VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Oh, en dat hadden jullie hier ook al geschreven. Ik dacht dat ik lekker in mijn uppie zat te serieposten, maar jullie waren er ook

Oeh, wat razend irritant lijkt me dat, dat napraten. Doen ze hier gelukkig niet (afkloppen!).

Nano heeft alleen een fase (tenminste, ik hoop dat het een fase is, want dat impliceert dat het weer overgaat) dat hij te pas en te onpas mensen een 'stouterd' noemt. Tegen een van de bouwvakkers: 'jij bent stout want jij maakt herrie stouterd!'

En vandaag tegen de visite (hebben vandaag de verjaardagen van Mini en Maxi gevierd) toen hij het zat was, al die mensen in huis (en dat is hij al heel snel).
O ja, stouterd, volgens mij heeft Schorrie ook zo'n fase gehad, een paar jaar terug. Nu is het sukkel. Dan maar liever stouterd
En Mini is gewoon superbraaf. Die doet gewoon echt niks. Pest niet, plaagt niet, is niet brutaal of bijdehand, maar juist heel sociaal en behulpzaam altijd. Wat wel een prettig tegenwicht is voor de bijdehante bloed-onder-je-nagels-vandaan-puber-zuig-opmerkingen die Maxi kan maken
Riep Schorrie het ook tegen vreemde mensen in de supermarkt? Nano wel. Ook best genant.
Maar was Maxi dan ook zo braaf toen ze 5 was, of was ze toen al anders dan Mini nu?

Ik zou zo graag heel even willen kijken hoe Schorrie is als hij puber is. Ben altijd heel benieuwd of we tegen die tijd zeggen: zie je wel, zo deed hij als kleine jongen al. Of dat we tegen die tijd zeggen: dat hadden we toch anders moeten aanpakken toen hij 5 was.
quote:Mille schreef op 13 september 2009 @ 21:34:

Riep Schorrie het ook tegen vreemde mensen in de supermarkt? Nano wel. Ook best genant.Euh nee, dat geloof ik niet
Wind, had jij al bij dat leuke villaparkje geboekt?

Ik zat te twijfelen of ik ze zou mailen voor de meivakantie....
Nee, nog niet geboekt maar gaan we wel doen.

Leuk, zou het voor de meivakantie doen! Kunnen we vakantiepret delen

KW zegt dat dik/vet al bijna een jaar denk ik (of in gedachten is het langer), maar níets lijkt te helpen. Een week niet op de DS, negeren, boos worden, uitleggen. Zo vermoeiend.

En dat consequent zijn, ja.

Uitvoeren wat je zegt, maar heel vaak heb ik geen zin in gedreig en uitvoeren omdat het de sfeer zo verziekt.
En Morrie, ik weet bijna zeker dat hij het bij jou niet gaat zeggen.
Ja, opvoeden, het is maar lastig .

Het valt mij bij ons wel op dat wij Schorrie wel heel vaak moeten corrigeren. Maar ik heb het idee dat dat ook niet fijn is voor hem, de hele dag van je ouders horen wat je allemaal niet mag. Maar ja, het zijn wel echt dingen die hij doet die je niet kunt laten gaan. Dat is ook zo lastig.

Ik probeer er nu wel echt op te letten dat ik hem ook complimenteer als hij iets goeds doet. Maar of het nou echt helpt.....
quote:Wind schreef op 13 september 2009 @ 21:42:

En Morrie, ik weet bijna zeker dat hij het bij jou niet gaat zeggen.

Ik hoop het, anders zegt Schorrie het vanaf dan ook .

Maar we zullen zien, ik ben bang dat ik wel moet lachen als hij het echt gaat zeggen .
Hij zegt ook "fladsig" in plaats van "vadsig". Dus dat maakt het wel weer lachwekkend.

Ik wil nu meteen dat park boeken voor volgend jaar want het zijn er maar 6. Bang dat ik mis grijp. Maar eigenlijk willen we dat GW een baan (zekerheid) heeft.
Maxi was altijd al 'moeilijker' Morrie, en Mini is altijd al heel rustig en braaf geweest. Het enige wat zij wel eens deed was gillen, blijkbaar een soort van even uitrazen/energie kwijt raken door hard te gaan gillen.

Maar als we zeiden dat ze kon kiezen tussen rustig doen of op de gang gillen stopte ze er ook wel meteen weer mee.

Of wat ook wel eens gebeurde, dan kondigde ze aan dat ze even op de gang ging gillen, verdween vervolgens echt de kamer uit de gang in, en kwam dan na even hard gillen weer terug met de mededeling "zo, ik ben klaar".

En dat was toen ze 2-3 ofzo, dus dat was alleen maar heel grappig
Ik heb gemaild met de vraag of ze nog plek hebben in mei. Weet niet of we dan 1 of 2 weken gaan. Wil dan eigenlijk 2 weken maar jee, dat kost dan ruim 1000 euro! Voor 1 week is het weer zo ver rijden.

In mei krijg ik wel mijn vakantiegeld.
quote:Morrie schreef op 13 september 2009 @ 21:53:

Ik heb gemaild met de vraag of ze nog plek hebben in mei. Weet niet of we dan 1 of 2 weken gaan. Wil dan eigenlijk 2 weken maar jee, dat kost dan ruim 1000 euro! Voor 1 week is het weer zo ver rijden. In mei krijg ik wel mijn vakantiegeld.750 euro toch? 375 per week in het laagseizoen (oktober tot en met mei).
Ja, dat vroeg ik me nog af net Wind, of hij nog steeds fladsig zegt. Dat had je idd. wel eens verteld, en dat maakt het idd. wel grappiger
En nu ga ik thee drinken en daarna naar bed! Truste (ha Dropje)!
Kan GW niet tijdelijk mensen gaan helpen met opknappen van hun huis cq ruimtes in hun huis. Als ik naar Harrie kijk is daar enorm veel werk in. Mensen gaan toch langer in hun huidige woning blijven en knappen die dan op, ipq verhuizen.

Mille, daar was ik al bang voor. Dus onze 'moeilijke' Schorrie wordt straks ook een lastige puber. Pfoe.

Ik benijd je nog niet hoor, jij hebt gewoon nu al een puber in huis. En dan heb jij nog het voordeel dat jullie een opleiding hebben die je vast wat handvaten geeft bij het omgaan met pubers.
quote:Wind schreef op 13 september 2009 @ 21:54:

[...]

750 euro toch? 375 per week in het laagseizoen (oktober tot en met mei).Nee, schoolvakanties zijn middenseizoen, dus dan neem ik aan 525 per week als het meivakantie is.
Truste Mille.
Moto Moto Song

Niet in het Nederlands kunnen vinden, maar dit is Moto Moto.

KW zijn inspiratiebron
quote:Morrie schreef op 13 september 2009 @ 21:56:

[...]

Nee, schoolvakanties zijn middenseizoen, dus dan neem ik aan 525 per week als het meivakantie is.Ja, inderdaad. Niet gezien.
Ik heb geen geluid aangesloten dus zal het toch echt van KW zelf moeten horen zaterdag of zondag .

Ik ben ook al voor de zomervakantie aan het kijken. Lekker decadent, twee keer op zomervakantie. Alsof we teveel geld hebben. Maar heee, fantaseren is altijd leuk!
*sluipt even naar binnen om Lien een dikke knuffel te geven, wat moet dit een rotperiode zijn voor jullie *
Morning!

Haha, ik moet stiekem wel erg lachen om KW die motomoto nazingt. Maar kan me goed voorstellen dat het rete-irritant is. De jongens hier zijn ook groot Madagascar-fans, maar kijken 'm altijd in het engels. En alakeumbig-alakeumtjunkie verstaat toch niemand

Ik bedoelde trouwens niet dat de jongens veel ruzie maken hoor. Het is meer dat überfysieke waar ik niet goed van word. De hele dag stoeien, vechten, aan mekaar trekken, duwen, echt het houdt niet op. Of als ik twee seconden in de keuken ben alle kussens van de bank gooien en er vanaf de bank heel hard op springen en dan door de kamer sliden. Dat soort ongein. Ruzie hebben ze niet vaak, het zijn echt wel vriendjes. Maar goed, twee vriendjes die de hele dag roepen, 'kom zullen we stoeien?!' is nog steeds bloedirritant.

En ik weet wel van wie ze het hebben. Sjaak heeft ook echt energie teveel en gaat daarom vier keer in de week hockeyen. Hij is er wel eens een tijdje mee opgehouden omdat hij het ten koste van de gezinstijd vond gaan, maar toen werd ie zo onwaarschijnlijk sjacherijnig dat ik 'm hoogstpersoonlijk weer terug heb geschopt. Maar goed, volgens kinderdagverblijfmoeder komt het dus ooit weer goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven