Wel / geen verliefdheid?? HELP

02-09-2009 23:17 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb onlangs mijn eerste date gehad met een aantrekkelijke, slimme en gezellige jongen. We hebben een heel gezellige avond gehad. Ik had niet de behoefte om hem te zoenen, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook te verlegen was om hem uberhaupt langer dan een halve seconde aan te kijken, haha.

We denken over heel veel dingen hetzelfde en kletsen vaak uren aan een stuk daarover en over nog vanalles. De ene keer vind ik die gesprekken leuker dan de andere. Ik weet nu absoluut niet wat ik mag en wil verwachten en weet ook helemaal niet wat ik voel. Dat laatste vind ik zo moeilijk.

Ik ben volgens mezelf (nog) niet verliefd. Ben ergens wel bang om verliefd te zijn, voel me wel veilig zo in m'n eentje. En tegelijk zou ik wel graag een relatie willen, maar wil er absoluut niet achterkomen op termijn dat ik te graag wilde en daardoor in een relatie gestapt ben zonder oprechte verliefdheid. Dilemma dus, een terugkerende weegschaal. In het verleden kapte ik een contact meteen af als er ook maar iets was wat me misschien niet kon bevallen. Dit zei achteraf meer over mij dan over de ander weet ik nu. Ik heb het gevoel dat het met deze jongen echt klikt en wil graag uitzoeken of ik m'n gevoel wegduw of dat het er gewoon niet is en zal komen. Het aparte is, over bovenstaande heb ik zelfs met hem gesproken. Hij vindt het ook allemaal eng en lijkt ook niet te weten wat aan te moeten met z'n gevoel. Is het oke om meerdere dates te hebben om duidelijk te krijgen wat we willen of houden we ons zelf voor de gek?

Mijn vriendinnen zeggen trouwens dat ik continu met hem in mn hoofd zit, dus dat ik mn verliefdheid verdring????? Tsja, hoe kom je daar nu in godsnaam achter....

HELP... thanks
Er zijn geloof ik geen wetenschappelijke testen voor, maar... stel je je weleens voor dat je de rest van je leven met hem zult delen? Bij mij werkte dat erg goed.
Haha, ja... ik fantaseerde gisteren (toen ik in bed lag) dat we samen een kindje kregen en dat voelde erg goed. Ben ook heel rustig in slaap gevallen, whahah.. wazig he.
Dan denk ik wel dat je in ieder geval begonnen bent met verliefd worden.

Spring niet meteen in het diepe maar blijf eerst gewoon fijn met hem daten, zonder te denken aan een relatie. Als dit een goede man voor jou is, ontwikkel je vanzelf een ontzettende verliefdheid of liefde!
Sinds ik een langere relatie gehad heb (incl samenwonen) die heeft moeten 'groeien' of hoe zeg je dat en die dus mislukt is, had ik de overtuiging: er moet meteen een spetterende verliefdheid zijn,anders is het niks. Tot nog toe kapte ik alles na een eerste date af. Maar naar hem blijf ik nieuwsgierig.

Ik word wel een beetje gek van m'n gepieker.... soms denk ik.. was ik maar een man ;)
Ik ben nog nooit bij na een eerste date smoorverliefd geworden, dat kwam altijd pas later. Bijvoorbeeld doordat hij bij het winkelen de tassen uit zichzelf wilde dragen dat soort domme dingen.

Gewoon genieten van de tijd die je met hem doorbrengt, leer hem beter kennen en geef het gewoon een kans. Verliefdheid gaat vaak ook weer over, dus stel dat je iemand ontmoet waarop je meteen helemaal stapel bent. Na de eerste verliefdheid vallen je ineens allerlei dingen op waar je eigenlijk helemaal niet tegen kunt, is dat dan zo mooi? Blind zijn van verliefdheid?
je hoeft niet in 1 keer verliefd te worden. Sommige mensen hebben dat, sommige mensen niet. Ik zal bijv. ook nooit verliefd worden op iemand die ik in een kroeg ben tegengekomen. Tenminste niet op die avond zelf. Lastig als je niet weet wat het is, maar geef het de tijd. Ik zit met een soort gelijk dilemma alleen dan bij een vriend die ik al langer ken en ik probeer hem gewoon vaker te zien zonder het te forceren.
Klinkt bekend. Ook ik was niet tot over mijn oren de eerste paar dates met mijn vriend en dacht dat dat eigenlijn wel hoorde. Heb in het verleden ook vervelende dingen in relaties achter de rug en keek niet door een roze bril maar heel realistisch. Ik was wel vanaf het begin graag in zijn gezelschap en we hadden veel contact via sms e.d. Ik keek er elke keer weer naar uit hem te zien. Ondanks dat ik nog niet verliefd was, wilde ik hem ook niet kwijt. We hebben het een week of 6 aangekeken en toen was ik helemaal om. Ben tot op de dag van vandaag (3 jaar later) nog steeds hardstikke verliefd op hem. Achteraf gezien is onze basis gewoon goed geweest: wees realistisch en probeer de situatie niet te idealiseren. Succes!
Thanx!! Ik had veel minder positieve reacties verwacht.

Is ook wel grappig eigenlijk nu, hij weet ook niet wat ie ermee aanmoet en dat bespreken we dus ook gewoon. Heel wazig, maar zelfs op dat gebied zitten we op één lijn.

Ik laat nog wel weten hoe het verder loopt:)

Thanx,C
volgens mij een soort angst om je te hechten en om je gevoelens te laten gaan...

hoop dat je eruit komt
Gewoon doordaten zonder er ook maar 1 seconde een drama van te maken. Houd dat daten het liefst minimaal 3 maanden vol, zonder ergens ook maar een naam aan te willen geven.

Mensen stappen tegenwoordig veel te snel in een relatie, dus doe het lekker rustig aan. Dat is juist wel goed.
3 maanden volhouden? Wow, zo'n doorzettingsvermogen heb ik niet. Mocht ik het binnen paar weekjes niet duidelijk hebben, dan laat ik het erbij. Snap wel wat je bedoeld... maar zoiets werkt voor mij niet.
Hallo allemaal,

Heb nieuwe date gehad. Was weer erg gezellig, maar ik merkte dat hij toch wel erg verlegen was en leek te blijven (beetje onhandig doen, wat ik NIET aantrekkelijk vind). Dit terwijl ik een kwebbelende, sociale, directe miep ben. Dit maakte dat ik op de weg naar huis zoiets had van.... 'hij is te onzeker, te verlegen voor mij, dit gaat niet werken'. Ik weet gewoon dat ik dan over iemand heen kan gaan lopen en aangezien ik dat niet wil en niemand dat verdient, wil ik hem dat niet aandoen. Toen ik thuis was ging de telefoon. Hij vond dat het super was geweest en zag er wel meer in dan een relatie, vooral omdat hij zich zo bij me op z'n gemak voelde. Ik heb toen ook maar eerlijk op tafel gegooid dat ik juist dacht dat ik hem onzekerder maakte. Hebben daar een goed gesprek over gehad. Hij gaf aan idd wat teruggetrokkener te zijn de eerste tijd. En ik had het over 't feit dat ik wat tegengas nodig heb (wat hij me (nog) niet kan geven). Kortom, dat gesprek heeft me weer in tweestrijd gebracht. Alllllles is gewoon bespreekbaar, grrr, haha. Dat is op zich heel prettig. Maar nu weet ik dus weeeeer niet wat ik wil. Ik moet toegeven dat het een paar momentjes waren waarop ik dacht.. 'oh oh... dit is wel erg leuk' , maar die werden dus ondergesneeuwd door zijn onzekerheid. Normaal had ik na 1e date al afgekapt, maar dit heb ik nog steeds niet echt. Alsof ik hoop/verwacht, dat ik de 'echte' persoon eronder nog moet gaan zien.... Is dit wazig?

Arrgggg, wat nu? Dit is echt onbekend terrein voor mij......
Las het net zelf nog ff... ik schreef.. 'zag er meer in dan een relatie', maar bedoelde 'meer dan vriendschap' dus een relatie ;)

.....
Wat is een relatie nou meer dan een hele goede vriendschap+sex?

Dat van die vriendschap, dat weet je nou wel, maar dat andere....hoe zit het met de lichamelijke aantrekkingskracht. Je gaat lekker slapen bij het idee dat jullie samen een gezellige relatie en een kindje hebben, maar komt hij ook in je 'stomende dromen' voor? Hoe stel je je voor dat dat kindje 'gemaakt' wordt?

Ik hoor je daar niet over, en dat is vind ik al een geldig argument om geen relatie met hem te beginnen.
quote:nell schreef op 07 september 2009 @ 10:43:

Wat is een relatie nou meer dan een hele goede vriendschap+sex?

.

Ik vind dat een relatie toch wel wat meer is dan een hele goede vriendschap + seks.

Chelsea, ik heb ooit een goede vriend gehad waarmee ik seks had, maar ik zou met hem nooit mijn hele verdere leven hebben willen delen.

Ik mis het element 'passie' in je verhaal, zowel de seksuele passie als de emotionele. En zonder die passie zou ik geen levenslange relatie met iemand willen beginnen. Die passie is volgens mij het cement tussen 2 mensen (als daarnaast ook een hele goede vriendschap aanwezig is.)
iemand die ik nog maar twee keer heb gezien, gaat niet meteen voorkomen in mijn 'stomende dromen' hoor.

En hoe kan er nu al sprake zijn van passie als cement van de relatie als je elkaar nog maar twee maal hebt gezien.

Niet iedereen staat onmiddellijk in vuur en vlam voor iemand. Volgens mij is het zelfs een kleine minderheid die op slag verliefd kan worden op iemand.
Hallo allemaal,

Ik snap jullie ding. Moet eerlijk zeggen dat ik zodanig druk ben met alles te beredeneren, dat ik amper stil kan staan bij wat ik qua uiterlijk zie (oeps). En de lichamelijke aantrekkingskracht is er zeker wel, maar eerlijk gezegd als iemand onzeker overkomt en zichzelf absoluut niet aantrekkelijk vindt is die aantrekkingskracht op sommige momenten ook te verwaarlozen. Ik vind vooral uitstraling sexy, dus zekerheid staat bij mij ook voor kracht, mannelijkheid en initiatief in de slaapkamer (misschien wat kort door de bocht) en dat is wat ik wil.

Ik merk trouwens nu al aan hem dat ie zich opgeluchter voelt dat we het gesprek over zijn verlegenheid gehad hebben (zei die ook tegen me). Ik heb 'm als het ware laten inzien dat ie echt niet op z'n tenen moet lopen voor mij of voor wie dan ook. Ik vind dat 'streben' uit onzekerheid juist NIET sexy (al snap ik waar t bij hem vandaan komt). Nou hij was gisteren meteen n stuk pittiger in gesprek viel me op, dus hij kan 't wel. Dat zorgde er acuut voor dat ik t gevoel had dat hij meer bepaalde dan eerst (hij leek me te volgen in alles, nu niet meer ....oh oh, controle kwijt, haha ;)). Ik vind dit wel erg aantrekkelijk aan hem;). Dus puur uiterlijk is het voor mij dus niet.

Blijf het raar vinden hoor.... dat ik hier mee doorga, terwijl ik eerder al lang gestopt was. Alsof ik weet dat wat eronder zit meer dan de moeite waard is.....

Weet ik veel.... hihi
Chelsea, ik was vergeten dat je hem nog maar 2 keer gezien hebt. Dat is inderdaad weinig, om al verliefd te zijn. (Het kan wel, maar het gebeurt inderdaad niet bij iedereen.) Ik zou het nog een beetje afwachten en kijken hoe het evolueert.
Reiger100, fijn dat je het ff aanvulde. Ik heb soms ook het gevoel dat ik een wirwar aan info de wereld in stuur, dus kan begrijpen dat je t ff niet snapte:)

To be continued ;)
Derde date is inmiddels ook een feit.

Wederom super gezellig. Maar op de een of andere manier zie ik (of moet ik zeggen ZOEK ik?) kleine dingetjes die me niet helemaal aanstaan (zoals het geluidje als hij lacht.. pff). Het hele plaatje klopte, maar zakt nu als 'n kaartenhuis in elkaar. Ben (nog) niet verliefd en 't zit niet in mijn aard om maaaaanden te gaan bekijken of dat wel kan komen. Vind het super klote, want hij is hartstikke leuk. En daarbij altijd even begripvol. Ik snap mezelf niet, maar zal me er bij neer moeten leggen ben ik bang. Of zie ik nu iets over het hoofd???
quote:Chelsea26 schreef op 04 september 2009 @ 18:43:

3 maanden volhouden? Wow, zo'n doorzettingsvermogen heb ik niet. Mocht ik het binnen paar weekjes niet duidelijk hebben, dan laat ik het erbij. Snap wel wat je bedoeld... maar zoiets werkt voor mij niet.

Jij wilt halsoverkop in een relatie stappen waar één van de twee dan op terugkomt omdat de ander toch niet is wat diegene wil voor een relatie?

Ook goed.

Maar eh, als jij al geen doorzettingsvermogen hebt om 3 maanden (bijvoorbeeld) gewoon leuk met iemand om te gaan, beetje te daten, beetje af te tasten. Hoe denk je dan het doorzettingsvermogen te hebben een relatie vol te houden?

Waaorm moet je meteen alles op een rijtje hebben. Doe eens relaxt zeg. Alsjeblieft. Al dat gezeur meteen over wat te doen na een paar dates. Daarom zeg ik; date een paar maanden en denk ná voordat je in een relatie stapt. Denk daar goed overna, scheelt een hoop verdriet vaak.
quote:Chelsea26 schreef op 10 september 2009 @ 21:08:

Derde date is inmiddels ook een feit.

Wederom super gezellig. Maar op de een of andere manier zie ik (of moet ik zeggen ZOEK ik?) kleine dingetjes die me niet helemaal aanstaan (zoals het geluidje als hij lacht.. pff). Het hele plaatje klopte, maar zakt nu als 'n kaartenhuis in elkaar. Ben (nog) niet verliefd en 't zit niet in mijn aard om maaaaanden te gaan bekijken of dat wel kan komen. Vind het super klote, want hij is hartstikke leuk. En daarbij altijd even begripvol. Ik snap mezelf niet, maar zal me er bij neer moeten leggen ben ik bang. Of zie ik nu iets over het hoofd???

Als ik dit lees denk ik; dan doe je toch een relatie zoals iemand hier opperde; vriendschap en seks = seksvriendje. Goed plan toch? En dan kijk je ondertussen verder rond naar iemand waar je wel ooit (na een tijd daten) verliefd op wordt.

Of date jij met de bedoeling daar een geweldige relatie op te duikelen? Nee toch?
Eh jawel, ik date idd om er uiteindelijk een super relatie aan over te houden. Tuurlijk kun je om allerlei redenen daten, maar bij mij is het toch gericht op 'hopelijk' een relatie. VInd ik ook niks mis mee.

By the way, ik ga wel nog s met hem afspreken. Vraag me niet waarom, maar er blijft iets wat ermee stoppen (voor het eerst in tijden) heel moeilijk maakt. Haha, stoppen... waarmee? Er is nog helemaal niks, hihi..

Och ja, ik weet normaal wel hoe te handelen, nu dus niet. Dus ben ik de controle ff kwijt en dan is het paniek... tsja....Zelfkennis siert de mens.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven