Afscheid van mijn prinses

10-09-2009 10:10 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verdrietig. Ik wil mijn verhaal gewoon even kwijt. Voor het eerst als trouwe forumbezoekster sta ik hier met eigen naam. Ik wil mijn forumnaam graag prive houden omdat ik vrij vaak hier te vinden ben. Maar dit gaat mijn leven aan, dit raakt me in het diepste van mijn ziel. Geen alias, gewoon wie ik ben.

Je werd op straat geboren. Je bedje leek nergens op, en van kraamvisite was geen sprake. Je toekomst onzeker, geen melk in je flesje. Je moeder baarde je, ze stond op, bond je op haar rug en gaf je je leven. En God, wat hield ze van je!!! Trots was ze, zielsgelukkig met jou. Voor jou zou ze alles doen, voor jou zou ze leven! Acht jaar later stierf ze. Jij bleef alleen achter. Je vader kende je alleen van de keren dat hij dronken je moeder betastte. Je sloeg. Je herkende hem als geen ander toen hij die nacht kwam om je zus te halen. Hij verkocht haar aan een onbekende man. Hij kreeg er een fles whisky voor. Goedkope gore troep die hij toch niet lekker vond, maar dronk om zijn leven te vergeten. Je zus verdween, je zag haar nooit meer terug. Die verhalen kende jij maar al te goed. Je vriendinnetje werd eerder al op straat aangevallen. Haar ogen werden haar ontnomen, en de rest van haar lichaam was goed voor de prostitutie. Je stond erbij en keek ernaar, bevroren en niet in staat iets te doen. Huilen kon je niet. Niet meer.

Je moeder hield van je, lieve prinses, oh, wat hield ze van je! Uit liefde voor jou gaf ze je aan ons. Niets werd geregeld, niets op papier. We mochten je hebben, moesten je een toekomst geven. Dat zij je gedragen had was haar grote eer. Wij moesten zorgen dat je het leven kreeg wat je verdiende. Ik weet zeker dat je moeder nachtenlang gehuild moet hebben om het leven dat ze je niet kon geven. Om de afstand, maar ook om het mooie leven dat je zou gaan krijgen. Je verhuisde naar een opvanghuis. Je mocht naar school. Je groeide, ontwikkelde. Je moeder was trots op je. Wat moet ze gehuild hebben toen ze voelde dat ze dood zou gaan. Wat moet ze door een hel zijn gegaan toen ze voor jou verzweeg dat jullie elkaar niet meer zouden zien. Ze moet zich verscheurd hebben gevoeld toen ze je de laatste keer vertelde dat je nieuwe ouders zou krijgen die je mee zouden nemen naar de zee. Een grote zee die aan het einde samen zou komen met de hemel. Ze stierf op een mooie lentedag. Je vond haar toen je haar bezocht, haar wilde vertellen over je nieuwe school, je vriendinnetjes en je leven. Ze lag naast haar schamele inboedel. Overleden, helemaal alleen. Ze had gedaan wat ze kon lieve Prinses. En daarmee had ze jou het leven gegeven.

Je mocht met ons mee naar Nederland. Je had niemand meer. Je leerde spelen, krijten en tekenen. Je leerde wat het was om te lachen. Je leerde dat in Nederland poezen in een huis wonen en slapen in een warme mand. Je ging in bad, in echt warm water! Je kreeg een mooie jurk, de mooiste die je ooit had gehad. We leerden je zwemmen, voor het geval je in het water zou vallen. Voordat je ging slapen streken we over je haar en vertelden we over je moeder. Je lieve moeder, wat zou ze trots geweest zijn op je! We leerden dat je met haar kon praten als je naar de maan keek. Je mocht een kind zijn. We houden zoveel van je lieve Prinses, meer dan jij ooit kunt weten! We lazen je voor, over liefde “tot de maan en terug, zoveeeeeel!!!” We lachten om je lieve Nederlandse uitspraak, je lieve lach. We zijn zo gelukkig met je!

Dinsdag zag je voor het eerst in je leven de zee. Je had je mooiste jurk aangetrokken. De zee, met aan het einde de hemel. Je liet je vallen, plat op je buik, en genoot! Zelden heb ik je zo gelukkig gezien als toen je spatterde in zee! Oh lieve Prinses, je was prachtig! Aan het einde van de dag trokken je voetjes krom. Je kon niet meer lopen. We hebben je gedragen, zodat je toch nog kon genieten.

Je bent zo ziek. Gelukkig waren we er op tijd bij. Vijf weken nadat je met het grote vliegtuig in Nederland kwam werd de diagnose gesteld: je bent ernstig ziek. Zonder medicijnen heb je geen toekomst. Je zit opgesloten in je lichaam, en op den duur zullen ook je hersentjes achteruit gaan. Dat duurt niet eens zo lang. We hebben geen tijd te verliezen. Ziekenhuisbezoeken wisselen we af met mooie dagen. De dieren, je opblaasbadje,en de zee.

Je laat je vallen in de zee en schatert het uit! Precies 24 uur later komt het telefoontje: je mag niet bij ons blijven en moet terug naar Nepal. Daarmee is het vonnis getekend. Je gaat dood.

Je medicijnen zijn nog niet op orde, je bent nog niet ingesteld. Je kunt nog niet terug lieve Prinses. Waar moet je heen? Je vader dreigt je te verkopen, je moeder is niet meer. Je had je ouders gevonden, ze brachten je naar de zee! Lieverd, we hebben op de kop af nog drie weken! Drie weken om te vechten voor jouw leven. Lieverd, je grenzeloze vertrouwen in ons, in het leven en alles wat je mee hebt mogen maken…. hou het nog even vast!

En ondertussen… iedereen die ons helpen kan, alstublieft, help ons!!!!
Oh Rhana... wat een hartverscheurend verhaal.

...................................
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Bedoel je:

dat je een kindje uit Nepal hebt 'geadopteerd' maar niet met de juiste papieren. Kindje is nu ernstig ziek en dreigt terug te worden gestuurd naar Nepal??

Hoe oud is ze?

Wat heeft ze?

Waar zou ze terechtkomen als ze naar Nepal teruggaat?

Bij haar vader?

Ik wil je echt graag helpen maar begrijp niet wat nou je duidelijke vraag is?
Kippenvel...
Dit is echt heel verschrikkelijk! Kun je nog iets aanvechten om haar hier te mogen houden? Of is het echt al definitief.
@Rhana, ik heb hier geen woorden van. Ik wens jou en je prinses alle sterkte toe en hoop dat ondanks het er slecht uit ziet, dit verhaal een happy end mag krijgen.
Topic is verplaatst naar Kinderen....
..............

Kippenvel...
Vreselijk...

Tranen in m'n ogen.. :'-)

Dikke knuffel voor jullie allen.
Ach Rhana, wat verschrikkelijk...
Wat een vreselijk verdrietig verhaal. Je vraag om hulp, en die wil ik dolgraag geven, maar geef aub aan hoe??
wat vreselijk, heel veel sterkte.
Computer says nooooo
lees het met tranen in mn ogen en hoor net heel toepasselijk ik heb je lief van paul de leeuw op de achtergrond...Hopelijk is er een manier dat toch alles goed komt==
Als ik het goed begrijp, gaat er over dat je kind terug zou moeten naar het land van oorsprong, waar het geen toekomst heeft.

Je vraagt hulp.

Zoek publiciteit, Telegraaf, Hart van Nederland, wat dan ook.

Zoek een bekende advocaat die jullie wil bijstaan

Schrijf alle politieke kopstukken aan.

Start handtekeningenaktie.

Dat is wat ik zo kan bedenken.
Hoe kunnen we je helpen?

Ze is dus niet officieel door jullie geadopteerd?

Wonen jullie met haar in Nederland?

Hoe is het met haar moeder geregeld?

Staat er iets op papier?
Wat ontzettend vreselijk, heel veel sterkte toegewenst
Woorden schieten tekort...

Dus de vader heeft zich met de adoptie bemoeit? Wilt zijn kind terug terwijl hij niet in staat is om voor het kind te zorgen? Of is het niet de vader maar de regering? Hoe kan dit zo?
Als ze terug moet is het (nog) geen officiele adoptie.
Oh Rana....wat erg. Weet even niets te zeggen. Ik zit te huilen achter de laptop.

Dat dit zomaar kan gebeuren, een kind dat wordt teruggestuurd naar een situatie waar ze geen toekomst heeft.

Is er echt niets meer te doen? Kan je iets doen met publiciteit? Hart van Nederland, kranten....ik roep ook maar wat hoor

Waarom huur je geen advocaat in? Misschien kunnen die er in elk geval voor zorgen dat ze eerst behandeld mag worden voor ze eventueel terug moet. Als je adoptie niet wettelijk geregeld was, dan zul je op dat vlak weinig kunnen uitrichten. Misschien kun je het kind van de vader kopen voor 'n serieus bedrag in ruil voor 'n officiele wettelijk geldige adoptie, want ik neem aan dat als hij haar daar verkoopt er veel minder voor krijgt.
Tjesus wat erg!! en wat een verdrietigge situatie!! Ik zou graag willen helpen, maar zou niet weten hoe!!

Is er niet een advocaat die jullie belangeloos wilt helpen en die er voor zorgt dat d erechter zegt dat jullie prinses hier bij jullie mag blijven?

Wat zijn haar eventuele overlevings mogenlijkheden in Nederland?

Heel veel sterkte
Rana... dat is een goed idee denk ik, om verschrikkelijk de publiciteit op te zoeken. Dat moet toch verdorie niet kunnen in Nederland, om een doodziek kind terug te sturen naar een land waar ze zowiezo geen toekomst heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven