verwarming aan?

15-09-2009 21:55 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eventjes een vragje,

wanneer doen jullie de verwarming weer aan?

Het is nu erg koud in huis...........
quote:iris1969 schreef op 15 september 2009 @ 22:56:

Haha, de meeste van jullie moeten maar niet bij mij thuis komen, want ik woon in een oud huis met een gaskachel met twee standen: uit of bejaardenhuiswarm .

De laatste paar dagen heb ik dus gekozen voor bejaardenhuiswarm en zit ik er in een hempje naast, hahaha.

Was ook zo toen ik nog een gaskachel had in mijn oude en ongeisoleerde huis. Daar was het in de winter óf koud óf te heet. Die gaskachel kon niet echt een normale temperatuur handhaven. Want als ik 'm zacht zette, was het bijna te warm in de zithoek, maar te koud voor woorden in de eethoek. Errug gezellig zo'n kachel, maar waardeloos voor een constante prettige temperatuur. Zuinig stoken zat er dan ook niet in : (
quote:Quirijn schreef op 16 september 2009 @ 08:51:

[...]

Ik ken ook mensen die allemaal lichtjes laten branden.. dat komt zo gezellig thuis

Volgens mij ken jij mijn man dan. Bij ons staat bijna alles op de tijdklok, is zo lekker makkelijk, dan kom je thuis met het licht aan. Om even een stapje te verzetten en de lamp aan te doen als je thuis komt is blijkbaar erg moeilijk (ik zet ze dus ook bijna allemaal uit ).

Maar het is niet erg, want er zit een spaarlamp in.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Ratteke schreef op 16 september 2009 @ 09:01:

Ik heb de verwarming al wel een paar keer aangehad. Ben een kouwkleum. Mijn vriend is wat warmbloediger en heeft het bijna nooit koud. Gisteravond vond ik het koud. Dus verwarming even aangehad totdat het weer warmer aanvoelde.

Ik doe wel eerst een vest aan maar als ik het dan nog koud heb/krijg gaat gewoon de verwarming aan. Ik ga in mijn eigen huis geen kou lijden.

In de badkamer mag ik het ook graag warm hebben als ik onder de douche uit kom. We hebben helaas een douchecabine en ik vind het altijd zo koud als je daar dan uitstapt. In mijn oude bovenwoning had ik een heel klein badkamertje. Daar had ik een badkamerkachel in geplaatst. Voor het douchen even aan, lekker.

Ik heb iets van 15 jaar alleen maar een gaskachel gehad. Boven geen verwarming. Nou, dat is geen pretje hoor. 's Nachts je bed uit in de winter om te plassen en dan naar benede moeten brrrr.

Altijd koude voeten. In mijn huis nu zit gelukkig centrale verwarming, overal. Heerlijk.

Winterjas heb ik nog niet aan, heb wel een herfstjas gekocht en die is nu nog soms te warm. Ik heb alleen nog maar mijn zomerdekbed op bed liggen. 's Nachts heb ik het dan vreemd genoeg vaak bloedheet.

Ik denk best aan het milieu en mijn portomenee. Maar tot nu toe krijgen wij altijd nog geld terug van de Eneco. Hoe we het doen weet ik niet maar het is wel zo.Heb je nu 's nachts de verwarming aan staan dan??
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 16 september 2009 @ 09:03:

[...]

Volgens mij ken jij mijn man dan. Bij ons staat bijna alles op de tijdklok, is zo lekker makkelijk, dan kom je thuis met het licht aan. Om even een stapje te verzetten en de lamp aan te doen als je thuis komt is blijkbaar erg moeilijk (ik zet ze dus ook bijna allemaal uit ).

Maar het is niet erg, want er zit een spaarlamp in.

Die van mij is juist enorm van de bespaar. Als ik in de badkamer sta en ik loop even naar de gang om in de grote spiegel te kijken is het licht van de badkamer bij terugkomst vaak al weer uit.. om gek van te worden!

Hij sorteert ook alles qua afval.. plastic, karton, batterijen.. haalt ook de plastic venstertjes uit enveloppen.. haha.. vreselijk!

Vandaar dus dat bij ons de verwarming niet hoog gaat..
quote:Quirijn schreef op 16 september 2009 @ 09:04:

Heb je nu 's nachts de verwarming aan staan dan??Wij hebben dat wel als het anders te koud wordt. Niet voor onszelf, want wij vinden het niet erg als het 's nachts koud is, maar onze zoon slaapt niet lekker als de temperatuur in zijn kamertje te laag is, dus zorgen we dat het daar in elk geval minimaal 17 graden is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Quirijn schreef op 16 september 2009 @ 09:04:

[...]

Heb je nu 's nachts de verwarming aan staan dan??Nee joh. Maar nu hoef ik maar een paar stappen naar de wc boven We hebben nu wel een hond. Zij zit 's nachts in de woonkamer in de bench. Geen idee hoe we dat komende winter gaan doen. Ik denk dat we de verwarming dan op iets van 19 graden laten staan of zo. Wil ook weer niet dat het beessie het koud heeft 's nachts.
Ik heb me dagen in zitten houden, maar vanochtend is toch de verwarming aangegaan. 18 graden is niet een temperatuur waarin in me prettig voel.. Misschien overdreven, misschien verspilling, maar heb het wel lekker warm
Ratteke, mijn oom en tante hielden juist voor de honden de verwarming erg laag. Die beesten hebben het echt niet snel koud hoor. Die hebben hier speciaal een vacht voor, daarom komen ze in de rui.

En verwarming aan s'nachts? Ik vind het echt van de zotte. Meen ik serieus. Wij hebben ook een oud huis, en plassen in de winter in de nacht is dan maar jammer, warm vanzelf wel weer op in bed.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 16 september 2009 @ 09:15:

Ratteke, mijn oom en tante hielden juist voor de honden de verwarming erg laag. Die beesten hebben het echt niet snel koud hoor. Die hebben hier speciaal een vacht voor, daarom komen ze in de rui.

En verwarming aan s'nachts? Ik vind het echt van de zotte. Meen ik serieus. Wij hebben ook een oud huis, en plassen in de winter in de nacht is dan maar jammer, warm vanzelf wel weer op in bed.

Ah, mooi om te weten.

Eerst ook maar eens afwachten wat voor winter het wordt. Gaat het weer geweldig vriezen en sneeuwen of niet. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in een kwakkelwinter.
quote:Ratteke schreef op 16 september 2009 @ 09:19:

[...]

Ah, mooi om te weten.

Eerst ook maar eens afwachten wat voor winter het wordt. Gaat het weer geweldig vriezen en sneeuwen of niet. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in een kwakkelwinter.Wacht ff, pak gelijk ff mijn glazen bol voor je, dan weet je het gelijk
Ik heb niet eens een verwarming
als het koud is doe je de verwarming aan

als het warm is doe je hem uit.

Het is niet zo heel moeilijk op zich
quote:Quirijn schreef op 16 september 2009 @ 09:07:

[...]

Die van mij is juist enorm van de bespaar. Als ik in de badkamer sta en ik loop even naar de gang om in de grote spiegel te kijken is het licht van de badkamer bij terugkomst vaak al weer uit.. om gek van te worden!

Hij sorteert ook alles qua afval.. plastic, karton, batterijen.. haalt ook de plastic venstertjes uit enveloppen.. haha.. vreselijk!

Vandaar dus dat bij ons de verwarming niet hoog gaat..Jeetje, da's wel heeeeeel extreem zeg! Dat je daar mee samen kunt leven.
Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. De stookkosten van afgelopen winter zullen bij ons ook niet al te misselijk zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben verhuisd deze zomer, maar nu al gewaarschuwd door de buren dat de flats hier erg koud zijn 's winters. Zit op de bovenste etage, overal enkelglas en de wind vol op de ramen. Echter zowel /s morgens als aan het eind van de middag schijnt de zon lekker naar binnen dus dan warmt het wel redelijk op.

De stookkosten zitten bij de huur in, maar er wordt wel gekeken naar wat er individueel is gestookt.

Helaas zijn het allemaal verwarmingen met een thermostaatknop, dus geen centrale thermostaat waar je de temperatuur makkelijk in kan stellen. In de slaapkamers denk ik dat ik de verwarming standaard op 1 zet, dus net niet helemaal uit en voor zoon overdag iets warmer in zijn kamer, dat is wel zo lekker als hij daar zit te spelen.

Hier staat hij verder in ieder geval voorlopig nog niet aan. Ik trek wel sokken aan, ipv blote voeten, en een jogginpak 's avonds op de bank, desnoods lekker met een dekentje.
Hier is deze week ook een gaskachel op de waakvlam gegaan. We hebben een oud huis en ik ben een koukleum... (ons huis is het hele jaar behoorlijk koel). Naast dat de kachel aan is, zit ik ook met sokken, joggingpak en deken op de bank. (al ga ik dan weer niet aan de fleecetruien...)

Ik ben trouwens een grote fan van gaskachels, lekker snel warm en heel behaaglijk. We hebben twee kachels, die van de woonkamer gaat 's winters de nachts op de waakvlam en in de slaapkamer is ie soms laag aan. Gewoon omdat het koud is in de kamer! Ik hoef nooit naar de wc 's nachts, maar vind het in bed niet prettig met een koude kamer, dan kan ik niet slapen omdat ik het koud heb. Het raam heb ik 's nachts dus ook nooit open.
quote:Maleficent schreef op 16 september 2009 @ 09:39:

Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. De stookkosten van afgelopen winter zullen bij ons ook niet al te misselijk zijn.

Van hetzelfde hier. Ik heb gister de verwarming wel eventjes aangezet, had het nog koud met 3 lagen kleding, dus toen vond ik het wel even tijd. Alhoewel ik vind dat het nog niet zou moeten, dus nu heb ik de pantoffels er ook nog maar weer even bij aangetrokken

Ik heb t altijd koud dus in de winter zal de verwarming nog genoeg moeten branden..
Ik zag vorige week een uitzending van Dubbeltje op z'n kant, en die mensen hadden een energierekening van 300 euro per maand. Ik vroeg me ernstig af hoe ze daaraan kwamen. Maar waarschijnlijk zijn ze dus net zo makkelijk met stoken als sommigen hier.

Dan ben ik blij met m'n rekening onder de 100 euro.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 16 september 2009 @ 09:15:

En verwarming aan s'nachts? Ik vind het echt van de zotte. Meen ik serieus. Wij hebben ook een oud huis, en plassen in de winter in de nacht is dan maar jammer, warm vanzelf wel weer op in bed.Sinds ik regelmatig 's nachts wakker werd omdat mijn neus zo koud was, heb ik 's nachts de verwarming ook wel es aan. Dat vanzelf wel weer opwarmen in bed werkt hier niet zo heel goed.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 21:58:

Mijn verwarming staat het hele jaar gewoon aan. Als het onder de 22 graden in huis wordt dan springt ie aan. Deze zomer is ie dus vaak aan geweest, want zo vaak was 't niet warm. Op dit moment staat ie lekker op 23 graden. Jeetje wat warm zeg. Ik heb de hele dag de verwarming uit en de achterdeur open, en ben echt wel een koukleum.
quote:JoyCeeCee schreef op 15 september 2009 @ 22:22:

Dragen jullie ook al winterjassen?Ik draag 9 van de 10 keer nog helemaal geen jas. Mij te warm.
als je nu al een winterjas draagt, wat draag je dan als het echt vriest?
quote:Quirijn schreef op 15 september 2009 @ 23:07:

Jullie hebben gewoon allemaal gebrek aan de SnuggieWhaahaha! Het lijkt wel één of andere Bagwan-sekte, zeker als ze dezelfde kleur Snuggie aan hebben!
De verwarming is hier vorige week één ochtend een uurtje aan geweest. De thermostaat gaf een graad of 19 aan, maar het voelde vochtig en als astmaklant vinden mijn longen dat niet zo fijn. Dus even een uurtje de verwarming op 21 om het huis droog te krijgen.

Normaal gesproken staat de verwarming hier in de winter zo rond de 20 graden. Man vindt het dan vaak nog te warm en ik zit met een dik fleecevest en warme sokken op de bank, de handen stevig rond een mok hete thee geklemd.

Op de bovenverdieping is de cv nooit aan, behalve in de douche. We hebben een thermostaat die je kunt stellen, dus een half uur voordat we gaan opstaan springt de cv een uurtje aan. Daarna gaat hij weer uit (of houdt de boel op 16 graden) en tegen de tijd dat we weer thuis komen springt de cv weer aan op 20 graden. En 's avonds schakelt hij zichzelf uit; dat is ook ideaal, want dan vergeet je de cv niet uit te doen.
quote:Donkeyshot schreef op 16 september 2009 @ 00:34:

[...]

Je zou ook eens een man in je bed kunnen proberen. Een echte vent is lekker warm Niet echt. Zeker niet als hij gewoon in t-shirt beneden heeft gezeten en dan naast me in mijn inmiddels opgewarmde kant van het bed stapt. Een steenklomp is het dan!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven