Bestelling die nog geleverd moet worden..GRRRR

11-09-2009 20:12 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een bestelling gedaan bij een babyzaak voor onze kleine.

Toen we de bestelling plaatsten vroegen we of het geleverd en gemonteerd kon worden op een dag van onze voorkeur.

Daar zouden we over gebeld worden, maar dat was mogelijk in overleg.

We hadden ervoor gekozen om de babykamer in week 34 vd zwangerschap te laten leveren.

Nu werd ik gebeld en kreeg ik een datum waarop ik onmogelijk kan, heb nl op dat tijdstip een afspraak in het ziekenhuis.

Daarnaast was dit niet de afspraak,d e afspraak was dat we gebeld zouden worden om een dag af te spreken.

Nou het was of die dag of een paar weken later, hallloooooo ik zit in week 35 en we hebben al zeer krap gepland. Een paar weken later kan de kleine al geboren zijn.

Nou dan moest het op de dag die ze al eerder hebben gepland, iets anders hadden ze niet.

Offf...ze leveren het op een andere dag, dag van voorkeur en dan moesten we het zelf monteren.

Ja, dat was nou net een van de redenen dat we voor deze zaak hebben gekozen: dat het ook gemonteerd zou worden en daar betalen we ook voor.

Ik kan zo pissed off worden door deze onflexibele,onklantvriendelijke opstelling dat ik nu echt zin heb die hele bestelling te annuleren.

Presteert die doos het aan de telefoon om nog te zeggen: mevrouw, ik wil u niet van liegen beschuldigen hoor, maar we krijgen wel vaker mensen deie perse een dag willen en op de andere dagen zogenaamd allemaal afspraken hebben.....

Hoezo de klant is koning?
Ik ben het met je eens dat het wat klantonvriendelijk is, maar je bent zelf de doos geweest die pas zo laat de babykamer laat leveren. Als je het eerder had gepland, was het geen probleem geweest om de levering wat op te schuiven. het had net zo goed kunnen gebeuren dat de levering vanuit de fabriek vertraging had gehad en dan was je dus ook te laat geweest.
Die laatste opmerking van de verkoopster is wel helemaal misplaatst! Pardon?!?!, denk je dan...

Maar even voor de praktische kant; heb je niet evt iemand die voor jou in de plaats op die dag er bij kan blijven?
En klant is opzich wel koning, maar als het hele schema is volgeboekt dan kan ze moeilijk andere klanten die ook op een bestelling wachten schrappen om jou er tussen te krijgen.
em, wel klantonvriendelijk misschien, maar ziekenhuisafsrpraak verzetten?
Whatever, I do what I want
ik zeg ook niet dat ze die moet afzeggen crini, maar je hebt toch altijd wel een familielid, vriendin buurvrouw die de spullen in ontvangst kan nemen>
*
Ten eerste zou ik nooit een kamer zo laat laten leveren, maar goed, daar heb je misschien wel je redenen voor (verbouwing ofzo).

En iemand anders in huis de spullen laten aannemen.... het moet ook in elkaar gezet worden. Moet er maar net iemand in de buurt wonen en tijd hebben om erbij te blijven. Het is niet even aannemen en klaar.

Ik zou als het dus echt niet anders kan, je ziekenhuisafspraak verzetten. Ik denk dat dat makkelijker gaat dan de afspraak met de babyzaak verzetten...
nou sorry, maar vind de 34e week laten leveren sowieso laat. je moet ervan uit gaan dat dr altijd was mis kan gaan...zoals je nu ziet.

(mijn 1e is met 35 weken geboren...)

winkels hebben planningen en kunnen nou niet altijd de dag en tijd die een klant beter uitkomt hanteren.

dat laatste had de telefoniste niet mogen zeggen, maar het is natuurlijk wel een feit dat dat vaak genoeg gebeurd.

ik vind niet dat de babyzaak in gebreke blijft, maar je bent hier zelf de schuldige van!
Kan je man/vriend de spullen niet in ontvangst nemen terwijl jij naar het ziekenhuis gaat?
.
.
quote:gizz schreef op 11 september 2009 @ 20:16:

Ik ben het met je eens dat het wat klantonvriendelijk is, maar je bent zelf de doos geweest die pas zo laat de babykamer laat leveren. Als je het eerder had gepland, was het geen probleem geweest om de levering wat op te schuiven. het had net zo goed kunnen gebeuren dat de levering vanuit de fabriek vertraging had gehad en dan was je dus ook te laat geweest.Die afspraak hadden we niet eerder kunnen plannen, omdat we met een verbouwing zaten en het dan onhandig is als die spullen er al staan. Daarnaast was het uitgebreid besproken met de zaak, juist omdat we wilden voorkomen dat het in de soep zou lopen. wat toen toegezegd was, nl dat we een dag in overleg kunnen plannen, is tegenovergestelde van wat er nu gebeurd.
quote:Jorina schreef op 11 september 2009 @ 20:17:

Die laatste opmerking van de verkoopster is wel helemaal misplaatst! Pardon?!?!, denk je dan...

Maar even voor de praktische kant; heb je niet evt iemand die voor jou in de plaats op die dag er bij kan blijven?

Was het maar waar, alle familie woont 50 kilometer verderop. Daarnaast wordt het denk ik moeilijk om iemand zover te krijgen om zijn studie of werk te laten voor mijn bestelling.

Morgen moest ik toch in de zaak zijn voor de laatste spullen, zal het proberen op te lossen en anders zit er niets anders op dan naar een andere zaak te gaan.
quote:crini schreef op 11 september 2009 @ 20:17:

em, wel klantonvriendelijk misschien, maar ziekenhuisafsrpraak verzetten?Dat is geen optie, om de simpele reden dat ik tegen hetzelfde euvel liep. De arts kan alleen mij inplannen op die dag en in mijn geval met mijn medische achtergrond kan ik het niet verzetten.
quote:gizz schreef op 11 september 2009 @ 20:20:

ik zeg ook niet dat ze die moet afzeggen crini, maar je hebt toch altijd wel een familielid, vriendin buurvrouw die de spullen in ontvangst kan nemen>Nope, anders was het niet zo'n probleem geweest.
sorry maar ik vind wel dat je zelf een beetje laat bent met laten leveren ze raden aan om met 7maande (ongeveer 30 á 32 weken zwangerschap) alles in orde te hebben dan is week 34 wel erg laat. Wat had je gedaan als het kinje eerder was gekomen?

Natuurlijk is de reactie van 'u kunt het wel zeggen maar wie weet heeft u wel geen afspraak' ook niet gepast maar meestal is het wel zo dat hun een datum bepalen en dat het niet altijd makkelijk is in hun schema om het snel over te zetten. Heb je niet iemand die even in je huis kan zitten om het te ontvangen?
zie nu dat je niemand anders hebt dat is jammer. Hoop echt dat als je morgen toch in de zaak bent een oplosing kan vinden. Suc6
quote:Biekkie schreef op 11 september 2009 @ 20:20:

Volgende keer eerder laten afleveren,en een schriftelijke notitie laten maken dat jullie gebeld worden om de precieze datum af te spreken.Een mens is nooit te oud om te leren...

Nou, een volgende keer zal er denk ik niet komen.

Daarnaast was er ook notitie gemaakt, de dame die ik sprak kon dat ook beamen dat het in het systeem stond.Alleen voor hen kwam het niet uit met de vastgestelde route. Ze hadden alleen die dagen.

En dan nog, dit is niet de eerste keer dat ik spullen laat bezorgen en het is mij niet eerder gebeurd dat je daar niet uit komt met een leverancier. Daarom vind ik dit ook klant onvriendelijk.
quote:gizz schreef op 11 september 2009 @ 20:20:

ik zeg ook niet dat ze die moet afzeggen crini, maar je hebt toch altijd wel een familielid, vriendin buurvrouw die de spullen in ontvangst kan nemen>Ik bedoelde juist dat ik die ziekenhuisafspraak in haar geval (misschien) wél zou afzeggen.
Whatever, I do what I want
quote:qwertu schreef op 11 september 2009 @ 21:05:

Wat staat er in de algemene voorwaarden over het plannen van de afspraak en de levertijd?

Die heb ik nog niet gelezen eerlijk gezegd.

Heb wel de notitie nagelezen die de verkoper toen had gemaakt en daar staat duidelijk: klant wordt gebeld voor het maken van een leveringsafspraak.
Je had ook bij de ikea meubels kunnen kopen. Had je het zelf kunnen halen of evrt. laten bezorgen en geen levertijd..Beetje flauw misschien, maar het is inderdaad behoorlijk krap gepland.

In jouw geval had ik de spullen ergens opgeslagen en zelf in elkaar gezet als het mij uitkwam..

In ieder geval succes! Hoop dat je een oplossing vind. Kan je man/vriend niet thuisblijven voor de spullen en jij naar t ziekenhuis?
quote:qwertu schreef op 11 september 2009 @ 21:07:

Dat ze weken achtereen vol zitten lijkt me trouwens nogal overdreven. Dan hebben ze slecht gepland. Bovendien zouden ze vanwege de aard van het product toch kunnen bedenken dat "die dag of een paar weken later" praktisch nooit een optie is.

Volgens mij proberen ze gewoon onder het monteren uit te komen. Zo klinkt het mij in de oren althans.

Ja dat was ook mijn opmerking: waarom pas 2 weken later?

Waarom niet een dag of paar dagen later?

Dat kon wel, maar dan zelf monteren. En dat willen we dus niet, zeker niet voor het bedrag wat we betaald hebben juist omdat we voor het gemak en de service gaan.
quote:Donna schreef op 11 september 2009 @ 21:17:

[...]

Die afspraak hadden we niet eerder kunnen plannen, omdat we met een verbouwing zaten en het dan onhandig is als die spullen er al staan. Daarnaast was het uitgebreid besproken met de zaak, juist omdat we wilden voorkomen dat het in de soep zou lopen. wat toen toegezegd was, nl dat we een dag in overleg kunnen plannen, is tegenovergestelde van wat er nu gebeurd.

dat hoor je zo vaak he, hoogzwanger en middenin een verbouwing.

dat je sowieso zo'n risico wil lopen? je kind kan ok te vroeg geboren worden.

je had bijv ook de kinderkamer eerst af kunnen maken? zodat met uiterlijk 32wkn de kamer erin zou staan?

heb jij zwart op wit staan dat je een dag+ tijd kan plannen?

vaak liogt het nl maar net aan welke routes ze rijden

en hoe denk je bij een andere zaak zo snel een andere kamer te krijgen? dr zit levertijden op. of je moet zon demo kamer ofzo kopen of op MP.

verder heb je al een medische achtergrond? dan snap ik helemaal niet dat je zon risico neemt om een kamer met 34 a 35 weken te laten bezorgen.
quote:Donna schreef op 11 september 2009 @ 21:31:

[...]

Ja dat was ook mijn opmerking: waarom pas 2 weken later?

Waarom niet een dag of paar dagen later?

misschien hebben zij een overvolle planning? kan me dr iets bij voorstellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven