Hé getsie! Poepende en piesende mensen in het park!

26-08-2009 13:38 52 berichten
Keurig loop ik gewapend met mijn kartonnen hondenpoep-opruimzakjes mijn gebruikelijke rondje door het Lingeparkje. Dat is een aangelegd natuurpark met wat water, strandje en wandelpaden bij ons in de buurt. Als hondeneigenaar heb je je aan wat fatsoensregels te houden die ik niet meer dan logisch vind. Poep opruimen, aanlijnen, niet op de speelplekken of zandbakken en alleen los waar dat mag. Honden staan prima onder commando en gedragen zich altijd keurig. Ook tegenover mij. Ze leggen altijd prettig harde drollen die makkelijk op te ruimen zijn.

Vorige week kwam ik er al eentje tegen. Bejaard koppel met hond waarvan de man doodleuk tegen een boompje naast een speeltoestel staat te piesen. Ik vraag beleefd of hij thuis niet meer halen kon en of dit niet wat verder van het speeltoestel kon. Mijn dochter al aangapen in de kinderwagen die dus ook ongewenst met een rimpelpiemel werd geconfronteerd. Blijkbaar niet. Zonder een woord of blik waardig schuifelt het stel verder. Ze vinden het misschien we de normaalste zaak van de wereld. Ik vind het behoorlijk vreemd gedrag van zogenaamde keurige ouwe mensjes.

Maar er kan dus nog een letterlijke schep bovenop. Omdat er in het parkje ook gerecreëerd wordt, moet er dus ook in gescheten worden. Door mensen ja. Die wel de moeite nemen om hun reet af te vegen met meegbrachte servetten en de hoop er een beetje onder verbergen, maar dus geen hondenzakje pakken om de stront uit het losloopveld (waar ik dus wél verplicht ben de hondenhopen te ruimen) op te ruimen. Zo goor. Staat Fikkie weer met zijn neus in de servetten te rommelen waarna ik word aangestaard door zo'n smerige mensenhoop.

Kan er met mijn pet niet bij. Dat gezeik en geschijt overal. Een fietsrit naar mijn paard levert ook al zo vaak een wildzeikparade (van vooramelijk werkmannen) op.

Bij iedereen zo erg of echt een plattelandsding?
Alle reacties Link kopieren
Nee, de folderjongen mag niet naar het toilet, want ik weet uit mijn eigen ervaring dat A) de folderwijk meestal binnen 2 a 3 uurtjes klaar is en B) de folderwijk op geringe afstand van het huis van de bezorger ligt. Dus die gaat maar lekker naar huis.

Nu woon ik buiten het centrum en komt er nooit iemand die het vraagt, maar voorheen ín het centrum mochten mensen (mannen en vrouwen) wel naar het toilet ja. Dat was dan bij gelegenheden zoals carnaval(soptocht die voorbij het huis komt), kermis (voor de deur) en zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme... moet er niet aan denken dat mijn hond dat doet... Bij echte nood vind ik het wat anders, maar ik heb niet het idee dat er altijd nood in het spel is...

Omg, ik was een keer met een stel collega's op werkbezoek en en van mijn collega's moest even plassen in de berm. Komt ie terug en ik zei iets (weet niet meer wat), hij geeft me gelijk en wil me daarvoor een hand geven. Ik zei heel hard: "Ja daahaag" en trek mijn handen achter mijn rug. Ik zag hem denken, maar toen had hij hem door. Je denkt toch niet dat ik die hand wil schudden die 10 seconden daarvoor nog aan zijn leuter zat he.

Aan de andere kant: je weet nooit of iemand zijn of haar handen wel goed wast...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven