Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Zo wat een dag Ibi. Gelukkig nog een meevaller gescoord. Weet je, ik geloof wél in jou, ik geloof dat je wél kunt werken. Echt. Misschien niet fulltime, en wellicht eerst vrijwilligerswerk (je hebt een maatschappelijke opleiding dus ze zouden je goed kunnen gebruiken), maar ik geloof écht dat je meer kunt dan je nu beweert. Da's geen kritiek he meis, maar ik geloof meer in jouw kunnen dan jij

Joehoe Moon, leeslamp in tha house! Moest lachen om je Alfred J Kwak-tip. 'k Ga denk ik zo van een downloadsite Inglorious bastards kijken.

Zo Choco, veni vidi vici!!

Leuk om jouw schrijfsels te lezen Mika. En je avatar....snik. Heb net gebeld met de huisbaas en ik mag geen kat want vaak lieten z'n huurders gewoon de kat achter en dan moest 'ie dat beestje naar 't asiel brengen en dan werd het afgemaakt en dat kon hij niet aanzien. Als hij voor mij een uitzondering maakt, moet hij dat anderen ook toestaan en dat durft hij niet aan. Stom, want als ik huisbaas was dan zou ik controleren van wie die kat was (het is toch een eigendom) en dwingen (sowieso extra contract opstellen) om het beest mee te nemen. En nadat de student weg is de kamer meteen checken en opbellen. Niet zo'n slimme verhuurder dus.

Nou, ik zal mijn dag beschrijven. Wilde om half 9 opstaan maar werd alweer zo vroeg wakker, om 7u. Nahja, dan maar wat geschreven, wat mails beantwoord en verstuurd, gedoucht, advertenties aangepast en geplaatst en naar het centrum gegaan. Wat kleding gekocht (o.a. een zwarte kokerrok van lederstof, geweldig!!), een USB-stick van 4GB voor 'n vriend, heb daar liedjes op gezet (o.a Winterreise van Schubert die ik ergens had gedownload want hij vindt dat zo mooi en youtube heeft het eerste lied eraf gehaald wegens auteursrechten ofzo) want we delen een passie: muziek. Hij vindt het fantastisch om in mijn huis te zijn en dat ik dan hem muziek laat horen die ik mooi vind en zo nieuwe muziek te leren kennen, dus dat krijgt hij van me (heb met zwarte stift z'n naam op de USB-stick geschreven, die dingen kosten niks meer joh, 14.95 voor 4GB). Nog wat te eten gekocht, oa frambozen die ik nu aan het eten ben (jaha Digi en fruit, eh, frambozen, da's toch fruit?) en morgen komt militair dus vond 't wel gezellig om dan wat hapjes te hebben.

Dan naar de studie-adviseur. Hij zag erg veel verandering in mij, is het helemaal eens met de aanpak (ik zou bij hem dan regelmatig langsgaan om te praten over hoe de studie vordert etcetera, en psychiatrische hulp nog steeds houden al zie ik die vent bijna nooit) die ik voorstelde. Hij heeft me in een crisistijd weleens gezien en zei dat ik nu van zelfdestructie naar zelfzorg ben gegaan. Wel mooi omschreven. Hij gaat dus mailen naar de ene professor waar ik grandioos ben gezakt en dat neemt ze dan weer mee op de bespreking morgen. Ben benieuwd. Vrijdag kan ik mijn puntenblad ophalen op het secretariaat en dan zal er wel wat opstaan over of ik verder mag of niet op de normale manier en moet dan sowieso naar die studie-adviseur erna om het te bespreken. Heb hem verteld dat sommige professoren zaken als niet naar de les gaan en niet goed voorbereid naar het examen komen erg persoonlijk opvatten, daar was 'ie het wel mee eens. En dat die proffen niet in de gaten hadden dat ze al drie jaar een zwaar depressieve student tegenover zich hadden ipv een luie domme student. Ik zie het helemaal zitten, ik moet nog 72 studiepunten voor mijn bachelor (12 voor de eindpaper) en heb al een idee voor mijn paper (iets rechtsfilosofisch, daar ga ik Zwieber heel blij mee maken). 't Is dus echt afwachten, er zit in de commissie ook een prof die mij helemaal niet kan uitstaan (hij geeft echt slecht les en heeft een depressie overwonnen door te sporten en sloeg op tilt toen ik zei dat ik met kalmeringspillen die presentatie -die erg slecht was- had gehouden. Lekker he, inlevingsvermogen 0,0).

Ben na het gesprek wezen zwemmen, drie kwartier, was best heftig zo omdat ik niet zo'n goede conditie heb (sja, niet gek natuurlijk) en nog last heb van die tachycardie. En een spierpijn in mijn kuiten! Ik rek en strek wel in het bad en had baan 5 (lievelingsgetal) helemaal voor mijzelf. Ik heb vier zwemdiploma's en het enige wat ik doe is schoolslag, haha. En duiken, dat doet niemand, maar ik vind het heerlijk om van een startblok te duiken, helaas is de plank (hoe noem je zo'n ding ook alweer) niet beschikbaar tijdens het vrije zwemmen. Erna nog zonnebank en nu zit ik hier. Zo een likeurtje inschenken, morgen dus militair en dan fysio en dan mijn Bulgaarse vriendin (zo'n grappig kind) in de stad ontmoeten. Ik durf 't bij-na niet te zeggen, maarre.....ik heb een leven :| Heb speciaal de afspraak bij de esthetische kliniek verzet naar volgende week vrijdag, want deze vrijdag moet ik mijn puntenblad dus ophalen.

En vanmorgen ook ziekenhuis gebeld, ik ga volgende week naar de stomatoloog (ongeveer 't zelfde als kaakchirurg in NL) en zal dan vragen om op 30 oktober geopereerd te worden omdat het erna weekend is en een week academisch verlof. Kan ik herstellen.

Vrijdag heb ik een paydate voor een hele nacht (cashen dus), de dag erop om 15u een paydate en daarvoor of erna nog even naar Dior want die paar werkdagen zijn nu al een paar weken. Die schoenen komen geloof ik niet meer, maar heb op de site van Gucci ook zulke schoenen gezien en dan koop ik die wel (ja dan heb ik bij elkaar drie paar zwarte pumps hoor, maar het ene paar is nog in Italie ter reparatie en zou in september toch ook weer in mijn land moeten zijn). En dan zaterdag na die date spring ik op de trein richting die vriend en overnacht ik daar.

De rest van volgende week heb ik aardig wat paydates, nog een afspraak bij het gemeentehuis (altijd fijn...) voor een Belgisch ID-kaart maar dat zal wel maar geldig zijn gok ik tot het volgend academiejaar, dus twee weken :-S Als het me te lang duurt ga ik weg want moet die dag ook naar 't ziekenhuis.

Druk dus, maar afleiding. 't Enige waar ik moeite nog wel mee heb is slapen, neem eigenlijk geen benzo's meer maar om eens goed te slapen vind ik dat wel gerechtvaardigd. Op mijn eergister aangeschafte universiteitssportkaart (5 euro!) staan 20 gratis toegang tot de atletiekpiste en wil in de ochtend (geopend vanaf 6u) gaan hardlopen, telkens opbouwen. Maar dat mag eigenlijk niet met die verhoogde hartslag....

En ohja, mijn prachtige Guccihorloge is kaduuk, er was al eerder water in gekomen (hoewel 'ie waterresistent is) maar nu doet 'ie 't echt niet meer. Heb dus uit Amerika exact dezelfde besteld maar dan met een zwarte achtergrond ipv parelmoer. Ik laat de kapotte nog wel nakijken en mochten ze 'm voor niet al te veel geld kunnen maken, pleur ik 'm wel op Ebay ofzo, want 't is toch een echte Gucci gold plated (wel voor ranke polsen, de petite-uitvoering).

Ik ratel te veel maar heb al zo weinig gereageerd. Zal ook wel wat minder reageren komende tijd wegens drukte dus dan eh kunnen jullie vooruit met dit egodocument (schaamsmiley).
Mika
Mika, wat een rare streek van je vriendin. Alsof die 15 jaar een leugen geweest is... wat laf.

Mika, heb jij ergens op het forum een topic, of een plaats waar jouw verhaal staat? Of heb ik er hier overheen gelezen?

Ik 'ken' je nog niet echt. Je geschiedenis zegmaar.

En dat hoeft ook helemaal niet, als je niet wilt.

Maar mocht het ergens staan, dan lees ik me even in Leuk dat je mee schrijft trouwens.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Digi, gefeliciteerd met je leven!!!!

Wow wat moet dat heerlijk voelen. Ik heb af en toe zo'n gevoel, maar zal t pas echt krijgen als ik weer een huisje heb, denk ik. En vrienden in de buurt

Stomatoloog.. joh.. ik dacht aan het Nederlandse woord stoma. Ik schrok al. Verwarrend, die Vlaamse taal

Ik ga meestal een half uur zwemmen. Heb ook niet zo'n beste conditie. Soms ga ik na een paar baantjes even aan de kant hangen tot mijn hartslag iets rustiger wordt en ik weer op adem ben. Dan voel ik me na t zwemmen beter dan wanneer ik aan één stuk door zwem.

Net weer gelopen. Gewandeld want als ik ging sprinten voelde ik t in mijn schenen, deed pijn. Beetje raar.

Op de heenweg 4 (!) bekenden tegen gekomen waar ik 'hallo' tegen moest zeggen. (dorp!!). Dat maakt de drempel voor mij soms zo hoog om naar buiten te gaan. Laatst had ik wel zin om te skaten, maar niet om mijn haar te kammen en al helemaal niet om het risico te lopen een praatje te 'moeten' maken. Klinkt misschien stom maar zo werkt dat hier. *verlangt naar de grote stad*

Wat ontzettend fijn dat de uni zo goed gereageerd heeft. Goed dat zij ook zien dat ze nu een andere Digi voor zich hebben (een nieuwe ) Jammer van die ene docent, je zou denken dat iemand die zelf depressief geweest is wel begrip heeft. Ach, misschien was ie semi-depressief, of pseudo-depressief ofzo. Sowieso, wat ik op de universiteit gezien heb lopen er een boel rare vakidioten rond. Van die mensen die t IQ allemaal op 1 ding hebben zitten en voor de rest totaal raar zijn. Sociaal en emotioneel onvaarig. Heb ook hele leuke docenten gehad hoor, maar af en toe *schudt hoofd*

Zal ik nog iets aan mijn Spaans gaan doen vanavond?

*twijfelt*

Oh en Digi, ook als je niet reageert in t topic vind ik t wel leuk als je af en toe schrijft.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Haha Digi, ik heb veni vidi vici maar even gegoogled *schaam* maar voor vandaag klopt het! *heb dankzij jarenlang overmatig drugsgebruik bijna al mijn hersencellen naar de tering geholpen en daar baal ik zo van!!*

Je klinkt druk, dus in mijn ogen gaat het dan best redelijk/goed met je. Fijn! Geniet ervan!
*Lang leve de oxazepam en je niet kunnen concentreren!*

Digi, het gaat dus heel goed met je! Lekker!!
Choco, je komt echt niet dom over hoor. Dus met die hersencellen valt het wel mee.

Al die afkortingen hier, ik zou haast zeggen: wees blij dat je niet t GGZ-woordenboek uit je hoofd kent. Goed teken op zich

Veni vidi vici is Latijn... tja, denk dat heel veel mensen niet weten wat het betekent dus dat is ook echt geen schande.

Heb ik ook nog een vraag... het ging net over de avatar van Mika... wie is dat dan? Dat zie ik dus niet.
*Ik heb 2 jaar Latijn en Grieks gehad op school dus ik zou het moeten hebben geweten:'-( *

Ik zie bij de avatar van Mika Elvis, dus ik snapte het ook al niet..
Vriend is thuis dus ik ga op tijd naar bed! Tot morgen!
Toch wel he? t plaatje is nogal onduidelijk, kan ook aan mijn beeldscherm liggen.
Ik heb me voorgenomen na 22.00 niet meer te forummen voortaan. Blijf er veel te wakker van.

Ho... moet snel zijn! Welterusten en tot morgen!
Morgen bureau opruimen en evt mijn lamp ophangen. Wie helpt mij herinneren?
Ik help je wel herinneren hoor Moon!

Heb alles gelezen reageer morgen. Heb me toch een koppijn! Afkicken is zwaar.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Mijn avatar is Elvis, ik denk dat Digi met die ''snik'' bedoelde dat hij al dood is. Is ook wel jammer.

Digi fijn trouwens dat het al zoveel beter met je gaat.

En Moon nee ik had hier nog niets over mijzelf geschreven ben zomaar binnen komen vallen.

Maar mijn hele levensgeschiedenis is zo lang en ellendig en ook soms mooi.

Maar heb een levensgeschiedenis van depressies, AD, psycholoog. Maar dit laatste jaar was wel mijn zwaarste van alle, ben bij mijn vriend weggegaan, mijn vriendin heeft mij laten vallen. Tja woon nu weer alleen met mijn 2 kinderen en heb van de psych andere medicijnen gekregen (cymbalta) en begin me nu weer beter te voelen. Zie weer wat licht na meer dan een jaar in het donker te hebben gezeten.

Over mijn vriendin, ze was er flauw van dat ik zo vaak depressief was, ja ze was zelf verliefd en had natuurlijk geen zin in depressieve gezichten. Ik heb haar altijd heel veel geholpen (ze heeft zelf fibromyalgie) en dan krijg je stank voor dank. Wil geen nieuwe liefde meer, geen vriendin meer, ik red me best alleen. Heb wel familie trouwens maar die heb ik dit jaar ook nog niet veel gezien. Zullen ook wel flauw zijn van mijn depressief gezicht.
Lieve Mika, dank je dat je toch iets over jezelf wilde vertellen.

Wat zal dat ontzettend moeilijk zijn, vriend weg, vriendin weg. En twee kinderen om voor te zorgen.

Een leven vol depressies is zwaar. Zeker weten. Maar het is geen keuze. Sommige mensen hebben er een gevoeligheid voor, dat overkomt je. Mensen als jij (en ik, soms) hebben pech.

Goed dat je je een heel klein beetje beter voelt. Soms gaat het heeeeel langzaam, maar iedere dag dat het beter gaat is er één in de goede richting.

Moeilijk als anderen niet weten hoe ze om moeten gaan met depressies. Eerlijkgezegd: als het mij niet overkomen was had ik het waarschijnlijk ook niet goed geweten.

Dat je familie genoeg heeft van je depressief gezicht vul je nu zelf in. t Kan zijn dat je gelijk hebt hoor, maar t kan ook dat het iets anders in elkaar zit.

Ik vind het leuk als je hier mee blijft schrijven. Je hoeft je in ieder geval niet te schamen voor depressie en aanverwante zaken, dat was je misschien al opgevallen
En voor de oplettende lezer: Ik ben weer uit bed!

Begon een beetje rond te draaien in mijn eigen gedachten. Hoewel ik wel heel moe ben, maar toch. t Moment van 'in slaap vallen' laat soms lang op zich wachten.

Nog wat actiepunten bedacht:

- zwemmen

- nieuwe map kopen en vullen (mét tabbladen)

- GGD bellen

- woningstichting bellen

- bureau opruimen (zet m nog maar even neer)

Verder heb ik vrijdag een afstudeerdinges van een vriendin. Praatje en borrel, niet echt feestje. Wil daar eigenlijk nog een nieuw shirtje voor kopen, bij een rok die ik gekocht heb. Maar als dat niet lukt trek ik gewoon wat anders aan, ga er niet voor stressen.

Had net van alles in mijn hoofd van vroeger, heel vroeger. Was wel apart. Ik bedenk wat hoor, in mijn bed
quote:Moonlight82 schreef op 09 september 2009 @ 21:56:

Ik heb me voorgenomen na 22.00 niet meer te forummen voortaan. Blijf er veel te wakker van.

Ho... moet snel zijn! Welterusten en tot morgen!He Moon moet je niet naar bed??
Ik heb er in gelegen... echt!

(weet het, ben een slappeling, maar vind wakker liggen zo saai)
Ja Moon soms llig je in bed en dan begint alles je te malen, de gekste dingen kun je dan in je hoofd halen.

Daarom lees ik altijd in bed net zolang totdat ik moe word.

De titel van dit topic is ook precies op mij van toepassing. Ben de laatste tijd met veel dingen bezig (moet veel dingen regelen enzo) en dat vind ik soms best wel moeilijk. Moet steeds het maatschappelijk werk nog bellen want die kunnen me helpen met wat "stapjes". Maar ik vergeet het steeds, pff je hersenen worden er ook niet beter van
quote:Moonlight82 schreef op 10 september 2009 @ 01:01:

Ik heb er in gelegen... echt!

(weet het, ben een slappeling, maar vind wakker liggen zo saai)Dan ben je geen slappeling hoor. Ik lig nooit wakker in bed, als ik niet slapen kan ga ik eruit. Ik ga mijzelf er niet mee plagen om te liggen piekeren en draaien. Nee hoor eruit en een bakkie zetten ofzo. En de pc aan natuurlijk
Misschien kun je een lijstje maken met dingen die moeten gebeuren. Gewoon als je iets te binnen schiet meteen opschrijven.

Ik heb hier nu ook zo'n lijst liggen. Sommige dingen staan er al tijden op en zijn nog steeds niet gebeurd, andere dingen zijn met een dikke streep doorgestreept.

Soms bedenk ik inderdaad in bed iets, en schrijf het dan op. (op een los briefje dan weer vaak, om het overzichtelijk te houden ) De volgende dag ga ik dan gewoon wat dingen doen en als ik 's avonds het briefje weer tegenkom kan ik weer wat dingen wegstrepen. Ook van die dingen waar je nauwelijks bij stilstaat dat je ze doet... toch leuk om ze te kunnen wegstrepen.

Als ik eruit ga en achter PC ga, kan ik zo de hele nacht blijven zitten. Als ik ga lezen kan ik ook doorgaan tot het boek uit is. Schiet niet op dus. Ga er straks weer in en dan lukt t vast wel.
Ik hoop voor je dat je straks lekker in slaap valt. Je hersens leeg maken, denk maar aan een lekkere man ofzo
Hahahahaha, das een goeie. Dat ik daar lekker tegenaan kruip en dan ga slapen. (En dat het er niet zo één is die mijn dekbed afpakt, of snurkt, of schopt)

Okee, ik ga er weer in. Even de gedachten verzetten door wat topics te lezen heeft me iig weer moe gemaakt.

Hoop dat jij ook lekker kunt slapen straks!

Welterusten.
Morning! Op tijd naar bed werkt dus wel denk ik. Was er vandaag half 10 uit! Ik word alleen gek 's nachts want ik drink heel veel water overdag en ik moet er dus wel 5 keer uit want ik word er echt wakker van!

Moon, jij gaat doen vandaag:

- zwemmen

- nieuwe map kopen en vullen (mét tabbladen)

- GGD bellen

- woningstichting bellen

- bureau opruimen

- lamp ophangen

- shirtje scoren

*word al moe als ik ernaar kijk zeg, respect als het je lukt!*

Digi gaat vandaag ook veel doen maar ik ga het even niet teruglezen want mijn ogen hangen nog op slaapstand.

Ibi gaat de garage bellen denk ik?

Wat gaat Mika doen? *fijn dat je trouwens je 'levensverhaal' hebt neergezet, ben ik ook een beetje bij*

En choco gaat naar de psych en boodschappen doen met de kittensmevrouw. Maar ik zit aan de dunne dus twijfel heel erg of dat wel gaat lukken... Moon, wat zeg jij? Ontbijtkoek eten? Dat verstopt toch? Of moet ik de natuur zn gang laten gaan?
Zo, zit in mijn nieuwe zwarte bloesje met korte mouwen (H&M) en kokerrok van lederstof (Morgan), lippen rood gestift, naaldhakken. Moet goedkomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven