Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Ha Pinkeltje,

Floor

Loek

Mees

Ties

Max

Twan

Sam

Carsten

Jelle

pelle

Mica

Olaf

Jurre

Bas

Mick

Tijl

Mijs

Marijn

Thijs

Jonne

Niek

Senna

Succes
Naud en Jens, leuk.
Naud en Jens, leuk.
Nou, dikgedrukt is mijn mening:quote:Pinkeltje81 schreef op 25 augustus 2009 @ 13:38:

Ik heb er zelf nog een paar bedacht: Wat vinden jullie van Guus, Minke en...

Joepleuk, vrolijk, grappigKobuste ouderwetsJensmooiJochembeetje jaren 80Lennardredelijk leukMartja, beetje ouderwets maar wel origineelNauderg leuk!Setherg leuk!Silvijnerg leuk!Verder worden hier heel veel leuke namen genoemd, vind ik. Ik vind Pim, Flip, Sep/Seb en Jip ook wel bij Guus & Minke passen.
Nick, Mas, Sem, Tim
Dames, ik hou mn lijstje voorlopig even zo, bedankt voor jullie meedenken! Waarschijnlijk kom ik later wel weer een keer terug met twijfels hahahaha!

Mijn favo's zijn ook Naud (of Nout), Seth en Silvijn...

O en ik denk graag met de volgende mee
Ik hoorde gister een geweldig mooie jongensnaam, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Wat vinden jullie van de naam Abe? En welke namen passen er eventueel bij? Ik had nog nooit van de naam gehoord, maar weet niet of hij in andere delen van NL wel vaker voorkomt?

Bedankt alvast.
quote:Catooo schreef op 26 augustus 2009 @ 09:13:

Ik hoorde gister een geweldig mooie jongensnaam, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Wat vinden jullie van de naam Abe? En welke namen passen er eventueel bij? Ik had nog nooit van de naam gehoord, maar weet niet of hij in andere delen van NL wel vaker voorkomt?

Bedankt alvast.O nee? Ook nooit van Abe Lenstra gehoord? Volgens mij komt de naam vooral in Friesland voor. Ik vind het wel een leuke naam, origineel, maar niet te vreemd.
ja, nu je het zegt wel eens van gehoord, maar niet aan gedacht

volgens mij is het ook een friese naam ja.
Abe is een leuke Friese naam...ik zou de andere namen ook erg hollands houden..

Abe Jelle

Abe Jelmer

Abe Jesper

Abe Jurre

Abe Jouke

Ik blijf een beetje in de J's hangen...

Maar Abe Cornelis (als bijv een opa zo heet) vind ik bijvoorbeeld ook leuk...
Grappig dat Freek en Teun hier een aantal keer genoemd worden.

Staan in onze top 3. Thijs staat er ook in.

En ergens verderop komt nog Pijke.

Heb al een dochter die Eva heet.

Mijn gevoel zegt Teun. Teun voor een kleintje vind ik leuk, Teun voor een volwassen man ook. Maar Teun voor een puber? Stel dat hij zo'n onzekere puisterige puber is....is Teun dan wel stoer genoeg?

(En dan nog de vraag of het wel bij ons past...)

Iemand nog andere leuke namen in de stijl van Freek en Teun?
Ik vind Teun juist heel stoer! Lekker zo'n naam van 'het boeit me niet', eigen stijl, stoer, maar toch ook wel lief.

Vind Teun ook een hele leuke naam!

Freek vind ik ook wel leuk, maar iets minder. Andere namen in dit rijtje zijn geloof ik al wel eerder genoemd.

(gekopieerd uit eerdere rijtjes) :

Jorn, Kas, Felix, Jort, Gerd, Friso, Harm, Jan, Koen, Dries, Hugo, Jarne, Sebas, Tijl, Kees, Ivo, Pim, Twan, Niek, Siem, Dirk, Jacco, Willem,Bram, Leon, Rolan, Julius, Joep, Tom
Freek en Teun, zo zouden mijn zusjes heten, whaha! Toevallig dat ze hier in 1 adem genoemd werden...!

Ipv Joep: Juup?
Catoo, uit jouw rijtje vind ik vooral Kas, Koen, Hugo, Twan en Bram erg leuk.

Helaas vindt vriend alleen Koen leuk. Maar we vinden Teun tóch net nog even leuker.

Ik denk dat het uiteindelijk Teun gaat worden, maar ondertussen blijf ik wel denken of er niet een nóg leukere naam bestaat....

Mevrouwk, Juup? Nee, da's niks voor ons. Ik kan me trouwens nog voorstellen dat je van Joep Youp maakt. Maar Juup? Spreek je die uu dan uit als een oe?

Je begrijpt: te apart voor mij....
Nee, gewoon Juup, zoals je het zegt/ schrijft. Is een ouderwetse limburgse naam.
Ik vind Koen leuk! Maar met een C vind ik 'm net even wat mooier staan.
The time is now
Teun is top! Teun is stoer!

Daarnaast kan Teun hockeyen (Teun de Nooijer), acteren (Teun Kuilboer), maar verder zijn er volgens mij geen bekende Teun's...

Goede keus!
quote:mevrouwk schreef op 27 augustus 2009 @ 12:58:

Nee, gewoon Juup, zoals je het zegt/ schrijft. Is een ouderwetse limburgse naam.Weer wat geleerd...
Pinkeltje, Abe is inderdaad Fries (kom uit Friesland). Als tweede naam is een Friese naam er bij erg leuk.

Jelmer is ook Fries en volgens mij Jurre ook.
Ja klopt, dat zijn ook Friese namen, vond het wel een leuke combi, maar wat vindt Roelfien ervan?
Je bedoelt vast Catooo, het was haar vraag.
Ik was het inderdaad. Ik vind Abe echt heel leuk, maar Jelle en Jelmer en Jurre helemaal niks.... :( Heb zelf wat gezocht en kwam bij Abe en Thije, dat vind ik nog wel redelijk leuk.

Maar ik zal nog eens vaker bij Friese namen zoeken, als blijkt dat ik die mooi vindt.
Ik kom me hier ook maar eens melden, want de tijd begint een beetje te dringen en ik ben nog op zoek naar een jongensnaam.

We hebben wel een extra moeilijkheidsfactor. We wonen namelijk in Spanje en het moet dus ook hier uit te spreken zijn. Ben niet zo weg van de Spaanse namen. Komt ook omdat we al een ventje hebben en dat is echt Hollands glorie.

Ik hoop dat jullie nog wat ideetjes hebben.
Jongensnamen die wellicht ook in Spanje kunnen, maar ook in Nld: Miguel, Mika, Noah, Ezra, Sacha, Raphaël, Minos, Milo, Luca. Verder kunnen, denk ik, alle Engelse (vb Jim, Jayden, Damian) of Franse (vb Camille, Emile, Thierry) namen ook wel.

Kroko: hoe heet je eerste ventje? Misschien kunnen we iets zoeken wat daarbij past?
De eerste heet Boris. Een stevige knul en ik heb zo´n vermoeden dat de tweede ook die kant op gaat.

De namen die bij ons nu een beetje zijn blijven hangen zijn Felix en Bas, maar we twijfelen nog. Gijs is heel leuk maar dat gaat echt niet hier. Kunnen ze niet uitspreken.

Dus laat maar komen die namen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven