November 2007 United

13-06-2007 22:00 10657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Qwertu, wat een pech zeg. Zit ik al te balen van mn lage bloeddruk en lees ik bij jou dit. Zou idd maar even de arts bellen om te vragen wat je het beste kunt doen om op je trouwdag op je best te zijn en of er geen voorzorgsmaatregelen zijn, bah hoop echt dat je op die dag zelf een beetje fit bent en het mag de voorpret ook niet bederven hoor!

Sprak net iemand die vertelde dat een klein buikje ook kan komen door té druk zijn. Mijn buikje is ook nog zo klein en ik kan al mn kleren gewoon aan, terwijl ik op de 20 weken zit, dat is toch al bijna 5 maanden! Toen ik een week op vakantie was geweest was mijn buik echt gegroeid maar dacht dat dat toeval was, blijkbaar heeft dat dus toch met rust te maken. Morgen voor de 20 weken echo, dus we zullen wel horen of het allemaal goed groeit. 

Even denken waar ik nog meer op kan reageren, oh ja meningen van anderen. Het valt bij mij nog mee, maar idd ook schoonmoeder die zei dat ik verkeerde houding had en dat ik msischien daarvoor hulp moest vragen. Ik vroeg waar ik onderhand te tijd vandaan moest halen met al die hulp en afspraken. Ik merk het vanzelf. Maar goed, het is natuurlijk allemaal goed bedoeld he! BV ga ik niet geven, ik heb bij mn moeder een ontsteking aan de borst meegemaakt bij mn zusje en dat wil ik zelf niet mee maken. Ik blijf ook 3 dagen werken dus vind de fles om heel eerlijk te zijn dan wel heel makkelijk. Maar goed, hier zullen de meningen ongetwijfeld ook weer over bedeeld zijn.

Mijn moeder gaat trouwens een dag oppassen. Mijn schoonmoeder heeft aangegeven geen vaste dag te willen dus dit wordt wel iets waar ik over na moet gaan denken, mijn gevoel is erg tegen een kinderdagverblijf ( niets tegen mensen die het wel doen maar dit is weer een kwestie van gevoel volgen ) dus misschien ga ik de 3 dagen straks niet redden. Dat moet ik wel even verwerken, had er wel stiekem heel erg op gehoopt;)...

Voelen jullie je ook allemaal stukken beter? Ik lees weinig misselijkheden, hoofdpijn en slapen achter je computer!
Wila, geen zorgen maken, hoor. Volgens mij is een te klein kind door te druk zijn pas later. Tot 20 weken is alles nog zo standaard aan de groei, pas later gaat het kind echt gewicht maken. Na de 30 weken wordt volgens mij rust pas belangrijk. Ik heb een vriendin die zich echt niet druk maakt, is nu 25 weken en kan nog gewoon haar eigen kleding aan. Waarschijnlijk ligt haar baarmoeder naar achteren en die van mij (met 14 weken al positiekleding) naar voren. Misschien heeft het er ook wel mee te maken waar de placenta ligt (bij mij ook aan de voorkant). Is toch tot ongeveer deze periode het grootste dat je meetorst. Vanaf nu gaat de baby pas tellen. Dus: ik ga ervan uit dat alles gewoon goed is bij je, hoor.

Zegt degene die al 3 dagen haar kind niet had gevoeld en direct het ergste ging denken.......... Maar gelukkig vanmorgen weer druk tekeer (nog steeds indirect, ik voel aan mijn banden dat hij/zij beweegt, pas 1 keer echt gevoeld, helaas). Maar de zorgen zijn weer een beetje minder, voorlopig

Ik hoor jullie over kolven: Je mag toch pas na 4 weken borstvoeding beginnen met kolven? tenminste, dat heb ik gehoord. Dan lijkt me dat genoeg tijd om te kijken of zo'n kolf uberhaupt nodig is. Want ik vind ze best duur om zo op de gok te kopen. Stel het lukt niet met de bv, heb je zo'n duur ding staan. Is iemand via MP wel weer blij mee te maken, maar ik ben geen filantroop :P. Hoe zien jullie dat dan? Ook daarvoor moet ik trouwens naar de bijeenkomsten. Werk in de buitendienst, dus dan is kolven volgens mij ook weer een vak op zich! Zouden er kolven zijn met een aansluiting op de aansteker van de auto en 12 volt? En gordijntjes in de auto lijkt me dan ook geen overbodige luxe, hoewel....misschien kan ik wat geld ophalen bij vrachtwagenchauffeurs ;) Is de kolf er ook weer uit!

Wat een andere wereld kom je opeens in met een zwangerschap, maar wel een hele leuke!
Casey, volgens mij was dat moeilijke woord het goede woord! We zullen zien waar onze dochters (nou ja, de dochters van degenen die een dochter krijgen:)) aan moeten voldoen bij de dracht. Mazzel heb jij, met je cosi. En ook met een langslapend kind! Wakker maken om 9 uur, waar zie je dat nog. Hopen dat de volgende dat ook gaat doen.
Nog even snel voor ik de pc afsluit om 'm pas als getrouwde vrouw weer op te starten.

Dank voor de lieve woorden, dat eerst. Origineel: ja, de artsen weten van de trouwdag af. En nee, ze hebben besloten dat ze voor die tijd niet gaan behandelen. Daar zit ik eerlijk gezegd ook niet op te wachten, om tussen de laatste-dingen-stress ook even een bloedtransfusie te krijgen waarvan ik niet weet hoe ik er op ga reageren.

Ik heb wel vandaag opnieuw bloed laten prikken. Afhankelijk van de uitslagen daarvan word ik met dikke spoed gebeld of kan het tot na de trouwdag wachten. Aangezien ik nog niets gehoord heb (en de uitslagen hadden ze al een uurtje na het onderzoek binnen), ga ik er vanuit dat die dikke spoed niet het geval is.

En verder zien we wel. We doen in ieder geval alsof we onze tent ergens op gaan prikken volgende week en of dat zo is, dat zien we dan wel weer.

Mocht er echt iets aan de hand zijn, dan laat ik dat even door iemand hier melden. Dan maken jullie je niet nodeloos ongerust als ik volgende week uiteindelijk heerlijk in het zonnetje blijk te zitten in die stoel waar ik niet uit mag komen.

Tot snel dus, in ieder geval tot over zo'n anderhalve week!
Qwertu: Een hele fijne dag gewenst op je trouwdag, ik hoop dat je je geweldig voelt en enorm geniet!

Lizzie
Weten jullie dat? Gisteren heb ik 3 uur in de auto gezeten voordat ik ging plassen. Blaas dus echt overrekt, zat heel veel in! Vannacht eigenlijk de hele nacht last van mijn buik gehad, onderin.  Heeft iemand van jullie dat ook gehad, kan dat? Of zou het toch een blaasontsteking zijn? Ik wacht het maar een dagje af, misschien kan ik het vanavond de vlos vragen, maar het is wel raar. Je blaas heeft natuurlijk al weinig ruimte nu, dus misschien kan het wel. Maar vannacht wel maar gewoon 2 keer eruit geweest, dat is voor mij sinds een week of 5 normaal. En dat is bij een blaasontsteking toch vaker?

Twijfel twijfel twijfel

Wat ik laatst heb begrepen van de febr mama's is dat je met blaasontsteking wel last hebt bij het plassen. Als ik te lang wacht heb ik ook nog 'na-weeen'.

Volgens mij is die 4 weken voor kolven om speenverwarring te verkomen. Ze willen het liefste dat je de 1e 4 weken sowieso borst geeft, want als je tussendoor flesje zou geven kan het zijn dat je kindje de speen vd fles beter accepteert (is makkelijker te pakken dan tepel) Net als fopspeentje. Maar met Jesse ging allebei prima, dus vandaar dat ik het nu wel met kolven probeer. Heb geen zin om weer stress te hebben om de voeding! (ervaring maakt wijzer!)

Qwertu, ik hoop toch echt dat je beter weer hebt dan wij hier!!

Ja Jesse heeft altijd voldoende geslapen, is lekker hoor. 1e maanden 's nachts nog niet, maar overdag 2x 2 uurtjes, als het niet meer was. Vannacht is ie wel aan het spoken geweest, maar over het algemeen mag ik niet klagen!

Wila, is een oppas in huis dan niets? Of een gastouder? Ik had ook ontzettende moeite om mijn nieuwe baby in handen van een ander te geven, zat in het verlof al te huilen bij het idee. Maar het moest, want heb gewoon inkomen nodig. En het went hoor! Je moet bij jezelf nagaan wat je belangrijk vind, en daar proberen een oplossing voor te zoeken; dus oppas aan huis (maar let op dat je dan terug krijgt van belasting), een gastouder of een KDV. Er is nu discussie gaande waarom een KDV of gastouder, mss heb je daar wat aan?

quote:

Weten jullie dat? Gisteren heb ik 3 uur in de auto gezeten voordat ik ging plassen. Blaas dus echt overrekt, zat heel veel in! Vannacht eigenlijk de hele nacht last van mijn buik gehad, onderin.  Heeft iemand van jullie dat ook gehad, kan dat? Of zou het toch een blaasontsteking zijn? Ik wacht het maar een dagje af, misschien kan ik het vanavond de vlos vragen, maar het is wel raar. Je blaas heeft natuurlijk al weinig ruimte nu, dus misschien kan het wel. Maar vannacht wel maar gewoon 2 keer eruit geweest, dat is voor mij sinds een week of 5 normaal. En dat is bij een blaasontsteking toch vaker?

Twijfel twijfel twijfel

Hoi Origineel, ik heb dat een keer gehad, die ene keer dat ik dacht dat ik blaasonsteking had, na een lange nacht slapen en een overvolle blaas. De ochtend dat ik opstond moest ik continue plassen, zelfs op de fiets naar werk hield ik het niet meer, en het voelde inderdaad overrekt. Ik heb toen de VK gebeld, en die zei dat het waarschijnlijk niets was (druk baby of BM op volle blaas) maar dat ik voor de zekerheid even een potje plas moest afgeven bij de Huisarts. Dat heb ik toen gedaan maar er was dus niks aan de hand. Na 2 dagen was het weg.

Maar toch, misschien voor de zekerheid, kan jij dat ook even doen. Ik kon wachten op de uitslag.
Qwertu hele fijne dag vandaag, je leest het niet maar ik lees nu dat het dé dag is. Hopelijk is alles goed met je bloed, en ik zie fijne stukjes blauw en zon dus hopelijk zit het weer wat mee.
Dank jullie wel, het hoort er dus waarschijnlijk bij! zal het vanavond voor de zekerheid even vragen, maar ik denk dat het wel snor zit dus.

Wat een rotweer voor qwertu he? Jammer hoor :(
Origineel, same here. Ik dacht ook dat ik blaasontsteking had. Potje ingeleverd, niks aan de hand. De urine was wel een beetje troebel, dus ik moet meer drinken. Ik heb ook een deels buitendienstbaan, lastig om steeds te stoppen om naar de wc te gaan, maar dat is wel de oplossing. Zo gauw je druk op je blaas voelt, meteen gaan.

Wat zeer kan doen in je buik is het herschikken van alle organen als je blaas weer leeg is. Dat vertelde de assistente van de HA mij.

qwentru...probeer lekker te genieten van je bruiloft meid !!!

Ik hoop dat alles snel weer beter met je gaat. Denk goed aan jezelf en je beeb.

bv. ik ga ook weer borstvoeding geven. Bij mijn eerste heb ik het 6 maand vol gehouden, toen beet ze in mijn tepel en had ik er genoeg van. Ik kolfde de eerste week al vanwege stuwing.... Dus dat kan echt wel.

Vandaag heb ik het druk. Had het al erg druk op mijn werk. de laatste week voor de zomervakantie..pfffff...maar goed nog 1 dagje en dan kan ik genieten van mijn vrije dagen..nu nog het mooie weer. Maar vandaag ben ik ook jarig...33 alweer. Buren hebben een heerlijke salade gemaakt, hoefde ik niet te koken...lieffffff.

haar kleuren... het mag idd niet vanwege de beeb, maar ik heb het ook gedaan hoor alleen dan bij de kapper met natuurlijke basis verf.

meiden..heb gauw weer tijd om meer te reageren...tot laterrrr
Qwerty hele fijne bruiloft vandaag! Hoop dat je er ondanks je zwangschapsproblemen toch van kunt genieten. Maar de afleiding en alle mensen waar je om geeft de hele dag om je heen helpt ook wel eens, dan vergeet je even waar je last van hebt. Hoop wel dat je niet in de omgeving van Den Bosch woont, want is hier pokke slecht weer. Niet bevorderlijk voor de trouwfoto's.

BV; van de week een hele discussie met vriendin gehad (zie nog geen kinderen heeft), snap nu wat jullie bedoelen met de bv politie...grom grom...zal allemaal lief bedoelt zijn, maar ik bepaal uiteindelijk zelf wat er met mijn lichaam gebeurd. Ik wil graag borstvoeding proberen en zal er ook echt mijn best voor doen. Maar ga er niet alles op alles voor zetten. Als het niet wil lukken, ook prima, dan maar flesvoeding, heb ik zelf ook overleefd. Maar toen ik dit vertelde kreeg ik me toch een hoop gezeik over me heen dat ik het niet echt wilde proberen...grom grom grom...kan me gelukkig inhouden, maar denk op zo'n moment wel even, bemoei je met je eigen zaken, dit is mijn (ons) kind en ik bepaal hoe het opgevoed word samen met manlief.

Schoonmoeders/moeders; haha.kan me de frustratie wel voorstellen. Bij mij valt het gelukkig allemaal mee. Scheelt dat schoonmoeder al oma is van 1 kindje en dat het contact met de andere schoondochter niet echt vlekkeloos verloopt sinds kindje er is. Dus vermoed dat ze daar iets van geleerd heeft. Maar moet eerlijk zeggen dat ik me er mocht het toch voorvallen dat ze even willen vertellen dat het vroeger beter was er vaak vanaf maak met de opmerking 'ja, zo deden ze dat vroeger inderdaad' en verder niet in discussie ga. Denk dat ze wel begrijpen dat vroeger niet hetzelfde als nu is en dat ik lekker mijn eigen ding doe (past ook heeeel erg bij mijn karakter :D).

Blaas; ik herken wat je schrijft, heb dat laatst ook eens gehad dat ik 's avonds een (te) volle blaas had en de hele nacht buikpijn onderin mijn buik gehad heb. Was na een dag ongeveer weer weg. Wel vervelend, twijffelde toen ook of het een blaasontsteking was, vooral omdat ze daar zo vaak overal voor waarschuwen. Maar ging vanzelf weer weg. Ook ik ben gezegend met het feit dat ik voortaan 's nachts 1 keer moet plassen, meestal rond een uur of 2. Hoop dat dat niet nog meer gaat worden in de loop van de zwangerschap, want kost me daarna toch wel weer een half uur om in slaap te vallen. Al zei iemand me laatst heel grappig dat het vast een voorbereiding is voor de gebroken nachten met baby, kun je vast wennen. Nou ja, als ik het zo bekijk.....is het zo erg nog niet om vast een beetje te oefenen met minder slaap.

Gisteren bij vk geweest. Alles was goed. Bloeddruk wel iets gedaalt weer (was al laag) maar schijnt te horen rond de 20 weken zwangerschap, gaat daarna blijkbaar weer stijgen. Nog even navraag gedaan over de harde buiken, zo'n 7 a 8 per dag is normaal (maar hoeft niet) die dan een minuut of 10 duren, dus ben weer gerustgesteld daarover. 

tv kijken; ervaren jullie ook dat je een andere smaak gaat krijgen qua tv kijken? Ik vond ER bijvoorbeeld altijd heerlijk om te kijken, maar kan het niet meer aanzien die medisch programma's en ook films met een klein beetje schieten/geweld erin kon ik wel waarderen, hoef het nu niet meer aan te zetten, want gruwel ervan. wil alleen nog maar zoetsappige romantische commedy's. Raar om te ervaren

Fijne dat iedereen.
FF snel reageren want er is alweer zoveel geschreven in 3 dagen.

In eerste instantie Qwertu een super dag toegewenst, heel veel succes met je gezondheid, zet hem op en laat vooral het weer geen roet in je mooie dag gooien hoor. Ik hoop ook niet dat je in de buurt van Utrecht woont want het is hier ook echt takkeweer.

Miriam: van harte met je 33ste verjaardag. Ook jij lekker genieten hoor.

Verder niet zoveel te melden. Dat met schoonouders en ouders herken ik niet zo erg, ik denk dat ide van mij heel goed hun mond houden hahahaha. Gelukkig zijn de blaasproblemen in de nacht minder (origineel hoop dat het snel over is)

Dat met die films herken ik trouwens wel. Kan ook veel minder tegen geweld enzo. Grappig, heb er helemaal niet bij stil gestaan dat dit door de zwangerschap kan komen, maar dat moet haast wel.

Verder nog steeds moe, maar dat zal wel zo blijven. Werk werkt ook niet mee. Ineens heel druk ivm vakanties van collega;s enzo. Alles moet nog even voordat er op vakantie gegaan wordt. Pfoe word er gek van.

Wel nog steeds last van maagzuur. Weet iemand of dit nu de hele zwangerschap blijft????

Ga morgen voor het eerst naar het puf yoga klasje. Morgen voor de eerste keer zwangerschaps yoga. Heb er wel zin in. Het is wel vroeg, maar degene die het geeft, gaat de hele maand aug op vakantie vandaar dat ze nu al begint. Is goed hoor, wat mij betreft, maakt me niet zoveel uit. Dan kan ik wellicht in aug eindelijk eens het zwembad in duiken.

Oh ja kan iemand me vertellen hoe het komt dat we ineens een regenseizoen hebben in Nederland????? (tenminste daar begint het toch echt op te lijken onderhand)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
MIRJAM GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!! HELE FIJNE DAG TOEGEWENST!

qwertu, jij ook een heeeeeeeele fijne dag! ik hoop dat alles goed gaat en dat je lekker aan het genieten bent. succes!!!!

hier ook blaasproblemen. altijd buikpijn na het plassen en 's nachts er twee keer uit. ik laat mijn urine 1 keer per maand testen voor de zekerheid (omdat je dan een stuk minder pijn kan hebben dan wanneer je niet zwanger bent). ik heb dan ook erg vaak een blaasonsteking gehad hoor.

wila, hoe was je echo??? alles er op en er aan?? en weet je wat het is? ben benieuwd!!!! ik ga ook vandaag. oooooooooooh spannend man!!

fijne dag allemaal en tot snel!!!

Mijn kleine tikt sinds paar dagen tegen mijn blaas aan, heel irritant, want je krijgt van die schokjes, alsof je ontzettend nodig moet. Wel weer leuk omdat ik herken van de vorige keer.

Heb net ook broek via MP binnen, alleen niet goed genoeg gekeken, want is met hoger buikgedeelte, en daar heb ik echt hekel aan. Kan ook geen riem om. Hij zit wel lekker soepel, maar als ik loop zakt ie af! Baggy jeans dus! Wordt dus werk en buitenbroek!

Dat maagzuur kan straks minder worden als de baby zakt en dus minder tegen je organen aandrukt. Dus houd er gewoon rekening mee dat t nog ff duurt!;)

Miriam van harte gefeliciteerd!! Lekker verwend dus! Ff voor mijn administratie

Miriam 33

Het begint hier na ontzettende hoosbuien lichter te worden, zou het dan eindelijk gaan opklaren?? Moet vanmiddag nog met zoontje naar kapper en winkel, dus zou wel fijn zijn!

Miriam gefeliciteerd! 33, wat een mooi rond getal toch weer.... (en wat lang geleden, boehoe). Fijne dag.
GE- UPDATED!!

Heb ook weer wat dames verwijderd, alvast excuses als dit niet de bedoeling was, geef maar een gil als je er weer in wilt!

dat van die opklaring trek ik terug; met bakken uit de hemel, boven druppelt t alweer door dak, riool kan het niet aan, en nu donker + onweer..... Echt sneu voor Qwertu....

Hoop dat t vanaf maandag droog blijft, dan gaat hier het dak eraf en duurt aantal weken voor ie er weer op ligt:?

Casey, wat een timing! Ik hoop toch voor je dat ze oplossingen hebben voor geen dak en regen! Brrrrr, het zal maar door je hele huis doorlekken..... Maar leuk is anders. Sterkte.
Heeee mede-zwangeren,

Ben even weggeweest maar i kzie dat ik nog steeds in de tabel sta ;). Mooi, want ik heb nu ook vakantie en steeds meer behoefte om te kletsen over mijn zwangerschap.

Waarom staat er bij sommigen een vraagteken achter het geslacht? Wij gaan dinsdag voor de 20 weken echo, ben heel benieuwd of we iets kunnen zien!

Qwertu en Mirjam gefeliciteerd!!

Heb net deze pagina even doorgelezen en herken vooral de verhalen van de irritaties...opmerkingen over mijn buik, of ik geen tweeling krijg :o. Een keer leuk daarna ben ik het wel zat. Het is nog steeds mijn buik hoor!!

Verder begin ik ook steeds meer moeite te krijgen met het idee dat anderen straks op mijn kindje gaan passen. Dat zullen dan toch wel de hormonen zijn!! Heb vooral moeite met mijn schoonmoeder, waarom weet ik niet ze is heel lief en enthousiast maar mij iets te....ze heeft van haar tot nu toe enige kleinkind al een hele fotogalerij hangen, meer dan de ouders zelf....vind ik een beetje eng :?.

Verder hoop ik dat alles goed met de rest gaat!!!
Dinly, dat vraagteken staat er, omdat sommigen van ons (ja, ik ook) vanuit moederlijke gevoelens al denken te weten wat het is. Maar ja, zoals je weet, 50% kans :P  Op 10 juli (casey) echo en dan weten we hopelijk echt wat het is. En dan kan dus het vraagteken weg.

Gisteren nog even hartje gehoord. Wat een leuk treintje is dat toch, dat voorbij komt O+ Nog even gevraagd, maar het is wel wat laat, maar nog niet erg dat ik nog niets voel van de kleine. En of de duvel ermee speelt, gisteravond kriebelde er eindelijk (na meer dan een week) weer eens lekker wat rond in mijn buik. Zal het dan toch gaan gebeuren??? Want schopjes, dat lijkt me echt het einde (dat had eigenlijk dus al gemoeten, volgens mevrouw vlos). Maar ja, verder is alles goed, dus het zal wel goed gaan. Baarmoeder mooi 2 vingers onder de navel, netjes zoals het hoort volgens het boekje. Dus nee, het zijn er echt geen twee!

En dan nog 5 nachtjes slapen, en dan weten we meer over de gezondheid en zo. We weten dat het 2 armpjes en 2 beentjes heeft, hebben zelfs teentjes gezien bij de termijnecho, maar voor de rest blijft het spannend..........
ik voel ook nog niet zoveel hoor van de kleine, vind het wel eng omdat ik mijn eerste met 16 weken echt duidelijk voelde. En met 28 weken waren het echte schopjes. Nu voel ik af en toe een kriebel en vervolgens laat het weer een hele tijd op zich wachten. Ik denk dat ik hem/haar nu in totaal zo'n drie a 4 keer heb voelen kriebelen. Nog even geduld en dan weet ik of alles goed is. Ben in tegen stelling tot jullie al een hele tijd niet bij de gyn. geweest, ik moet in de 25 ste week weer, dan is het 13 weken geleden dat ik er geweest ben. Wat een eeuwigheid.

Verder heb ik niks te melden, ik heb een tijd niet gelezen en ik moet mij echt eerst even inlezen. Maar voordat ik daar weer de tijd voor heb zijn we alweer een aantal berichten verder en zo loop ik steeds wat achter de feiten aan. Maar goed, bijna vakantie en dan zal ik mij eens even goed inlezen.
ps. bedankt voor de feleicitaties
Miriam, dat is inderdaad een lange tijd, 13 weken zonder controle. Waarom loop je ook al weer bij de gyn?

Heb je nog een leuke dag gehad gister.

Egoberichtjes zijn helemaal niet erg hoor. Ik vind het prima als niet iedereen steeds op iedereen reageert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven