Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de hele week al niks :( Voel me een beetje zielug..

Gister stond ik net bij mn brievenbus toen de postbode eraan kwam, dus ik wachtte maar even (met een hoopvol gezicht). Maar hij zei: nee hoor helemaal niks vandaag. Zag mezelf helemaal met gebogen hoofdje afdruipen... Komt hij me later nog achterna, ik denk ahhhh toch nog iets, maar nee, of ik een pakketje bij de buren wilde afgeven.

Ik heb wel inmiddels 2 hurrays gehad, dus er zou iets onderweg moeten zijn

Ga straks nog maar een adres aanvragen denk ik, heb ik toch nog iets te postcrossen. Hoe gewend raak je eraan he?!

Jullie hebben allemaal weer leuke landen!
Ik trok het volgende profiel:

I'd be glad to learn about your country, city, etc

Dat was het! Wat moet ik daar nu mee???? Ik stuur er maar een idrukker kaartje naartoe.
Ik ben ook echt gewend en verslaafd aan leuke post! Helaas staat de teller van verzonden kaarten op 8 meer dan die van ontvangen. Maar ik klaag niet hoor, want ik heb toch meerdere keren per week een kaartje in de bus

@Papua: Heb je een toeristenkaartje, 'groetjes uit..' bijvoorbeeld? Dan kun je vertellen wat er op het kaartje te zien is of, als diegene nog niet zoveel kaarten uit NL heeft ontvangen, vertellen over typisch Nederlandse gewoontes/voorwerpen/plaatsen e.d.
Joehooeeeeee,

blijkbaar komt de post in tweeeen. (dat is toch tegenwoordig ook zo, meerdere bedrijven??)

Ik ging toch nog even kijken en er zat een kaartje bij. Stak leuk af tegen de blauwe belasting eveloppen

Leuk kaartje, hij heeft goed mn profiel gelezen en een leuk verhaaltje erop van een man uit duitsland. Ga even een leuke hurray aan hem sturen.
Idd, Kozoo, hier op de zaak krijgen we 3-4x per dag post... Heel erg onoverzichtelijk! Maar ja...
Kozoo, toch nog iets zeg. Hier hebben we stadspost/bisnus (of zoiets)post en de gewone TNT waar ik het vrolijkst van word.

Hier een heel leuk hurray en drie kaarten. Eentje van Hondjewoef als ik me niet vergis en twee officials die ook mijn profiel goed hebben gelezen. Uit Finland een eland en uit Duitsland een kaart met een spreuk erop.
Ja, ik had weer een kaartje op de deurmat!

Uit Tjechië met een leuk verhaaltje erop. Straks maar even registreren, eerst eens wat gaan koken! hihi
Leuk waar uit Tsjechië?
Ik krijg ook wel eens meerdere keren per dag post, maar de TNT ben ik ook het gelukkigst mee

Leuk dat je een kaart uit Tjechie kreeg, c_estelle!

Bedankt voor de swap, Steph!

Ik had echt heeeeel veel leuke post! Een mooie Disney kaart van Steph, nog een swap en wel 4 officials! En ook nog bijzondere. Een geweldig lieve jonge zwaan uit Kroatie, een konijn uit Finland, een Unesco uit Italie (Florence) en een uitzicht over een stad uit Singapore!!
Ehhh, nog een Disneykaart Hondjewoef? Ik zie dat je een kaart van Florence hebt *hihi*
hahahaha ik wil wel een kopietje voor je maken, maar ik bewaar al mijn ontvangen kaarten zelf, sorry
Leuk Hondjewoef!

Hier vandaag weer een kaartje uit Rusland dit keer. Alleen de envelop was al bijzonder. Ik moest echt goed kijken waar hij nou vandaan kwam. Het kaartje was van een 10-jarig meisje, maar was niet echt aan het handschrift te zien.

Vanmiddag met mijn moeder de stad in geweest. Ze is zo enthousiast over postcrossing, dus vanmiddag even postzegels gehaald en ook nog hele leuke kaarten van 25 ct gescoord! En toen moest ze nog een doosje hebben waar ze al haar kaarten in kan bewaren. Belde ze net toen ze thuis was, dat ze vandaag haar eerste twee kaarten heeft ontvangen! Brazilië en Turkije. Leuk!
Ik had een kaartje uit Finland in de bus en nog een hurray uit Maleisie.
Snjókorn falla, á allt og alla
Leuk leuk.. ik heb net een kaartje geschreven naar iemand uit Finland. Ik kijk altijd welke kaartjes uit Nederland ze al hebben. Ook had ze een uitgebreide (287) favorites-wall. Staat daar een kaart tussen die ik toevallig in huis heb. Ik hoop dat ze er blij mee is, lijkt me wel. Ook vond ik een hele mooie postzegel die ook precies bij haar profiel past.

Leuk hoor, als je weet dat je iemand blij gaat maken!

*Kozoo heeft haar goede daad voor vandaag verricht*

Jee, heb gisteren mijn eerste kaartjes op de bus gedaan, 3 stuks!

Naar de VS, Ierland en Finland
Welkom hier Tchai. Nu maar wachten totdat je eerste kaart geregistreerd wordt en je je eerste kaart kan gaan verwachten.
Ik heb 2 adressen aangevraagd; China en Australie (mijn eerste kaart die kant op).
quote:steph schreef op 10 september 2009 @ 18:16:

Leuk waar uit Tsjechië?

Uit Slaný, in de buurt van Praag.

Ken je daar iemand dan?
@Hondjewoef, nee gewoon zelf houden.

@Kristin, gaat ook goed met moeder haar postcrossing.

@Snjokorn, zie je wel nu krijg jij ook wel wat. Gewoon geduld hebben (wat is dat?) Leuke landen om kaarten heen te sturen.

@Tchai, welkom hier.

@C-estelle: nee maar ik ben vorig jaar in Tsjechië geweest op verschillende plaatsen vandaar.
Danku danku

Heb wat pagina's gelezen hier..volgens mij zijn er behoorlijk wat diehard-postcrossers hier

hebben jullie een bak met kaarten of gaan jullie elke keer op pad voor iemand? Waar halen jullie zoal jullie kaartjes?
Ik heb hier een voorraadje liggen (moet binnenkort wel weer aangevuld worden). Ik probeer altijd wel aan wensen te voldoen maar ik ga er niet speciaal voor op pad (woon in IJsland, zijn eigenlijk alleen maar toeristische kaarten te vinden).
Ik heb wel een behoorlijke voorraad om een beetje aan ieders wensen te voldoen en die zitten in een plastic blokker doos.

Kaarten haal ik vnl bij Bruna, lokale VVV en een aantal winkels in mijn woonplaats. Laatst in Burgers Zoo wat dierenkaarten gekocht. Maar voor bep kaarten moet ik weer even op pad als ze op zijn.
Na een paar dagen stilte hier weer wat activiteit: 2 Hurrays, een uit USA en een uit Iran. Op de kaart naar Iran had ik geschreven dat ik zijn land graag eens zou bezoeken. Stuurt ie in z'n Hurray zijn e-mailadres, als ik er ooit ben moet ik maar langskomen. Ik weet niet of ik dat dan ook echt zou doen (weet jij veel waar je belandt, hihi) maar het is wel heel lief aangeboden.

Er mag een nieuwe kaart naar Engeland en naar Taiwan.
Dat is idd heel aardig zeg Teigera. En weer twee kaarten op de post.

Hier (nog) geen hurray's, de post mis ik vanmiddag. Ik ga me dadelijk op HET (ahum) Horse-event in Deurne nuttig maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven