Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Anouk

Ik vind Ingmar een hele mooie naam!

Wat vinden jullie van de naam Jules?

Groetjes Kaat
Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben zwanger van ons 1e kindje en we hebben al een meisjesnaam. We zijn nog op zoek naar een jongensnaam. Ik wil graag mijn overleden vader vernoemen, zijn naam is Piet. Vind Piet zelfs niet zo'n leuke naam maar misschien een andere versie of waar het gedeeltelijk in voorkomt. De letters mogen ook op een andere manier gebruikt worden.

Ik ben benieuwd.
quote:

Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben zwanger van ons 1e kindje en we hebben al een meisjesnaam. We zijn nog op zoek naar een jongensnaam. Ik wil graag mijn overleden vader vernoemen, zijn naam is Piet. Vind Piet zelfs niet zo'n leuke naam maar misschien een andere versie of waar het gedeeltelijk in voorkomt. De letters mogen ook op een andere manier gebruikt worden.

Ik ben benieuwd.

De meest voor de hand liggende naam vind ik Pieter! Dat vind ik ook de enige logische oplossing want ik eigenlijk dat als je vernoemt je het letterlijk moet doen, anders vind ik het geen vernoemen meer maar das persoonlijk....

Andere versies:

Peter

Pietrik

Per

Pier

Pjotr

Pierce

Pe (streepje op de e)

Piet komt van Petrus en betekent rots, daar kan je ook nog naar zoeken maar vind ik een beetje vergezocht, net als gegoochel met letters, dan is het geen vernoemen meer denk ik dan....
Wij komen er niet uit. Wat is een leuke tweede naam bij MAX. Max kunnen we ook als tweede naam doen hadden we bedacht, maar wat dan als eerste naam? Hebben jullie tips? Ben onwijs benieuwd!!
Hallo!

Ik ben ook weer zwanger, nu zo'n 9 a 10 weken. Ook alweer druk aan het denken voor een jongensnaam...

Ik heb al een zoon die heet Kevin, wat past daar nog leuk bij?

Oja, de zoon van een vriendin van mij heet Nande. Misschien nog leuk voor iemand van jullie? Vind het wel een leuke naam en niet zoveel voorkomend eigenlijk!

Groetjes!
quote:

Hallo!

Ik ben ook weer zwanger, nu zo'n 9 a 10 weken. Ook alweer druk aan het denken voor een jongensnaam...

Oja, de zoon van een vriendin van mij heet Nande. Misschien nog leuk voor iemand van jullie? Vind het wel een leuke naam en niet zoveel voorkomend eigenlijk!

Groetjes! Collin

Morris

Luke

Lennart

Mitchel

Alex

Dion

Declan

Natan

Daniel

Vincent

Matthijs

Ruben

Jeffrey

Ramon

Quinten

Julian

Tycho

Jorrit

Jesse

Levi

Zo eerst maar even, laat even weten wat je hiervan vindt, dan kan ik ergens op doorgaan...
quote:

quote: crazydesi reageerde

Hallo!

Groetjes! Collin nee

Morris nee

Luke nee

Lennart nee

Mitchelnee

Alex zo heet mijn ex, hihi

Dion mwah

Declan nee

Natan nee

Daniel nee

Vincent mwah

Matthijs leuk

Ruben zo heet een vriend van mij

Jeffrey mwah

Ramon nog een vriend...

Quinten leuk!

Julian Leuk, maar dat kan ik Bambino (januari 2006 topic) niet aandoen, haha

Tycho leuk

Jorrit leuk, maar zo heet de broer van nog een ex van mij....

Jesse mwah

Levi kindje van vrienden van vrienden heet al zo, maar wel een erg leuke naam!

Zo eerst maar even, laat even weten wat je hiervan vindt, dan kan ik ergens op doorgaan...

Fijn dat je meedenkt! Vind het best moeilijk. Ik had de naam Niek nog, maar die vond vriend wat minder...

En ben niet zo van die typische Engelse/Amerikaanse namen...

Mijn vriend heeft een typische boerenachternaam, dus zo'n "deftige" naam staat er niet echt leuk bij, hihi.

quote:

quote: Anouk reageerde

quote: crazydesi reageerde

Hallo!

Groetjes! Collin nee

Morris nee

Luke nee

Lennart nee

Mitchelnee

Alex zo heet mijn ex, hihi

Dion mwah

Declan nee

Natan nee

Daniel nee

Vincent mwah

Matthijs leuk

Ruben zo heet een vriend van mij

Jeffrey mwah

Ramon nog een vriend...

Quinten leuk!

Julian Leuk, maar dat kan ik Bambino (januari 2006 topic) niet aandoen, haha

Tycho leuk

Jorrit leuk, maar zo heet de broer van nog een ex van mij....

Jesse mwah

Levi kindje van vrienden van vrienden heet al zo, maar wel een erg leuke naam!

Fijn dat je meedenkt! Vind het best moeilijk. Ik had de naam Niek nog, maar die vond vriend wat minder...

En ben niet zo van die typische Engelse/Amerikaanse namen...

Mijn vriend heeft een typische boerenachternaam, dus zo'n "deftige" naam staat er niet echt leuk bij, hihi.

Ik zal nog een poging voor je doen:

Jurrien

Viggo

Ravi

Jesper

Wouter

Richard

Victor

Emiel

Bart

Thomas

Rick

Milo

Jonas

Dennis

Lars

Thijmen

Martijn

Merijn

Brent

Pepijn

Maurits

Leon

Milan

Chris

Niek vind ik overigens een top naam! maarja als manlief hem afkeurt houdt het op he....

Ik hoor wel weer van je!
@AnAn

En Kjeld dan, is onze favoriet op t moment
quote:@AnAn

En Kjeld dan, is onze favoriet op t momentKjeld hebben we idd ook op ons lijstje staan.

Maar ondanks dat je Viggo best vaak hoort blijft ie maar in mijn hoofd hangen eigenlijk, hihi.

Annika en Yannick (hele leuke naam trouwens) vind ik ook teveel hetzelfde klinken als ik eerlijk ben...

Hier wat andere opties:

Annika en Jesper

Annika en Viggo

Annika en Morris

Annika en Maxim

Annika en Jonas

Annika en Quinten

Annika en Kiran

Annika en Loic (puntjes op de i dus Lo-ic)

Annika en Yorrick

Zit hier iets tussen? Bedankt voor je reactie..... beetje laat, maar ik ben errug druk geweest:

(Annika) en Jesper -> nee, niet denderend.

Viggo -> vind ik een beetje popi-jopi

Morris -> erg leuk, toegevoegd aan lijstje!

Maxim -> hmm, doet me denken aan onze toekomstige queen!

Jonas -> denk gelijk aan de walvis!

Quinten -> errug leuk, stond al op lijstje.

Kiran -> combinatie van namen van 2 kids uit vrienden-kring.

Loic (puntjes op de i dus Lo-ic) -> mwao

Yorrick -> leuk, hebben alleen een huisdier dat zo heet.

Yannick staat nu op de reserve lijst. Heb manlief ervan kunnen overtuigen dat dat echt te veel op elkaar lijkt!
Help! Ik ben 36 weken zwanger en begin nu (weer) erg te twijfelen over de jongensnaam. We vinden allebei de naam Gijs heel erg leuk, maar deze naam lijkt veel op de naam van mijn vriend: Thijs.

We hebben erg ons best gedaan om een andere leuke (Hollandse) naam te vinden, maar blijven elke weer op Gijs terug komen. Ik hoor heel graag jullie mening: kan Gijs bij Thijs of hebben jullie andere leuke suggesties??

Alvast bedankt!!
Ah, ik vind Gijs bij Thijs, dan juist wel leuk! Zo vader-zoon bij elkaar, haha.

Maar ipv Gijs, in dezelfde stijl, zou ik denken aan:

Teun

Hein

Daan

Siem ( O+ ;))

Kees

Joost

Toon

(A)Lex

Jannes
Ik vind Gijs een super leuke naam maar als je man al Thijs heet, zou ik er zelf niet snel voor kiezen. Maar aan de andere kant, als het nou echt de naam is die jullie leuk vinden? Tis al moeilijk genoeg om een naam te vinden.....

Nog wat andere opties:

Tijl

Niek

Ties (lijkt ook op Thijs maar de klank is anders)

Giel

Wout

Koos

Bram

Mart

Guus

Joep

Huub

Dirk

Pim

Maarten

Jacob

Willem

Johan

Zit hier iets bij wat jullie mooi vinden??
Ik zoek naar een jongensnaam bij Luuk en Sofie!
quote:Ik zoek naar een jongensnaam bij Luuk en Sofie!

Luuk, Sofie en

Jesper

Cas

Milo

Jonas

Pepijn

Thijmen

Miel

Marijn

Floris

Hidde

Melle

Mees

Joep

Quinten

Jelten

Bas

Tijn

Wat vind je hiervan?
quote:

Annika en Yannick (hele leuke naam trouwens) vind ik ook teveel hetzelfde klinken als ik eerlijk ben...

Hier wat andere opties:

Annika en Jesper

Annika en Viggo

Annika en Morris

Annika en Maxim

Annika en Jonas

Annika en Quinten

Annika en Kiran

Annika en Loic (puntjes op de i dus Lo-ic)

Annika en Yorrick

Zit hier iets tussen? Bedankt voor je reactie..... beetje laat, maar ik ben errug druk geweest:

(Annika) en Jesper -> nee, niet denderend.

Viggo -> vind ik een beetje popi-jopi

Morris -> erg leuk, toegevoegd aan lijstje!

Maxim -> hmm, doet me denken aan onze toekomstige queen!

Jonas -> denk gelijk aan de walvis!

Quinten -> errug leuk, stond al op lijstje.

Kiran -> combinatie van namen van 2 kids uit vrienden-kring.

Loic (puntjes op de i dus Lo-ic) -> mwao

Yorrick -> leuk, hebben alleen een huisdier dat zo heet.

Yannick staat nu op de reserve lijst. Heb manlief ervan kunnen overtuigen dat dat echt te veel op elkaar lijkt! Annika en Tommy dan? :P

(sorry, flauw grapje! ik heet zelf Annika en werd hier vaak mee gepest!)
quote:Ik zoek naar een jongensnaam bij Luuk en Sofie!Ik vind ook Luuk, Sofie en Melle leuk klinken. Kan zo op het kerstkaartje!
Bedankt Anouk en Verreverdin,

Bij jullie suggesties staan ook leuke namen, maar ben zo helemaal verliefd op de naam Gijs. Ik geloof niet dat ik nog aan een andere naam kan wennen.. Het is met name mijn vriend die erg twijfelt. Maar het is inderdaad ook juist wel leuk dat hun namen dan veel op elkaar lijken.. Poeh.. best lastig zo'n naam kiezen!
quote:

Help! Ik ben 36 weken zwanger en begin nu (weer) erg te twijfelen over de jongensnaam. We vinden allebei de naam Gijs heel erg leuk, maar deze naam lijkt veel op de naam van mijn vriend: Thijs.

We hebben erg ons best gedaan om een andere leuke (Hollandse) naam te vinden, maar blijven elke weer op Gijs terug komen. Ik hoor heel graag jullie mening: kan Gijs bij Thijs of hebben jullie andere leuke suggesties??

Alvast bedankt!!

Gijs is ook mijn lievelingsnaam, heel erg leuk! kan best bij Thijs, vind ik. Vroeger werden zoons vaak vernoemd naar hun vader; jan en jan bijvoorbeeld. Een vriendin van mij heeft haar zoontje Teun genoemd, vind je dat wat?

Suggesties:

Siem

Ties

Bruno/Bruun

Naud

Stije

Sjef

Willem (tsja, ik heb er een in de klas, en ik moets erg wennen, maar vind het best een charmante naam...)

Duco

Hugo (niet hollands, maar wel erg leuk)

Wat vind je ervan? Maar, de naam Gijs is top! Als ik ooit een zoontje krijg....

Succes!
quote:

Bedankt Anouk en Verreverdin,

Bij jullie suggesties staan ook leuke namen, maar ben zo helemaal verliefd op de naam Gijs. Ik geloof niet dat ik nog aan een andere naam kan wennen.. Het is met name mijn vriend die erg twijfelt. Maar het is inderdaad ook juist wel leuk dat hun namen dan veel op elkaar lijken.. Poeh.. best lastig zo'n naam kiezen! Rikke, ik zou het gewoon doen als jullie het een mooie naam vinden. Ken een jongetje die Krijn heet en z'n vader Rein...
en Rikke... jullie zullen thuis toch meestal zeggen: papa en Gijs... !

Zou het ook gewoon doen, als het echt DE naam is...!

Anouk, ook hier bedankt voor je suggesties!

Liefs Mondy
quote:

Ik zal nog een poging voor je doen:

Jurrien

Viggo

Ravi

Jesper

Wouter leuke naam, maar sinds die reclame van de LOI, denk ik dan steeds aan Stoute Wouter.... sindsdien vind ik het ineens wat minder leuk, haha.

Richard

Victor

Emiel

Bart

Thomas

Rick

Milo

Jonas

Dennis

Lars

Thijmen

Martijn

Merijn

Brent

Pepijn

Maurits

Leon

Milan

Chris

hmmm. nee DE naam zit er nog niet bij... moeilijk moeilijk.... bij de eerste vonden we het al moeilijk genoeg, hopen dat dit een meid wordt! Die naam hebben we al.

Niek vind ik overigens een top naam! maarja als manlief hem afkeurt houdt het op he....

Haha, ja iko ok, zeg het ook steeds tegen vriend, misschien als tie hem vaak genoeg hoort, dat ie overstag gaat ;) 

Ik hoor wel weer van je!

En bedankt maar weer

Mijn man en ik vinden de jongens namen ook zo moeilijk maar, nu zag ik een naam die het voor mij helemaal is. boaz.

Onze andere kinderen hebben ook aparte namen dus niet pastte er goed bij. Manlief moet wel erg wennen dus het is nog afwachten.
Wie wil er meedenken?

Ben nu 6 maanden zwanger van de tweede en het wordt een mannetje dit keer. Maar de naam is zooo moeilijk.

We willen iets korts, stoers, niet al te buitenlands en liefst een beetje apart.

tot nu toe op ons lijstje:

Milan (maar man wil geen top 10 naam)

Niek (vind man te gewoontjes)

Kris (kan wel, maar ook niet super)

Noah (vind man erg mooi maar ik vind het niet zo)

Ravi (wordt over getwijfeld)

wie heeft er aanvulligen in deze sfeer?

Bedankt, Nitro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven