November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Oh Alissa blijft thuis jongens. Sorry die schreeuwt niet hard genoeg en niet vroeg genoeg hahahahahaha.

Hebben we nog meer kindjes in de aanbieding?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Raf?? in de aanbieding? die is nog altijd om 5 uur present 's morgens (elke morgen) En wordt elke nacht ook nog een paar keer wakker.. Kan ik ook Madelief afleveren? Die kan er ook wat van.

Over slaapgebrek en hoe je dat volhoudt? Ik geloof dat het went. Ik had eerst Tijn die nooit sliep en toen Madelief er achteraan. Tijn slaapt inmiddels prima (die kan zelfs wel eens uitslapen) maar Madelief is nog steeds om half 6/6 uur present en staat nog regelmatig 's nachts aan mijn bed. Ik heb ooit eens bedacht dat ik in 6 jaar tijd misschien 10 nachten helemaal heb kunen doorslapen...

En over dat snoep, het gaat hier inderdaad zoals Tess het schrijft. Toen ik alleen Tijn had kreeg hij ook nooit snoep, kocht ik zelfs alles suikervrij. Dat heb ik volgehouden, ook met Madelief totdat Tijn naar school ging. Toen was het echt voorbij..

Een nog even Tessje wat ben jij een schatje!!! Is ze al uitgehuwelijkt??
Ho ho ho, dat gaat zomaar niet hoor. Qtie heeft de eerste rechten, die is immers de oudste hier.

Qtie heeft trouwens het boek "Raf". Dat eindigt met dat *trringgg* de bel gaat en wie is daar? Raf! Zat ik laatst op haar neus een toeter na te doen en dan aan haar oorlelletje "tringlelingeling". Wat doet onze grapjurk? Die kijkt richting de voordeur en zegt: "Raf!"

Waarmee ik maar wil zeggen dat 'ie maar gauw eens deze kant op moet komen. Er wordt op hem gerekend.

Qua slapen hebben wij het keurig gemiddeld voor elkaar. Na de onderbroken nachten van de eerste anderhalf jaar (twee keer.... drie keer... op een goede nacht zelfs vier keer wakker), kreeg ze ineens de geest en slaapt ze van half acht tot acht. En als ze goed moe is soms ook wel tot negen.

Dat compenseert mooi die eerste anderhalf jaar, inclusief de teleurstelling van nog steeds onderbroken nachten óndanks dat we inmiddels de fles gaven.

Wij hebben vanavond gebarbecued trouwens, op onze nieuwe barbecue. Met onverwacht een gast aan tafel (of nou ja, spontaan door ons uitgenodigd, dus zo onverwacht nou ook weer niet...) Geen onderbroken nacht dus, maar bedtijd is zomaar voorbij gegaan zonder dat we er gebruik van hebben gemaakt.

.... maar dat telt niet mee zeker, als zieligheidsfactor?
Sorry Q je staat op de uhmmm vierde plaats van de zieligheidslijst

En Raf mag erbij hoor, bij de de-dag-begint- om 05:00-rij en trouwens Medelief ook. Oh nog een beter idee. We laten Madelief op alle kids passen en wij gaan lekker slapen

Oh en ik sta natuurlijk ook eerste bij de -altijd- ziek- lijst, maar daar is Qtie ook een goede runner up

En op de ik-zeg-nog-maar-heel-weinig-woordjes lijst sta ik op 1 en op de laatste-lopen-van-de-nov-kinderen-terwijl-ik-eigenlijk-een-oktober-kind-ben sta ik ook op 1.

Maar op de lijst ik-ben-de-allerliefst-en-mooiste- staat Anniek ook op 1 :Imao:

Ik heb best een bijzonder kind
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, Anniek is gewoon een topkind! Maarre, allerliefste en mooiste heeft ze toch wel concurrentie van Tessje hoor!

Q, heerlijk zo'n onverwachts gezellige avond! Goed excuus om laat naar bed te gaan!

Lijnes, heeft Rafje interesse? Jammer dat jullie niet kunnen bij de meet, hadden we kunnen kijken of ze elkaar ook lief vinden . Ik wil Rafje in ieder geval wel als schoonzoon (en jou als schoonmoeder voor Tessje).
Wat zei ik nou? Qtie heeft de meeste rechten!

Die heeft bovendien gister al twee blauwtjes gelopen bij jongetjes uit haar groep die niet zo happig waren op haar afscheidskusjes (wat overigens wel opperschattigst was, Qties wanhopige pogingen om tóch een kusje te geven ).

En voordat Chica er met alle awards vandoor gaat: die van mij is ook súperlief en bovendien áltijd vrolijk (behalve als ze d'r zin niet krijgt, moe is en/of honger heeft, maar dan gaat ze voor de award van de driftigste ).
Ons meisje gaat voor de award van het schattigste meisje met de mooiste bruine ogen maar met het minste haar En natuurlijk het meest spraakzame meisje Haar stopwoordje deze week: toch wel! Of: we gaan slapen: toch niet! Zo intens schattig De award van de driftigste staat ze nog ver onderaan de laatste plaats. Wat hebben wij een ontzettend lief meisje eigenlijk.....

Vannacht heeft Nelis van 18.30 tot 8 uur geslapen en Neeltje van 19.30 tot 7.30. Dus ik lever al mijn voorsprong weer in. Lala en Chica en Suzaa, jullie hebben meer kans op het goud.......

Nelis is al bijna baby af zeg, hij heeft nog maar 2 flessen! Wat gaat dat toch vreselijk hard. Hij heeft gewoon al dezelfde etenstijden als Neeltje! Alleen dus 's ochtends heeft hij eerst de pap op zijn slab voordat het zijn mondje echt bereikt Maar gemakkelijk is het wel hoor, niet meer zo te sukkelen met flesjes. Dames, nog max een half jaartje en dan is het bij jullie ook alweer geleden

En nu maar eens kijken of ik wat programmatuur van manlief aan de praat krijg. gisteren heeft hij een heel duur ding gekocht om muziek te editen. Maar hij kreeg het niet werkend. Ik ga dus mijn vrije uurtje op mijn mamadag daar eens aan besteden.
hahahahah een heuse 'catfight' gaat het nu oom de aandacht van mijn zoon?? hahahahahah Die is op het moment eigenlijk helemaal niet zooo leuk hoor hij zegt op alles wat je hem vraagt 'neujjj' en heeft het ook over 'echt wel en echt niet'. Wat al die dingen samen betreft zie ik in Neeltje wel het meisje dat de meeste dingen hetzelfde heeft (met uitzondering van het driftige dan ) de mijne heeft ook nog maar weinig haar, heeft reebruine ogen en is ook best wel bespraakt. Maarre ga rustig verder met vechten hoor vind het wel grappig!!

Wil wel nog even benadrukken dat ik tot nu toe alle okt-nov-dec-2007meisjes erg leuk/lief/grappig/intelligent vind
och en nog wat komt mijn mannetje net aanlopen met de volgende vraag: "mama, raffie doek hebben, elmo soone luier notig"
Hé wat een gezelligheid. Jammer dat ik het gemist heb.

Tess, wat een mooi meisje heb jij! Die drieluik is echt super! Zou me ook niet af laten schepen met korting, hóór, ze is echt wel een gratis foto waard.

Mag Binkie ook twee nachtjes blijven slapen? Lijkt me heerlijk om nachten door te kunnen slapen. En inderdaad het went gewoon, maar als we dan door mogen slapen dan worden we nog 's nachts wakker omdat we dat gewend zijn. Ach ooit wordt het toch wel beter?

Wat kunnen jullie kindjes al goed praten! Chica, misschien moeten we Anniek en Binkie eens samen laten "praten", wie weet begrijpen zij elkaar wel.

Hmm, eens kijken waar ik mee op kan scheppen... Binkie is wel echt een versierder. Als we boodschappen doen, krijgt iedereen wel een glimlach of een zwaai. Hij zwaait ook heel lief als hij bij de slager een plakje worst krijgt. En voor de rest is het gewoon een heel grappig kereltje die zijn eigen humor heeft.

Vanochtend had hij een eigen spelletje bedacht. Ging hij voorovergebogen door de knieen en rolde dan van voor naar achter een kraal naar mij toe. Ik moest ze dan aan de ketting ruigen! Super grappig om te zien, met name omdat hij het zo omslachtig deed en hij ook de virekante kralen probeerde te laten rollen.
Wow wat een volzin van Raf. En wat lief zeg. Is Elmo zn knuffel? Of heeft hij er meedere? (zoals Vaantje).

Hier nog niet zo veel volzinnen. Ik hoor wel 4 woorden zinnetjes, maar als ze echt aan het babbelen/vertellen is kan ik er weinig chocola van maken.

Wel wordt ze een soort van grappig.. 'poep-poep-poep' zei ze laatst en toen ging ze lachen, en dat was niet tijdens een poep-verschoning oid.

En er is een fantasiewoord voor glijbaan: pi-pa-ma. 'Gaan we naar de glijbaan?' V: 'jaaaa, pi-pa-maaa!' terwijl ze toch echt begon met 'ijbaan' ooit. Ook van duplo bouwt ze een pi-pa-ma.

Ojee, awards.. eh, ik denk dat Anniek en Vaantje strijden om de eerste plaats qua pruikje. Helaas is Vaantje onlangs naar de kapper geweest, dus die zal wel tweede worden nu ;-p

Ze heeft bij de kapper 15/20 minuten rustig gezeten terwijl het meisje haar haar knipte! Niet bang, gewoon soort van geboeid, beetje in de spiegel kijken, spelen met een ketting.

Verder zal ze net als Neeltje in de onderste regionen eindigen qua driftigheid. Dat heb ik echt maar zelden meegemaakt, drift. Ze is echt een lieverd. Hoewel, ze is ook ondeugend op het KDV. Ze pakt op een onbewaakt moment een speelgoedje van de oudere kindjes en rent er dan luid gierend mee weg.

Ik las iets over zoetigheden? Hier nooit zoet op brood eigenlijk. Meestal jonge kaas (eko met vegetarisch stremsel) van Lingelaar, die is erg lekker. Als ze bij opa is mag ze wel vruchtenhagel en hagelslag op brood.

Snoepjes heb ik ook niet in huis eigenlijk. Wel koekjes ('koekie!') Kinderkoekjes, met wisselend succes, en gewone koekjes. En ik haal wel eens een taartje/cake en daar eet ze ook van. Vooral slagroom ' MMMMM!!!".

Ik had eigenlijk nog niet zo stilgestaan bij snoep. Maar ik vind dat gezeur om vruchtenhagel al irritant (je blijft geven..) dus ik houd het nog even buiten de deur, haha.

Ik geef laat in de middag wel stukjes komkommer, en van die pindaknabbels. Of crackers (met brie).

Ik las nog over het slaan.. erg vervelend lijkt me dat. Zolang je maar niet terugslaat. Tis vooral een jongetjesding toch? Laatst is Vaantje door haar vriendje (4 mnd jonger) keihard in haar arm gebeten. Echt de tanden stonden er diep in, aii. Ze heeft het er nog een week over gehad, en bleef bij m uit de buurt. Jochie zelf begreep er niet zoveel van, maar voor zn ouders is het wel rot. Wat doe je eraan? Hij bijt en trekt ook keihard aan haren, slaan niet. Verder is het echt een schatje. Ze zeggen dat het naar het 2e jaar toe over gaat.

ffe posten, ik ben niet compleet bijgelezen nog..
Haha, Lijnes, wat schattig dat gepraat! En jij hebt je ooit zorgen gemaakt over Rafje zijn spraak? En een verzorgend typje dus, die Raf.

Novem, leuk he, zo'n sociaal kind! Werd hij niet gefrustreerd van het feit dat vierkante kralen niet rollen?

O, volgens mij heeft Neeltje geen driftbuien juist omdat ze al zo goed kan praten. Die heeft geen last van frustraties omdat ze zich niet uit kan drukken! Ook voor Tessje een plaats onderaan voor driftigste, ik geloof dat we twee echte driftbuien hebben gehad. Enne, je wil toch niet zeggen dat Nelis zelf al zijn pap eet?

Gisteren wilde ik even tv kijken. Tessje vindt tv kijken heel leuk, zolang het maar 'haar' programma is (teletubbies zijn uit, zandkasteel is in). Maar ik wilde zelf iets kijken. Gaat ze met haar armen over elkaar boos naast me zitten: 'Tessje oooook tejevisie kijken!'. En ze wil tegenwoordig 's ochtends haar bed niet meer uit. Als ik haar kamer binnen kom doet ze snel alsof ze slaapt. Dan vraag ik of ze eruit komt en zegt ze 'nee, Tessje slapen, mama weg!'. Dan maak ik aanstalten om weg te gaan en dan weet ze niet hoe vlug ze overeind moet komen en roept ze 'mama, Tessje uithalen!'. Haha, spookje. Gisteren merkte ik trouwens ook dat er nog best veel dingen zijn die alleen wij verstaan. Een vriendin die op visite was snapte in ieder geval niet alles.
Wat schattig van Binkie dat spelletje. Leuk he dat ze die dingen zelf verzinnen, dat de fantasie zo werkt..

Vaantje zegt ook iedereen gedag, maar niet in de buggy of als ze loopt. Wel als we in het boodschappenwagentje zitten. Sommige mensen moeten er niets van hebben, maar heel veel mensen vinden het schattig en zeggen dan 'hallo' terug.

Laatst in Artis werd ze uitgebreid over haar bol en wangen geaaid door een Italiaanse vrouw die helemaal in katzwijm lag van haar. Ik vond het niet eens vervelend, zo aardig en spontaan was het.

Oh, ik denk dat Vaantje wel mag meedingen naar de Award voor dansen. Dat is echt TE schattig.

Ojee ze is wakker. Ik hoor haar 'papa, papa, kijk nou!' hihi.
O ja, waar ik me ook over verbaas is dat Tessje het nog steeds over een vriendinnetje op het kdv heeft dat inmiddels als meer dan een maand weg is. Als ik zeg dat we naar het kdv gaan dan zegt ze 'Anna weg'. Ik had gedacht dat ze dat vriendinnetje nu wel vergeten zou zijn. En maandag vroeg ik wat ze had gedaan op het kdv, zegt ze heel blij 'opuime!!!!' (=opruimen). Tja, ook leuk natuurlijk .
Leuk hoor Novem dat spelletje!!! Ik denk dat elk kind wel iets heeft om trots op te zijn, gewoon om wie ze zijn al bijvoorbeeld.

En Vaantje ook al zo schattig, dansen!! Raf danst ook wel maar dat ziet er uit als een bouwvakker met jeuk ook wel grappig trouwens

hihi en Tessje dat soort streken zijn dan volgens mij weer echt meisjesdingen. Tijn en Raf hebben nooit zoiets uitgehaald terwijl Madelief aan de lopende band op deze manier bezig is. Zij kan ook zo met die armen over elkaar zitten haha..

Elmo is Raf zijn favoriete knuffel samen met koekiemonster. Daar sjouwt ie elke dag mee rond ze krijgen eten en drinken van hem en dus ook schone luiers haha en soms moeten ze ook in de hoek
[quote]TessTan schreef op 09 september 2009 @ 14:31:

Novem, leuk he, zo'n sociaal kind! Werd hij niet gefrustreerd van het feit dat vierkante kralen niet rollen?

Inderdaad, kan daar echt van genieten. En nee hij werd niet gefrustreerd dat een vierkant kraal niet kon rollen, hij probeerde het steeds weer op nieuw. Al was zijn reacite op een ronde kraal wel enthousiaster, ohhh.

Wat jij schrijft over driftbuien en nig niet goed kunnen praten,dat heeft Binkie duidelijk ook. Als hij iets wil wat wij niet begrijpen dan wordt hij inderdaad boos. Nu ik het weet, probeer ik dat wel anders op te reageren.

Binkie komt de laatste tijd steeds aan met boekjes, op het kdv vertelde is dat hij dat doet om zo meer nieuwe woordjes te leren. Hij is er dan dus duidelijk wel mee bezig.
O ja, de hoek. Wij hebben beiden het idee dat dat Tessje soms expres iets uithaalt zodat ze in de hoek 'mag'. Dan gaat ze met eten gooien en zegt dan heel blij 'hoek staan!!!'. Ze gaat er dan ook zelf in staan (zonder dat ik ook maar iets heb gezegd) met haar neus tegen de muur en blijft netjes staan. Nou ja, wat moet je daar nou weer mee? Ze wordt soms zelfs boos als niet in de hoek mag. Gek kind.
[quote]Lijnes schreef op 09 september 2009 @ 15:10:

En Vaantje ook al zo schattig, dansen!! Raf danst ook wel maar dat ziet er uit als een bouwvakker met jeuk ook wel grappig trouwens

Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet!!

Ibbel, hoe gaat het met jou??
Novem, ik heb bij de bieb zo'n 'eerste woordjes boek' gehaald met plaatjes van allerlei voorwerpen. Na een week of twee kent Tessje al die woordjes in dat boek! Dat heeft dus zeker effect! Ze komt er ook zelf steeds mee aan.
Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Stom, van mij. Was namelijk vanochtend in de boekwinkel en daar heb ik er wel naar staan kijken. Vond ze eigenlijk te duur om zo even mee te nemen. En dat terwijl we al jaren lid zijn van de bibliotheek.

Ga er zo gelijk naar toe!

Dank je wel
Tessje die vrijwillig in de hoek gaat staan...lijkt me wel een grappig gezicht, maar echt een straf is het dan niet meer. Hier werd het in de hoek staan geen succes, dus wij zijn verhuisd naar de gang met de deur dicht. Gang is heel klein en zit een traphekje voor de trap, dus kind kan geen kant op, echt een straf. Al heb ik het al weken niet toe hoeven passen.

Damn..wilde op meer reageren, maar zomerelfje word nu wakker en wil eten denk ik zo.
Tja, Lala, wij hebben geen gang. Maar de hoek is inderdaad geen straf op deze manier!
Ow maar Raf maakt er ook vaak een feestje van hoor als ie in de hoek in de gang staat maar ik hou het er wel in, vind dat ie wel moet gaan leren beseffen dat er gevolgen aan zijn boefakties kleven en dat ie dat soms leuk vind nou ja dat is dan maar zo. Er zal een moment komen dat ie het niet meer leuk vind.

hahaha ja en hoe een bouwvakker met jeuk eruit ziet is moeilijk anders te omschrijven hahahaahah hij schudt zijn bovenlichaampje wat van links naar rechts en zwaait daarbij met zijn armpjes echt geen porum (hoe schrijf je dat nou weer??)
Grrrrrr!!!!

Hier wil het kleine stijfkopje geen luier aan. Prima, ik heb toch mijn dag al niet (en zij ook niet trouwens), dus die strijd daar ga ik niet eens aan beginnen. Ze gaat maar lekker in d'r blote kont. Ik heb haar elk kwartier op de wc gezet. Potje in de kamer gezet, haar daar net op gestald om Sesamstraat te kijken. Drie keer raden wie er náást het potje op de vloer ging staan plassen.

En ik hád mijn dag al niet. En er was ook al een beker melk over de vloer gegaan èn ze had haar hele bed ondergepoept.

Ik hoef geen award, maar als iemand hier morgen even een klein eigenzinnig meisje ("zelluf!") wil komen lenen, dan heb ik daar geen énkel bezwaar tegen. Hoef je geen biebkaart of niets voor te hebben.

(Okay, dit lucht al op. Qlief die nu met kant en klaar eten thuiskomt doet de rest. Nu de afwas, de poepwas en mijn humeur nog. )
Zo. Potje uitgehuild bij Qlief en ik kan er weer tegenaan.

In de hoek komt hier niet meer voor eigenlijk. We zijn gewoon duidelijk over wat we van haar verwachten en blijkbaar werkt dat. Binnen de gestelde grenzen mag ze gewoon keten. Hooguit als ze iets niet mag dat ze zich ter aarde stort en gaat liggen huilen ofzo (de driftbuien daargelaten, al vallen die recent ook wel mee gelukkig), maar dat negeren we gewoon. Of ik zeg "Wil je even op de grond liggen? Dat is ook goed." Dat lijkt me als kind echt schíjtirritant om te horen. Maar goed, het werkt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven