje: bier met seven up. Heel populair op feestjes in groep acht en de brugklas In Nederland dus niet te bestellen zonder gezichtsverlies te lijden hahaha!
Ik ben net terug uit Spanje, en heb een fles Tinto de Verano meegenomen.

Gelukkig heb ik dit in de vakantie zelf niet geproefd, anders had ik een stuk of wat flessen meegenomen.

Dan was mijn man niet zo blij geweest, want de auto zat al flink vol op de terugweg .

Maar nu mijn vraag: is dit in nederland ook kant en klaar te koop?
Geen idee of ik 'mijn' recept wel eens gepost hebt, het komt van een 'workshop' bij een Riu hotel.

1 liter rode wijn

1 borrelglas bananenlikeur (de gele, géén Pisang Ambon)

1 borrelglas brandy

1 borrelglas cointreau

1 limoglas 7-up

fruit: sinaasappel, banaan, ananas, perzik, meloen, appel (kortom alles wat voorhanden is)

In grote kan eerst rode wijn en je fruit, daarbij de likeurtjes, dan 7-up en voor serveren flink wat ijsblokjes erbij.

Heeeeeerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven