Gezondheid alle pijlers

Fistel

09-09-2009 22:20 32 berichten
Al zo'n 15 jaar heb ik een fistel boven aan mijn stuitje/onderrug. Dan is-ie er maanden weer niet, dan weer wel.

Zo'n 10 jaar terug ging de fistel niet vanzelf weg en is hij open gesneden, zodat iig de druk er af ging.

Een operatie wilde ik toen niet.

Nu zit er weer een fistel, op dezelfde plek. En hij is gesloten, dus de druk wordt groter en pijnlijker.

Als ik naar de ha ga weet ik zijn advies al. En daar zie ik zoooooo verschrikkelijk tegenop.

Dus hoop ik gewoon dat er iemand is met dé tip om er vanaf te komen zonder operatie
Alle reacties Link kopieren
auch...
Nee, geen tips jammer genoeg.

Fistels zijn nare dingen. Succes en alvast beterschap!
Nee echt?
Ik wil lezen dat er wel alternatieven zijn!
Snijden, is de enige afdoende oplossing. Sterkte, want het is wel balen!
Wees blij!
Is het echt zo ingrijpend als ik op inet lees?
Mijn ex had dit ook ong. eens in de twee jaar. De eerste keer moest het worden opengesneden. Alle keren daarna heb ik voor hem Silicea tabletjes van VSM (Homeopatisch) gekocht. Ging al na 2a3 dagen open en het wondje was veeeel kleiner dan de eerste keer. Misschien kun je de beschrijving ervan op Google vinden? Succes.
Owww dat ga ik dus morgen even halen!
Jaren geleden heb ik dit ook gehad, exact hetzelfde. Een fistel vlak boven mijn stuitje.

In eerste instantie werd het behandeld d.m.v. opensnijden, en 2 x ging dit goed en was de druk er idd af. Maar na een paar maanden kwam de fistel plotseling weer opzetten en binnen enkele uren had ik een onderhuidse ontsteking die naar binnen toe drukte. Dit was zo pijnlijk dat ik tijdens de vakantie naar de eerste hulp ging om het weer door te laten snijden. Daar werd ik halsoverkop opgenomen om het onder narcose te laten verwijderen.

Bleek dat het heel gevaarlijk was vanwege het feit dat bij het stuitje allerlei zenuwbanen lopen.

Ik adviseer je om toch een operatieve verwijdering te plannen. Want een fistel gaat volgens mij nooit vanzelf weg en als je pech hebt zoals krijg je ook een spoedoperatie. Ik heb hier een heel lelijk litteken aan overgehouden plus de stress van plotseling onder narcose en de naweeen. Dan kun je het maar beter voorbereid laten doen.
Zo, dat klinkt niet goed Flow.

Hoe weet je dat het naar binnen drukt?

Ik weet iig dat ik niet kan zitten
Nou dat voelt zo ongeveer alsof er iemand met een mes in je stuitje prikt. Ik kon ook niet zitten. Het is echt heel pijnlijk, je voelt gewoon dat het niet goed zit. En omdat ik al eerder die fistel had gehad met een onsteking "gewoon" naar buiten toe, merkte ik het verschil.

Maar als jij nu zegt dat je niet kunt zitten (ondanks je smiley zou ik morgen toch maar even langs de dokter als ik jou was.

P.S. na de operatie kun je trouwens ook een tijdje niet normaal zitten, totdat alles genezen is.

Ik vrees dat dit niet is wat je wilde horen
Nee, dat wilde ik absoluut niet horen

Eigenlijk wilde ik het weekend nog even afwachten, heb zaterdag namelijk ook nog een bruiloft. En de aankomende weken helemaal geen tijd om uit de roulatie te gaan.

Hoe lang lag jij er "uit" ?
Ik wist niet wat een fistel was....dus op afbeeldingen gegoogeled, had ik beter niet kunnen doen voor het slapen

Hele enge plaatjes komen er voorbij.

Hopelijk is het bij jou niet zo extreem IvyRosa en heb je genoeg aan het middeltje van VSM....Sorry aan mij heb je dus eigenlijk helemaal niks hier.
Hey IvyRosa,

Vergeet er bij te zeggen dat ik eerst een homeopaat had gebeld om advies. De normale dosis is 3xdaags maar in acute gevallen elk uur. De apotheek kan je ook verder helpen. Ik hoop dat je niet onder het mes moet. Sterkte.
Ben een week of 2 uit de roulatie geweest. En dat kwam destijds ook echt niet uit, maar het was overmacht.

Ik zou als ik jou was iig voor het weekend een arts raadplegen, kan hij/zij misschien aangeven hoe snel het verwijderd moet worden zodat je je planning daarop kan aanpassen.

Succes alvast!
Oh jee! Dit herken ik zoooo goed! Ik heb er nu ook al 2 keer last van gehad, zelfde plek en ontzettend veel pijn. Ik kon ook niet zitten. Zelfs kleding dragendeed pijn. Had ook vocht wat er uit kwam zetten. Maar beide keren heb ik er niks aan gedaan. Heel kinderachtig, maar ik weet nog dat er in de brugklas een meisje in het ziekenhuis moest liggen voor een fistelingreep. Eigenlijk wist geen enkel klasgenootje wat het echt was maar de woorden 'billen', 'ontsteking' en 'gapend gat' kwamen veelvuldig voorbij, gevolgd door veel gegniffel. Die jeugdherinnering in combinatie met de info die ik op internet vind weerhielden me ervan te gaan. Maakte niet uit of ik niet kon zitten, liggen of bukken.

Stom natuurlijk. Laatste keer dat ik er last van had is nu alweer een jaar of 4 geleden, maar ik weet in ieder geval zeker dat ik de volgende keer WEL naar de huisarts ga. Dan maar een monsterlijk litteken maar elke zoveel jaar last houden heb ik ook geen zin in.

Maar goed, dat roep ik nu wel zo stellig... Als puntje bij paaltje komt moet ik nog maar eens zien of ik echt zo moedig ben.

Sterkte!!
Poeh Ivy, neem dit wel serieus hoor! Het is best/behoorlijk link op die plek.

Trouwens veel minder zeldzaam als men vaak denkt.

Medische ingreep is soms heftig en gecompliceerd! Laat je goed voorlichten en verwacht niet binnen een week weer op de been te zijn.

Het op z'n beloop laten is echter helemaal geen optie.

Lekker naar de bruiloft en maandag actie ondernemen.

En luusterè naar de zuster hè?
Maar ik heb over 4 weken een kamp, zelf georganiseerd enzo. En ik wil echt heeeeel graag mee!

En verder alleenstaande moeder, zou niet weten hoe ik dat allemaal moet regelen.

En ik ben gewoon ontzettend bang!
Dat snap ik wijffie, ga naar je arts en vraag hem om raad! Dat lijkt me in dit verhaal het meest handig!

Niet zelf gaan klooien in ieder geval!
Ik heb al overwogen er zelf een naald in te zetten
He wat naar.

Om je een hart onder de riem te steken: mijn zus heeft regelmatig last van fistels in haar endeldarm. Niets aan te doen, niet permanent weg te snijden of wat dan ook, alleen als hij groot genoeg is weer eens leeg laten lopen.

In het kader van, misschien is het fijn om te lezen dat een ander er níet vanaf kan komen

Niet zelf gaan knoeien inderdaad, maar jezelf vermannen en naar de dokter. Dat kamp is heel jammer, maar met fistel zit je daar ook niet lekker (of helemaal niet zelfs). Qua alleenstaand moederschap weet ik het helaas ook niet... opa en oma misschien?
quote:IvyRosa schreef op 09 september 2009 @ 23:16:

Ik heb al overwogen er zelf een naald in te zetten

Pas uit hè! Niet doen! Als ie naar 'binnen slaat' ben je de l*l!

Nogmaals; 'luusterè, noar de zuster!'
Ik doe mijn best Floor, maar tis best lastig om te luisteren
Ik kan me voorstellen dat je heel erg bang bent...maar neem ajb van mij aan: hier moet je wel mee naar de huisarts. Als het uit de hand loopt kan je straks helemaal niet meer zitten en is de fistel onderhuids flink gegroeid, met als gevolg dat er nog meer weefsel weg gesneden moet worden. Ik zou dit niet proberen op te lossen met homeopathie of er zelf iets in steken, om de druk te verlichten.

Niet het antwoord waar je op zit te wachten, dat besef ik me, maar neem dit ook maar van deze zuster aan.........
Lekker dan....ik ook even plaatjes googelen...eerste hit is een anale fistel.

Dan mag u nog blij zijn TO dat ie op Uw stuitje zit

Ik zou het idd ok gewoon laten weghalen, radicaal, want zo'n ding blijft toch terug komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven