Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
En nu ga ik echt roken en dan douchen. Kom zo wel weer terug maar willen jullie me over een half uur de deur uit sturen? Ik wil even naar de poesjes en verder met breien maar er is weer zoveel actie hier!
quote:chocolover schreef op 18 september 2009 @ 12:05:

Ja Moon, dat is het helemaal. En het lastige en demotiverende is dat mensen zeggen 'Zou je dat nou wel doen? Misschien ben je dan nog niet beter?' Dan denk ik mensen, het is 9 maanden verder! Het is toch de bedoeling dat ik positief denk? Ik wil, we gaan, we doen het. En nu ga ik douchen. En dan naar mijn lieve poesjes. Die al zooo groot worden!

Ja maar je hoeft ook niet compleet beter te zijn. Als je gewoon de tijd neemt voor de voorbereidingen, dan is het geen probleem toch, als je nog niet helemaal fit bent?

Ik dacht meer - als het trouwen de therapie in de weg staat - dan moet het misschien anders. Als dat niet zo is, prima toch!

Je trouwt in voor- en tegenspoed.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Verder houd ik het even niet meer bij hier, en wil ik niet zo lang achter t forum vandaag. Lekker naar buiten! En even lunchen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Mijn man is trouwens erg tegen medicatie, maar gisteren zei hij zelf dat het misschien goed was als ik toch meer ad zou slikken omdat het zo niet gaat.

Vond het dubbel om te horen. Kut omdat ik het dus niet goed genoeg kon verbloemen, maar ook blij. Hij denkt met me mee en ziet dat er echt wat is!

Hij zei namelijk ook vaak dat ik weer "gewoon" moest gaan doen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik ga ff kletsen bij de buuf!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Hmm, buuf is er niet!

Voor Moon!

En voor Ibi een buurvrouw!

En deze voor mezelf. Ik ga douchen!
Nou Ibi dan moet je het met ons doen
Dank je Ibi. Ik zet rond 1 uur mijn vriend achter zijn laptop, kan hij f5 indrukken. Ga ik achter mijn laptop en een bod doen op 8 sec voor tijd (had al bedacht dat met z'n tweeen beter werkt, omdat ik niet en kan refreshen, en bieden tegelijkertijd).

Een week all-inclusive naar Egypte voor 200 euro, ik teken ervoor. (heeft mijn uwv vergoeding een goed doel)
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
haha choco: ik begrijp je heel goed en vind je nog een topwijf haha, ik snap wel dat je hem niet kwijt wil.

Ik wil die van mij ook niet kwijt maar soms eigenlijk ook weer wel dan denk ik van als dit nou de steun is die je gaat krijgen in moeilijke tijden hoe moet dat dan gaan als er later nog meer moeilijke tijden gaan komen. Bedoel in ieders leven zal er nog voldoende gaan gebeuren en als hij dan altijd maar van mij verwacht om altijd te blijven lachen..nou dat zal voor mij niet gaan lukken.

Weet je hij hoeft niet perfect te zijn zoals jij ook zegt, sokken niet opruimen en doet niets in huishouden, is hier ook zo, het ergste is gewoon dat ik hem gewoon mis als stoere sterke man die me steunt en me begrijpt. Hij vind maar onzin dit allemaal mijn zogenaamde depressie, hij zegt als jij denkt dat het helpt moet je naar de psych gaan en dat is eigenlijk wat hij zegt meer niet. Ik ben al eerder bij een psycholoog geweest en daarom zegt hij dat het waarschijnlijk allemaal niet helpt want nu heb je toch weer een probleem. Vergeet hij wel even dat het destijds geen depressie was maar om andere zaken ging. Hij is gewoon anti psych, en vind dat je niet moet zeiken en zeuren maar lekker doorgaan en vooral kop in het zand steken.

En ik weet praten is enigste wat ons goed zou doen maarja dat is het zwakste onderdeel in onze relatie, hij geeft mij niet het gevoel dat ik kan praten want zodra ik begin verdraait hij de boel zo dat ik twijfel aan mijn eigen kijk en gezonde verstand op de dingen. Het is echt een lieve goeie vent alleen luisteren en zich inleven in een ander(mij vooral) kan hij dus absoluut niet, hij vind vooral dat je gewoon niet zo moet 'zeuren'.

moet zo weg, lees misschien morgen nog wel even hier op t forum.

fijne dag meiden xx
Ik ben ook weg! Tot later!
Haha heb een hele eigen buurvrouw op het forum!

Zo mijn nieuwe laptop kabel is net binnen en gelijk in gebruik genomen!

Heb de bruna gebeld of de nieuwe viva er al was en die was er. Gevraagd of ze er 1 apart wilde leggen voor me dus heb lekker leesvoer in de sauna. Lees de viva nooit, maar met die bijlage dacht ik ach doe eens gek.

Voel me stukken beter als gisteren. Vreemd hoe dat op en neer kan gaan he!
ha...Egypte werd te duur....maar ik heb een hotel aan zee gewonnen. 54 euro voor 2 personen inclusief ontbijt....YES!
Mooi zo Lin! Wanneer is het?

Jofransy,

He je hebt een avatar! Had je net toch nog niet of ben ik echt gek aan het worden?
Heb een jaar, om het te verzilveren......binnenkort ergens denk, zolang het nog zo'n mooi weer is. Lekker mosselen eten ergens aan zee...........
Ibi, gaaf dat het feestje geslaagd was!

*veer in je reet* Heb je wel verdiend

Even een enorme dip hier... ben helemaal door mijn energie heen. Heb straks een etentje maar dat begint pas om kwart voor acht (geloof ik) dus denk dat ik even ga liggen voor die tijd.

Fijne avond!
oeps, i did it again. Voor 571 euro gaan vriend en ik zondag een week lang all inclusive naar Egypte......
Truste Moon en dank je wel voor die veer!

Lin,

Zo jij bent lekker bezig! Toch niet tegelijk met je overnachting aan zee he?
quote:Moonlight82 schreef op 18 september 2009 @ 01:08:

Verana, voor jou ook een bloem

Ik heb je hier en daar gelezen op andere topics. Jij maakt ook een soort stap-voor-stap-proces door als ik het goed heb?

Heel veel sterkte en succes met alles.

Moonlight, dat klopt, ik maak ook een stap-voor-stap proces door. Ik ben er al een aantal jaren mee bezig, onder andere door middel van therapie. Maar vooral ook door het leven zelf leer ik veel, en kom ik steeds een stapje verder.

Op het moment speelt er lichamelijk ook het één en ander bij mij. Dit overvleugelt het psychische gedeelte op het moment. Er is namelijk een gezwel in mijn buik ontdekt, en ik zit nu in de medische molen om te ontdekken wat het is en wat eraan moet gebeuren. Ik heb er een topic over op de gezondheidspijler, dus mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je er daar meer over lezen. Heb je daar geen zin in of geen energie voor, ook prima natuurlijk.

Ik lees al mee vanaf het begin van dit topic, en ik heb zelf ook veel aan jullie verhalen. Ik herken dingen, en het helpt mij ook bij mijn stap-voor-stap proces.

Ik vind jullie een stel dappere vrouwen bij elkaar! Ondanks slechte dagen en tegenslagen, lukt het jullie toch altijd om weer het positieve te gaan zien, weer dingen te ondernemen, en weer een nieuwe stap te maken. Respect!
nee, tuurlijk niet, die bon (hotel aan zee) is een jaar geldig...doen we wel in het voorjaar.

Voel nu toch wel vette paniek, moet alles binnen een dag regelen. Zoon brengt ons naar schiphol (5 uur 's nachts), dochter belt onze afspraken af...mijn hoofd tolt van alles wat nog geregeld moet worden.....

bleek het paspoort van vriend meer dan een jaar verlopen te zijn, daarom moeten we zo vroeg op schiphol zijn (vliegtuig vertrekt om 10.30) omdat we alleen daar het paspoort accuut kunnen verlengen (duurt 3 kwartier).
Daar zijn we weer vanavond, het was niet gezellig en ook niet leuk. Djeez, hoe komt dat liedje nou weer in mijn hoofd?

Anyway, vriend is dus de hele avond al niet te genieten! Zit te gamen en dat lukt niet dus zwaar gevloek en gezucht hier naast me. En ik zit maar op het forum want breien gaat niet als het zo donker is. Heb hem er al een aantal keer aan herinnerd dat hij morgen om 8 uur gaat sporten dus dat het misschien verstandig is om te gaan slapen. Maar geen reactie. Nou dan niet. Dus hier zit ik dan. Met mijn maltbiertje.
Ha die choco! Kun je niet alleen gaan slapen dan?

Mijn man is op mini-vakantie dus ben helemaal alleen thuis nu. Lig in bed te computeren.

Gek genoeg mis ik vooral mijn hond die hij meegenomen heeft. Gek idee dat ik morgennacht in een hotel slaap. Heb ik al zeker 7 jaar niet meer gedaan!

Truste alvast.
Ben weer thuis. Zou rond 22 uur weg gaan van diner maar dat is niet gelukt. As usual.

Choco nog bedankt voor de vogel! Echt leuk, vond die buuf ook erg grappig trouwens.

Verder ben ik nog steeds niet bij met lezen.

Maar voor nu: Welterusten! Ik hoop dat ik heel lang en lekker slaap en morgen hoef ik in principe niks van mezelf. Loop de hele week al een beetje op mijn tenen.

Als ik genoeg energie heb misschien zwemmen of wandelen. Anders gewoon niks, ga 's avonds ook niet weg.

Even bijtanken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven