VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Ik ben ook niet goed in het invriezen van eten, of voorkoken, en dan opwarmen op de dag dat het nodig is (crèche/BSO-dag of dadelijk met sporten en clubjes). Ik vind het ook echt minder lekker. Pasta gaat nog wel, maar aardappelen en groenten invriezen is echt goor. Wat bedoel ik eigenlijk met clubjes?

Nu valt het nog mee. KW zwemt op maandag en donderdag van 16.30 tot 17.00 uur. Vind het nu een ideale tijd. Ik haal KW uit school, even wat drinken en wat fruit/koekje, zwemmen en dan laat ik BRS op de crèche en ga hem halen na zwemles. En dan nog voldoende tijd om te koken.

Ach, we zien wel hoe het dadelijk gaat. Inderdaad, als de baby 5 jaar is en gaar zwemmen is KW 10 en BRS bijna 8 jaar. We zien dan wel. Hoewel... als ik nu om me heen kijk dan worden de kinderen van 8 en 10 ook nog gebracht en gehaald. Maar veel hebben toch ook een netwerk aan sportclubmoeders. De één haalt en de ander brengt. En dan andersom

Ik denk dat ik Suus wel erg leuk vind voor de poes (heb gehoord dat een s-klank goed is in een kattennaam ivm luisteren). Maar eigenlijk vind ik het ook een hele leuke naam voor een eventuele meisjesbaby

GW is met KW en BRS naar de Gamma. Waterkraan (heb je ook andere kranen?!?) van de wasmachine is kapot/zit vast en lekt. Rap naar de Gamma dus. Omdat ik keel- en hoofdpijn heb heeft hij ze even meegenomen. Kan ik even chillen :-)

Pfff... dadelijk naar zomerfeest op de crèche/BSO en vanmiddag komen buurjongetje en buurmeisje. Ze slapen hier en dat wordt echt een dolle boel want ze hebben het er al weken over. Ouders gaan naar feestje dus afzeggen ga ik niet doen, maar zie er echt tegen op.

Het ergste vind ik nog dat ik niet wil zeiken en miepen over zwangerschapsgerelateerde klachten. Ik ben zwanger niet ziek, maar nu merk ik dat ik me rot voel (lichamelijk) door de zwangerschap met die hoofdpijnen, buikpijnen en nu dus keelpijn (maar dat is griepgerelateerd en niet aan de zws). Dat had ik niet verwacht en dat is even schakelen. Merk ook dat ik veel sneller moe ben en weinig onderneem. Als ik al van de bank op sta heb ik kramp in mijn buik. En daar komt nog eens bij dat ik een hele zorgzame man heb die dus alles voor me gaat doen. Ene kant lekker, maar ook niet handig want ik moet nog 18 weken.

Wat een gezeik hé? Zal snel weer proberen vrolijk te zijn :-)
En waarom excuseer ik me dan weer voor mijn klaagzang? Ook zo typisch. Ik heb het even lekker van me afgeschreven

LLL, lekker uitgeslapen! Fijn moment is dat als je nog ligt te doezelen en je mee krijgt dat man er uit gaat met de bedoeling jou nog even te laten liggen. Ik maak dat moment altijd heel bewust mee en ben dan meteen wakker. Niet handig

Veel plezier bij je schoonvader!
Welnee, Sjaak bleef ook liggen, kids zijn bij opa en oma, dus we konden sámen uitslapen . Nog leuker! Mijn Sjaak is bovendien niet zo lief dat ie er heel stilletjes uit gaat, de kinderen kruipen 's ochtends altijd bij ons in bed, dus als ik een keer mag uitslapen ben ik altijd al wakker geweest vantevoren. Maar ook gezellig.

En zwangerschapklachten bij de derde heel herkenbaar. Ik was van Dim en Sum echt fluitend zwanger, geen vuiltje aan de lucht, alleen de eerste drie maanden heel moe. Maar van poppetje was echt heel zwaar. Moeheid bleef de hele zwangerschap en moest echt heel zuinig met mijn energie omgaan omdat ik anders zo'n last van buik en/of rug kreeg. Ben de laatste weken zelfs minder gaan werken omdat ik het anders niet volhield tot kinderbedtijd. Deed toen alles alleen omdat Sjaak ver weg aan het werk was. Vooral dat gebrek aan energie was echt slopend. En na de bevalling was het over. Zo grappig, ondanks operatie onder narcose na afloop, borstvoeding, gebroken nachten, had ik direct na de bevalling mijn normale energieniveau weer terug.

Dus wat ik eigenlijk maar wil zeggen: het komt goed
Wind, andere kraan dan waterkraan is bijvoorbeeld gaskraan.

En clubjes anders dan sport is bijvoorbeeld knutselclub. Of schaakclub. Scouting, zeeverkenners...

Ik zat vroeger op woensdagmiddagclub. Beetje knutselen en spelen en in de zomer 3 dagen huttendorp waarvan de laatste nacht slapen in zelfgebouwde hut of bij slecht weer in buurthuis.

Zwanger is inderdaad niet ziek maar soms best zwaar. Toch? Ik heb me kranig en dapper gedragen vind ik, maar door griep afgelopen wek ben ik wel ingestort. En door fysio op het matje geroepen dat ik prioriteit bij mezelf en baby moet leggen en niet bij de zaak. Moest er van huilen. Heb me veel groter voorgedaan dan ik was om Pebblo te ontzien maar na goed gesprek gisteravond ga ik een stuk minder vaak naar de zaak, wel nog thuis werken en heb ik ook meer tijd om mijn huishouden te runnen. Want dat is minder zwaar dan werken en doe ik er nu een beetje naast als het zo uitkomt wat me ook gestressed en onrustig maakt. Diep van binnen ben ik nog steeds HHP en heb sterke nesteldrang.

Mijn moeder was van 'niet klagen maar dragen', ik heb dat ook een beetje en dat is niet altijd goed want daardoor trek je te vaak te laat aan de rem.

Dus Wind, luister naar mij en luister dus naar je lijf. Zwanger en al 2 kinderen is gewoon zwaarder. Klaar. En die man van jou heeft nu gewoon de tijd om alles voor je te doen dus als hij dat wil, láát hem. Heerlijk toch?
Wind, inderdaad gewoon lekker aan toegeven en rustig aan doen. Het is ook niet zo dat het per se de komende 22 weken zo blijft of alleen maar erger wordt, wie weet gaat het over een paar weken wel ineens weer wat makkelijker als je nu even een pas op de plaats maakt. Als je maar door blijft hobbelen wordt het vast wél alleen maar erger

En dat je juist door de bv-periode zwaarder wordt is heel herkenbaar Wind! Ik ben in al mijn zwangerschappen maar zo'n 10 kilo aangekomen, en dat was ongeveer 5 aan kind en aanverwante artikelen, en 5 die er niet meer af ging.

Maar nu ging het er bij mij ineens als een razende af, dus wie weet, als het jongste Windje straks 2 1/2 is..

Ben nu van 73 naar 61 gegaan, scheelt echt veel dus.

Ely, ik begreep al wat je bedoelde, dus geen uitleg meer nodig

Maar heel erg fijn dat de lucht geklaard is!

Athena, nog gefeliciteerd met Schurk! Rijkelijk laat, maar ik ben hier een aantal dagen niet geweest.

Was nl. druk met van alles en nog wat, en wat ook meespeelde is dat mijn moeder na een ongeluk een paar dagen 'kwijt' is geweest. Een paar van jullie wisten het al, want die heb ik wel nog gesproken, maar voor de anderen zal ik even wat kopieren van elders daarover. Wordt ongetwijfeld een enorm lange lap:

Van woensdagavond:

Heb nu al dik een uur lang met mijn zus allerlei ultracreatieve pogingen gedaan om mijn moeder in Canada te bereiken, maar nog niks.

Zus zat nl. toevallig in mijn moeders huis toen ze een bizar telefoontje kreeg van het autoverhuurbedrijf uit Vancouver, dat ze mijn moeder probeerden te bereiken, omdat ze via de politie de melding hadden gekregen dat er een ongeluk was gebeurd. Maar zodra het de meneer die belde duidelijk was dat ze niet op dat nummer bereikbaar was knalde hij de hoorn erop met de mededeling dat hij dan het mobiele nr. van mijn moeder wel zou proberen.

Maar dat mobiele nr. staat uit, we hebben via allerlei Sherlock-acties het goede verhuurbedrijf weten op te duikelen uiteindelijk en die weer gebeld, maar verhuurbedrijf weet verder ook niks -ook niet waar het was, want het was via een of ander algemeen meldsysteem, laat staan wat er gebeurt is.

Dus we hebben inmiddels een aantal politie-departementen in Canada gebeld, ziekenhuizen, tig keer het mobiele nr., en zijn nog geen steek verder. Het kan van alles zijn, van lullig krasje op de bumper tot dingen waar je maar liever niet over nadenkt, maar we komen geen steek verder in onze poging om ze te bereiken. Dus we gaan zo toch maar een poging tot slapen doen en hopen dat ze snel haar telefoon aan kan zetten en terug belt, of dat het verhuurbedrijf meer hoort en terugbelt

Donderdagochtend:

Gisteravond rond 12u uiteindelijk via de man van het verhuurbedrijf gehoord dat de contactpersoon van het verhuurbedrijf, die de contactpersoon van de politie gesproken heeft, begrepen had dat het allemaal moeizaam ging omdat ze (mijn moeder en een vriendin van haar) niet zo goed Engels spraken.

Erg viaviavia dus, en verder weten we nog steeds niks, maar we klampen ons dan maar even vast aan het feit dat ze blijkbaar na het ongeluk nog in staat waren om met de politie te praten (al was het dan in gebrekkig Engels ), en dat het verhuurbedrijf blijkbaar ook niet gehoord heeft dat ze ergens een total losse auto moesten ophalen. Als het heel erg was hadden we het nu vast wel gehoord.

We hopen dus maar dat het gewoon heel erg meevalt, mijn moeder ergens zit waar ze geen bereik heeft, en er totaal niet bij nadenkt dat wij in Nederland uberhaupt iets weten over een botsinkje daar. Hopelijk horen we morgen wat, op Mini's verjaardag, meestal probeert ze dan wel te bellen.

En uiteindelijk van vandaag:

Even melden dat we gelukkig eindelijk wat van mijn moeder gehoord hebben gisteravond. Het was toch nog een vrij heftig ongeluk; mijn moeder reed op een asfaltweg en heeft een bord gemist dat de weg over zou gaan in een gravelroad -en reed dus ineens een soort grintbak in, met een aardige snelheid. De auto is gaan slippen, de berm in geraakt en over de kop geslagen en was total loss, maar zij zijn er wonder boven wonder allebei vanaf gekomen met wat blauwe plekken, en mijn moeder had nog een snijwond op haar been maar daar had ze gelukkig ook niet veel last van. En dus inderdaad dagenlang geen bereik en geen flauw idee dat wij iets wisten. Gisteren heeft ze vanwege Mini's verjaardag gebeld via de telefoon van een of ander wegrestaurant, en hebben we eindelijk wat gehoord. Ze zijn gelukkig nog heel!

Nou, heeeel lang verhaal, maar dat heeft ons de afgelopen dagen ook wel beziggehouden

En nu puinruimen (letterlijk, met verbouwing hier) want morgen komt alle verjaardagsvisite voor Mini en Maxi (die wordt de 18e alweer 14, bizar he, zo'n groot kind!).
Ah, waterkraan/gaskraan en knutselclubjes e.d

Fijn dat alles goed en wel is met je moeder en alles achteraf mee viel, maar de afgelopen dagen wel een paar keer gedacht wat het zou kunnen zijn. Fijn dat Mini jarig was en haar aanleiding gaf te bellen!

Ik weet dat ik naar mijn lijf moet luisteren, maar liever ben ik stoer of heb ik liever niets. Snap je? Wil gewoon niet, negatief, de nadruk leggen dat ik zwanger ben. Weet niet... vind ik lastig ofzo.

Net naar zomerfeest geweest en paar uur daar gelopen. Springkussne, schminken etc. Erg leuk voor de kindjes en wij lekker gekletst, maar nu weer buikpijn. Echt steken. Ga nu maar even liggen. Kinderen hebben ook nog steeds diaree dus als we BRS op bed hebben gelegd gaan KW en ik ook. Vanavond wordt het ook weer laat (met logees) dus dan hebben ze die uurtjes alvast gehad.

Nu maar hopen dat hij slaapt!
Ik ben ook net paar uurtjes de deur uit geweest en moet daar ook van bijkomen. Pebbeltjes laten nu de hond uit.

Voor het eerst met Klein Pebbeltje ook op eigen fiets naar de stad geweest en dat ging eigenljk best goed. Er zijn wat spannende verkeerspunten waar ik tegenop zag maar viel alleszins mee.

Had nog een bon, tot morgen geldig, van Mexx. 20 euro korting voor jezelf en een vriendin bij besteding van ¤ 50,-. Dus winterjassen gekocht van 59,95 voor 39,95. Kijk, dat maakt wel verschil.

Nu dus even uurtje hangen en dan nog even snel naar supermarkt en dan is de dag weer om.
Mille, ondanks dat het achteraf meeviel vind ik het toch een behoorlijk heftig verhaal hoor! Ben blij dat je wat gehoord hebt!
anoniem_38269 wijzigde dit bericht op 12-09-2009 15:23
Reden: alweer een naam genoemd...
% gewijzigd
Pff, gelukkig is alles goedgekomen Mille!

Pak van mijn hart!

Wind en Pebbles zitten in hetzelfde schuitje volgens mij. Ook met de goede adviezen naar elkaar toe. Dus dames luister naar elkaar en doe rustig aan

Net verse bananenmilkshake gemaakt. Lekker!
anoniem_5547 wijzigde dit bericht op 12-09-2009 14:52
Reden: naam genoemd net als Pebbles, oeps!
% gewijzigd
Peb, je hebt een naam genoemd...
Oh, milkshake. Lekker, daar heb ik trek in!

Neem zo direct aardbeien en ijs mee, dan kan Pebblo vamnavond milkshake maken (is hij goed in :-) )
Niet alleen milkshakes, maar ook smoothy's. Man, wat was dat lekker! Of noemen jullie dat milkshakes?
ja, dat noemen we milkshakes. :-)

Smoothies zijn hier zonder melk en ijs, maar alleen met (bevroren) fruit. En die maken we nooit. Vééls te gezond. :-)

(schoonmoeder koopt altijd fruit in, maakt het schoon, vriest het in en maakt smoothies voor kleinkinderen)
Ja, dat dacht ik al!

Mmmhhh.. lekkere milkshakes.

Logeerkinderen zijn hier sinds twee uur en spelen zo zoet!

Meisje is 8 jaar, jongen bijna 4 jaar en dan KW (5) en BRS (2,5). Echt leuk om te zien hoe leuk ze samen spelen ondanks het leeftijdsverschil. Ze doen nu verstoppertje en hebben een lol!

Patatjes en frikandellen zitten in de pan dus zo aan tafel. Zo gezellig, die tafel vol
Een eigen friteur pan? Oeoe, dat is maar goed dat wij dat teveel vinden stinken, anders zouden we heel vaak bitterballen en vlammetjes eten. Mjam. Lief dat de kindjes zo lekker spelen.

Hier ook prima middag, wij waren op het verjaardagsfeestje van Leen, hij is afgelopen week 1 geworden. Moeilijk hoor, op zo'n feestje hoort een moeder die aan komt lopen met een taart met 1 kaars, terwijl de vader het fototoestel vasthoudt, of andersom, maar toch in elk geval 2 ouders :-[.

Linoleum heeft een optreden en ik zit nu alleen te janken op de bank, gaat wel weer over hoor, maar deze dagen zijn wel pittig. Alle andere maanden werden steeds lichter, maar nu komt moment van overlijden en de strijd vooraf ineens weer heel dichtbij.

Nu ja, over op het goede nieuws. Mille, fijn hoor, dat je moeder er met lichte schade vanaf is gekomen, had toch heel anders kunnen aflopen... En auto totall loss is vervelend, maar gelukkig hadden de inzittenden dus niet echt iets akeligs.
Is het alweer bijna een jaar geleden dat ze overleed? Jeetje..

Snap dat deze dagen en de aanloop naar het 1e jaar na het overlijden zwaar zijn. Laat de tranen maar lekker lopen. Pittig hoor!

Fijn dat jullie Leen zo opvangen!

Is zijn vader er al weer een beetje beter aan toe of is dat 1e jaar juist weer een terugslag?

Ja, we hebben een frituurpan. Alleen gebruiken we hem nooit.

Als we patat eten dan halen we het. Tot voor kort dan... nu frituren we zelf als we patat eten (ihkv bezuinigingen), maar dat is niet vaak (max. 1 keer per maand ofzo?). Geen vaste patatdag in ieder geval. En verleiding voor bitterballen en vlammetjes is er helemaal niet. Gelukkig ;)

Kinderen liggen er net in en het is zó leuk!

Oudste mag nu nog even met ons K2 zoekt K3 kijken.
Nope, het duurt nog een paar weken voordat dat een jaar geleden is, er zat maar zo kort tussen . Het is een jaar geleden dat de door hen zo ontzettend gewenste Leen geboren werd. En vanaf nu vooral voor overblijvers alles in herhaling: paniek, psychiaters en ook wel de lieve dingen gelukkig.

Ah, ja, bezuinigen... daar heb ik vandaag niet aan gedaan, heb gewoon friet gehaald, maar inderdaad was, wel 10 euro lichter en dat ik nou echt tevreden ben na een frikadel en patat. Neen, maar goed, wel lekker snel en koters zeer tevree .
Oudste wilde geen K2/K3 meer kijken maar naar boven. Was geloof ik bang dat ze wat zou missen van de pret

Nu slapen ze.

Dit kun je dus verwachten volgende week, Morrie.

Het is 21.15 uur. En ze zijn super lief, maar wel denk ik 6 keer naar boven geweest om de boel weer even wat rustig te krijgen.
He bah Lien, sterkte. Kan me heel goed voorstellen dat zo'n mijlpaal van Leen dan weer even heel erg confronterend is. Arm mannetje

Wind, ik herken het helemaal, dat er niet aan willen toegeven. Maar je hebt uiteindelijk alleen jezelf ermee. En doorgaan tegen beter weten in is niet stoer maar stom
Inderdaad, Mille.

I know...

Lien, weet je wat me het ergste en meest confronterende lijkt is dat deze herinneringen ieder jaar er weer zullen zijn. Nu heeft Leen er nog geen weet van (maar dat weet je niet), maar dat gaat natuurlijk veranderen. Verschrikkelijk vooruitzicht, zelfs voor mij als buitenstaander, moet je nagaan hoe het voor jullie intimi is

Net even wezen kijken en KW en buurjongentje liggen samen in KW zijn hoogslaper

Is er nog iets leuks op tv?
Jeetje Mille wat een verhaal! Gelukkig is alles goed gekomen maar wat een stress zal dat gegeven hebben.

En ik weet niet precies wat er gebeurd is met (de moeder van) Leen, maar kan het wel ongeveer bedenken denk ik. Wat vreselijk verdrietig, en wat geweldig dat jullie zoveel voor hem kunnen doen.

Logeerfeestje bij Wind klinkt superleuk! Heerlijk van die ketende kindjes, ik vind het ook zo grappig dat ik vroeger altijd dacht dat mijn moeder écht boos was als we zo lang doorgingen, terwijl ze waarschijnlijk samen met mijn vader er heel hard om moest lachen.

Verjaardag gisteren was gezellig. Alleen begint het steeds meer op te vallen dat als neefje er is, Sum niet meer mee mag spelen. Ik weet niet hoe hij het manipuleert, maar neefje nichtje en Dim worden soort drieenheidje die Sum buitensluiten en beetje pesten. Rest van de familie vindt het soort van grappig, maar ik ben er nu wel klaar mee. Op een gegeven moment hadden Dim en neefje Sum met zijn hoofd door het kattenluik geduwd, en zat ie vast. Zo zielig, en iedereen maar beetje giechelen. Dus toen heb ik de boevrouwtante uitgehangen en Dim en neefje op matje geroepen. Schrok ie wel van geloof ik .

Verder superdruk geweest met het filmpje voor mijn stiefvader, mar het is eindelijk af! En superleuk geworden, mijn moeder moest huilen toen ze het bekeek. Precies de bedoeling natuurlijk .
Mijn ouders hebben dat ook. Dat ze lachen als KW of BRS valt oid. Leedvermaak. Ik zie het niet anders en kan er ook de humor niet van inzien. Sum met zijn hoofd door het kattenluikje is, als hij het niet zelf deed als grap, ook gewoon pesten. Snap dat je er van baalt!

Hier een schijtnachtje. KW en BRS hebben synchroon gediareed vannacht. Om 01.00 uur, 03.30 uur en 06.00 uur. Bedden verschoond en dergelijke. Zo'n nachtje...

Nu staan eitjes op, zitten de broodjes in de oven en gaan we zo eten (en KW en BRS denk ik een cracker). Leuk hoor. Het is ook zó gezellig!
Oh my, tot drie keer toe synchroon diareeën, dat klinkt echt Niet Goed. En dat met twee logeerkindjes in huis..

Toen ik Sum vroeg hoe hij in het kattenluik kwam vertelde hij dat Dim en Neefje hem geduwd hadden, en dat verzint ie niet als hij het zelf gedaan had. De reactie van Dim en Neef maakte ook wel duidelijk dat het zo was . En verder ben ik wel zo ontaard dat ik kan lachen om domme dingen die de jongens doen, maar pesten vind ik echt van een andere orde.
Nee, dat klinkt niet goed hé?

Het is echt waterdun en BRS zijn luiers (die we nu dus nog amper gebruiken omdat hij het op de wc doet) zijn bijna op. Nog 3, want tijdens het ontbijt (en na een kopje thee) heeft hij weer drie luiers verbruikt. GW gaat nu douchen en naar de AH bij VRLK in de wijk.

Wij ontbijten nooit uitgebreid op zondag en dat vind ik zo jammer. Thuis deden we dat wel en ik heb er mooie herinneringen aan overgehouden. Niet het ontbijt op zich, maar het harmonieuze op zondagochtend met z'n allen aan het ontbijt en pa die eitjes kookt of bakt. GW heeft dat helemaal niet meegekregen vanuit huis (zijn moeder eet alleen omdat het moet) en vindt het vooral gedoe. Maar met logees maak ik er altijd een feestje van (deels vanuit eigenbelang ) en dan staat de pot thee, de eitjes en de warme broodjes op een mooi gedekte tafel. Gedoe dus volgens GW, maar vanmorgen zag hij de charme er wel van in.
Peb, hoe was je milkshake?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven