jullie hulp nodig.. voeding 10wk oude baby

17-09-2009 12:59 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

mijn zoontje is nu bijna 10 weken oud is 62 cm en weegt 6200gram. Best een flinkerd dus.. Alles loopt op rolletjes alleen wil hij nog steeds 6!!!! flessen van 180/6...op een dag.

Het schema ziet er nu zo uit:

7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 3.00......

Je begrijpt dat het buiten het feit dat het doodvermoeiend is ook erg veel voeding is voor zo,n kleintje! Nu drinkt hij alle flessen zonder morren helemaal leeg en geeft hij helemaal niks terug.

Ik zou gewoon zo graag naar minder voedingen op een dag willen gaan... Maar weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken.

Een keer doorslapen heeft meneer nog niet 1 x gedaan....

En mama zou dat ook zoooo graag eens willen!!

Hoe hebben jullie dit gedaan? Of zit er iemand in hetzelfde schuitje? Het lijkt er nl. op dat hij al deze voedingen gewoon nog steeds nodig heeft...

Laten huilen snachts etc heeft geen zin meneer wilt echt een fles.

TIPS?? GRAAG!!!!!!!!!
Ik weet niet of dat veel is, die zes flessen. Maar ik vind wel dat doorslapen met tien weken (nog nieteens) wel erg veel gevraagd is. En dat het doodvermoeiend is, doel je daarmee op jezelf?
Misschien moet je de voeding iets meer body geven? Iets van rijstebloem erdoor?
Wat voor voeding geef je nu? Wij hebben ook zo'n hongerlapje en die dronk vanaf dat hij de fles kreeg nutrilon forte, dat is wat zwaardere voeding voor hongerige baby's. Voor ons was dat de oplossing. Met standaard kwam ie ook veel vaker voor een fles.
6 flessen is toch heel normaal? En nog niet doorslapen met 10 weken is ook niet zo ongewoon hoor.

Je zou de laatste fles van 23.00uur misschien iets meer body kunnen geven zoals al eerder is aangegeven.

Snap best dat je weleens weer wilt doorslapen, maar dat komt vanzelf hoor!
Even overleggen met consultatiebureau voordat je op andere voeding overstapt? En je geeft flesvoeding, dus kun je niet eens een keertje iemand 's nachts laten oppassen? Dan kun je af en toe een keertje doorslapen. Het lijkt nu misschien onwaarschijnlijk, maar echt, eens gaat hij doorslapen. Sterkte!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik snap het hoor dat je moe bent!

Mijn jongste zoon is 13 weken en slaapt sinds dat hij 5 weken oud is al door, echt super verwend.

Onze oudste was ook snel maar niet zo snel. Ik weet nog goed dat ik toen de oudste 8 weken oud was naar het cb bureau ben gegaan. Ze vroeg of hij al doorsliep en dat deed hij niet. Ze vroeg wat hij op een dag dronk en dat is ongeveer hetzelfde schema als jouw kind. Ze adviseerde mij om de nachtfles weg te halen en om in de andere flessen 30 cc meer te doen.

Ik geloofde er helemaal niets van, maar proberen kan geen kwaad dacht ik. Mijn oudste zoon sliep vanaf die dag gewoon door!

Dus misschien heb je er wat aan

Groetjes
Je zoon is een paar maanden. Laat hem toch lekker.

Over een aantal maanden reguleert zich dit vanzelf. Niet te veel te snel willen.

Als jij het vervelend vindt, dat is dan zo.. ik zou proberen me er bij neer te leggen.

Niet laten huilen, maar meteen een flesje geven en allemaal weer lekker gaan slapen.
Wil je een kind van nog geen 10 wkn alsjeblieft geen rijstebloem geven?? Dat is bijvoeding namelijk, en dat wordt geadviseerd vanaf 6 mnd.

Ik weet ook niet of 6 flessen van 180 veel is, mijn kinderen kregen bv. 6 voedingen an sich is niet veel. Laat je man de fles van 23:00 geven en ga zelf lekker vroeg naar bed.

10 wkn is echt nog jong hoor, om door te slapen!
Tip: gewoon 6 flessen blijven geven, blijkbaar heeft hij dat nodig. Die van mij zat met 10 weken nog op 7 voedingen.

Als je het voeden zo vermoeiend vindt: je man eruit laten gaan 's nachts, je moeder/buurvrouw/tante een keer laten komen en lekker een fles geven.

En met 10 weken doorslapen zou vast heerlijk zijn. Mijn tip; houdt er rekening mee dat het nog wel even kan duren. De oudste sliep hier rond een maand of 9 door. De jongste was ruim een jaar voordat hij doorsliep. En ze zijn nu 4 en 2 en ik denk dat we om de nacht wel even eruit zijn voor een van de kinderen.

Ga gewoon mee in het ritme van je zoon, als hij er zelf aan toe is gaat hij naar minder flessen (als hij meer ander eten krijgt bijvoorbeeld, zo rond de 6 maanden). En aan doorslapen moet hij ook toe zijn, blijkbaar heeft hij 's nachts nog honger. Loslaten en accepteren, mijn toverwoorden voor de komende pakweg 20 jaar.
Je zit wel (net) over de liter heen, dat valt me op (en bij flesvoeding is dat de limiet wat de nieren kunnen verdragen). Dus echt niet meer gaan geven. Hij is al flink, je moet hem niet gaan vetmesten.
Ik heb hier een kleintje van 8 weken, die drinkt 120cc per fles om de drie uur.

Enne welkom, ik hoop voor je dat hij binnenkort gaat doorslapen maar ga daar aub niet vanuit.

Mijn oudste was pas 3 nml en dat is volgens mij niet eens echt een uitzondering.
Hmmm

ik lees mezelf misschien ook wel gek... van verhalen met 9 weken oude kindjes die nog maar 4 flessen krijgen en de laatste fles om 22.00 en dan pas de volgende morgen om 19.30!!! Dat lijkt bijna te mooi om waar te zijn.......

En dan iedereen in je omgeving: OHHH slaapt tie NOG niet door??

AAARRRGGGGGHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zo irritant! Ik kan inderdaad niet geloven dat het over een tijd over gaat en meneer gewoon doorslaapt....

De laatste fles hebben we al wat meer gegeven 200cc ipv 180cc maar dat maakt hem niks uit.. 3uur snachts komt tie gewoon, kun je de klok op gelijk zetten!!

En hoe doen jullie dat als ze bijv een uur te vroeg komen voor een voeding? rekken / laten huilen / fles geven?? Vind ik ook erg moeilijk!

Bedankt voor jullie tips!
Gewoon geven, misschien even iets rekken door bv een wandelingetje als het te gek wordt, maar let wel op dat je niet teveel geeft.
quote:Pannetje schreef op 17 september 2009 @ 13:01:

Misschien moet je de voeding iets meer body geven? Iets van rijstebloem erdoor?Zou ik niet doen. Waarom zou je een tien wekenbaby gaan forceren om door te slapen?
quote:zusenzo schreef op 17 september 2009 @ 13:14:

Ik heb hier een kleintje van 8 weken, die drinkt 120cc per fles om de drie uur.

Enne welkom, ik hoop voor je dat hij binnenkort gaat doorslapen maar ga daar aub niet vanuit.

Mijn oudste was pas 3 nml en dat is volgens mij niet eens echt een uitzondering.Die van mij sliepen binnen een maand door, maar moet eerlijk zeggen dat ik beide keren van een maand of negen uit ging, dat ik nachtvoedingen zou geven...
Géén rijstebloem toevoegen, daar is een kind van 10 weken echt nog niet aan toe.

Probeer Nutrilon forte idd, dat hielp hier wel (al was baby toen al 6 maanden).

En wat dat doorslapen betreft; wissel de nachtvoedingen af met je man. De ene nacht jij, de andere nacht hij. Grote kans dat dat doorslapen nog wel even duurt. Mijn kind van 1,5 kan het ook nog niet.
Een kind van 10 weken slaapt over het algemeen nog niet door hoor. En voor slaaptraining is het dan ook nog veel te vroeg. De meeste kinderen zijn met 8 á 9 maanden oud, pas zover in hun neurologische ontwikkeling dat ze uberhaupt door kunnen slapen. Je zult er helaas dus nog even aan vast zitten. Maar hé, je man kan ook een flesje geven he, dan hoef je er alleen maar om de nacht een keertje uit. Het heeft zin trouwens, om 's nachts een keer wakker te worden: een kind wat heel lang achter elkaar slaapt, KAN hiervan stoppen met ademhalen en doodgaan, wiegendood dus.

Dat is er dus positief aan.

Oh, en geen rijstebloem geven, dat is bijvoeding en wordt pas geadviseerd vanaf 6 maanden door het WHO. Overleg dan met iemand die er verstand van heeft of je hem geen Forte ofzo kan geven.
quote:Mirjam762 schreef op 17 september 2009 @ 13:14:

Je zit wel (net) over de liter heen, dat valt me op (en bij flesvoeding is dat de limiet wat de nieren kunnen verdragen). Dus echt niet meer gaan geven. Hij is al flink, je moet hem niet gaan vetmesten.De laatste keer dat ik checkte bij het CB (een jaar geleden dus) ging het meer om de schepjes voeding per dag (30) dan het aantal liters. Je kunt dus bv wel meer flessen maken en dus meer vocht bijvoegen, maar dan max met die 30 schepjes. Maar da's misschien al allemaal weer veranderd
Wat een heerlijkheid zeg Fleur.
Mijn jongste slaapt van 18.30 tot 7.00 uur 's morgens. Hij is 13 weken. Ik besef dat we daar erg veel geluk mee hebben hoor.

Als je kind eerder wakker wordt zou ik de fles gewoon geven, waarom wachten?
Oh, voedingen rekken is zielig. Honger is honger en daar hebben ze een enorm zere buik van. Honger en pijn is hetzelfde in babybeleving. Een kind van 10 weken weet nog niets van uitgestelde behoeftes geven extra voldoening en verwennen kun je hem er ook niet mee.

Niet over je daglimiet heen gaan en als je schema van morgen anders is dan dat van gisteren is helemaal niet erg voor je baby. Hooguit vervelend voor jou, maar wie zei er dat je leven om jou draait?
Ik plaats meteen een reactie, zonder de andere reacties te lezen, dus misschien ben ik de mostert na de flesvoeding...

Wij hebben nu 2 kids, ook van dat formaat op die leeftijd, maar doorslapen de hele nacht? Nee hoor! Ik weet ook niet of dit normaal is dat je dat moet verwachten.

Ik snap wel dat het je zwaar valt elke nacht! Op die leeftijd van de kids gaf ik nog borstvoeding en ben je dus altijd aan de beurt, de voeding kon je nooit eens overdragen.

Pas bij overgang naar flesvoeding kwam de nachtvoeding automatisch te vervallen (ze vroegen niet meer, zit dus kennelijk meer in een fles dan in mijn borsten).

Voor kind 1 hebben we om de 23 uur fles eraf te halen, deze fles steeds iets verminderd en vervroegd, totdat deze voeding samenviel met die van 19 uur.

Kind 2 hebben we niet wakker gemaakt voor de 23-uur voeding. Gevolg was wel dat we rond 1 uur eruit moesten voor een voeding, maar dan was ze wel goed wakker en dronk goed. Na een week meldde ze zich pas de volgende ochtend.

Kind 1 dus echt gepland, volgens het boekje, kind 2 wat makkelijker...

Misschien dat een van bovenstaande tactieken iets is voor jullie? Sterkte de komende nachten! Maar ik denk niet dat jullie je zorgen hoeven te maken, als jullie kindje het nodig heeft, is dat gewoon nog zo, dat kan best op die leeftijd.
Gewoon geven. Op het CB weten ze daar echt niets van. die kennen de situ en je kindje niet
Ik zou niet gaan rekken. Dat moest ik ook doen van het CB en mijn zoontje ging er alleen maar meer van huilen (en hij was al een huilbaby). Tot dat ik het zo zat was en ben gaan voeden wanneer hij wilde. Soms om de 2 uur maar meestal om de 3 uur. Hij kreeg al voeding voor hongerige baby's en daar deed ik s avonds gewoon rijstebloem in. Dat kan helemaal geen kwaad. Bij mij kreeg hij dat ook met 10 weken. Cb adviseert het niet, maar ze zeiden dat het geen kwaad kon. Ik ben ook met 3 maanden begonnen met fruit en sinds die tijd werd hij veel rustiger en ging hij doorslapen. Hij had dus gewoon honger.

Ik zou zeggen volg je gevoel en laat je door niemand iets wijs maken. Jij voelt toch het beste aan wat goed voor je kindje is. Dat werkte bij mij in elk geval heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven