Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 3 september 2009 om 10:38
Kroko, ik zeg: Felix! Onze zoon van 3 maanden heet zo en ik ben nog elke dag zo blij dat we hem zo genoemd hebben, wat een geweldige naam. De naam is ook erg internationaal, dus ook in Spanje prima uit te spreken. Daarnaast is ie ontzettend stoer, iedereen kent 'm maar toch hoor je 'm niet heel erg veel. En leuk bij Boris (stond ook op ons lijstje).
Tot zover mijn promo-praatje
Tot zover mijn promo-praatje

donderdag 3 september 2009 om 12:08
Het promo-praatje werkt hoor blyce. Het is ook de enige naam die al een heel aantal maanden is blijven hangen. Het belangrijkste is dat ze het hier hetzelfde uitspreken en er geen uitleg bij nodig is.
MissShopping je hebt er leuke namen bijzitten. Helaas zijn Max en Daan al vergeven bij vriendinnen. Lars is ook erg leuk.
Wat vinden jullie van Balou? Ik heb de naam als jongensnaam ergens zien staan, maarja het blijft die beer uit jungleboek
MissShopping je hebt er leuke namen bijzitten. Helaas zijn Max en Daan al vergeven bij vriendinnen. Lars is ook erg leuk.
Wat vinden jullie van Balou? Ik heb de naam als jongensnaam ergens zien staan, maarja het blijft die beer uit jungleboek
vrijdag 4 september 2009 om 17:14
dinsdag 8 september 2009 om 20:55
woensdag 9 september 2009 om 13:32
Kunnen jullie me helpen?
Ik ben inmiddels 31 weken zwanger, we weten dat het een jongetje is, maar we kunnen het niet eens worden over een naam.
We hebben geen speciale wensen behalve dat het een multi-culti naam moet worden, dit omdat het ook echt een multi-culti baby is nl. half Nederlands, kwart arabisch, kwart caribisch. Hij krijgt een oerhollandse achternaam dus dat moet dan wel weer een beetje passen.
Uiteraard hebben we zelf wel een paar namen, zijn er van beide kanten ook al héél veel afgevallen, maar dit is nog "over"
Mijn nr. 1 naam: Aiden, vind hij wel mooi maar is niet over enthousiast.
Zijn nr 1. naam: Ritchie, vind ik wel leuk, maar gewoon echt niet mooi genoeg.
Verder vind ik mooi: Jacey; wordt meteen afgedaan als meisjesnaam, waar hij uiteraard gelijk in heeft, maar vind het toch een leuke naam. Vince; vind hij een afkorting, heeft hij helaas ook weer gelijk in al krijg ik het niet aan zijn verstand dat Ritchie dat ook is, maar goed waar het op neer komt mijn fantasie is op ik kan geen namen meer bedenken die ik mooi/bijzonder genoeg vind. En aangezien inmiddels toch de tijd ietwat begint de dringen vraag ik jullie hulp...
Ik ben inmiddels 31 weken zwanger, we weten dat het een jongetje is, maar we kunnen het niet eens worden over een naam.
We hebben geen speciale wensen behalve dat het een multi-culti naam moet worden, dit omdat het ook echt een multi-culti baby is nl. half Nederlands, kwart arabisch, kwart caribisch. Hij krijgt een oerhollandse achternaam dus dat moet dan wel weer een beetje passen.
Uiteraard hebben we zelf wel een paar namen, zijn er van beide kanten ook al héél veel afgevallen, maar dit is nog "over"
Mijn nr. 1 naam: Aiden, vind hij wel mooi maar is niet over enthousiast.
Zijn nr 1. naam: Ritchie, vind ik wel leuk, maar gewoon echt niet mooi genoeg.
Verder vind ik mooi: Jacey; wordt meteen afgedaan als meisjesnaam, waar hij uiteraard gelijk in heeft, maar vind het toch een leuke naam. Vince; vind hij een afkorting, heeft hij helaas ook weer gelijk in al krijg ik het niet aan zijn verstand dat Ritchie dat ook is, maar goed waar het op neer komt mijn fantasie is op ik kan geen namen meer bedenken die ik mooi/bijzonder genoeg vind. En aangezien inmiddels toch de tijd ietwat begint de dringen vraag ik jullie hulp...
woensdag 9 september 2009 om 21:27
Leuk, zo snel al een reactie! Zit helaas ook niks voor me bij (ben zelf ook niet de makkelijkste ) Zal ze proberen toe te lichten zodat misschien duidelijk word hoe/wat ik zoek.quote:Pinkeltje81 schreef op 09 september 2009 @ 16:43:
@ Chocoflens:
Jack: te Engels/Amerikaans
Brent: idem
Justin: te Timberlake
Kylian: niet zo mijn ding
Milo: sorry kan ik ook niet zoveel mee, kan het ook niet goed plaatsen op de een of andere manier
Rico: vind ik dan weer te afkortingerig
Rocco: vind ik op zich leuk, maar ken een Rocco en niet leuk genoeg
Ryan: ook op zich leuk, maar niet leuk genoeg
Connor: echt helemaal niks aan, sorry!
Iets in deze trant?
Kijk en zo is er alweer een heel rijtje wat afvalt. Moet ook zeggen word soms ook moe van mezelf hoor, vind zelf bijna niks mooi genoeg en waar ik dan van denk ja dat vind ik wel leuk, vindt mijn vriend dan wer niks.
Als jij of iemand anders nog een rijtje aan durft graag!
@ Chocoflens:
Jack: te Engels/Amerikaans
Brent: idem
Justin: te Timberlake
Kylian: niet zo mijn ding
Milo: sorry kan ik ook niet zoveel mee, kan het ook niet goed plaatsen op de een of andere manier
Rico: vind ik dan weer te afkortingerig
Rocco: vind ik op zich leuk, maar ken een Rocco en niet leuk genoeg
Ryan: ook op zich leuk, maar niet leuk genoeg
Connor: echt helemaal niks aan, sorry!
Iets in deze trant?
Kijk en zo is er alweer een heel rijtje wat afvalt. Moet ook zeggen word soms ook moe van mezelf hoor, vind zelf bijna niks mooi genoeg en waar ik dan van denk ja dat vind ik wel leuk, vindt mijn vriend dan wer niks.
Als jij of iemand anders nog een rijtje aan durft graag!
woensdag 9 september 2009 om 21:47
Hahahaha!!
Ok, nog een paar:
Aaron
Nathan
Armin
Bink
Bryan
Bryant
Julian (kun je op zn engels of hollands doen)
Boaz
Kelvin
Vind het wel moeilijk, omdat je mijn suggesties te engels vind, terwijl je zelf Ritchie, Jacey en Aiden als voorbeeld noemde...
heb je anders nog wat namen die je wel leuk vindt, maar net niet?
Ok, nog een paar:
Aaron
Nathan
Armin
Bink
Bryan
Bryant
Julian (kun je op zn engels of hollands doen)
Boaz
Kelvin
Vind het wel moeilijk, omdat je mijn suggesties te engels vind, terwijl je zelf Ritchie, Jacey en Aiden als voorbeeld noemde...
woensdag 9 september 2009 om 22:58
Thnx, alweer nieuwe reacties!
Zal meteen weer mijn comments erbij zetten.
Ten 1e Robin, vind ik leuk, al vind ik hem op een of andere manier voor de baby niet leuk genoeg. Wel typisch want ik val erg op namen die zowel als jongens- en meisjesnaam voorkomen ben ik achter gekomen Robin is wel weer een naam die mijn vriend na 1 seconde af zou keuren.
Nou het rijtje van Pinkeltje...
quote:Pinkeltje81 schreef op 09 september 2009 @ 21:47:
Hahahaha!!
Ok, nog een paar:
Aaron: niet onaardig, maar niet de naam, word ook zeker weten door vriend van tafel geveegd
Nathan: ook niet mooi genoeg op een of andere manier
Armin: van Buren....
Bink: vind Bing persoonlijk wel leuk, maar ook weer te hippig willen doen.
Bryan: niet mooi
Bryant: idem
Julian (kun je op zn engels of hollands doen): vinden allebei Julia voor een meisje wel mooi maar Julian heb ik dan weer niks mee. De Hollandse uitspraak valt voor vriend ook meteen af.
Boaz: Nee!
Kelvin: te, ja te wat beetje achterbuurt achtig
Oh, ik schaam me diep met al mijn afkeuringen, sorry als ik mensen met mijn omschrijvingen kwets is niet kwaad bedoeld!
En tja wat ik verder mooi vind maar net niet. Ik ben helemaal weg van Jaël (ook wederom een "meisjesnaam") maar die valt om persoonlijke redenen af en mijn vriend komt meer met namen aan als Clayton bijvoorbeeld. Om daar (gelukkig) met een paar dagen wel weer van terug te komen dus dat schiet ook niet zo op. Samuel vind ik wel mooi, Ezra vind ik heel leuk maar zijn het allemaal op de een of andere manier niet. Wij zijn echt een dramatisch stel haha...
Zal meteen weer mijn comments erbij zetten.
Ten 1e Robin, vind ik leuk, al vind ik hem op een of andere manier voor de baby niet leuk genoeg. Wel typisch want ik val erg op namen die zowel als jongens- en meisjesnaam voorkomen ben ik achter gekomen Robin is wel weer een naam die mijn vriend na 1 seconde af zou keuren.
Nou het rijtje van Pinkeltje...
quote:Pinkeltje81 schreef op 09 september 2009 @ 21:47:
Hahahaha!!
Ok, nog een paar:
Aaron: niet onaardig, maar niet de naam, word ook zeker weten door vriend van tafel geveegd
Nathan: ook niet mooi genoeg op een of andere manier
Armin: van Buren....
Bink: vind Bing persoonlijk wel leuk, maar ook weer te hippig willen doen.
Bryan: niet mooi
Bryant: idem
Julian (kun je op zn engels of hollands doen): vinden allebei Julia voor een meisje wel mooi maar Julian heb ik dan weer niks mee. De Hollandse uitspraak valt voor vriend ook meteen af.
Boaz: Nee!
Kelvin: te, ja te wat beetje achterbuurt achtig
Oh, ik schaam me diep met al mijn afkeuringen, sorry als ik mensen met mijn omschrijvingen kwets is niet kwaad bedoeld!
En tja wat ik verder mooi vind maar net niet. Ik ben helemaal weg van Jaël (ook wederom een "meisjesnaam") maar die valt om persoonlijke redenen af en mijn vriend komt meer met namen aan als Clayton bijvoorbeeld. Om daar (gelukkig) met een paar dagen wel weer van terug te komen dus dat schiet ook niet zo op. Samuel vind ik wel mooi, Ezra vind ik heel leuk maar zijn het allemaal op de een of andere manier niet. Wij zijn echt een dramatisch stel haha...
donderdag 10 september 2009 om 09:17
vrijdag 11 september 2009 om 09:54
chocoflens; van jouw rijtje vind ik absoluut Vince het mooist!!!
Samuel/Sam is ook heel erg gaaf!
Ik ga ook eens meedenken;
David
Levi
Daniel
Joshua
Ethan
Aaron
Seth
Noah
Liam
Chaim
Luuk/Luce
Isaac/Isac
Trouwens een van de ergste namen die ik me zou kunnen bedenken is Ritchie.. dat is echt totaal niet mijn smaak... (sorry)
David
Levi
Daniel
Joshua
Ethan
Aaron
Seth
Noah
Liam
Chaim
Luuk/Luce
Isaac/Isac
Trouwens een van de ergste namen die ik me zou kunnen bedenken is Ritchie.. dat is echt totaal niet mijn smaak... (sorry)
vrijdag 11 september 2009 om 16:03
Leuk! Nog meer meedenkende mensen!
Zal ff weer op alles reageren...
quote:Pinkeltje81 schreef op 10 september 2009 @ 09:17:
Hahahaha! Ik vind het niet erg hoor, als je alles afbrandt...de uitdaging wordt steeds groter;)
Samuel en Ezra vind ik ook mooi.
Bastiaan: nope
Enzo: niet mijn stijl
Rinze: idem
Karsten: lelijk! (sorry)
Collin: wel leuk, maar ook weer niet leuk genoeg.
Fabian: heel leuk, maar ex die zo heet (wel erg aardig mocht hem wel Fabian noemen van betreffende ex )
Jesper: nee!
Mick: leuk, maar vind vriend niks
Noah: leuk, maar niet leuk genoeg
Je bent niet dramatisch hoor, manlief en ik komen er ook niet uit, maar hebben gelukkig nog een hele tijd!
Wil je niet beroerd maken hoor Pinkel, maar bij mij zei ook iedereen ach je hebt nog tijd genoeg, heb het toen even van me afgezet maar begin zo onderhand echt bang te worden dat meneertje naamloos blijft haha...
Kan ik wat voor jou betekenen wat namen betreft? Misschien ben ik er voor een ander dan wel weer goed in.
quote:Catooo schreef op 11 september 2009 @ 09:54:
David: nee heb ik helemaal niks mee
Levi: leuk, maar al een vriendin met een Levi en zal ook door vriendlief weer afgekeurd worden
Daniel: nee, net als David helemaal niks mee
Joshua: leuk, maar en 2e naam voor kleine van vriendin en ken 1
Ethan: leuk, maar niet voor mij
Aaron: nee
Seth: nee, moet daardoor wel denken aan Saul, vind ik wel mooi maar bekt weer niet lekker
Liam: idem
Chaim: nope
Luuk/Luce: kleine van vriendin heet Luca dus lijkt teveel
Isaac/Isac: ex, maar wel weer leuk....
En je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, zie hoeveel namen ik zelf afkraak! Ik heb bij Ritchie ook enerzijds zo'n aso gevoel, maar doet me ook zo dnken aan happy day's en zie ik zo'n rood harig mannetje voor me...
Ik vind zelf Vince ook erg mooi nog steeds, klinkt ook nog eens erg mooi bij de achternaam, maar mijn vriend vind het echt niks.
Bij mij blijft nog steeds Aiden op nr 1 staan vind het alleen zo jammer dat vriendlief daar niet wat enthousiaster op reageerd, blijf hopen dat hij 's morgens wakker word en zegt ooh ja vind het toch DE naam....
Zal ff weer op alles reageren...
quote:Pinkeltje81 schreef op 10 september 2009 @ 09:17:
Hahahaha! Ik vind het niet erg hoor, als je alles afbrandt...de uitdaging wordt steeds groter;)
Samuel en Ezra vind ik ook mooi.
Bastiaan: nope
Enzo: niet mijn stijl
Rinze: idem
Karsten: lelijk! (sorry)
Collin: wel leuk, maar ook weer niet leuk genoeg.
Fabian: heel leuk, maar ex die zo heet (wel erg aardig mocht hem wel Fabian noemen van betreffende ex )
Jesper: nee!
Mick: leuk, maar vind vriend niks
Je bent niet dramatisch hoor, manlief en ik komen er ook niet uit, maar hebben gelukkig nog een hele tijd!
Wil je niet beroerd maken hoor Pinkel, maar bij mij zei ook iedereen ach je hebt nog tijd genoeg, heb het toen even van me afgezet maar begin zo onderhand echt bang te worden dat meneertje naamloos blijft haha...
Kan ik wat voor jou betekenen wat namen betreft? Misschien ben ik er voor een ander dan wel weer goed in.
quote:Catooo schreef op 11 september 2009 @ 09:54:
David: nee heb ik helemaal niks mee
Levi: leuk, maar al een vriendin met een Levi en zal ook door vriendlief weer afgekeurd worden
Daniel: nee, net als David helemaal niks mee
Joshua: leuk, maar en 2e naam voor kleine van vriendin en ken 1
Ethan: leuk, maar niet voor mij
Aaron: nee
Seth: nee, moet daardoor wel denken aan Saul, vind ik wel mooi maar bekt weer niet lekker
Liam: idem
Chaim: nope
Luuk/Luce: kleine van vriendin heet Luca dus lijkt teveel
Isaac/Isac: ex, maar wel weer leuk....
En je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor, zie hoeveel namen ik zelf afkraak! Ik heb bij Ritchie ook enerzijds zo'n aso gevoel, maar doet me ook zo dnken aan happy day's en zie ik zo'n rood harig mannetje voor me...
Ik vind zelf Vince ook erg mooi nog steeds, klinkt ook nog eens erg mooi bij de achternaam, maar mijn vriend vind het echt niks.
Bij mij blijft nog steeds Aiden op nr 1 staan vind het alleen zo jammer dat vriendlief daar niet wat enthousiaster op reageerd, blijf hopen dat hij 's morgens wakker word en zegt ooh ja vind het toch DE naam....
vrijdag 11 september 2009 om 17:11
zaterdag 12 september 2009 om 11:29
Hoi hoi!
Manlief en ik zijn nog niet bezig met kinderen maken, maar zo nu en dan hebben we het wel eens over de toekomstige namen... We zijn er wel over uit dat we onze kinderen (als we die mogen krijgen) niet gaan vernoemen. Marielle (wel met 2 stipjes op de e) vinden we een mooie, lieve meisjesnaam. Maar nu zit ik zo ineens te denken: wat voor jongensnaam past daar bij? Lijkt me wel handig voor later om dat alvast uit te vogelen...
Ik ben benieuwd met wat jullie komen! Ik houd zelf wel van een stoere, korte jongensnaam....
Dus Marielle en......
Manlief en ik zijn nog niet bezig met kinderen maken, maar zo nu en dan hebben we het wel eens over de toekomstige namen... We zijn er wel over uit dat we onze kinderen (als we die mogen krijgen) niet gaan vernoemen. Marielle (wel met 2 stipjes op de e) vinden we een mooie, lieve meisjesnaam. Maar nu zit ik zo ineens te denken: wat voor jongensnaam past daar bij? Lijkt me wel handig voor later om dat alvast uit te vogelen...
Ik ben benieuwd met wat jullie komen! Ik houd zelf wel van een stoere, korte jongensnaam....
Dus Marielle en......