VRLK
woensdag 9 september 2009 om 15:19
Oh dat is relaxt Dropje! Altijd handig een oppas in de buurt, en ik vind een betrouwbare oppas waar de kinderen ook dol op zijn echt goud waard. Met Dim en de nieuwe oppas was het trouwens helemaal super gegaan. Ze was hem lopend gaan ophalen en met een omweg langs alle speeltuintjes en de dierenwinkel naar huis gelopen. Daar nog lekker in de tuin gespeeld en samen thee gedronken. Hij vond het ook erg leuk en was blij dat ze 'over twee nachtjes slapen' alweer kwam. En ze wilde ook strijken, dat had ik haar nog niet gevraagd. Helemaal top dus .
woensdag 9 september 2009 om 16:36
Ik meld me en ga direct weer weg. Ben doodziek. hou vanaf gistermiddag geen druppel water meer binnen en zelfs als mijn maag leeg is blijf ik kotsen. Ook koorts en helemaal lamlendig, van de bank naar de keuken lopen is me te veel. (en bijlezen ook). Ligt nu wel een receptje klaar voor medicijnen tegen misselijkhied, op aandringen Pebblo en schoonmoeder toch even dokter gebeld.
Maar geloof me. Kotsen is kut, kotsen op een lege maag is kut, en kotsen met 32 weken zwangerschap is helemaal heel erg kut. Wat doet dat pijn zeg, en dan zo ongeveer elke 2 uur...
Maar geloof me. Kotsen is kut, kotsen op een lege maag is kut, en kotsen met 32 weken zwangerschap is helemaal heel erg kut. Wat doet dat pijn zeg, en dan zo ongeveer elke 2 uur...
woensdag 9 september 2009 om 20:06
Oh, getver Pebbles, heel veel sterkte! Had het bij Mini met een week of 36 en kreeg toen ook nog eens allerlei voorween erdoor. Heel naar!
Dropje, fijn dat napijn so far toch een beetje meeviel (weinig paracetamol geslikt iig) en je baas zo goed reageerde. Lekker rustig aan doen!
En fijn van oud-oppas die weer in de buurt woont. Ideaal zeg, net als de schoonmakende oppas van LLL!
Breek me de bek niet open over verbouwingen LLL. Ben het hier wel zat nu. Maar als het goed is zitten we nu echt wel op de helft, en je gaat nu heel goed zien hoe het gaat worden, en dat is het gedoe echt wel waard.
En Wind gewoon in 1 dag een nieuwe dakkapel! Da's het betere werk. Lekker hoor! En met jullie uitzicht zal het idd. helemaal super zijn!
Zo, en toen wist ik het niet meer
Waar is Lien eigenlijk? Ziekenboeg weer een beetje opgeknapt hoop ik?
Dropje, fijn dat napijn so far toch een beetje meeviel (weinig paracetamol geslikt iig) en je baas zo goed reageerde. Lekker rustig aan doen!
En fijn van oud-oppas die weer in de buurt woont. Ideaal zeg, net als de schoonmakende oppas van LLL!
Breek me de bek niet open over verbouwingen LLL. Ben het hier wel zat nu. Maar als het goed is zitten we nu echt wel op de helft, en je gaat nu heel goed zien hoe het gaat worden, en dat is het gedoe echt wel waard.
En Wind gewoon in 1 dag een nieuwe dakkapel! Da's het betere werk. Lekker hoor! En met jullie uitzicht zal het idd. helemaal super zijn!
Zo, en toen wist ik het niet meer
Waar is Lien eigenlijk? Ziekenboeg weer een beetje opgeknapt hoop ik?
woensdag 9 september 2009 om 20:11
Wel fijn trouwens dat je medicijnen krijgt. Hopelijk slaan ze snel aan en voel je je beter. Voor nu.. goed uitrusten, je laten verzorgen en vooral niet denken aan wat er nog moet/ligt. Komt wel weer.
Gisteren trouwens gebeld (70 minuten!) met Ely nadat ik hier discussie voerde met iedereen behalve met Ely. Goed om elkaars mening te horen maar de discussie verzande in herhalingen en werd er niet duidelijker op. Ik bedoel.. waar het om ging daar ging het allang niet meer over dus besloten Ely te bellen. Goed gesprek gehad en wat ons betreft is het de lucht tussen ons geklaard en is het klaar. Maar denk dat Ely er ook nog wel even op terug komt.
Zo, kunnen we weer ouwehoeren over niets
Gisteren trouwens gebeld (70 minuten!) met Ely nadat ik hier discussie voerde met iedereen behalve met Ely. Goed om elkaars mening te horen maar de discussie verzande in herhalingen en werd er niet duidelijker op. Ik bedoel.. waar het om ging daar ging het allang niet meer over dus besloten Ely te bellen. Goed gesprek gehad en wat ons betreft is het de lucht tussen ons geklaard en is het klaar. Maar denk dat Ely er ook nog wel even op terug komt.
Zo, kunnen we weer ouwehoeren over niets
woensdag 9 september 2009 om 20:30
Dropje, wat fijn/leuk om te lezen dat je nog wel zelfspot hebt tav je poesincident gisteren. Weet niet... misschien is het afleiding of relativering. Ik vind het grappig om te lezen.
Over hulpen/werksters gesproken. We hebben die van ons toch maar aangezegd afgelopen maandag. Ze had er begrip voor, maar baalde wel want we waren de tweede deze maand. Zal de crisis wel zijn. GW vond het echt onzin dat we haar nog aan hielden. Ik vond het wel lekker, maar nu gaat hij dus schoonmaken. Scheelt weer 30 euro per week.
En alcohol. Ben geen grote drinker. Drink eigenlijk nauwelijks, maar als ik drink dan lust ik er wel één. En eigenlijk beperkt mijn drankzin zich tot rosé, prosecco en rode wijn. Meer vind ik echt niet lekker. Likeurtjes zijn niet aan mij besteed en bier ook niet. Als ik één keer per maand/2 maanden drink is het veel. En nu in de zomer tijdens zwangercshap heb ik toch wel een paar keer erg trek gehad in rosé! Bij mijn ouders thuis gaat dat wel anders. Volgens mij is dat ook de generatie. Pa een borreltje na zijn werk en ma een bessen (IEUW) of een wijntje. Ook in het weekend gaat er standaard een fles wijn open. En dat hebben wij (GW ook niet) helemaal niet. Ik moet er echt aan herinnerd worden om een alcoholische versnapering (leuk woord) te nemen.
Ben trouwens ook niet lekker. Heb buikpijn (geen harde buiken), misselijk en hondsmoe. Heb vanmiddag geslapen (dat is dan wel weer handig van een werkloze man
), maar ben nog steeds niet lekker. Ga maar even thee zetten of laten zetten 
En waar wilde ik nog meer op reageren?
Mmhh... geen idee meer.
Nu Criminal Minds kijken.
Over hulpen/werksters gesproken. We hebben die van ons toch maar aangezegd afgelopen maandag. Ze had er begrip voor, maar baalde wel want we waren de tweede deze maand. Zal de crisis wel zijn. GW vond het echt onzin dat we haar nog aan hielden. Ik vond het wel lekker, maar nu gaat hij dus schoonmaken. Scheelt weer 30 euro per week.
En alcohol. Ben geen grote drinker. Drink eigenlijk nauwelijks, maar als ik drink dan lust ik er wel één. En eigenlijk beperkt mijn drankzin zich tot rosé, prosecco en rode wijn. Meer vind ik echt niet lekker. Likeurtjes zijn niet aan mij besteed en bier ook niet. Als ik één keer per maand/2 maanden drink is het veel. En nu in de zomer tijdens zwangercshap heb ik toch wel een paar keer erg trek gehad in rosé! Bij mijn ouders thuis gaat dat wel anders. Volgens mij is dat ook de generatie. Pa een borreltje na zijn werk en ma een bessen (IEUW) of een wijntje. Ook in het weekend gaat er standaard een fles wijn open. En dat hebben wij (GW ook niet) helemaal niet. Ik moet er echt aan herinnerd worden om een alcoholische versnapering (leuk woord) te nemen.
Ben trouwens ook niet lekker. Heb buikpijn (geen harde buiken), misselijk en hondsmoe. Heb vanmiddag geslapen (dat is dan wel weer handig van een werkloze man

En waar wilde ik nog meer op reageren?
Mmhh... geen idee meer.
Nu Criminal Minds kijken.
woensdag 9 september 2009 om 20:37
Even snel vraagje tussendoor aan alle ervaren moeders hier: mijn Poppetje is vanavond uit haar triptrap gevallen. Echt heel zielig, ik was even snel iets pakken in de keuken en hoorde keiharde klap en toen keihard brullen. Oerstom natuurlijk om haar alleen te laten, maar goed, wat zouden jullie nu doen? Ze heeft een paar minuten heel hard gehuild en toen was het wel weer over. Maar het is natuurlijk wel een smak, moet ik haar nou om de zoveel uur wakker maken? Of is dat alleen als ze echt raar doen, afwezig zijn, enzovoort? Heb dit nog nooit gehad tot nu toe, een kind dat echt zo'n eind naar beneden valt.
woensdag 9 september 2009 om 20:52
LLL, Schorrie is een keer met zijn achterhoofd op de plavuizenvloer gevallen van de TripTrap (hij stond erin naast mij om me te helpen met koken....). Hij ging direct huilen.
Ik heb hem 's nachts niet wakker gemaakt oid. Wel volgende dag kinderdagverblijf ingelicht e.d. Volgens mij als ze niet buiten westen zijn geweest en zich weer gewoon gedragen, hoeft het niet. Maar aan de andere kant denk ik dat ik het misschien wel zou doen als het me nog een keer zou gebeuren.
Weet je wat ik zou doen als ik jou was? Huisartsenpost oid bellen en om advies vragen.
Ik heb hem 's nachts niet wakker gemaakt oid. Wel volgende dag kinderdagverblijf ingelicht e.d. Volgens mij als ze niet buiten westen zijn geweest en zich weer gewoon gedragen, hoeft het niet. Maar aan de andere kant denk ik dat ik het misschien wel zou doen als het me nog een keer zou gebeuren.
Weet je wat ik zou doen als ik jou was? Huisartsenpost oid bellen en om advies vragen.
woensdag 9 september 2009 om 20:59
Pebbles, beterschap!!
Wind, fijn dat Ely en jij het uitgepraat hebben. Lijkt me een goede zet om dat een op een te doen ipv voor het oog van de hele wereld.
Mijn ouders drinken ook niet (meer). Bij ons thuis (ouders dus) gaat er ook nooit een fles wijn o.i.d. open als we met elkaar eten bij mijn ouders. We hebben het er weleens over, zo van: 'nu zouden we zeker wijn moeten drinken?' Maar niemand wordt er warm van dus dan nemen we weer water .
Ik heb ook echt een schurfhekel aan dronken mensen. Ik heb het gewoon niet zo op mensen die hun grenzen niet kennen en ook niet op mensen die verslaafd zijn aan drank of drugs. Of die drugs gebruiken zonder verslaafd te zijn. En ik houd ook niet van rokers (hebben we die hier eigenlijk? ). Kwee nie wat dat is met mij. Ik vind het gewoon een beetje raar als je van alles nodig hebt om het gezellig te hebben\gezellig te zijn\lol te hebben. Dat kan toch ook als je gewoon jezelf bent, anders is er toch iets mis?
Wind, fijn dat Ely en jij het uitgepraat hebben. Lijkt me een goede zet om dat een op een te doen ipv voor het oog van de hele wereld.
Mijn ouders drinken ook niet (meer). Bij ons thuis (ouders dus) gaat er ook nooit een fles wijn o.i.d. open als we met elkaar eten bij mijn ouders. We hebben het er weleens over, zo van: 'nu zouden we zeker wijn moeten drinken?' Maar niemand wordt er warm van dus dan nemen we weer water .
Ik heb ook echt een schurfhekel aan dronken mensen. Ik heb het gewoon niet zo op mensen die hun grenzen niet kennen en ook niet op mensen die verslaafd zijn aan drank of drugs. Of die drugs gebruiken zonder verslaafd te zijn. En ik houd ook niet van rokers (hebben we die hier eigenlijk? ). Kwee nie wat dat is met mij. Ik vind het gewoon een beetje raar als je van alles nodig hebt om het gezellig te hebben\gezellig te zijn\lol te hebben. Dat kan toch ook als je gewoon jezelf bent, anders is er toch iets mis?
woensdag 9 september 2009 om 21:12
woensdag 9 september 2009 om 21:15
Oh, en LLL.. wat een schrik! Ik zou haar ook voor de zekerheid om de drie uur wakker maken. Toen BRS een paar weken geleden een gat in zijn hoofd viel en gehecht werd, maar zich verder goed voelde, werd door de arts ook het advies om te wekken om de drie uur gegeven. Inderdaad.. better safe than sorry.
woensdag 9 september 2009 om 21:19
Ik heb ook een hekel aan dronken mensen. Had het er toevallig vandaag nog over met mijn baas. We hebben een paar collega's, die normaal heel stil zijn maar altijd teveel drinken tijdens personeelsuitjes en dan praatjes voor tien hebben. Iedereen vindt dat dan grappig, maar ik vind het zo stom. Kan die mensen ook niet meer serieus nemen nu. Een keer kan gebeuren, maar ik heb het nu al een keer of vier meegemaakt, zo suf.
En ik rook af en toe . Heel slecht, was heel lang gestopt maar ben na bevalling Sum weer begonnen onder het mom van af en toe eentje. Toen ik zwanger werd van Poppetje uiteraard weer gestopt en na bevalling op een feestje weer gerookt. En langzaam sluipt het er dan weer in. Rook niet heel vaak maar zou het helemaal niet moeten doen. Als het terrasweer is afgelopen ga ik er rigoreus mee kappen, want is gewoon stomme gewoonte.
En ik rook af en toe . Heel slecht, was heel lang gestopt maar ben na bevalling Sum weer begonnen onder het mom van af en toe eentje. Toen ik zwanger werd van Poppetje uiteraard weer gestopt en na bevalling op een feestje weer gerookt. En langzaam sluipt het er dan weer in. Rook niet heel vaak maar zou het helemaal niet moeten doen. Als het terrasweer is afgelopen ga ik er rigoreus mee kappen, want is gewoon stomme gewoonte.
woensdag 9 september 2009 om 21:35
Mensen die zich helemaal klem zuipen om het klem zuipen is eigenlijk gewoon heel triest. Maar een wijntje op zijn tijd en daar uiteindelijk op een gezellige avond onbedoeld dronken/aangeschoten van worden heb ik geen moeite mee. Kan me trouwens niet heugen wanneer ik voor het laatst dronken was. Zal 18 geweest zijn ofzo?
Hier staat SBS6 (I know) aan. Een twee uur durende documentaire over 9/11 en dan alleen amateurbeelden. Zo indrukwekkend en blijft onvoorstelbaar. En triest... dat we onze kinderen op moeten laten groeien in zo'n debiele en haatdragende wereld.
Hier staat SBS6 (I know) aan. Een twee uur durende documentaire over 9/11 en dan alleen amateurbeelden. Zo indrukwekkend en blijft onvoorstelbaar. En triest... dat we onze kinderen op moeten laten groeien in zo'n debiele en haatdragende wereld.
woensdag 9 september 2009 om 21:38
Ik ben heel leuk hoor, als ik aangeschoten ben . Zonder drank overigens ook. Ben denk ik in mijn leven een keer of 3 echt dronken geweest, 1x tijdens mijn studie, 1x bij een ex toen ik hem net had leren kennen en ik niet voor hem wilde onderdoen qua tempo en vast nog wel een keer die ik me niet kan herinneren . Verder kan ik aangeschoten zijn maar dan weet ik nog wel goed wat ik zeg en/of doe. Bij het eindfeest van mijn dansschool heb ik voordat ik op moest 1 glas rode wijn naar binnen geklokt, ik was ineens een stuk minder zenuwachtig. Ik kan goed leven zonder drank, maar ik vind het gewoon lekker om een wijntje 's avonds te drinken of op zijn tijd (op een terras bijvoorbeeld, of in de sauna) een biertje of juist wat sterkers zoals een likeurtje of whiskey.
LLL, sterkte met Poppetje, schrikken is dat he! Heb ik ook een keer gehad met Suske, toen brak een muur de val, maar we schrokken er niet minder om. Voor de zekerheid idd af en toe wakker maken kan geen kwaad!
Wind, wat lief dat je dat zegt, over mijn opmerking. Ik denk dat het toch een behoorlijke dosis zelfspot is. Ik probeer mezelf niet altijd even serieus te nemen en ergens de humor van in te zien, en optimistisch te blijven. Kan ook wel weer irritant zijn, toen ik daar lag in die beugels zeiden ze tegen me 'U mag wel meekijken op de monitor' en ik reageerde zonder nadenken 'Wat is er op tv dan, Sesamstraat?', maar ze konden er niet om lachen. Ik kan me ook wel voorstellen dat er legio vrouwen binnenkomen die een of ander suf grapje proberen te maken over de situatie. Maar ik dacht er echt verder niet bij na.
LLL, sterkte met Poppetje, schrikken is dat he! Heb ik ook een keer gehad met Suske, toen brak een muur de val, maar we schrokken er niet minder om. Voor de zekerheid idd af en toe wakker maken kan geen kwaad!
Wind, wat lief dat je dat zegt, over mijn opmerking. Ik denk dat het toch een behoorlijke dosis zelfspot is. Ik probeer mezelf niet altijd even serieus te nemen en ergens de humor van in te zien, en optimistisch te blijven. Kan ook wel weer irritant zijn, toen ik daar lag in die beugels zeiden ze tegen me 'U mag wel meekijken op de monitor' en ik reageerde zonder nadenken 'Wat is er op tv dan, Sesamstraat?', maar ze konden er niet om lachen. Ik kan me ook wel voorstellen dat er legio vrouwen binnenkomen die een of ander suf grapje proberen te maken over de situatie. Maar ik dacht er echt verder niet bij na.
woensdag 9 september 2009 om 21:43
Ik denk dat humor je in dit soort situaties sterkt. Herken het wel. Heeft denk ik ook met stoer zijn/houden en afleiding te maken. Ach, beter een grap dan janken, vind ik zelf. En dan bedoel ik ook dat dit het beste werkt voor mezelf. Niet zwelgen in zelfmedelijden maar de harde kantjes er af halen door humor en zelfspot.
woensdag 9 september 2009 om 22:07
Bizarre beelden he Wind? Ik weet nog dat ik er 2 jaar voor de aanslagen was en in het WTC. Daarna ben ik in 2002 nog met Vrolijkerd geweest in de zomer en erg indrukwekkend om ground zero te zien en alle herdenkingsmonumenten en foto's.
Ik ben een ex-roker, maar zou wel graag willen roken. Als ik nu nog denk aan sigaretten, kan ik er erg blij van worden. Maar ben geen goede PT roker, dus dan maar niet.
Ik ben nooit dronken want houd niet van dat draaigevoel en gevoel van controleverlies. Ik kan ook van ene wijntje op andere stoppen en heb daar niets van. De laatste keer dat ik dronken was is heeeeeeel lang geleden. Maar vind alchol wel lekker, maar moet niet. Net zoiets als chocolade denk ik
Drop, het hakt er best in denk ik hoor. Het is natuurlijk echt wel een ingreep met schaafwonden aan jouw binnenkant down there dus dat moet helen. Ik denk dat je er best wel makkelijk over denkt omdat je niets ziet, maar er is daar natuurlijk echt wel aan gefrut anders krijg je geen 4 (!!!auw) prikken in je BMM.
Loeder had het vandaag over jullie en wanneer we weer gaan afspreken
Morrie, als je aan wilt schuiven is dat prima van mij kant hoor! Maar denk dat het meer aan Ely is dan aan ons. Ely, zeg jij het als je het te druk vind of dat we allemaal mogen komen?
Peb, sterkte.
Ik ben een ex-roker, maar zou wel graag willen roken. Als ik nu nog denk aan sigaretten, kan ik er erg blij van worden. Maar ben geen goede PT roker, dus dan maar niet.
Ik ben nooit dronken want houd niet van dat draaigevoel en gevoel van controleverlies. Ik kan ook van ene wijntje op andere stoppen en heb daar niets van. De laatste keer dat ik dronken was is heeeeeeel lang geleden. Maar vind alchol wel lekker, maar moet niet. Net zoiets als chocolade denk ik
Drop, het hakt er best in denk ik hoor. Het is natuurlijk echt wel een ingreep met schaafwonden aan jouw binnenkant down there dus dat moet helen. Ik denk dat je er best wel makkelijk over denkt omdat je niets ziet, maar er is daar natuurlijk echt wel aan gefrut anders krijg je geen 4 (!!!auw) prikken in je BMM.
Loeder had het vandaag over jullie en wanneer we weer gaan afspreken
Morrie, als je aan wilt schuiven is dat prima van mij kant hoor! Maar denk dat het meer aan Ely is dan aan ons. Ely, zeg jij het als je het te druk vind of dat we allemaal mogen komen?
Peb, sterkte.
woensdag 9 september 2009 om 22:25
Heb ook WTC beelden gekeken net. Werd er echt een beetje emotioneel van, voor het eerst sinds jaren. Al die brandweermannen die dan naar binnen gaan, terwijl je weet dat die toren zo gaat instorten, en terwijl je weet dat veel een vrouw en kinderen hebben.....
Ely, laat je het even weten dan voor die kraamvisite?
Ely, laat je het even weten dan voor die kraamvisite?