** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
Dames, ik heb een vraag: Er zijn een heel stel meiden die we hier eigenlijk vanaf mei niet meer gezien hebben.. Ik vraag me eigenlijk af of we ze uberhaupt nog gaan zien. Ik zou dan ook willen voorstellen om de namen die we na de OP niet meer tegen zijn gekomen, eruit te halen.

Graag jullie mening hierover.

Voor zover ik nu kan zien gaat het om:

Marije1699

Ielsje

Daffy80

Panos

Shasa

Max2007

Smiley77

Imki

Manny23

December baby
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 03 september 2009 @ 22:11:

Sure thing, Fabindia, welkom!!

Spannend dat je tussentijds gaat verhuizen en nwe VK krijgt!

Thanks!

Ik krijg gelukkig veel hulp en ik vind het vooral leuk dat ik nu eindelijk kan gaan nadenken over de kinderkamer.

Leuk om jullie verhalen te lezen over schopjes en echo's en yoga. Ik ben met yoga begonnen en doe af en toe wat oefeningen thuis, hoewel ik het dan na een kwartier al zat ben dus ik heb het wel nodig om daarin aangestuurd te worden.

Ik vind het heel bijzonder om een levend wezentje in me te voelen. Als ik het probeer uit te leggen hoe het voelt, krijg ik blikken zoals ik waarschijnlijk vroeger keek als het aan mij uitgelegd werd. Je moet het meemaken om het te weten blijkt maar weer.

Nu moet ik naar bed, morgen mijn nieuwe huisje schoonmaken!
Hallo allemaal,

welkom Fabindia!

Ik vind het goed om de namen van mensen die hier niet meer komen uit de tabel te verwijderen, dan wordt de tabel ook weer wat overzichtelijker.

Hier verder geen nieuws. Ik word af en toe van binnen hard geschopt, erg leuk. Heb de laatste dagen wel veel last van bandenpijn, da's minder. Mijn buik groeit als kool!

Afgelopen woensdag bij VK geweest, alles was goed.

Fijn weekend!
Hey allemaal!

Ooooohhhh wat lang geleden dat ik heb geschreven! Sorry daarvoor, beetje ongezellig van me. Ben alweer twee weken terug van vakantie. Was heerlijk, Viggo genoot enorm van de zee en het zwembad en van het aldoor in zijn blootje rondrennen.

Mijn buik heeft flinke groeispurt gemaakt. In tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap, heb ik nu heel veel last van bandenpijn en van harde buiken. Af en toe dusdanig dat ik er van schrik. Valt ook niet mee moet il zeggen met drukke baan en een peuter van 1,5. Gelukkig beweegt de kleine man in de buik er flink op los en zijn de controles bij de vk steeds prima. Dat stelt gerust.

Heel wisselend, zo te lezen, hoe ver iedereen is met kamertjes en uitzet. Wij hebben alles nog, hoeven eigenlijk niets aan te schaffen! De eerste 6 maanden zal hij in familiewieg slapen en daarna kan hij denk ik wel over in ledikantje waar Viggo nu in slaapt. Viggo tegen die tijd in echt bed! We kopen wel een tweede commode, hemmes ladenkast. (8 lades) van Ikea, ideaal! We gaan eind okt/begin nov verhuizen, dus verdere kunnen dan pas kamertje inrichten.

Viggo heeft eerste 4 maanden bij ons op de kamer geslapen, dus kamertje heeft niet echt veel haast.

Hebben jullie al keus gemaakt in kinderwagenland? Wij hebben een urban jungle, super tevreden mee. Twijfel nu een beetje of we wel of niet een duowagen zullen doen. Vriendin van me is heel enthousiast over Phil en Teds, die kun je makkelijk omzetten naar 'e'enzits.

Ik kom weer vaker schrijven hoor! Veel liefs, Isis (23+5).
Fabindia, welkom natuurlijk! Gezellig! Jullie dus ook verhuizen, leuk hoor. Zelf vind ik het enige nadeel van verhuizen dat ik voor de laatste 8 weekjes over moet naar andere verloskundigenpraktijk. Ben zo blij met de meiden waar ik nu bij kom. Ook omdat ik bij vorige zwangerschap, bevalling en kraamtijd echt geweldig door ze ben geholpen. Jammer om het niet bij hun te kunnen afmaken.

Gaan jullie ver weg verhuizen? Of blijven jullie in dezelfde stad/gemeente?
@isis, ik ga in wk 27 weken over dus kan nog wel even wennen aan de nieuwe gezichten. Ik heb gehoord van mijn vriendin, dat het op het moment van je bevalling echt weinig uitmaakt wie er bij is. Je bent vooral met jezelf bezig.

We gaan van Amstelveen naar Haarlem. Mijn man had al een baan gevonden daar en ik sinds gisteren ook! Heb me aangeboden als oproepkracht bij een instelling voor beschermd wonen, daar kunnen ze zich geen buil aan vallen. Kan ik rustig wennen aan Haarlem en kijken of ik na mijn verlof daar een vaste baan wil.

Gisteren in mijn nieuwe huisje gekeken naar hoe ik de babykamer wil inrichten. Had enorm harde buiken omdat ik de vloerbedekking die er nog lag heb zitten schoonmaken. Als assepoester op handen en knieën, maar toen ik naar bed ging was mijn buik nóg hard!
isis leuk dat je er weer bent! Leuk die kids met zee, zon water: genieten!!

Wij gaan over een paar weken met mijn vader de wandelwagen kopen, ben er hartstikke blij mee dat we die van hem kado krijgen, erg lief! We gaan denkelijk voor de maxi-cosi mura 3 of 4, heb ik veel goede verhalen over gehoord.

Fabindia: van Amstelveen naar Haarlem valt alles mee! Ik heb in A'veen de middelbare school gedaan, leuke plaats wel. In Haarlem verschillen de mensen iig niet veel, je blijft toch een "randstedeling" .. en lekker straks het strand op fietsafstand!!

Ben een beetje jaloers op jullie en de aanstaande verhuizingen, slecht he.. .. Ik wil ook zo graag.. Wij gingen van de hoofdstad naar het midden (geen aanrader), en nu willen we na de verkoop van ons huis asap door naar een mooie universiteitsstad richting het Oosten / Gelderland. Daar werkt summerman, en het is echt geen doen zo met zijn werkdagen van 0700 tot 1900 en dan dus nog 2 uur autorijden. Ik zou het zo fijn vinden een babykamertje in te kunnen richten en dat alle hier een beetje rustig is zodra het babietje er is, dat summerman er ook een beetje iets van mee kan krijgen haha..

Fjine zondag allemaal!!

ps: ik ga trouwens de OP 'opschonen'. Mocht er onverhoopt iemand toch weer op willen die er bij dezen dus niet meer op staat, kun je dat natuurlijk altijd aan geven!
summer73 wijzigde dit bericht op 06-09-2009 10:53
Reden: typo's en toevoeging
% gewijzigd
Computer says nooooo
Vandaag een luie dag gehad; ER kijken in bed, telefoon niet opnemen en pas in de middag naar VK.

Man ook thuis dus die kwam af en toe een kopje thee brengen.

Hartje weer gehoord én de navelstreng (die klinkt bijna hetzelfde, maar dan zonder klik van de kleppen) Kindje was zo aan het zwemmen dat het lastig zoeken was, maar gelukkig lag het eventjes stil. Alle gegevens meegekregen van VK voor nieuwe VK. Vandaag besloten om een pretecho te gaan laten maken, morgen een afspraak maken in Haarlem.
Hier niks geen luien dagen .. ben druk mijn portfolio aan het bijwerken, gister door 2 potentiële opdrachtgevers benaderd voor een evt. opdracht en maandag as ga ik 2 weken met vakantie, dus een beetje stretsj.. Nog veel te doen in te weinig tijd, maar het zal allemaal wel weer loslopen. Zondag vertrekken we met een omweg naar Parijs, onderweg gaan we onze potentiële trouwlocatie (jaja!! summerman ging tijdje geleden op zijn knieën ) kijken. Wel allemaal heel leuk dus, maar heel veel te regelen..
Computer says nooooo
Hee, ben ik ook weer na enige afwezigheid, maar leuk jullie verhalen weer te lezen.

Wij hebben vandaag de kinderwagen geleverd gekregen, een easywalker sky met reiswieg en maxi cosi/autostoeltje erbij. De dozen staan nog in de gang dus die laten we daar lekker tot zondag staan want ...

Zometeen gaan we lekker naar een hotelletje, even er tussen uit, heerlijk. 4 **** hotel met zwembad en goed restaurant dus ik ga mezelf lekker in de watten laten leggen.

Maandag hebben we een pret echo en we zijn inmiddels met de cursus samen bevalen begonnen, erg leuk. Veel praktische info en fijne ontspan en ademhalingsoefeningen.

Ik heb ook een hemnes ladekast van de ikea als commode gekocht maar dan die met 3 lades ipv 8, ivm ruimte gebrek.

Verder gelukkig weinig klachten en stop ik lekker over 3 weekjes al met werken, dan gaan we 3 weken reizen naar IJsland en Canada en daarna heb ik nog 5 weken om helemaal tot rust te komen en me voor te bereiden op de big happening.

Iedereen een fijn weekend!
Hey Didda, ik zie dat je maandag ook een pretecho hebt, wij ook! Ik ben benieuwd. Ik heb mijn vrije dagen gehad nu en zal tot eind november of begin december door werken, kijken hoe het voelt.

Ik krijg de commode die mijn opa gemaakt heeft en waar ik en mijn neefje/ nichtje/ zusjes ook op verschoond zijn. Hij is nu lila van mijn laatste nichtje, maar die moet dus geschuurd en geverfd worden.

Het is rustig hier meiden....alles goed met iedereen?

ps:heb Didda's idee van zwangerschapsgegevens in je motto overgenomen
anoniem_91783 wijzigde dit bericht op 12-09-2009 13:30
Reden: ps toegevoegd
% gewijzigd
Wat leuk, fabindia, zo'n oude wieg!

Jee, Diddda, wat stop je lekker vroeg met werken, heerlijk! En leuke vakanties in het verschiet.

Wij kopen er gewoon een bij de Ikea, denk ik.. Commode is een antieke japanse kast die we in een mooie winkel hebben gekocht, denkelijk blijven een beetje in dat sfeertje. Heb wel al een lieve speeldoos / van Colorique ook gekocht:

Gister kwam een lieve vriendin lekker luchen en hebben een hele stapel kleertjes maatje 56 gekregen.. zoo lief.

En... Vandaag vertrekken we op vakantie!! daar waren we wel heel erg aan toe. Eerst nog even huis ontzettend aan kant, want dinsdag kijkers... duimen jullie een beetje mee voor goede chi dan gaat het vast lukken en kunne we hier ook aan een echte kinderkamer gaan denken!!

Fijn (restje) weekend nog!

Fabindia&Diddda: veel plezier met jullie pretecho's morgen!
Computer says nooooo
hallo

daar ben ik weer. vorige week maandag de pretecho gehad, mevrouw had steeds een hand, voet voor gezichtje verstopt, dus niet helemaal goed kunnen kijken, mn in profiel. maar goed degene die de echo deed legde alles goed uit en nam de tijd, ook goed kunnen zien dat het een meid wordt. ook nog bij de verloskundige geweest, daar ook alles goed, kind groeit goed, moet zeggen dat ik op zich nog een bescheiden buik heb, kilos zitten over het hele lichaam.

fabindia en didda veel plezier bij de pretecho vandaag laat ons maar weten hoe het geweest is....
De echo van vandaag was heel erg leuk. Baby was actief aan het bewegen en dat ziet er leuk uit. We hebben niet te zien gekregen wat het wordt, dus dat blijft een verrassing. Kind lag zeer lenig in stuitligging (mag nu nog) met voetjes tegen neus en handjes ook in de lucht die lief naar de voetjes grijpen. We hebben verder het hartje mooi in beeld gehad en de navelstreng doorsnede, vooral leuk!

Didda hoe was die van jou?
Jaa, was super!

Duidelijk een meisje maar dat wisten we al. en leuke 3d beelden kunnen maken. Ik had graag nog een overzicht shot gezien maar daar lag ze niet helemaal goed voor. Ze ligt steeds aan de rechterkant van mijn navel (vanaf mijzelf gezien) met haar ruggetje tegen de zijkant van mijn buik aan, hoofdje ook nog aan de bovenkant.

We hebben een dvd meegekregen dus die gaan we zo in bed nog even kijken en een hele rits met foto's waaronder eentje waarop het lijkt alsof ze lacht, erg leuk.

Voor zover we konden zien heeft ze mijn bolle wangen en dikke lippen en de kin en neus van mn vriend
Leuk hoor die echo's. Wij krijgen de pretecho op 28 september.

Verder gaat alles hier zijn gangetje, weinig nieuws te melden. Voel veel getrappel en m'n buik groeit als kool!
Jumper, Fabindia en Didda, wat geweldig die echo's! Krijg helemaal zin om ook een pretecho te doen.... Wat moesten jullie betalen als ik vragen mag?

Heb even niet geschreven, want vorige week is mijn lieve oma onverwacht overleden. Had een heel close band met haar. Dinsdag was de begrafenis. Heb daar nog een speech gehouden, maar hield het niet droog toen ik sprak over haar intense blijdschap toen ze overoma werd. Ben heel blij dat ze de zwangerschap en het eerste 1,5 jaar van haar achterkleinzoon heeft mogen meemaken. We gaan dit kindje straks in ieder geval naar haar vernoemen.

Met zwangerschap alles wel goed. Buik groeit nu echt supersnel. Frummel beweegt er flink op los, heerlijk. Zo gezellig. Ben twee weken geleden met zwangerschapsyoga. Vind het wel erg lekker om een avondje in de week me echt even te kunnen richten op de zwangerschap en te ontspannen. Het is geen vaste cursus, dus weinig "theorie", en dat vind ik wel prima. Vorige zwangerschap heb ik FitZwanger gedaan, gewoon lekker sporten met zwangeren in dezelfde fase, was gezelliger dan ik dacht en met paar van die meiden nog steeds af en toe contact.

Tot later weer! Liefs, Isis, 25+3
Ik heb ¤135 voor mijn echo betaald, en dan kreeg ik er een dvd bij met alles wat op het scherm te zien was met ons commentaar erbij. Ik weet zeker dat het goedkoper kan maar ik had geen zin om dat uit te gaan zoeken en dan naar een onbekend echo centrum te gaan buiten de stad, dus kosten voor vervoer meerekenen. Nu gingen we lekker op de fiets, om de hoek bij onze VK, wel zo prettig.

Als het goed is krijg ik zo mn moeder op visite, dan gaan we samen naar de dvd kijken. Zal ze leuk vinden.
@ Isis, Gecondoleerd met je oma.

Wij hebben voor een gewone echo gekozen en die was 60 euro incl. dvd en een paar foto's. Hier kun je een stukje zien van onze beweeglijke uk:

http://www.youtube.com/watch?v=1fJngsGf9k0

yoga is lekker he? Ik merk dat ik er echt van opknap en anders best wel stijf en stram dreig te worden. Ik heb een buikband gekocht omdat ik het in de avonduren toch wel zwaar begin te vinden. Vooral werk is soms zwaar.

Ik was dozen aan het inpakken, maar nu ben ik het ook zat en mag ik weer op de bank. Morgen het laatste inpakken. Zondag verhuizen en hopelijk is de internet aansluiting zoals beloofd maandag gewoon op het nieuwe adres geactiveerd..... zo niet, dan moeten jullie iets langer wachten op mij.
Wauw wat leuk om je echo filmpje te zien Fabindia! Heerlijk al die bewegingen, zo schattig dat spelen met handjes en voetjes. En een mooi stel lange benen. :-)

En succes met de verhuizing morgen! Heb je komende week wat vrije dagen om te kunnen uitpakken en inrichten? Leuk hoor naar Haarlem. Hebben wij ook nog gekeken, maar net onhandig qua woon/werk afstand. Jullie oude huis, was dat ver in A'veen of dicht bij A'dam? Als wij straks naar Ouderkerk verhuizen, moet ik nl naar een nieuwe verloskundige en Ouderkerk heeft geen eigen praktijk, maar wel twee praktijken in A'veen die in Ouderkerk spreekuur doen. Wie weet kom ik dan bij jou vk.

Wij krijgen maandagavond twee verhuisbedrijven over de vloer voor offerte, dan kunnen we ook de verhuizing plannen, wordt waarschijnlijk 28/29 oktober. En dan kunnen we ook gaan beginnen met inpakken....

Vandaag bruiloft van goed vriendinnetje. Gezellig en wat een mooi weer! Viggo logeert bij mijn ouders, dus lekker uitslapen morgen.

Fijn weekend allemaal!
Even tussen het inpakken door:

Didda, Dankje voor je reactie op youtube. Kan er zelf ook geen genoeg van krijgen!

Isis, ik zat bij Laan van Helende meesters. Daar was ik wel tevreden over http://www.verloskundigenamstelveen.nl/

Daar woonden we ook vlakbij.
Hi all, weer terug v weekje weg en nog weekje "vakantie" thuis met hoop regelwerk voor de boeg.

Isis, gecondoleerd met je oma, vervelend!!

Lekker alle voorbereidingen vast treffen voor de aanstaande verhuizing! De vk van Fabindia is volgens mij best te bereizen vanuit Ouderkerk. Ik heb tijdens mijn tienerjaren in Bankras gewoond. Of eigenlijk in de wijk dicht langs de snelweg tusen Ouderkerk en A'veen :-)

Wat een mooi echo, fabindia, erg lief om te zien!

Ik merk trouwens dat ik ineens wat onzeker wordt soms van alles wat ik nog niet weet vwb babies... en dat is véél ... oftewel niets dus .. ...

Zo vragen wij ons hier bv af wat summini allemaal aan moet, als het strakjes winter is... We stonden echt met grooote vraagtekens in de H&M met allerhande pakjes, rompertjes, sokjes, jasjes etcetc in onze handen... Hoeveel lagen, wat en wanneer en hoe?? Hoe deden / doen jullie dat, wist je dat al of legt de kraamzorg dat uit en wijst het verder vanzelf?

Volgende week 2 kijkers voor ons huis, duimen jullie mee voor goed chi?
Computer says nooooo
Hallo!

Fabindia, die praktijk is er inderdaad eentje die op woensdagen spreekuur in Ouderkerk heeft! Donderdag a.s. weer afspraak bij vk, ga dan maar eens overleggen of ik de volgende controle niet maar vast daar moet doen, heb ik nog een beetje tijd om ze te leren kennen.

Gister leuke bruiloft gehad. Overdag echt gezellig, lekker bijkletsen met vriendinnen en in superpittoreske omgeving heel sfeervol allemaal. Maar 's avonds diner + feest is dan toch wel confronterend vind ik hoor. Mis in het algemeen de alcohol helemaal niet, maar bij zulke gelegenheden zie je iedereen gewoon geleidelijk onder invloed raken en dat schept een soort afstand. Kwam bij het dansen later op de avond gewoon niet in de stemming. Iedereen blij en actief en los, maar ik met -zoals altijd 's avonds- toch wel gespannen gevoelige buik en volledig nuchter poging doen "mee te doen". Ach ja, over een half jaartje mag ik ook weer los. En meeste van mijn vriendinnen hebben ook kind(eren), dus er was zeker wel begrip. Eind oktober en begin december hebben we nog twee huwelijken in de vriendengroep!

Summer, gefeliciteerd nog met je huwelijksaanzoek! Leuk hoor. Hebben jullie al idee wanneer jullie willen trouwen? En was de locatie die je onderweg naar vakantie ging bekijken nog wat?

Om even in te haken op je vragen/onzekerheid over wat er straks allemaal bij komt kijken: komt goed!! Belangrijkste is om voor de eerste twee weekjes wel voldoende in huis te hebben. Voor daarna hangt het er zo vanaf hoe groot je kindje is, hoe snel ze groeit, etc etc. Fijnste zo voor de winter is om haar te kleden in meerdere laagjes. Thuis in rompertje met broekje/sokjes en extra shirtje en dan gewoon lekker warm in een wikkeldoek of tegen je aan of in bedje met een kruik. Buiten in de wagen met een lekkere fleecewikkeldoek, evt een kruikje bij het voeteneinde, mutsje op.

Kraamverzorgster zal je zeker daarbij adviseren.

Viggo is 14 maart '08 geboren, eind maart was het toen heel guur, met sneeuw notabene. Toch ging ik gewoon met hem naar buiten, lekker ingepakt dus in fleece en met kruik in de kinderwagen. Ging prima. In de kinderwagen ligt het ook behoorlijk beschut. De eerste maanden heeft hij nog niet echt een jas aangehad, ik had de voorkeur voor laagjes en dekentjes ipv dikke jas.

Complete pakjes met sokjes eraan vond ik na de eerste weken erg onhandig. Als je kindje beetje lange beentjes heeft, dan past dat al gauw niet goed. Losse (sok)broekjes vond ik heel wat handiger.

Iedereen waarschuwde me dat we vooral niet teveel moesten kopen, omdat je veel kleertjes zou krijgen van de kraamvisite. Nou, wij kregen vooral andere dingen, maar de kleertjes dié we kregen waren in grotere maten (waar we later absoluut veel plezier van hadden!).

De hema en ook prenatal hebben zgn "uitzetlijstjes" liggen voor de eerste periode, vond ik wel handig. Daarna, als je eenmaal weer mobiel bent en lekker op pad kan met de kleine, is het juist zo leuk om leuke dingetjes te kopen! Bovendien weet je dan wat je prettige kleertjes vindt en welke juist niet.

Spannend, twee kijkers voor jullie huis volgende week! Zal zeker duimen.

Groetjes!
Waar ik overigens superblij mee was, was een voetenzak van Wallaboo. Heerlijk warm en Viggo paste er helemaal in. Ideaal in de kinderwagen en ook thuis sliep hij daar veel in. Echt een topding.
Isis,

Ik weet niet of ik het je al gevraagd had, maar onze kindjes schelen ongeveer evenveel (mijn zoontje is van 8 april 2008), hoe ga jij het doen met je wagen. Ik twijfel nog steeds.

Hier verder alles goed. Volgende week woensdag de 30 weken echo in Utrecht. Zal blij zijn als die achter de rug is...

Groetjes, Biennie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven