November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Tess, wat een goed idee! Echt hij lijkt wel verliefd op die boekjes. Zo lief.

Hij had een beetje pech dat we ze net voor het avondeten hadden gehaald, watn hij wilde natuurlijk dat ik ze direct ging voorlezen.

Hij helpt altijd met het opruimen van de boodschappen, onderuit de wandelwagen. Nu had hij direct die 2 boekjes te pakken en liep ohh, ohh en liet ze heel trots zien. Even voorgelezen en weer voorgelezen, maar ja er moest ook gekookt worden. Gelukkig kwam ik er vanaf door sesamstraat.

Toen manlief thuis kwam, liep hij hem tegemoet met de boekjes onder zijn arm.

Na het eten weer... Toen riep hij poepe daan, en ja hoor echt waar er zat een poep in zijn broek. (dat zegt hij trouwens nu bijna elke keer, nu nog proberen het vooraf voor elkaar te krijgen, haha)

Dus naar boven, maar boek moest mee. Daar na voorgelezen. Maar toen kwam bedtijd. Boek moest en zou mee naar bed...Heb er maar een foto van gemaakt, vond het zo grappig gezicht. Boek ondersteboven, maar hij genoot!

Sorry Q, maar op dit moment geniet ik gewoon even van mijn mannetje!

Balen is het hé als jij en zij je dag niet hebben. Zo vermoeiend. Wel fijn dat Qlief voor het eten heeft gezorgd en nu de taken overneemt.

Onze hal is ook niet echt een strafplek. Hier tel ik tot 3 en dat werkt redelijk. (Als hij niet zelf, tie zegt dan...)

Ook schud hij zelf al zijn hoofd als hij iets doet wat niet mag....

Lijnes, volgens mij danst Binkie ongeveer net zo. Benen blijven stil of gaan houterig heen en weer, terwijl de rest wel beweegt maar dan ook zeker niet in de maat. (Maar ja papa én mama kunnen ook alletwee niet dansen.)
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor Novem. Alleen maar beter toch? 't Zou ook niet goed zijn als we allemáál de balen hadden, nietwaar?

Ik kreeg net voor het slapengaan trouwens nog een lekkere tongkus van Qtie en naar ik begreep Qlief ook al. Ik twee, want ik was zo dom om te zeggen dat ik nog een kus wilde, maar dan zonder tong. Dus ik kreeg getuite lippen... en op het laatste moment toch een uitgestoken tong.

Ze was vandaag ook al met haar tong breeduit uit haar mond hangend aan het praten. Ik vrees dat we hier nu de fase ingaan van "mamamamamamámááá!" (vorige week voor het eerst gespot), "nee, zélluf doen!" (vandaag) en het tong uitsteken (ook vandaag).

Schattig trouwens, Binkie met zijn boekjes. Lief hè, zoals ze zich meteen aan dat soort nieuwe dingen hechten.

Qtie vinden we soms ook met de raarste dingen in haar bed. Ze kan er zelf uit natuurlijk. Het is altijd een verrassing wat we in haar armen vinden als we voor het slapen gaan nog even gaan kijken. Meestal gewoon haar knuffels, maar we hebben zelfs al eens haar krukje (!) en haar Fisherprice kassa uit haar ledikant gevist.

Van het krukje hebben we uiteraard ook een foto gemaakt. Dat zijn toch wel de leuke dingen om je later te herinneren.
Hihi Tess, zelf pap eten??? Nee hoor, ik voer hem. Maar jonge jonge wat een beweeglijk ventje hebben we toch

Drift: ik heb nog nooit een driftbui of iets wat er maar een beetje op leek gezien. Misschien komt dat toch inderdaad door de taalvaardigheid. Gisteren was ze aan het gillen (ze doet Nelis na....), en dan met zo'n stralend gezicht het blijven doen na 3 keer NEE, dat ik haar in de hoek heb gezet. Dat was de eerste keer, ze schrok zich helemaal suf!! Huilen en maar zeggen dat ze het nooit meer zou doen Echt boos worden doe ik dus zelden tot nooit.

Q, jij hebt inderdaad ook wel een eigenzinnig meisje zeg!!

Televisie: hoeveel kijken jullie? Wij hebben zoveel andere dingen met ze te doen, dat tv er gewoon niet van komt. Ze kijken iedere dag, als ik kook, ca. 10 minuten tot een kwartier tv met papa: 1 aflevering bumba met herhaling of iets van sesamstraat of zo. Maar dat is het dan wel. Ik hoor van kennissen van een meisje dat iedere ochtend de hele riedel van teletubbies/zandkasteel/bumba en weet ik veel kijkt. Ik vind dat rijkelijk veel voor zo'n kleine peuter (voor groteren trouwens ook!). Wij kijken zelf nooit tv, dat zal het ook wel zijn. Maar goed, komt ze dadelijk niet in een sociaal isolement als ze niet weet wie Dora/diego/teletubbies/zandkasteel/etc zijn?

Hihi, Q, liggen in bed is ook niet alles. Je wilt ook wel even zitten

Neeltje heeft het "jou" en "mij" al door!! Dat kind is gewoon al 3 in plaats van bijna 2. Ik had gisteren in de bieb echt een probleem om iets leuks voor haar te vinden. Lange verhalen zijn nog niet echt aan haar besteed. Nu dus een boekje over tegenstellingen. Daar valt nog wat in te leren, want ze had vanochtend een "lange" toren
Oh leuk, O, jou en mij! Qtie is daar ook mee bezig. Die zei laatst opeens "jij ook botemem" terwijl ze naar mijn brood wees. Huh?! Ik heet toch gewoon "mama"?!

Zat ze een paar dagen later te zingen in de kinderwagen "jouw mij jouw mij" etc. Grapjurk. Ze is sowieso wel met tegenstellingen bezig. Open-dicht, warm-koud, slapen-wakker, etc. Reuze schattig.

Echo vanmorgen bij Qtie ging goed, geen afwijkingen gevonden. Da's mooi dus. Qtie wilde zich eerst losworstelen, tot ze zag (en wij haar vertelden) dat haar buik op televisie was. Toen lag ze opeens stil en naar boven te loeren.

Televisie... hebben we vanmorgen dus nog gekeken, O.

Nee, zonder dollen: in principe gaat de tv hier pas rond etenstijd aan. Liefst probeer ik zonder tv te koken (Qtie in de keuken naast me op zo'n Ikea trappetje terwijl ze in de gootsteen met bakjes water speelt). Dan gaat de tv pas ná het eten aan, waarbij ze Sesamstraat mag kijken voor ze gaat slapen.

Maar ik wil er verder ook niet te spastisch over doen. Met name bij hangdagen (of dramadagen als gister) doe ik haar (èn mezelf ) geen groter plezier dan met een televisiemarathon. En dan kijken we rustig de hele riedel. Ik heb alles ook op de harddiskrecorder staan (anders redden we "Sesamstraat kijken en naar bed" ook niet, want zo vroeg eten we niet ), dus in geval van nood kan het nog in de herhaling ook. Zeker omdat Qtie normaal gesproken geen enkel probleem heeft met zichzelf te vermaken, vind ik dat dat af en toe gewoon moet kunnen. Maar goed, dat moeten dus wel de uitzonderingen blijven.
TV kijken: meestal even in de ochtend als ze net wakker is met de papfles op de bank. Dan soms nog onder het koken, of als ik Suzoon aan het voeden ben en ze zich verveelt. Bij verveling laat ik haar meestal de zandkasteel dvd kijken, die is erg hot op het moment. Bumba is voor mietjes . En ja, soms ook hier een marathon op hangdagen.

Suzy is idd ook bezig met warm en koud, nat en droog. Ze zit ook in de alles is van mij fase ("isse mijhij", maar ook wel isse mama en isse papa).

Ik ga ook maar eens naar de bieb, ben allang lid, maar kom er weinig. Goed idee! Suzy is ook in de boekjes fase, dus wat afwisseling kan geen kwaad.

Fijn dat de echo goed was bij Qtie!

Drift; gelukkig nog niet. Soms dramatisch zeuren compleet met ter aarde storten, maar dan zet ik haar op de keukenvloer (dat gekwijl op de houten vloer, mooi niet ) en laat haar lekker gaan. Ze komt dan vanzelf wel weer tot rust, komt dan vanzelf weer naar me toe en dan knuffel ik haar even extra en ga met haar spelen. Verder is straffen eigenlijk niet nodig, even streng toespreken helpt meestal wel (met de kans een dramatische huilsessie te ontlokken).
Hoi, kennen jullie me nog??

IK heb net tien bladzijdes terug zitten lezen, pfffff. 't Is helemaal niet dat ik echt een énorm druk leven heb, maar forummen komt er even niet van...

Ik las iets over een datum voor de Meet, leuk, ik ga proberen om erbij te zijn in ieder geval...
ha Q fijn dat alles er goed uitzag bij de echo van q-tie!

idd jou(w) en mij(n) is ook hot hier. Raf noemde zichzelf tot een maand terug 'jij' (dus niet ik) maar die fase is jammer genoeg voorbij, vond dat zo grappig! aan/uit open/dicht en dat soort dingen zijn hier inderdaad ook onder de knie. Voor Raf zijn vervoegingen op het moment de uitdaging. Wat is taal toch leuk!!

Net bericht gehad van de psz! Raf kan al op 1 december terecht!! Vind het erg vroeg maar wel heel leuk voor hem!!

televisie Raf kijkt 's morgens naar koekeloere en huisje boompje beestje en 's middags naar sesamstraat. Vaak houdt ie dat echter helemaal niet vol.
Ik ben ziek, griep en heb gister de ha gebeld ivm mexicaanse griep. Ik heb 8 van de 10 symptomen, alleen geen hoofdpijn en spierpijn, rest allemaal wel. Voel me echt zwaar shit.

Vond het eerst een beetje overdreven om te bellen (omdat ik vind dat het een hype is) maar ik behoor blijkbaar met mijn Crohn tot een risiscogroep (immuunsysteem is nogal raar) en toen bedacht ik ook dat ik toch 2 kinderen onder de 2 jaar heb en vind het vooral voor Sara eng. HA zei dat het ws geen mexicaanse was omdat het bij mij begonnen is 2 dagen geleden met een fikse verkoudheid en mexicaanse komt blijkbaar heel snel opzetten. Als ik morgen nog ziek zou zijn dan moest ik weer bellen en als de kinderen koorts krijgen meteen bellen.

Maar goed echt lekker voel ik me niet. Bah is Anniek het niet dan ben ik het wel

Ibbel, man leef je nog?

Q: fijn van de echo

Boekjes zijn hier ook favoriet. Bieb moet ik echt lid van worden binnenkort. Anniek kent heel veel woordjes maar zegt ze nog niet. Wij hebben ook zon boek met plaatjes en woordjes en ze kent alles als ik het vraag. Waar zijn de pantoffels of waar is de wasbak, of waar is de onderbroek etc etc etc. Ze wijst ze echt alle 50 wel aan. Maar zeggen, ho maar.

Had ik al verteld van dreumes gym? Waren we gister dus weer (voordat ik ziek werd) en mevrouw schopt al tegen een bal (wat heel goed is want dan moet je stevig op 1 been staan) en ze gooit ook de bal door een gat in een laken, dat hoeft blijkbaar pas als je peuter bent (volgens de mensendieck juf). Blijkbaar is ze dus nog erg met haar motoriek bezig. De fijne was altijd al goed, maar de grove gaat dus ook met sprongen. Het praten zal daarna wel komen denk ik. Ik was in ieder geval weer even de erg trotse mama

Ze is echter zo enthousiast dat ze gister bijna rende en plat op haar neus viel op het KDV. Bloedneus dus, aaaahhh zielig, maar verder niks aan de hand.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
OH TV kijken. Nou hier wel hoor. Vooral als mevrouw om 05:00 wakker is dan ben ik blij met mijn vriend Zeppelin om half zeven. Kan dat niet wat eerder beginnen? want dan kan mama zich nog even een half uur omdraaien in bed (ze kijkt altijd bij ons in bed) En nu met twee kids ben ik super blij dat ik haar er even voor kan zetten. Dan kan ik die andere mop aankleden en de fles geven enzo. Door zeppeling krijg ik ze tenminste netjes op tijd op de creche (ja, Sara gaat natuurlijk heen en weer en blijft niet op de creche hihi)

Sesamstraat is niet favoriet. Zandkasteel en Teletubbies nog wel (ze noemt alles Bumba, maar bumba zelf is inderdaad uit) Heb net in de aanbieding een DVD van Zandkasteel gekocht. (als de neuzen kriebelen is favoriet want dan kan ze dansen haha) Moet je haar zien stralen als je dat geeft. Maar dat kijken we alleen op hang en ziekte dagen (laatste dus nogal vaak )
Hoi Ibbel.

Grappig, Bumba is hier net pas ontdekt (daar had ik zelf eerder geen zin in ) en is hier dus favoriet. Zandkasteel en Teletubbies zijn redelijk uit, Dribbel is in. En Buurman en Buurman (dvd) vindt ze altijd wel leuk.

Chica, volgens mij is Anniek er zo eentje die meteen in volzinnen begint te praten. Daar zie ik haar echt wel voor aan. Dreumesgym klinkt leuk! Leuk ook om de vooruitgang bij je kind zo duidelijk te zien.

Sjee, Lijnes, je jonkie zo snel al naar de peuterspeelzaal! Vind je het erg confronterend? Dat hij nu echt groot wordt? Krijg je er al de kriebels van?

Hahaha, Suzaa, lekker praktisch, dat ze niet op je houten vloer mag kwijlen. Ik heb net nog met een krijsend kind in de buggy gelopen. Ze wilde lopen, maar ze had zich al twee keer losgerukt en daar is het hier gewoon veel te gevaarlijk voor. Man man man, wat genant. Ik moest nog de hele straat door en het was natuurlijk ontzettend druk. En ik trok nogal wat aandacht.

Verder geen klagen hoor, over vandaag. Ze moest met me mee naar de tandarts vanmiddag en ze heeft zich reuze zoet gehouden (lang leve de dvd-speler ) ondanks dat ze maar een uurtje geslapen had.

Zo. Snel even eten koken.
quote:qwertu schreef op 10 september 2009 @ 17:41:

Sjee, Lijnes, je jonkie zo snel al naar de peuterspeelzaal! Vind je het erg confronterend? Dat hij nu echt groot wordt? Krijg je er al de kriebels van?

.

Zeg hee zit je me nou te jennen?? Ik mailde naar die instantie die daar over gaat hoe ik Raf aangemeld kreeg gisteren en had vandaag al een berichtje terug dat ie dus 1 december al mag komen.. Ik denk dat ie het geweldig zal vinden maar ik krijg het er wel ff heet van hoor haha. Madelief (is van 8 november) en die ging in maart en haar vond ik al klein... Raf is nog weer een paar maanden jonger.. Maar het is wel goed voor 'm hoor hij is tegenwoordig erg bezitterig en het is weer eens ander entertainment dan zijn broer en zus...

En jij kreeg jij het heet toen je over straat liep met een krijskipje?? hahahahaahah
Niet heet in de zin van rammelende eierstokken. Die sloegen spontaan af. Och en heet als in witheet was al niet meer nodig. Dat standje had een andere dame al volledig onder controle.
Jullie mogen drie keer raden wie er hier met d'r schoenen aan ligt te slapen. Hintje: ík ben het niet.
Haha, weet je zeker dat er geen hondenstront aanzit? Kun je morgen weer een poepbed gaan staan verschonen

TV-kijken, Seppe is ook van Bumba en van Baby Einstein. Maar verder boeit het hem eigenlijk niet zo. Mila wel, die zou zo een uur naar National Geographic kunnen kijken. Dat deden we dus eerst ook onder het eten. Maar inmiddels zit ze in haar eigen TrippTrapp mee te eten, en te gillen als we niet snel genoeg met de lepel aan komen...

Welk speelgoed is bij jullie hot op het moment? Ik ben alvast aan het orienteren voor de feestdagen.
Q-tie ok bevonden, dat is fijn om te lezen!

Knap dat ze al 'jij' zegt, en Neeltje ook al, die twee kunnen straks op hoog niveau converseren

Open-dicht was hier een tijd geleden opeens, ik denk dat ze een spelletje op het KDV hadden gedaan (benen open, benen dicht). Vaantje zegt nu eigenlijk alle woordjes die je aanbiedt wel na. Niet alles gelijk goed natuurlijk (de moeilijke woorden) en dat is erg grappig.

Ohja, over die 150 woordjes.. ik pakte vanmiddag even mijn consultatiebureau map om aan mijn moeder groeicurves te laten zien (had ik ooit gekregen omdat er een teveel was aangemaakt), maar niks over 150 woordjes hoor. Ik geloof dat er pas een probleem is als ze rond het 4e jaar niet duidelijk praten (kan de map wel meenemen met de meet).

TV: hier is de Bumba dvd wel favoriet, maar daar kijkt ze niet non-stop naar. Ze zit een beetje te spelen en dan kijkt ze weer een stukje. We hebben hier ook Baby-tv op de kabel. Dat zet ik ook wel eens aan, en dan ook inderdaad als ze 's ochtends heel vroeg wakker is. Baby TV is lekker simpel en rustig beeld.

Verder is ze nu superfan van Bob de Bouwer. We hebben een dvd, daar mag ze wel eens naar kijken. Als ik haar laat kiezen kiest ze meestal wel voor Bumba trouwens. Teletubbies is een beetje passe.

Bob de Bouwer dus. Ze heeft daar ook Duplo van. En alle graafmachines, kraanwagens, bulldozers op straat vindt ze mega-interessant: 'bouwer, bouwer!!', 'daag, bouwer'. En hoe ze de openingstune probeert te zingen is ook schattig.

TV wordt hier dus of vroeg in de ochtend, of vlak voor het eten gekeken. Ik had goede voornemens om geen TV voor het 3e jaar te kijken... hahaha.

Hey Ibbel leuk om weer iets te lezen. Je zit toch niet teveel op dat andere forum he? ghehe..

Ik post ook niet meer zo vaak als eerst merk ik trouwens. Gewoon weinig tijd, en het is ook een beetje gekomen toen mijn laptop steeds moeilijk deed.

Vanochtend met Vaantje met de trein op pad geweest voor het eerst. Was erg leuk, en ze keek haar ogen uit. Grappig was toen we uit de trein stapten ik de deur dicht moest doen, en toen ik dat (natuurlijk) niet deed begon ze te dreinen, haha. Dus ik uitgelegd dat dat automatisch ging, en ja hoor, even later pffffff deuren dicht, zij blij :-)
quote:Ibbeltje78 schreef op 10 september 2009 @ 20:55:

Haha, weet je zeker dat er geen hondenstront aanzit? Kun je morgen weer een poepbed gaan staan verschonen

Dat heb ik natuurlijk wel eerst gecontroleerd ja.

Och en hygiënisch is anders, maar ik geloof dat Qlief al drie krijsbuien achter de rug had toen ze hiermee aan kwam. Nou, dan heb ik geen principiële bezwaren meer tegen schoenen aan in bed natuurlijk.

Speelgoed: hier wordt er veel gespeeld met auto's (en dus ook met de Fisherprice garage van mij van vroeger) en met het hobbelpaard. Verder rommelt ze een beetje met vanalles en tekent ze veel. Qua kadoos gaan wij voor de fiets. Daar is ze de laatste tijd helemaal vol van, dus dat gaat ze zeker leuk vinden.

Schattig, Vana, dat de deur van de trein dicht moest. Hier moet dat ook, deuren moeten dicht. En het hekje van de speeltuin ook. Ook als er nog andere mensen naar buiten willen, moet het hekje éérst dicht.
Wat een fantastische foto trouwens van Nelis op de AK!
Vana, lachen die logica van die kleintjes! Deuren dicht!

Ibbel, goed om te lezen dat alles goed gaat!

TV: Tessje kijkt niet eens dagelijks tv. In het weekend sowieso niet, en door de week zit ze drie dagen op het kdv, dus dan ook niet. Op de dag dat ik thuis ben zet ik haar altijd voor de teletubbies/zandkasteel en dan ruim ik even het huis snel op en doe een was in de machine enzo. Heel populair op het moment is de Nijntje website. Daar staat een filmpje op van een dansend Nijntje en dat probeert ze na te doen! Volgens mij is het geen danstalent .

Tessje is de laatste weken in de ban van 'ook'. Als zij gaat eten dan moet ik ook eten. En alle beren en poppen moeten daarna 'ook' ook wat Tessje heeft gedaan. We hebben haar nu 'ik hou van jou' geleerd. Als ik zeg 'mama houdt heeeeeel veel van jou', dan zegt ze terug 'hou ook mama' gevolgd door 'hou óóók papa!'. Superschattig! En ik vind het zo leuk dat ze echt verhalen verteld als ik vraag wat ze gedaan heeft. Ze was bij de kinderboerderij geweest met papa, maar ze vertelde dat ze bang was en dat papa haar moest tillen. Alleen de konijntjes waren lief. Gesprek ging ongeveer zo: 'Tessje bang! Papa Tessje tillen!' 'Knijn lief, Tessje aai'. En dan met van die grote vertelogen erbij. Geweldig.

Ik ga even kijken naar foto's van Nelis!
Haha, wat is die Qtie toch een temperamentvol meidje.

Ja, weet je Vana, dat andere forum, ik hou enorm van de relaxte sfeer daar. Lekker allemaal gelijkgestemde zielen. Ik hou ook enorm van jullie, maar niet meer zo van het Vivaforum. Ik hoef geen reclames over vibo's te zien, en ik wil niet meer geconfronteerd worden met de zoveelste innestelingsbloeding... Wat mij betreft gaan we gewoon helemaal ondergronds, want ik merk dat ik het vf mijdt vanwege al het randgebeuren. Maar als jullie het hier nog fijn vinden dan blijf ik ook wel.
Wat een heerlijk ventje, die Nelis! En volgens mij heeft hij al meer haar dan zijn grote zus!

Ibbel, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Kun je niet een rechtstreekse link naar dit topic bij je favorieten zetten en proberen de lelijk geklede mevrouwen aan de rechterkant van dit topic te negeren? Hoe bevalt de baan en het thuiswerken?
O ja, Chica, beterschap!
Oh ja, "ook" hebben we hier... ook dus. Het konijn moet ook en mama moet ook en papa moet ook, zelfs als hij er niet is. En verhalen vertellen komt steeds meer. We moeten het vaak nog een beetje uit haar trekken, maar als ze dan eenmaal los komt, begint ze ook over dingen waarvan ik had verwacht dat ze ze vergeten zou zijn.

Leuk hè, zo groot als onze kinderen al worden.

Ibbel, ik kan me er wel iets bij voorstellen ja. Zou een directe link inderdaad kunnen helpen? Ik bedoel... elke innestelingsbloeding die je op die manier mist is er één, toch?

Chica, volgens mij heb ik jou ook nog helemaal geen beterschap gewenst? Dat wens ik je wel hoor!
Voel me vandaag al stukken beter. Geen koorts meer maar nog wel mega verkouden en hoesten, nou ja het is niet anders.

Leuk dat jullie kindjes al zoveel vertellen. Ik moet nog even wachten, maar geniet vollop van het lopen haha.

Kadoos: Goed plan om te bespreken want de verjaardagen komen er weer aan. 2!!!! jaar alweer, jeetje. Wij gaan ook voor de fiets (hebben nog een bon liggen) en ik ga voor duplo, veel duplo en ik wil eigenlijk een houten garage, met de nadruk op hout. Wil niet meer van dat plastic spul, ik wil hout en dat ga ik er ook nadrukkelijk bijzeggen Bij de opa;s en oma;s dan in ieder geval. Verder is al het baby speelgoed favoriet hahahaha, raar kind.

Ibbel: Hoezo is het hier niet relaxt dan? Ik heb de link in de favorieten en hoef nooit geconfronteerd te worden met andere topics als ik niet wil. En welk forum bedoel je dan? Feb topic of die van de draagdoeken? Hoe doen zij dat met dat ondergronds gaan? Via Hyves ofzo? Ik vind Hyves nl helemaal niet zo overzichtelijk voor het dagelijkse posten. Handig voor allerlei onderwerpen in de berichten enzo maar niet zoals hier. Maar goed, misschien zijn er nog meer mensen die ondergronds willen? Mij maakt het niet uit. Ik zou het alleen wel jammer vinden dat de groep doodbloed of er mensen afvallen omdat we nog steeds hier op het forum zitten.
Directe link is wel een goeie, daar heb ik nog nooit over nagedacht . Hier op het topic is het wel relaxt, maar hierbuiten vind ik het zo vaak zo tendentieus en water op het vuur-gooierig en er gebeurd op het forum zo veel, ook erge dingen, die veel indruk op me maken en daar kan ik niet zo goed mee omgaan. Weet je, ik kan echt niet zo goed tegen prikkels merk ik. Vroeger kon ik al niet naar het achtuurjournaal kijken omdat de oorlog in Verweggistan me zoveel deed. Als er hier op het forum weer een doodgeboren kindje is ofzo, dan kan ik daar dagen helemaal van slag door zijn. Het hoort bij het leven, dat weet ik allemaal wel, maar NIMBY. Ik kén die mensen niet, en ik kies ervoor om niet met ze mee te lijden.

Afijn, de directe link gaat uitkomst bieden
Da's goed om te horen. Zowel van Ibbel als van Chica.

Ik vind dat ook wel moeilijk hoor, Ibbel, het leed van anderen dat steeds voorbij komt. Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap een flinke bak met zand op de kop getikt en die staat er gelukkig nog steeds. En mijn hoofd past er ook nog prima in, zullen we maar zeggen.

Qua kadootjes zijn wij nog niet verder dan de fiets. Eigenlijk wil ik liever dat ze niets krijgt. Het staat hier al zo vol. Maar daar kan ik niet mee aankomen zeker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven