jullie hulp nodig.. voeding 10wk oude baby

17-09-2009 12:59 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

mijn zoontje is nu bijna 10 weken oud is 62 cm en weegt 6200gram. Best een flinkerd dus.. Alles loopt op rolletjes alleen wil hij nog steeds 6!!!! flessen van 180/6...op een dag.

Het schema ziet er nu zo uit:

7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 3.00......

Je begrijpt dat het buiten het feit dat het doodvermoeiend is ook erg veel voeding is voor zo,n kleintje! Nu drinkt hij alle flessen zonder morren helemaal leeg en geeft hij helemaal niks terug.

Ik zou gewoon zo graag naar minder voedingen op een dag willen gaan... Maar weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken.

Een keer doorslapen heeft meneer nog niet 1 x gedaan....

En mama zou dat ook zoooo graag eens willen!!

Hoe hebben jullie dit gedaan? Of zit er iemand in hetzelfde schuitje? Het lijkt er nl. op dat hij al deze voedingen gewoon nog steeds nodig heeft...

Laten huilen snachts etc heeft geen zin meneer wilt echt een fles.

TIPS?? GRAAG!!!!!!!!!
.
Aiai, regelnachten, dat lijkt me ook geen picknick.

Ik had dan bij de jongste regelweken. Ook best zielig, al was dat op het laatst wel als schema te beschouwen .
.
.
Tja, mijn 'baby' van 1,5 wordt vaak nog wel 3 keer per nacht wakker.

Zes voedingen vind ik ook helemaal niet veel, ik begrijp niet dat je dat vermoeiend vind.
Q, ik (of Bloemetje eigenlijk) hoor bij de lucky 20% die in ieder geval de eerste 8 maanden niet doorslaapt. Drinkt 's nachts ook regelmatig nog als een hongerig paard dus ze zal 't wel nodig hebben

(regelnachten - check. Net achter de rug, elke 1,5-2 uur aan de bak, verkoudheid er achteraan én verkoudheid gevolgd door tandjes eraan voorafgaand. En toch vertelde iemand me gisteren dat ik er zo fris uitzie voor een moeder van een 8 maanden oude baby )
.
Ik kan me ook wel voorstellen dat je doodmoe moet zijn als je er echt nog lang en vaak uitmoet voor je kind. Weet daar met die spokende 5 jarige ook wel eea vanaf inmiddels. En als iemand die haar slaap gewoon echt wel nodig heeft, kan ik me reuzegoed voorstellen dat je dan snakt naar een ongestoorde nacht.

Maar waar Ring m.i. wel een punt in heeft is dat TO het nu beter als gegeven kan beschouwen dan op allerlei mogelijke (ongezonde) manieren te proberen haar kind tot doorslapen te dwingen. Je spiegelen aan verhalen van mensen met kinderen die wel snel doorsliepen heeft geen enkele zin.

Er is hier al een aantal goede opties gegeven om de vermoeidheid iig zoveel mogelijk te beperken. Met 1 kind kun je overdag ook nog even plat gaan als het slaapt en je kunt (hoe ongezellig ook) slaapdiensten regelen met je partner. Heb aan een vriendin van me gezien dat dat soort maatregelen al een slok op een borrel scheelt.
Echt je hart voelen. Iedereen doet het anders en er is gewoon niet maar een weg die naar Rome leidt.
quote:cypresje schreef op 17 september 2009 @ 15:05:

Echt je hart voelen. Iedereen doet het anders en er is gewoon niet maar een weg die naar Rome leidt.

Lees jij wel wat er geschreven wordt, over die nieren bv? Nee he?

Dacht ik al.
quote:cypresje schreef op 17 september 2009 @ 15:05:

Bedoel je nou nog steeds dat mensen hun gevoel moeten volgen? Terwijl je dan leest dat de mensen die dat doen met 3 maanden al bijvoeding in hun baby proppen???

Zeg me alsjeblieft dat je iets anders bedoelt...
Qwertu, ik snap dat het in jou geval wat anders ligt. Dan mag je met recht doodvermoeid zijn. Niemand die wat anders zal beweren. Maar TO heeft toch een heel normaal schema waarvan het merendeel van de mensen zou willen dat ze het zo kunnen doen de eerste weken? Vandaar dat ik niet snap dat zij het 'doodvermoeiend' noemt. Want met flesvoeding kan je ook nog eens je man een voeding laten geven, waardoor je zelf kan doorslapen. Met borstvoeding is dat niet, tenzij je afkolft en redelijk zindelijke borsten hebt. (Maar dat vind ik dan ook het enige voordeel aan flesvoeding, voor de rest ben ik pro-borst.)
6 flessen veel? Mijn dochter is 7 maanden en krijgt af en toe nog 5 flessen!
quote:buffy schreef op 17 september 2009 @ 12:59:

Hallo iedereen

mijn zoontje is nu bijna 10 weken oud is 62 cm en weegt 6200gram. Best een flinkerd dus..

Dit vond ik leuk om te lezen. Mijn zoon is morgen 8 weken en is ook ongeveer 62 cm en weegt 7 kilo..... Hij krijgt borstvoeding en ik tel niet meer, maar hij zit op 8-12 voedingen per dag. En dan tel ik de clusteravonden niet mee (non-stop aan de borst van 8 tot 12). Het is vermoeiend, hij komt 's nachts ook om de 3 tot 4 uur, overdag is er geen regelmaat in te ontdekken.

Probeer zelf ook even te gaan liggen als je baby slaapt overdag, dat scheelt enorm! Kun je het niet zo regelen dat je de voedingen afwisselt met een ander, dan kun je zelf wel een ruk van minimaal 6 uur slapen. (kon dat met de bv maar)

Verder: het eerste wat mensen zeggen als ze ons zien is: tjonge, wat een groot kind. En het tweede: slaapt hij al door?

Ik laat het lekker langs me heengaan en geniet van de nachtvoeding. Lekker dichtbij elkaar, in het donker, alleen op de wereld..... Hij is maar zo kort klein.
Nou ja, vergeleken met voor de bevalling is het natuurlijk wel doodvermoeiend, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Al moet ik zeggen dat mijn eerste gedachte was 'wacht maar tot je 8 máánden niet doorslaapt' terwijl ik het niet eens zo erg vind om niet door te slapen

Je hart voelen lijkt me heel verstandig. Terwijl je met die hand op je hart zit, je verstand gebruiken lijkt me nog beter.
quote:Nerwen schreef op 17 september 2009 @ 15:15:

[...]

Ik laat het lekker langs me heengaan en geniet van de nachtvoeding. Lekker dichtbij elkaar, in het donker, alleen op de wereld..... Hij is maar zo kort klein.Oh, dit he? Nu onze dochter van 14 maanden aan het doorslapen is geslapen (af en toe he) mis ik het soms echt. Dat gevoel van samen op de wereld, iedereen slaapt, en zij ligt in het donker bij me te drinken.... Zo'n klein larfje, lekker warm samen onder de dekens. En dan haar bovenste handje wat ze lekker aan het friemelen en aaien is. Da's echt heerlijk. Zucht.
Wen, hier op het cb hebben ze gezegd dat het helemaal geen kwaad kan. Ik verving ook geen fles, maar deed het erbij. Ze raden het wel af als er veel allergieen in je familie voor komt, maar aangezien dat bij ons niet het geval is ben ik het gaan geven. En bij mij hielp het heel goed. Ik had een veel relaxter kind. Hij heeft nooit last gehad van zijn darmpjes en sinds die tijd sliep hij veel beter. Hij is nu 7,5 maand en krijgt nog maar 1,5 fles per dag. Daarnaast gewoon een boeterham, pap en avond eten. En hij slaapt nu denk ik alweer een maand of 3 van 19.00 uur tot 8.00 uur. Dus bij mij heeft het wel gewerkt.

En met je gevoel volgen bedoel ik dat je zelf wel aanvoelt of je kindje honger heeft of huilt om iets anders. En dat er dan soms geen 4 uur tussen zit so what.
Ik laat het lekker langs me heengaan en geniet van de nachtvoeding. Lekker dichtbij elkaar, in het donker, alleen op de wereld..... Hij is maar zo kort klein.

Kijk, dat is een mooie manier om er tegenaan te kijken!

Ik vond het ook nooit erg.

Niet alleen slaap=rust, ook stil samen in het donker zitten=rust. Ik voelde me overdag eigenlijk wel oké met mijn nachten, waarin ik sliep van 12-3 en 4-7, en een uurtje voedde. Opgeteld zeven uren stilte en rust in huis, en daarna een paar koppen sterke koffie!

Maar misschien hielp het dat ik s'middags ook even ging rusten én dat ik borstvoeding gaf, ik lag heerlijk warm op mijn zij s'nachts.

Ik denk dat een positieve instelling, en even gaan liggen overdag ipv een klusje ofzo te doen, heel veel scheelt in je ervaring van vermoeidheid.
Jee

wat een reacties!!!!

Ik heb al de voeding van nutrilon forte gegeven, ik heb al zelfs door de forte johannesbroodpitmeel toegevoegd etc etc... het wil niet vlotten , meneer wilt gewoon echt om de 4 uur gevoed worden het liefst met 200 cc 6x per dag....

En vanaf maandag weer vol aan de bak... poeh hee, misschien toch om en om eruit met mn man....

Hoe dan ook niet forceren en geduld daar komt het op neer..
Taartje, je hoort idd wel vaker dat CB's dat zeggen. Vreemd, want de WHO-richtlijn die zij zelf ook (zouden moeten) aanhouden is toch heel duidelijk over het bijvoeden voor de 6 maanden (voor alle kinderen, niet alleen die met allergieën in de familie).
Ik wilde wel eens dat ze nou eens in de gebruiksaanwijzing van baby's gingen zetten dat doorslapen bij 10 weken NIET normaal is.. pff. Mijn beide kinderen deden er 2,5 jaar over.. ja, dan ben je moe.. vervelend. 't Is ook niet voor niets dat we niet meer kinderen hebben

Enneh.. ik gaf tot en met 6 maanden borstvoeding. Daarna flesvoeding met rijstebloem en weet ik niet wat. Hielp niets.
Later is nu
Ik hoor inderdaad nog weleens dat CB's die niet goed op de hoogte blijven van de ontwikkelingen, de oude richtlijn van 4 maanden aanhouden voor bijvoeden. Maar nog nooit gehoord dat gezegd werd dat dat met 3 maanden al kon. En er dan letterlijk ook nog bijzeggen dat het geen kwaad kan. Idioot dat dat soort instanties gewoon verkeerde adviezen geven. Al zou ik als ouder ook altijd zelf nog even informatie vergaren (wat ik dan ook altijd heb gedaan) en snap ik vaak niet waarom mensen dat nalaten.

Enne, TO, 't is alweer enige tijd geleden, maar als ik me goed herinner heeft jbpm (net als rijstebloem trouwens) amper voedingswaarde, jbpm is toch vooral bedoeld om de voeding wat in te dikken, voor veelspugertjes? Dat het dus niet helpt als je dat door de flessen gooit, klinkt dan ook alleen maar logisch.
k heb al de voeding van nutrilon forte gegeven, ik heb al zelfs door de forte johannesbroodpitmeel toegevoegd etc etc... het wil niet vlotten , meneer wilt gewoon echt om de 4 uur gevoed worden het liefst met 200 cc 6x per dag....

Jeetje, het hoeft toch ook niet te vlotten? waarom wil je dat kindje zo graag 'groter' hebben? Wat een haast, en daarmee gepaarde frustratie.. want waar een kind niet aan toe is, daar is het nog niet aan toe.

Ik zou ook echt stoppen met een paar maanden oude baby johannesbroodpitmeel te geven, alleen omdat je zelf niet 'vol aan de bak' wilt. Kom óp zeg!
Oh en een tip (die natuurlijk helemaal neit aankomt, want moe door niet doorslapen): geniet lekker van je kleintje tijdens de nachtvoeding. Indertijd vond ik de nachtvoedingen inderdaad zwaar, maar nu kijk ik er toch anders op terug. Hoe heerlijk het was, dat kleintje even helemaal voor jezelf, even samen tijd, even knuffelen. ... En met een borst/flesje was het toch meestal in 15 minuten weer terug in bed.
Later is nu
het wil niet vlotten???? je kindje is 10 weken. Ik vind zulke uitspraken echt ongelovelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven