kleertjes kopen

17-09-2009 18:00 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds donderdag weten we dat we een meisje krijgen dus nu wil ik graag gaan shoppen alleen vind het moeilijk welke maat ik moet kopen. maat 50 of 56 en hoeveel van elk
quote:Marije_B schreef op 17 september 2009 @ 22:56:

fleurtje, zie jij die kinderen van maxima wel eens in de laatste h&m collectie lopen dan?

Ja, ik heb de kinderen van Maxima wel eens in de dierentuin gezien met tante en oma uit Argentinie en ze droegen geen merkkleding. Het was een mengelmoesje van H&M anderen 'armoedige kleding'.

Daardoor waren ze trouwens een stuk minder herkenbaar.
Alexia heeft een dora-schooltas.

Volgens mij maakt Louis Vuitton die niet, dus het zal wel meevallen met het snobisme van ons prinselijk paar.

Grappig. Al mijn hasske rijke expatvrienden zweren bij rompertjes en kleertjes van Hema & H&M.
Even loepje gedaan en gezien dat Marije niet echt iemand is waar ik nog op in wil gaan. Wanna be van hier tot Tokio. Nou ja, Heerhugowaard dan. Doet me denken aan Dubbeltje op zn kant, vorige week.
quote:fleurtje schreef op 18 september 2009 @ 08:58:

Even loepje gedaan en gezien dat Marije niet echt iemand is waar ik nog op in wil gaan. Wanna be van hier tot Tokio. Nou ja, Heerhugowaard dan. Doet me denken aan Dubbeltje op zn kant, vorige week.Zelfde gedachte
Haha, dan ben je triest (marijke B). Heb je nog veel te leren als je zo over mensen denkt. Dus als mijn kids H&M dragen zijn we direct armoedzaaiers. Prima hoor, wat jij wilt.
...
*gaat nu even op het loepje klikken...*
...
Marije doet mij denken aan een kennis die mij kleding voor haar pasgeboren zoon liet terug brengen naar de Hema omdat ze iets van Timberland wilde hebben.

Heb het terug gebracht en nooit iets nieuws voor het kind gekocht. (heb er mooi zelf een mooi lingeriesetje van gekocht)

Dan niet ondankbaar kreng waren mijn gedachten
Bij ons in het dorp heb je een erg leuk kledingwinkeltje voor kids. Het heet Villa Kakelbont. Erg leuke kleding en niet duur.
Ik vond de babykleding van de Hema heel leuk, maar vanaf maat 74 vind ik het voor jongetjes ook wel een beetje armoedig ogen, heel eerlijk gezegd. De stoffen, de kleuren, het is het net niet. Dit in tegenstelling tot de meisjeskleding van de Hema. Overigens niet alleen bij de hema, hoor. Ik vind het heel moeilijk een beetje leuke jongenskleding te kopen zonder 30 euro voor een shirt te moeten aftikken. Het oogt een beetje armoedig of je moet je kind kleden als een boekhouder met een overhemd en een oranje spencer.
quote:Zespri79 schreef op 18 september 2009 @ 09:07:

Marije doet mij denken aan een kennis die mij kleding voor haar pasgeboren zoon liet terug brengen naar de Hema omdat ze iets van Timberland wilde hebben.

Heb het terug gebracht en nooit iets nieuws voor het kind gekocht. (heb er mooi zelf een mooi lingeriesetje van gekocht)

Dan niet ondankbaar kreng waren mijn gedachtenGroot gelijk, wat een stom wijf.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Bagheera schreef op 18 september 2009 @ 09:11:

Ik vond de babykleding van de Hema heel leuk, maar vanaf maat 74 vind ik het voor jongetjes ook wel een beetje armoedig ogen, heel eerlijk gezegd. De stoffen, de kleuren, het is het net niet. Dit in tegenstelling tot de meisjeskleding van de Hema. Overigens niet alleen bij de hema, hoor. Ik vind het heel moeilijk een beetje leuke jongenskleding te kopen zonder 30 euro voor een shirt te moeten aftikken. Het oogt een beetje armoedig of je moet je kind kleden als een boekhouder met een overhemd en een oranje spencer.

Jom heeft een garderobe van We, H&M, hema, V&D en zeeman. Hij loopt er een beetje surfdude-achtig bij: vrolijk t-shirtje, daaroverheen een los overhempje. Longsleeve met daarover een overhemd met korte mouwen of een tshirtje, soms een sweater (met capuchon, want dat vindt ie zo leuk ) etc. Heel soms heb je bij bristol leuk spul.

Ben er wel achter dat je in 1 winkel nooit kunt slagen voor een beetje coole outfit, het is het altijd nèt niet. Maar met combi's uit winkels lukt het wel
quote:fleurtje schreef op 18 september 2009 @ 08:58:

Even loepje gedaan en gezien dat Marije niet echt iemand is waar ik nog op in wil gaan. Idem. Ik zal echt nooit een nieuwe forummer gaan afzeiken, maar iemand die het presteert om zich binnen 5 posts weet te presenteren als een arrogant persoon, daar ga ik inderdaad geen aandacht meer aan besteden.
En even on-topic. Heb even aan mijn zusje gevraagd: die heeft sinds dinsdag een dochtertje; gewoon 3 setjes van elke maat. Mijn nichtje is erg lang, ik vraag me dus af hoe lang ze in maat 50 past.
quote:Bagheera schreef op 18 september 2009 @ 09:11:

Ik vond de babykleding van de Hema heel leuk, maar vanaf maat 74 vind ik het voor jongetjes ook wel een beetje armoedig ogen, heel eerlijk gezegd. De stoffen, de kleuren, het is het net niet. Dit in tegenstelling tot de meisjeskleding van de Hema. Overigens niet alleen bij de hema, hoor. Ik vind het heel moeilijk een beetje leuke jongenskleding te kopen zonder 30 euro voor een shirt te moeten aftikken. Het oogt een beetje armoedig of je moet je kind kleden als een boekhouder met een overhemd en een oranje spencer.Ik vind zeker niet alle jongenskleding van de Hema even leuk, maar soms hangt er wel opeens iets heel leuks tussen. De rompers vind ik sowieso heel fijn, van lekkere soepele stof.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Over de maten: je weet nooit hoe groot of klein je kindje zal zijn. Wij hadden al veel gekregen (6 setjes) in maat 50 en 50/56. Maat 50 heeft zoon nooit ingepast, maat 56 droeg hij 4 weken. Helaas was het in die 4 weken ook nog eens 2 weken bloedjeheet, waardoor hij alleen in een romper lag. Toen we hem weer eens een shirtje aantrokken, paste het niet meer.

Kortom, koop zeker niet teveel!!

Koop een setje goede rompers, wij vonden overslag de eerste week erg handig. Koop ze zonder mouwen of met lange mouwen. Die korte mouwen frommelen zo op als je er nog iets overheen wilt aantrekken. Ik zou zeggen maat 50/56 een stuk of 5.

Dan een paar setjes of pakjes in 56, stuk of 3/4. Daar kun je zeker een week mee vooruit (de kraam wast toch elke dag alles weg) en daarna kun je zelf weer op pad (of internetshoppen) voor de goede maat.

En inderdaad, geen knoopjes, ritsjes of drukkers op de rug (daar ligt ze straks op!) en ook geen capuchon voor zo'n kleintje. En geen winterjas kopen, dat zit voor geen meter in zo'n kleine maat, je wikkelt ze in een doek de eerste tijd.

Als je nog meer uitzet moet kopen: HEMA!! Vooral de hydrofielen en lakentjes. Lekker stevig en toch zacht.

Over jongenskleren: ik vind het ook tegenvallen. Wij houden van stoer en dat is best ff zoeken soms.

Verder: veel geluk nog in de zwangerschap.
Overigens: kleertjes zijn snel bij gekocht. Ik dacht bij nr2 dat we nog veel van nr1 hadden. Verder niet uitgezocht, gewoon van uit gegaan. Bleek dus na de bevalling van niet Dát icm met een baby die alle melk langs haar mond liet lopen waardoor we zo'n vijf schone truitjes per dag nodig hadden, zorgde ervoor dat we een ernstig tekort aan kleren hadden. Gelukkig wonen we tegenover de HEEEEEEEEEMAAAAAAAAAAAAAAAA en konden we zo een stapel bij kopen.
Voor degen die wel van de pakjes uit 1 stuk zijn, ook voor oudere baby's/peuters.

Het zijn vooral scandinavische merken die deze pakjes maken. Merken als Moonkids, IdaT, Hjorth, Smafolk en Nanou hebben genoeg keuzen.

http://www.peekabootiek.nl/moonkids-new ... /cPath/184

http://www.pimpyourkids.c ... -2_20.html?page=6&sort=3a

Maar volgens mij ben ik 1 van de weinigen die dit soort retro kleren leuk vind.

Voor een zindelijk kind vind ik een pak uit een stuk echt een belediging. Je gaat je kind toch geen jumpsuit aandoen, terwijl de wc's op scholen bij tijd en wijle zo goor zijn?

De jurkjes en shirtjes vind ik - voor de grotere kinderen - niet zo bijzonder.

Zo'n soort appel-perenshirt heb ik nu in de kast liggen voor MK. Een hand-me-down van een vriendin. Merk: hema. Leeftijd: waarschijnlijk een jaar of 6 oud.

Ik vind het wel leuk hoor, die retrozooi, maar het is zo over the top, soms. En belachelijk duur.

(En MK vindt et waarschijnlijk niet leuk, want het is niet zo veel roze en er staan geen prinsessen oid op)
quote:Schravelvot schreef op 17 september 2009 @ 18:08:

Niet alle babies groeien snel (zoals ik vaker zie in die soort topics) hier loop een voorbeeld rond die weken maat 50 heeft gedragen. Het verschilt echt per kindje.

Ik hoorde van iedereen dat ik vooral geen kleertjes in maatje 50 moest kopen, omdat ze daar zo uitgroeien of vaak zelfs na de geboorte al niet meer inpassen... Ik ben ruim overtijd gegaan en kreeg toch een klein, fijn meisje (verder helemaal gezond hoor). Ze was 47 cm en woog 2kg700. Ze heeft tot zeker 3 maanden in een maatje 50 gepast, ik heb iedereen er dus op uit moeten sturen om maatjes 50 te gaan kopen. In een 56 verdronk ze. Ze is nu 5 maanden en past nog steeds in 56/62.

Je moet het dus inderdaad echt afwachten... Maar zoals hier al is gezegd: bijkopen kan altijd (of vraag het kraambezoek hele kleine maatjes mee te brengen, dat vinden de meeste mensen ook nog eens heel erg leuk ;) )

Veel geluk gewenst!
Ik vind Hema overigens ook erg leuke kleertjes hebben, maar ze vallen wel erg ruim... De Hema-maatjes-50 kan mijn 5 maanden oude dochter nu nog aan.... (geldt dus ook voor de pyama's, rompertjes, enz..)
Mijn zoontje was 9 pond en 53 cm bij de geboorte. Al de kleertjes van maat 50/56, die ik zorgvuldig gewassen, gestreken en gesorteerd in zijn kast had gelegd paste hij niet. Zijn armen en benen staken gewoon echt een stuk uit.

Toen moesten we alles in een klap overnieuw kopen, heel snel, dezelfde dag nog. In maat 62 dus. En dat hebben we gedaan bij? Tadaaa, de Hema!

Prima spul daar. Sowieso een heerlijke winkel vind ik.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:tilalia2 schreef op 18 september 2009 @ 10:31:

Voor een zindelijk kind vind ik een pak uit een stuk echt een belediging. Je gaat je kind toch geen jumpsuit aandoen, terwijl de wc's op scholen bij tijd en wijle zo goor zijn?

De jurkjes en shirtjes vind ik - voor de grotere kinderen - niet zo bijzonder.

Zo'n soort appel-perenshirt heb ik nu in de kast liggen voor MK. Een hand-me-down van een vriendin. Merk: hema. Leeftijd: waarschijnlijk een jaar of 6 oud.

Ik vind het wel leuk hoor, die retrozooi, maar het is zo over the top, soms. En belachelijk duur.

(En MK vindt et waarschijnlijk niet leuk, want het is niet zo veel roze en er staan geen prinsessen oid op)

Haha, ik zei toch dat ik 1 van de weinigen was die dit leuk vind.

Bij de Hema hebben ze inderdaad ook regelmatig van die retro printjes.

Pakjes uit 1 stuk vind ik geen belediging (een tuinbroek heeft hetzelfde effect) maar ik merk nu aan mijn net zindelijke dochter dat het voor haar niet handig is om een pak uit te trekken als ze moet plassen. Maar gelukkig heb ik nog een dochter van net een jaar die ik nog heerlijk in pakjes uit 1 stuk kan steken.
Zelfs mijn zoon heeft even in maat 50 gezeten, en hij was 54 cm / ruim 4 kilo bij de geboorte.

Vraag me niet hoe het kan, maar hij verzoop (zeker de eerste 2 weken) in maat 56.
quote:tilalia2 schreef op 18 september 2009 @ 09:39:

[...]

Jom heeft een garderobe van We, H&M, hema, V&D en zeeman. Hij loopt er een beetje surfdude-achtig bij: vrolijk t-shirtje, daaroverheen een los overhempje. Longsleeve met daarover een overhemd met korte mouwen of een tshirtje, soms een sweater (met capuchon, want dat vindt ie zo leuk ) etc. Heel soms heb je bij bristol leuk spul.

Ben er wel achter dat je in 1 winkel nooit kunt slagen voor een beetje coole outfit, het is het altijd nèt niet. Maar met combi's uit winkels lukt het wel

Mijn baby is 7,5 maand dus capuchons vind ik niet praktisch omdat hij nog veel ligt en juist aan leuke shirts zit dan weer een capuchon . Het ligt een beetje aan de 'mode', want in veel winkels hangt veel van hetzelfde. Ik verf nu rompers en sokken in woeste kleuren en combineer dat met rustige broekjes/shirts. Of ik koop effen shirts met korte mouwen en naai daar zelf applicaties op, en doe daaronder een geverfde romper met lange mouwen.

Weet iemand waar je nog meer witte, effen rompers met lange mouwen kunt krijgen? Ik vind de pasvorm van de hema voor mijn baby echt woest slecht. Raar genoeg alleen bij de rompers met lange mouwen, de mouwloze zitten prima.
Er zitten wel grote verschillen tussen de verschillende merken. De ene maat 50 is de andere niet.

Ik koop trouwens veel bij de Hema en C&A. Ik vind dure kleding nou eenmaal niet belangrijk, ook niet voor mezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven