
Bestelling die nog geleverd moet worden..GRRRR
vrijdag 11 september 2009 om 20:12
Wij hebben een bestelling gedaan bij een babyzaak voor onze kleine.
Toen we de bestelling plaatsten vroegen we of het geleverd en gemonteerd kon worden op een dag van onze voorkeur.
Daar zouden we over gebeld worden, maar dat was mogelijk in overleg.
We hadden ervoor gekozen om de babykamer in week 34 vd zwangerschap te laten leveren.
Nu werd ik gebeld en kreeg ik een datum waarop ik onmogelijk kan, heb nl op dat tijdstip een afspraak in het ziekenhuis.
Daarnaast was dit niet de afspraak,d e afspraak was dat we gebeld zouden worden om een dag af te spreken.
Nou het was of die dag of een paar weken later, hallloooooo ik zit in week 35 en we hebben al zeer krap gepland. Een paar weken later kan de kleine al geboren zijn.
Nou dan moest het op de dag die ze al eerder hebben gepland, iets anders hadden ze niet.
Offf...ze leveren het op een andere dag, dag van voorkeur en dan moesten we het zelf monteren.
Ja, dat was nou net een van de redenen dat we voor deze zaak hebben gekozen: dat het ook gemonteerd zou worden en daar betalen we ook voor.
Ik kan zo pissed off worden door deze onflexibele,onklantvriendelijke opstelling dat ik nu echt zin heb die hele bestelling te annuleren.
Presteert die doos het aan de telefoon om nog te zeggen: mevrouw, ik wil u niet van liegen beschuldigen hoor, maar we krijgen wel vaker mensen deie perse een dag willen en op de andere dagen zogenaamd allemaal afspraken hebben.....
Hoezo de klant is koning?
Toen we de bestelling plaatsten vroegen we of het geleverd en gemonteerd kon worden op een dag van onze voorkeur.
Daar zouden we over gebeld worden, maar dat was mogelijk in overleg.
We hadden ervoor gekozen om de babykamer in week 34 vd zwangerschap te laten leveren.
Nu werd ik gebeld en kreeg ik een datum waarop ik onmogelijk kan, heb nl op dat tijdstip een afspraak in het ziekenhuis.
Daarnaast was dit niet de afspraak,d e afspraak was dat we gebeld zouden worden om een dag af te spreken.
Nou het was of die dag of een paar weken later, hallloooooo ik zit in week 35 en we hebben al zeer krap gepland. Een paar weken later kan de kleine al geboren zijn.
Nou dan moest het op de dag die ze al eerder hebben gepland, iets anders hadden ze niet.
Offf...ze leveren het op een andere dag, dag van voorkeur en dan moesten we het zelf monteren.
Ja, dat was nou net een van de redenen dat we voor deze zaak hebben gekozen: dat het ook gemonteerd zou worden en daar betalen we ook voor.
Ik kan zo pissed off worden door deze onflexibele,onklantvriendelijke opstelling dat ik nu echt zin heb die hele bestelling te annuleren.
Presteert die doos het aan de telefoon om nog te zeggen: mevrouw, ik wil u niet van liegen beschuldigen hoor, maar we krijgen wel vaker mensen deie perse een dag willen en op de andere dagen zogenaamd allemaal afspraken hebben.....
Hoezo de klant is koning?
vrijdag 11 september 2009 om 22:08
quote:Suze2 schreef op 11 september 2009 @ 22:05:
Donna, van mijn eerste week ik nog dat de Prenatal in Zuid Oost (Adam) veel kinderwagens op voorraad heeft. Wij konden de Bugaboo zo meenemen daar. En: de Ikea zit er naast!
Dat is idd onze volgende stap, als we er niet uit komen.
De kinderwagens hebben ze soms op voorraad, althans deze winkel konden we ook Bugaboo zo meenemen.
Donna, van mijn eerste week ik nog dat de Prenatal in Zuid Oost (Adam) veel kinderwagens op voorraad heeft. Wij konden de Bugaboo zo meenemen daar. En: de Ikea zit er naast!
Dat is idd onze volgende stap, als we er niet uit komen.
De kinderwagens hebben ze soms op voorraad, althans deze winkel konden we ook Bugaboo zo meenemen.
vrijdag 11 september 2009 om 22:12
quote:Zwieber schreef op 11 september 2009 @ 22:07:
Wijze les voor de volgende keer dus: ook de leveringsdatum zwart op wit laten zetten. Niet dat dat een garantie is, hoor Donna. Ik heb wel drie keer thuisgezeten voor die tienerkamer voor Zwiepje. Elke keer belden ze op dat er iets tussenkwam (kamer was vertraagd, files weet ik het).
Als je je niet langer prettig voelt bij deze zaak, kijk dan inderdaad of je onder de koop uit kan komen.
En voor mensen die zeuren over te laat organiseren: een campingbedje is zó gekocht en daar slaapt een baby net zo goed in. Je kan ook overal een drama van maken.
Ja, want de leveringsvoorwaarden ( ondertussen gelezen) zeggen heel wat anders dan wat de verkoper had verteld en genoteerd.
Ik moet zeggen, de service was uitstekend toen we bestelden en ook goed geholpen en geadviseerd door de verkoper.
maar dit valt dan zo vies tegen, als ze bij hun standpunt blijven dan annuleren we de verkoop.We hebben niets aanbetaald en in de leveringsvoorwaarden staat niet vermeld dat je dan toch verplicht bent te kopen.
Wijze les voor de volgende keer dus: ook de leveringsdatum zwart op wit laten zetten. Niet dat dat een garantie is, hoor Donna. Ik heb wel drie keer thuisgezeten voor die tienerkamer voor Zwiepje. Elke keer belden ze op dat er iets tussenkwam (kamer was vertraagd, files weet ik het).
Als je je niet langer prettig voelt bij deze zaak, kijk dan inderdaad of je onder de koop uit kan komen.
En voor mensen die zeuren over te laat organiseren: een campingbedje is zó gekocht en daar slaapt een baby net zo goed in. Je kan ook overal een drama van maken.
Ja, want de leveringsvoorwaarden ( ondertussen gelezen) zeggen heel wat anders dan wat de verkoper had verteld en genoteerd.
Ik moet zeggen, de service was uitstekend toen we bestelden en ook goed geholpen en geadviseerd door de verkoper.
maar dit valt dan zo vies tegen, als ze bij hun standpunt blijven dan annuleren we de verkoop.We hebben niets aanbetaald en in de leveringsvoorwaarden staat niet vermeld dat je dan toch verplicht bent te kopen.
vrijdag 11 september 2009 om 22:20
quote:coravanmora schreef op 11 september 2009 @ 22:00:
En toen ik belde over afleverdatum, vertelde men mij dat ze (een week of 10 eerder) te veel korting hadden gegeven. De prijs ging dus weer omhoog.
had je de prijs niet op papier staan dan? ze kunnen niet zomaar een prijs verhogen als je dat op papier hebt.
ik zou idd ook meteen naar een ander gaan, belachelijk zeg
En toen ik belde over afleverdatum, vertelde men mij dat ze (een week of 10 eerder) te veel korting hadden gegeven. De prijs ging dus weer omhoog.
had je de prijs niet op papier staan dan? ze kunnen niet zomaar een prijs verhogen als je dat op papier hebt.
ik zou idd ook meteen naar een ander gaan, belachelijk zeg
vrijdag 11 september 2009 om 22:23
quote:Donna schreef op 11 september 2009 @ 22:12:
[...]
Ja, want de leveringsvoorwaarden ( ondertussen gelezen) zeggen heel wat anders dan wat de verkoper had verteld en genoteerd.
.
ojee, wat staat er in de leveringsvoorwaarden dan?
das niet netjes als hij wat anders zegt/noteert dan in de leveringsvoorwaarden staat
op naar Ikea dan maar..
[...]
Ja, want de leveringsvoorwaarden ( ondertussen gelezen) zeggen heel wat anders dan wat de verkoper had verteld en genoteerd.
.
ojee, wat staat er in de leveringsvoorwaarden dan?
das niet netjes als hij wat anders zegt/noteert dan in de leveringsvoorwaarden staat
op naar Ikea dan maar..
vrijdag 11 september 2009 om 22:30
quote:Donna schreef op 11 september 2009 @ 22:25:
In de leveringsvoorwaarden staat: Mocht uitlevering niet lukken op de door ons geplande dag dient u er rekening mee te houden dat de bestelling 2 tot 3 weken later zal geschieden.
Ikea, here we come....
das dan mooi shit!
ach die bestelde kamer verkopen ze wel weer.
suc6 met nieuwe spullen uitzoeken en suc6 met je laatste loodjes
In de leveringsvoorwaarden staat: Mocht uitlevering niet lukken op de door ons geplande dag dient u er rekening mee te houden dat de bestelling 2 tot 3 weken later zal geschieden.
Ikea, here we come....
das dan mooi shit!
ach die bestelde kamer verkopen ze wel weer.
suc6 met nieuwe spullen uitzoeken en suc6 met je laatste loodjes
vrijdag 11 september 2009 om 22:52
Wat een gedonder zeg. Ik heb het ook vaker meegemaakt hoor... afspraken die in de winkel worden gemaakt zijn vaak vergeten bij het leveren van het product.
Volgens mij staan die zaken ook los van elkaar. Ze hebben de winkel en voor de distributie hebben ze wellicht een andere leverancier. Een beetje goede planner kan wellicht met de andere dagen ook wat schuiven, maar dat doen ze niet omdat teveel werk kost.
Volgens mij staan die zaken ook los van elkaar. Ze hebben de winkel en voor de distributie hebben ze wellicht een andere leverancier. Een beetje goede planner kan wellicht met de andere dagen ook wat schuiven, maar dat doen ze niet omdat teveel werk kost.


vrijdag 11 september 2009 om 23:02
vrijdag 11 september 2009 om 23:08
http://greenjump.wordpres ... erkamer-wieg-en-ledikant/
onderaan staat er een stukje over (dit is niet het artikel dat ik destijds heb gelezen..maar het kwam wel op hetzelfde neer)
onderaan staat er een stukje over (dit is niet het artikel dat ik destijds heb gelezen..maar het kwam wel op hetzelfde neer)
vrijdag 11 september 2009 om 23:09
quote:gelukkigmeisje schreef op 11 september 2009 @ 23:02:
heb niet alles gelezen maar ik heb wel eens gelezen dat in nieuwe meubelen zoveel 'nare stoffen'kunnen zitten van verf etc. dat het altijd aangeraden werd de meubelen geruime tijd voor de geboorte te laten 'luchten'
zal even zoeken of ik dat artikel nog kan vinden ergens...Al het babyspul is geloof ik altijd gedaan met verf op waterbasis, juist om dit te voorkomen.
heb niet alles gelezen maar ik heb wel eens gelezen dat in nieuwe meubelen zoveel 'nare stoffen'kunnen zitten van verf etc. dat het altijd aangeraden werd de meubelen geruime tijd voor de geboorte te laten 'luchten'
zal even zoeken of ik dat artikel nog kan vinden ergens...Al het babyspul is geloof ik altijd gedaan met verf op waterbasis, juist om dit te voorkomen.

zaterdag 12 september 2009 om 21:52
Dat zag ik nu ook. Maar dat is makkelijk toch? Alles kopen behalve wat er aan bonnen los komt en dat dan nadat je alles in de auto geladen hebt halen. Of, doet het ook altijd leuk: later iets halen voor dat bedrag dat je niet nodig hebt en dat dan retourneren. Of zouden ze bij Prenatal niet zo stom zijn als bij Blokker en Hema?

zaterdag 12 september 2009 om 21:54
Hahahahaaaa.
Nee, vind dat teveel gedoe. Moeten maandag idd iets gaan kopen, kunnen we idd bij Prenatal doen, maar ik weet nu al dat ik die kortingskaart niet ga gebruiken.
Bij Babydump krijg je die korting trouwens meteen, in de vorm van uitkieskorting. Maar ook daar geldt dat niet voor de bugaboo bv.
Nee, vind dat teveel gedoe. Moeten maandag idd iets gaan kopen, kunnen we idd bij Prenatal doen, maar ik weet nu al dat ik die kortingskaart niet ga gebruiken.
Bij Babydump krijg je die korting trouwens meteen, in de vorm van uitkieskorting. Maar ook daar geldt dat niet voor de bugaboo bv.
zaterdag 12 september 2009 om 22:09
quote:Donna schreef op 11 september 2009 @ 22:06:
[...]
Pfieuw, ik snap helemaal wat je bedoeld met hormonen.
Ik was vanmiddag heeeel giftig en toen ik mijn man sprak had hij echt zoiets van: eh, waar maak je je druk om? We gaan morgen er toch heen en proberen een oplossing te vinden en ja als we er dan niet uitkomen dan annuleren we het toch?
En ik: maar waar moet onze kleine dan slapen straks?
Hij: gelukkig zijn er nog meer babyzaken in dit land.
Maar dat van jouw bestelling is ook 'grappig'.
Jullie hadden toch een bon waar het totaalbedrag op staat?
Pfff, kunnen ze geen rekening houden met zwangere vrouwen die stijf staan van de hormonen??
Wij hadden inderdaad een bon met de afspraak incl. bedrag. Maar ze gingen zich er niet aan houden, vertelde de mevrouw aan de telefoon. Tja, dan kan ik wel naar de rechtbank toe, maar dat zou ook niet gelukt zijn voor de uitgerekende datum. Dat vond ik ook het kwalijke, ze weten dat je (overdreven uitgedrukt) met de rug tegen de muur staat. Maar daar lieten wij ons niet door kisten.
Jij lacht er ook om, over een tijdje.
[...]
Pfieuw, ik snap helemaal wat je bedoeld met hormonen.
Ik was vanmiddag heeeel giftig en toen ik mijn man sprak had hij echt zoiets van: eh, waar maak je je druk om? We gaan morgen er toch heen en proberen een oplossing te vinden en ja als we er dan niet uitkomen dan annuleren we het toch?
En ik: maar waar moet onze kleine dan slapen straks?
Hij: gelukkig zijn er nog meer babyzaken in dit land.
Maar dat van jouw bestelling is ook 'grappig'.
Jullie hadden toch een bon waar het totaalbedrag op staat?
Pfff, kunnen ze geen rekening houden met zwangere vrouwen die stijf staan van de hormonen??
Wij hadden inderdaad een bon met de afspraak incl. bedrag. Maar ze gingen zich er niet aan houden, vertelde de mevrouw aan de telefoon. Tja, dan kan ik wel naar de rechtbank toe, maar dat zou ook niet gelukt zijn voor de uitgerekende datum. Dat vond ik ook het kwalijke, ze weten dat je (overdreven uitgedrukt) met de rug tegen de muur staat. Maar daar lieten wij ons niet door kisten.
Jij lacht er ook om, over een tijdje.
zaterdag 12 september 2009 om 22:13
Donna, hoe is het afgelopen?
Enne, nog even juridisch: met die leveringsvoorwaarden ben je wel akkoord gegaan. Dat de verkopen iets anders verteld heeft is moeilijk te bewijzen. Ik zou ook de koop willen annuleren als ik jou was, maar zorg er dan voor dat ze je niet gaan houden aan deze koop, want dan heb je straks twee babykamers...
Enne, nog even juridisch: met die leveringsvoorwaarden ben je wel akkoord gegaan. Dat de verkopen iets anders verteld heeft is moeilijk te bewijzen. Ik zou ook de koop willen annuleren als ik jou was, maar zorg er dan voor dat ze je niet gaan houden aan deze koop, want dan heb je straks twee babykamers...
