Hoelang duurde het na bevalling om terug op gewicht te komen

15-09-2009 10:34 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu na de 3e na 8 maanden nog 2 kilo te gaan, ik was 25 kilo aangekomen. Mijn buik is nog niet geweldig maar kan bijna al mijn kleren weer aan.

Ik ben benieuwd hoelang het bij jullie duurde om na de bevalling weer terug op gewicht te komen.
Ik was eigenlijk direct na de bevalling weer op gewicht. En ondertussen 4 kilo lichter dan m'n normale gewicht . Er moet weer wat bij (na 9 weken)!
Na 5 maanden ongeveer. Nu na 7 maanden 2 kg lichter dan voor de zwangerschap. Buik is weer hetzelfde.
Doen jullie er ook iets voor. Sporten/lijnen?
Nee, ik heb heel veel gesnoept juist, had erge trek door de bv denk ik. Sinds ik het drukker heb op mijn werk (meer reizen, rennen om de trein te halen, dat werk) ben ik nog wat extra aan het afvallen. Wat ik wel doe als ik een eind loop, naar de winkel ofzo, is mijn buikspieren aanspannen. Klinkt misschien gek, maar als je dat op een bepaalde manier doet dan is elke stap een soort crunch. Zo doe ik toch een soort buikspieroefeningen!
En nu snoep ik iets minder, idd, maar echt lijnen niet.
Ik woog na de bevalling direct minder dan voor mijn zwangerschap. Daarna nog eens kilo's afgevallen, .,..kon het er echt niet bijeten helaas want afvallen bij bv en zwangerschap is natuurlijk helemaal niet zo goed. Nu voed ik nog maar 1 keer per dag en merk ik dat ik weer wat beter in mijn kleren kom te zitten,...
Zes weken na de bevalling heb ik nog zes kilo te gaan...In totaal ben ik tijdens mijn zwangerschap ongeveer 17 kilo aangekomen.

Mijn broeken gaan nog net niet helemaal dicht Nog even volhouden dus...
nu niet zo lang door combinatie van bv, weinig slaap en af en toe " vergeten" te eten door een huilababy ging het hard.

Maar eenmaal beetje in ritme en na ruim 4 maanden gestopt met bv zat er ook snel weer net iets teveel aan.

Ik was rond de 14 kg aangekomen en woog dus de eerste weken/maanden na mn bevalling minder dan voor de zwangerschap maar ondertussen net even een paar kg erboven.

Nu maar weer sporten dus (en die buik...is nog steeds niet weg helaas)
Op gewicht heel snel, maar in shape... hoop dat dat ooit nog gaat gebeuren, maar ik vrees het ergste....

Na de vorige bevalling bleven er een paar kilootjes kleven, hier niks van afvallen door de borstvoeding jammer genoeg. Raakte binnen een jaar zwanger van de tweede, en het gewicht op peil krijgen ging deze keer super snel, woog direct na de bevalling zo'n vijf kg minder dan voor de zwangerschap, met 'dank' aan een te snel werkende schildklier wat ontstond tijdens deze zwangerschap. Ik heb me werkelijk suf moeten eten om te zorgen dat ik en de baby genoeg groeiden, maar leuk was het niet, de spanning om een te kleine baby (die uiteindelijk bijna 6 pond woog dus het viel gelukkig mee).
Ik had mezelf echt 9 maanden gegeven, maar na 6 maanden was de 30 kilo die ik aan was gekomen er weer af. En zelfs nog 2 kilo meer. Ik ben gaan zwemmen en minder gaan snoepen. Verder er niet zo veel voor gedaan. Hou niet van lijnen, want dat hou je bijna nooit vol.
Op het einde was ik 23 kilo zwaarder, 2 dagen na de bevalling was er al 12 kilo af en toen ik weer startte met werken (3 maanden) woog ik nog 3 kilo boven startgewicht. Die waren er ook binnen no-time af. Ik gaf bv en hield wel lang een kilo 'reserve' aan mijn lijf, maar die zat dus aan de bovenkant. Helemaal niets mis mee dus. :-)

In shape was ik ook vrij snel.... mijn buik was weer zo goed als plat na een maand of 5 zonder sporten oid.
Nooit meer geworden wat het was.

Sonja, WW,etc. ik heb ze allemaal gehad.

Ik geloof dat ik me er een beetje bij neergelegd heb.

(Al zou ik die 8 kilo heeeel graag morgen kwijt zijn)
Bij de eerste is er 10 kilo blijven hangen.

Bij de tweede weer.

Zal het dan toch aan mijn eetpatroon liggen?!
Nu, 9 maanden na de bevalling, zit er nog steeds 2.5 kg extra aan. Krijg die er lastig af.

Komt denk ik ook wel een beetje omdat ik voor de zwangerschap elke dag naar mijn werk fietste en nu altijd met de auto ga.

Dit topic inspireert wel om toch nog even te proberen er wat af te krijgen.
Na 9 maanden moet ik nog 6 kilo. Na de vakantie is bij mij de knop omgegaan. Ik moest nog 10 kilo dus ben er inmiddels al 4 kwijt. Ik ben meer gaan bewegen en minder gaan eten.

Bij mij ligt het echt aan het eetpatroon. Ik ben dol op chips en koekjes....
na een week was ik weer op mijn oude gewicht, 4 maanden later 5 kilo eronder (wat bij mijn lengte niet gezond was). nu 16 weken zwanger en nog 1 kilo te gaan tot gewicht voor kind 1. hoop nu dat ik na de geboorte van nummer 2 blijf hangen op mijn gewicht van voor zwangerschap 1 (snap je m nog?). ik heb er niets voor gedaan, maar 3 weken bv gegeven, niet gesport, niet minder gegeten. alleen wandel ik tegenwoordig elke dag wel een uurtje met de kleine (nu 9 maanden oud). even boodschappen doen ofzo, doen ik lopend..
Hi Vlinder,

Pff is het nog steeds zo lastig om een beetje bij te komen?
.
Hier was ik beide keren na een week al weer op mijn startgewicht. Aan de ene kant ben ik daar blij mee, aan de andere kant betekent het ook dat mijn lichaam (bijna) geen reserves heeft voor de borstvoeding. Dat kost me dus veel energie en veel eten, en dat is ook niet ideaal....
Na de eerste zwangerschap zat ik heel snel weer op oude gewicht, gaf toen ook volledige borstvoeding. Bij de tweede ging de borstvoeding niet goed en ik slikte medicijnen om de melkproductie op te voeren. Van die pillen kreeg ik erge honger en at toen ook heel erg veel. Heb de eerste maanden op maat 40 gezeten. Toen ik na vijf maanden met de borstvoeding stopte omdat het écht niet werkte, kon ik ook weer met andere medicijnen beginnen die ik tijdens borstvoeding niet mocht gebruiken. Van deze medicijnen val ik weer heel erg af en ik ben nu dunner dan voor de allereerste zwangerschap, terwijl ik misschien wél meer weeg. Het gewicht zegt in mijn geval dus niet alles.
Toen ik na 3 maanden weer aan het werk ging woog ik 3 kilo minder dan voor mijn zwangerschap. Pas 3 maanden later had ik eindelijk, na 15 maanden weer eens trek en nu, weer 4 maanden later, zit ik eindelijk weer op mijn startgewicht.
Ja Fleur dat heb ik dus ook. Ik ben nu 13 kilo aangekomen door het stoppen met roken en doordat de stress hier in huis wegge-ebt lijkt. Ineens beklijven die kilo's. Nu ben ik ook 33 dat zal uitmaken wellicht, en daarbij heb ik 3 kinderen gebaard en kwam ik elke keer rond de 30 kilo aan. Maar ik weeg nu dus bijna 60 kilo bij kleine 1m70 ( maat 36) en iedereen schat mij dunner en dus lichter in, terwijl ik dat echt niet ben. En ja ik ben tot een half jaar geleden echt graatje mager geweest. Cup AA was nog te groot. Ben ik even blij dat ik er weer als een vrouw uitzie nu. En die paar rolletjes neem ik op de koop toe, ik liefkoos ze zelfs; lekker zacht en ik heb ze ontzettend gemist. Ik teken dan ook heel snel, en als ik zo dun ben ( onder de 50 kilo) dan zie ik er jaren ouder uit en heb ik vooral een uitgeteerd hoofd. Nu zit er weer wat spek op de wangen en oog ik gezond en blozend. Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen; ik ben dus nu zwaarder, maar zie er wel dunner uit dan voor ik mijn laatste kind kreeg. Snappen jullie het nog
Na de eerste nooit meer op mijn oude gewicht gekomen. Hoefde ook niet, want ik was té slank. Geef nu al wel meer dan 2 jaar borstvoeding aan zoonlief, dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Nu ben ik net weer zwanger dus het aankomen kan weer beginnen!
...
Na tien maanden lijken die laatste 2,5 kg er aan te blijven plakken. Ben tijdens mijn zwangerschap 17 kg aangekomen. Over een aantal maanden trouw ik en dan moeten die laatste kilootjes er echt af zijn!!! Alleen nog geen idee hoe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven