Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt een soort ´dalmoment´ te kunnen zijn en dan was die 15 miljoen dus een piek...ergo: slecht zaad! We moeten nu naar de IVF kliniek en kijken of ze daar wat voor ons kunnen betekenen. Pfoe..;( Lief dat je reageert Miss, dwars door je eigen shit heen. Zit er ff helemaal doorheen hier, ben alleen thuis en besloot daarom vrienden te bellen die hetzelfde hebben meegemaakt, maar na 2 minuten begon de kleine (jawel, er is heus hoop) te brullen en dat was ff dubbel zo pijnlijk, ten eerste het kleintje en ten tweede dat ik nu nog niks wijzer ben en m´n verhaal niet kwijt kon. Ouders zitten op een verjaardag....leve het forum *;
quote:Het schijnt een soort ´dalmoment´ te kunnen zijn en dan was die 15 miljoen dus een piek...ergo: slecht zaad! We moeten nu naar de IVF kliniek en kijken of ze daar wat voor ons kunnen betekenen. Pfoe..;( Lief dat je reageert Miss, dwars door je eigen shit heen. Zit er ff helemaal doorheen hier, ben alleen thuis en besloot daarom vrienden te bellen die hetzelfde hebben meegemaakt, maar na 2 minuten begon de kleine (jawel, er is heus hoop) te brullen en dat was ff dubbel zo pijnlijk, ten eerste het kleintje en ten tweede dat ik nu nog niks wijzer ben en m´n verhaal niet kwijt kon. Ouders zitten op een verjaardag....leve het forum *;

Tuurlijk reageer ik, we kennen elkaar nu al zo'n tijd dat het me gewoon echt wat doet.

Hoop is er gelukkig ook. Ik ben hopeloos slecht in het verschil tussen die 3 behandelingen die jij noemt, ken alleen ivf echt goed. Wat is dan het verschil tussen iui en ivf, bij beide wordt toch een zaadcel geplaatst in de baarmoeder?

Pff, klote zeg dat je nu alleen bent. Wanneer heb je dit te horen gekregen, vandaag? Is het een lichtpuntje dat je vriend al kinderen heeft en het zaad toch ook soms goed moet zijn.. zeg misschien nu iets doms, maar kan de kwaliteit van zaad zo achteruit gaan?

Gaat het nu allemaal lang duren voordat jullie naar die kliniek kunnen, ik hoop dat het nu allemaal vlot gaat! Want dan belt over een jaar/ anderhalf jaar een vriendin naar jou en dan begint jouw kleine te brullen! Echt waar, daar gaan we gewoon voor:R
Hee Missy, ja, we kennen elkaar nu idd al eventjes, gelukkig maar! Had vanavond slecht zonder forum gekund geloof ik. Inmiddels heb ik er een flinke huilbui uitgegooid en weer een beetje lucht.

Even een opfriscursus: bij IUI werken ze het zaad op en spuiten het in de baarmoeder (of iig voorbij het slijm, dus kan ook de baarmoedermond zijn) vlak voor de eisrpong. IVF gebeurt buiten het lichaam, in dat geval word ik een soort legbatterij kippetje en wordt de follikelgroei gestimuleerd zodat ik meerdere eitjes tegelijk laat rijpen en die worden dan samen met de zaadjes in een schaaltje gekwakt en dan maar hopen dat er wat moois opbloeit. Bij ICSI jassen ze met een naald 1 spermacel in 1 eicel en word ik dus ook broedkip, want dat gaat uiteraard ook buiten het lichaam. IUI kan overigens ook in een gestimuleerde cyclus. Maar wat voor mij het grootste verschil maakt is dat IVF/ICSI ook gelijk het laatste station is....zover was ik nog ff niet met vooruit kijken.

Dwaas die ik ben, wil ik ook gelijk alles weten over het hoe en waarom. Misschien had ik beter ff kunnen wachten met die vrienden te bellen, vrees dat ik ze nu een beetje in verlegenheid gebracht heb, maar goed, dat was niet express, die tranen waren er ineens, die had ik nog niet bemerkt vandaag verder (vreemd genoeg....)
En helaas, het feit dat er al twee koters rondlopen geeft geen enkele garantie, zaadjes kunnen in de loop der tijd lelijk aftakelen. Kijk maar bij Ellen, haar lief heeft ook al een dochter en nu moest er ook het nodige kunst en vliegwerk bij komen kijken. De natuur is soms een beetje vreemd....
quote:Even ego....0,2 miljoen zaadjes per milliliter....na opwerken niks meer over....dus geen IUI en heel hard duimen dat IVF of ICSI wel kan. ;( 

Och lieverd, daar kan geen groepsknuffel tegenop....

Shit zeg. Wat een ellende. Spui hier je tranen maar hoor, daar zijn we voor. En Ellen is wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan gaan, ze is uiteindelijk toch zwanger geraakt. Ik hoop ook zo dat het voor jullie ook is weggelegd!

En je vrienden zullen het vast juist als geen ander begrijpen, dat je je op dat moment wanhopig voelde en gewoon met iemand wilde praten. En daar zin het ook je vrienden voor he, in goede maar ook af en toe in slechte tijden.

Ik blijf voor je duimen, dat het een dip was, dat jullie toch aan de IUI kunnen.
Krissie: *; Waarom verontschuldig je je nou meis? Dit hoort nou juist thuis op een forum! Als je er doorheen zit en dat is ook logisch na die k** uitslag dan zijn we er voor je. Huil maar lekker en schrijf het van je af hier goed?

En je hebt er nu niks aan maar juist omdat zaad zo schommelt en hij de vorige keer 15 had.....houdt moed meissie! Dikke stevige knuffel van Sweety*;
Jullie zijn lief!!! Zit hier helemaal te snotteren achter mijn bureautje. Gelukkig ben ik 1 van de weinigen die zo vroeg start hiero...;(
quote:Even ego....0,2 miljoen zaadjes per milliliter....na opwerken niks meer over....dus geen IUI en heel hard duimen dat IVF of ICSI wel kan. ;( Lieve Krissie, wat een rotnieuws! Ik ken je nog niet van dit forum, doe pas een paar dagen mee, maar ik leef ontzettend met je mee!! Ik hoop dat je snel naar de IVF-kliniek mag. En dat ze daar goed nieuws voor je hebben over de icsi en ivf. Sterkte en spui alles lekker in dit forum.
Hmmm...eerst even pauze nu, over vierenhalve week hebben we 3 weken vakantie en daarna gaan we richting IVF werken. Lekker dubbel dat ik die 3 weken vakantie ineens wel mama ben van 2 meiden van 10 en 9....hoop dat ik het kan!
Het zal confronterend zijn voor je, die twee meiden in huis. Maar als ik het me goed herinner ben jij hier de uitvinder van het woord "kadokinderen". (of was het "liefkinderen", vond ik ook zo leuk) En dat vind ik zo geweldig, dat je die meiden zo noemt! Voor mij zegt het echt heel veel over je karakter en over je persoon. Af en toe zal het moeilijk zijn maar je gaat het redden hoor! En ik hoop dat je ook veel leuke dingen met ze mee maakt en van ze kan genieten.

En dan over een kleine 5 weken weer met frisse tegenzin naar de gyn. Jullie gaan het samen redden!

Ik ga zelf een paar dagen naar een vriendin en kom in het weekend terug maar dan komt ze met mij mee, kan dus niet (veel) schrijven de komende dagen. Maandag NOD en als ik wat weet zal ik meteen schrijven hoor.
Dank je voor je opbeurende woorden Kaetje! En veel plezier!
Hallo! Is er ruimte voor nog een forumganger? :)Het topic sprak me meteen aan, maar na (een groot deel van) jullie berichtjes te hebben gelezen, realiseer ik me dat het bij mij nog niet zo 'erg' is.

Even voorstellen: ik ben 30 (bijna 31) en mijn man is 28 (bijna 29). We zijn sinds september 2006 aan het proberen zwanger te raken. Flapuit die ik ben, heb ik het toen aan best veel mensen verteld (vrienden en familie, maar ook enkele collega's). Nu, 10 maanden later, ben ik nog niet zwanger.

Ik heb niet getemperatuurd maar heb 3 maanden ovulatietesten gedaan: geen piek. Gezien jullie ervaringen overweeg ik te gaan temperaturen, maar ik twijfel nog (zo'n gedoe 's ochtends, heb er de rust niet voor).

Oja, ik ben ook docente / juf (net als twee anderen hier) - voortgezet onderwijs, bovenbouw (dus 4e, 5e en 6e klassen). En ook ik heb 7 weken vakantie :D

Ik merk dat ik ondertussen elke dag eraan denk. Als ik met mijn man vrij, lig ik eerst te denken aan waar in mijn cyclus ik mij bevind (gelukkig kan ik dat daarna wel vergeten). De dag dat ik ongesteld word... nou ja, houd maar op... jullie kennen het vast allemaal wel.

Hierboven schreef ik al dat ik het er met een paar collega's over had gehad. Er is een kleine babyboom bij ons op school en iedereen kijkt hoopvol nu mijn kant op. Ik ben 10 maanden geleden immers getrouwd.

Toen in januari een collega aankondigde dat ze zwanger was, zei een collega tegen me: "goh, we hadden al gewed dat jij nu de eerste zou zijn, die zwanger zou zijn"

auw...auw...;( sommige opmerkingen kunnen goed bedoeld zijn, maar oh zo kwetsen.

De mensen die het weten op school, steunen me wel en dat is toch wel een voordeel.

Daarentegen heb ik ook een vriendin die bij elk telefoontje vraagt of ik al zwanger ben. Het is lief bedoeld maar ook kwetsend. Dus nu heb ik haar gevraagd er niet meer naar te vragen en beloofd haar het te vertellen zodra ik zwanger zou zijn. Nu blijft ze vissen... en dan vindt ze het gek dat ik niet meer zoveel van me laat horen.

Waar ik nog het meest van baal is dat ik in dit hele proces veel egoïstischer ben geworden: ik denk alleen nog maar aan mijn eigen gevoelens, wat ik wil en denk en daarbij vergeet dat men het zo goed bedoelt. :(

Hopelijk kan ik hier wat weerklank vinden en kan ik anderen een luisterend oor bieden. Succes allen met de moeilijke momenten.

Hi girls,

@Els, welkom hier! Leuk dat je ook mee komt schrijven, het lucht toch op als je ergens al je verhalen kwijt kunt. Hopelijk ben je snel zwanger en kun je ook snel door naar een ander topic;) 

Het nadeel van het aan iedereen vertellen is ook dat iedereen zich ermee denkt te moeten gaan bemoeien. Heel irritant is dat. Ik heb helaas op mijn werk een mk gehad en ik zie mensen gewoon soms naar mijn buik gluren. Heel sneaky en dan vragen hoe het met me gaat. Of ze zeggen wel eens dat ik loop te stralen en dan ook weer die blik naar mijn buik. Maar ik trek me er niets meer van aan en praat er alleen met 2 collega's over waar ik heel close mee ben.

Over die piek van je eisprong, dat is wel iets om in de gaten te houden. Vanaf welke dag ga je testen in je cyclus? Je kunt beter  ee paar dagen vroeger beginnen om zeker te weten dat je je ei niet mist. Die van clear blue, die digitale zijn duur maar wel heel goed en duidelijk. Geen vage streepjes maar een smiley of niet.

@Krissie*; Gaat het een beetje, ik moet wel vaak aan je denken. Ga je nu eerst even dit laten zakken, lekker op vakantie en dan weer verder?

@Kaetje. Dat kan niet hoor, hier een paar dagen niet komen:P En wij dan?!! Nee hoor, leuk een paar dagen naar je vriendin en weer terug, veel plezier!!!

@Doggie, Hoe is het met jou?

Hier alles rustig. Morgen naar de gyn! Ik vind het zeer spannend, maar ben oprecht blij dat we nu deze stap hebben genomen en wie weet wat het oplevert(baby baby baby baby baby...).

Ik ga even wat in huis doen en dan naar mijn werk. Werk vandaag later en dan tot later door. Leiding geven is best nog wel pittig, maar ik vind het wel leuk. doei knuffel van mij!

Bedankt voor het voorstelrondje!!! Hoeveel meiden schrijven hier eigenlijk vast mee? Op het andere topic hebben we een soort overzichtje staan, dan weet je wie er allemaal meeschrijft en wat er allemaal speelt. Is best handig, dan vergeet je ook niemand...misschien een idee!?!?

Krissie: wat ontzettend balen zeg. Ik kan me je verdriet goed voorstellen. Het forum is een prima plaats om even te luchten...lekker blijven doen hoor!! Ik hoop dat IVF kliniek jullie kan helpen. Fijn dat je even het verschil tussen IVF en IUI het uitgelegd, dat wist ik dus niet!;)ben echt nog een groentje op dat gebied.

Els: Ook welkom hier. Wel toevallig dat er opeens nog meer nieuwen volgen. Leuk iemand uit het onderwijs. Heerlijk he, die vakantie. Welk vak of vakken geef je? Ik werk in het basisonderwijs en wil de stap misschien ook wel eens gaan wagen, hoor alleen vaak slechte verhalen over het VO. Ik twijfel ook over het temperaturen, lijkt me inderdaad zo'n gedoe. Met welke thermometer kun je dat het beste doen??? Digitaal of juist niet? Ik gebruik de Persona om mijn vruchtbare dagen te bepalen. Dat apparaatje regaeert op het LH-pijl in je urine.

Je verhaal is echt ZOOO herkenbaar, vooral de gevoelens zijn zo moeilijk te delen met anderen.

Misswilliams: vandaag naar de Gyn...hoop voor je dat het alleen maar goeds gaat brengen. Het is in ieder geval een stap in de goede richting! Laat je ons weten hoe het gegaan is. Erg hoor die miskraam, lijkt me eeb afschuwelijke ervaring. Hoop voor je dat het snel goed gaat!

Hou jij ook zo van poezen. Ik heb er ook 2, super beestjes zijn dat. Ze zijn ook zo lief als je je rot voelt.

Kaetje: Heb je al gebeld? Kan me voorstellen dat je je NOD even wil afwachten. Lastig hoor al die zwangeren om je heen. Dan krijg je toch iedere keer een steek, hoezeer je het de anderen ook gunt.

Welke vakken geef jij op school en bevalt dat goed?

Doggie: heel herkenbaar wat je schrijft over je emoties. Ik heb dat ook dat ik dat heb bij mensen die ik goed ken. Dan komt het ook heel dichtbij. Wat eerlijk dat je dat gewoon tegen je vriendin gezegd hebt, fijn dat ze zo begrijpend reageerde. Lucht vaak wel op als je gewoon eerlijk bent over je gevoelens, alleen valt dat vaak niet bij iedereen goed.

Draaimolen: Poeh jij hebt al heel wat achter de rug. Wel "fijn" dat je weet waar je aan toe bent. Wat houdt een hormoongestimuleerde cyclus precies in, kan me er wel iets bij voorstellen. Ook al een babyboom op het werk. Bij mij op het werk wel, veel vrouwen van rond de 30 dus veel zwangeren. Moeilijk hè. Inderdaad positief blijven, hoe lastig dat soms ook is.

Sweety en Doppie: schrijven jullie hier ook mee?

Heb vanaf vandaag mijn NOD-dagen. Kan het nooit precies bepalen; tussen de 25e en 28e dag. Denk steeds dat ik vanalles voel, weet niet meer of dat nu echt is of dat ik dat alleen maar denk. We wachten maar gewoon af. Steeds als ik denk dat het raak is, dezelfde dag nog is het mis. Lijkt wel een besmette gedachte.

Ben de laatste tijd goed aan het sporten, Bodypump...erg leuk! Als het geen dikke buik wordt, dan maar een strakke platte!

Ga even lekker een bakkie drinken in de stad. Tot snel!

Purper
Zo hèh, ik heb de hele discussie gelezen (dat duurde wel een uurtje of wat), maar nu ben ik helemaal bij en op de hoogte. Het is duidelijk dat iedereen al wel wat verder is dan wij zijn.

Ik moet wel toegeven dat we pas deze ronde echt serieus aan het werk zijn. Dat wil zeggen: 3x per week vrijen, ejaculatie in de missonaris (saai), mijn orgasme na dat van hem, daarna benen omhoog en zo een half uurtje blijven liggen (mijn man blijft er braaf bij liggen...hahaha).

Itt vele van jullie voel ik mijn eisprong helemaal niet. :( Volgens schema's zou ik mijn eisprong op dag 14 moeten hebben. (Ik heb een cyclus van braaf 27 dagen, alleen is deze de laatste maanden steeds wat verlaat door alle zwangerschapshoop - 28/29 dagen)

@missW: de ovulatietesten deed ik vanaf dag 10 tot en met 16 dus, zoals de gebruiksaanwijzing ook voorschreef (volgens mij had ik Clearblue digitaal)

Als we een jaar bezig zijn, laten we ons wel doorverwijzen naar de HA / gyn.

Wat ik nog wilde vragen: ik ben sinds ik gestopt ben met de pil, lang niet meer zo hevig ongesteld als voordat ik met de pil begon. Eigenlijk ben ik maar 3 dagen echt ongesteld en dan zodanig dat ik 3 tapons mini maximaal nodig heb overdag. Daarna spot ik nog een dag of 2. De eerste dag heb ik wel helse buik- en rugpijn. Zegt dit iets over mijn vruchtbaarheid? (Vroeger - op mijn 15e - was ik wel echt 5 dagen zwaar ongesteld - max tampons én maandverband!) Ik weet dat jullie geen huisartsen zijn, maar misschien heeft iemand hier ook ervaring mee?

Tot slot: 

@ Krissie - heel veel sterkte en ik hoop dat het uiteindelijk toch lukt (ik duim voor je)

@ draaimolen - zijn jullie nu begonnen met IUI? In elk geval succes daarmee

ps. Wat betekenen de afkortingen NOD en MMM?

(goh ik ben wel steeds lang van stof... sorry) ;)

@ MissW: succes morgen bij de gyn., hopelijk gaat het nu snel dan kan je samen met je zus ervan genieten

@Purper: over de thermometer: ik gebruik gewoon een digitale van de Kruidvat (oraal)
Ha ladies!

Els, gezellig dat je ook mee komt schrijven. Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Jullie hebben het dus al vroeg verteld dat je aan de gang ging (hihi), dan krijg je idd continue van iedereen van dat soort vragen. Wij hebben toen we de pil weg hebben gegooid het alleen aan de familie verteld. Die weten nu ook als enige dat we in de mmm zitten (mmm betekent trouwens medische malle molen en nod betekent niet ongesteldheidsdag oftwel de dag dat je NIET ongesteld wilt worden). Wij gaan komende cyclus starten met iui, dit zal half augustus zijn.

Purper, een schema zou inderdaad heel handig zijn, maar heb zelf geeeen idee hoe ik dat zou moeten doen (echt blond he, hihi ;)) Hormoongestimuleerd betekent dat je medicijnen krijgt om zowel je eitje(s) te laten groeien als ze te laten springen.

Ja, wij hebben ook echt een babyboom op het werk en de weddenschappen lopen al dat ik de volgende ben, ben nl. al een tijdje getrouwd. Laten we het hopen, ik duim er iig voor mee...haha.

MissW, Heel veel succes morgen bij de gyn. We horen graag hoe het is geweest
@Els, ik heb sinds ik gestopt ben met de pil ook niet meer zo´n heftige ongesteldheid, ben het ook altijd maar een dag of 3 en dan niet eens echt veel. Heb ook alleen de eerste dag veel last van buikpijn e.d.

Ik denk niet dat het te maken heeft met wel of niet of minder vruchtbaar zijn. Daar zou ik me als ik jou was niet te druk om gaan maken :D
quote:@Els, ik heb sinds ik gestopt ben met de pil ook niet meer zo´n heftige ongesteldheid, ben het ook altijd maar een dag of 3 en dan niet eens echt veel. Heb ook alleen de eerste dag veel last van buikpijn e.d.

Ik denk niet dat het te maken heeft met wel of niet of minder vruchtbaar zijn. Daar zou ik me als ik jou was niet te druk om gaan maken :D Pfffffffffffffffffffffffffff - pak van m'n hart! Bedankt voor je snelle reactie.
Hey meiden,

@Draaimolen, voor jullie komt het nu ook al dicht bij zeg. Het is zo halverwege augustus.. Lijkt me best een raar idee dat je dan misschien wel snel zwanger bent. als je al zo vaak als de meesten hier ongestelld wordt lijkt het me zo onwerkelijk om WEL zwanger te zijn! Maar wel helemaal geweldig natuurlijk:) Ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken als jullie eenmaal gestart zijn.

@Els. Hebben jullie de maanden hiervoor een beetje op de gok geklust? Schijnt qua spontaniteit wel het beste te zijn, maar oh zo moeilijk! Wanneer is er dan voor jou een jaar voorbij, welke maanden reken je wel en/of niet mee? Hoop dat je helemaal niet naar de ha hoeft! Had je trouwens met de CB geen ? Misschien moet je al op dag 8 beginnen..?Het kan elke maand op een andere dag zijn, je ei. Ik heb al meerdere ovulaties via de CB geconstateerd. Op dag 17, dag 14, dag 13, dag 12...heel verschillend dus, ik kan niet elke maand van dezelfde dag uitgaan.

LAstig allemaal hè?!!

Hier even raar. Zit vandaag op dag 22, heb altijd een cyclus van 27/28 dagen. Nu net op mijn werk een bloederig slijm op mijn wc papiertje..beetje rozig. ongeveer 9/10 dagen na mijn eisprong. Ik durf niets te hopen maar dit heb ik nog nooit eerder gehad? Iemand hier een idee?

Welterusten, kus van mij!
@Els. Hebben jullie de maanden hiervoor een beetje op de gok geklust? Schijnt qua spontaniteit wel het beste te zijn, maar oh zo moeilijk! Wanneer is er dan voor jou een jaar voorbij, welke maanden reken je wel en/of niet mee? Hoop dat je helemaal niet naar de ha hoeft! Had je trouwens met de CB geen ? Misschien moet je al op dag 8 beginnen..?Het kan elke maand op een andere dag zijn, je ei. Ik heb al meerdere ovulaties via de CB geconstateerd. Op dag 17, dag 14, dag 13, dag 12...heel verschillend dus, ik kan niet elke maand van dezelfde dag uitgaan.

LAstig allemaal hè?!!

Hier even raar. Zit vandaag op dag 22, heb altijd een cyclus van 27/28 dagen. Nu net op mijn werk een bloederig slijm op mijn wc papiertje..beetje rozig. ongeveer 9/10 dagen na mijn eisprong. Ik durf niets te hopen maar dit heb ik nog nooit eerder gehad? Iemand hier een idee?

Welterusten, kus van mij! 

@MissW - hmmm, dit klinkt veel belovend, maar ik heb er geen ervaring mee. Ik help je mee hopen / duimen / bidden.

Wat betreft de ovulatietesten: misschien na de zomer weer, maar eerst de vakantie even zonder. Vorige maanden ben ik altijd maar uitgegaan van dag 14 en daarom heen in elk geval 3 à 4 keer gevreeën (zeg op dag 10-12-14-16). Wel altijd met een dag ertussen voor optimale kwaliteit

Maar verder geen rekening gehouden met standjes, orgasmes (wanneer en wie eerst) of naliggen.

Ik reken vanaf de eerste menstruatie zonder de pil en die was halverwege september. Nu ben ik wel 2 maanden uit de 'running' geweest door een lisexcisie (ingreep als je uitstrijkje niet goed is - pap3)

Als je zo telt, kom je uit op 8 keer. Oei... mag ik dan al op dit forum meepraten??? 
Jeetje Els, hier meeschrijven terwijl je "nog maar" 8(!!!) maanden bezig bent

Haha nee hoor, ik vind het wel gezellig als je blijft schrijven. Dit topic kan best wat meer mensen gebruiken. Al klinkt dat weer lullig, want als je hier komt schrijven ben je al een tijdje bezig..

Maar niet weggaan nu!! Het kan best zijn dat je niet elke maand een ovulatie hebt.Een vriendin van mij heeft dat ook, die had ook niet elke maand een positieve test. Maar nu wel mama van een heel lief meisje hoor!  Het zegt ook niet alles. Ik heb wel elke maand een ei en nog niet zwanger

Stomme rare natuur ook!

Ik moet zo naar de gyn, ik ga wel even zeggen van die bloeding.Zou ze het al na kunnen kijken of draaf ik nu te ver door?!
Hmm nou gelukkig dat ik mag blijven .

Missw: Heel veel succes bij de gyn.... hopelijk kan ze wat licht op de zaak werpen en heeft ze gewoon goed nieuws (ik zal aan je denken). Wel even laten weten hoor!

Ja die natuur, daar kan je maar niet van op aan. Gelukkig is de medische wetenschap al heel ver en kunnen ze je een handje op weg helpen. Mijn moeder kon vroeger heel makkelijk zwanger worden, maar de vrucht bleef niet zitten, dus na 1-4 weken was ze die ook weer kwijt (en dacht ze dat ze gewoon heel onregelmatig ongesteld was). Hopelijk zegt dit niets over mijn vruchtbaarheid (volgens mijn moeder niet).

Hoe gaat het eigenlijk met de rest? Krissie - gaan jullie nu voor IVF? Succes ermee

Purper - kan je me uitleggen wat het verschil is tussen Persona en gewone ovulatietesten?

Kaetje - hoe was je vakantie?

Bila - jij had vandaag toch ook een afspraak?

Oftewel: het is wel stil....

quote:

Hey meiden,

@Draaimolen, voor jullie komt het nu ook al dicht bij zeg. Het is zo halverwege augustus.. Lijkt me best een raar idee dat je dan misschien wel snel zwanger bent. als je al zo vaak als de meesten hier ongestelld wordt lijkt het me zo onwerkelijk om WEL zwanger te zijn! Maar wel helemaal geweldig natuurlijk:) Ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken als jullie eenmaal gestart zijn.

Ja, voor ons komt het inderdaad erg dichtbij. Het zou zo maar eens kunnen dat het snel raak is. Op het andere topic waar ik schrijf is er ook eentje waar de iui gelijk de 1e keer raak was. Het kan dus wel! Wie zal het zeggen :) Lijkt me inderdaad als het straks een keertje zover is wel heel vreemd, we zijn hier met zijn allen zo gewend om elke maand weer ongesteld te worden. De tijd zal het leren...

Jij bent vanochtend bij de gyn geweest..enne hoe was het?? Heeft ze gelijk met de inwendige echo bekeken of er toevallig iets zat??? Het rozige slijm klinkt iig wel veelbelovend.

@Els, dat je moeder vroeger erg vruchtbaar was wil helaas helemaal niets zeggen. Mijn moeder was ook in een vloek en een scheet zwanger. Bij beide kinderen in 1x raak. Ik had dus aan het begin hoop dat het bij mij ook zo zou gaan..nou, zie mij, niet dus :( Ieder lichaam is anders...

Hallo meiden,

Els, welkom!! Ik heb wel eens gehoord dat sommige vrouwen niet goed reageren op ovu-testen. Die zouden dan 2 keer per dag moeten testen om een  te krijgen. Het was iets met te weinig LH hormoon in de urine, dan ovuleer je wel, maar reageer je gewoon niet op het staafje. Dan zou je met temperaturen kunnen zien of je wel of niet een eisprong hebt. Ik ben zelf altijd heel regelmatig, 28 dagen ong en volgens de ovu-testen vaak eisprong op dag 14. Dus volgens het boekje, alleen nog niet zwanger.....:o

Wij vrijen ook altijd om de dag en benen omhoog;) 

Maar dat orgasme na de lozing lukt me gewoon niet, wel ervoor, hahaha..

Purper, laten we hopen dat het deze maand raak is, ik duim voor je!!!

Miss W, zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn??? Oh ik hoop het zo voor!!!

Hoe was het bij de gyn????

MIjn moeder heeft er erg lang (jaren) overgedaan om zwanger te worden,heeft voor die tijd alles geprobeerd en werd daarna zelfs gezegd dat hte nooit zo lukken. Maar 2 jaar na die uitspraak, tada was ze zwanger.

Hierdoor ben ik zo bang dat het heel moeilijk wordt. En zij heeft ook veel miskramen gehad. Ik heb natuurlijk al een miskraam gehad, ben ook bang dat als ik wel zwanger wordt, het niet kan blijven zitten.Ik weet het zegt niets, maar de gyn vond het wel van belang en heeft alles gevraagd aan mijn moeder en opgeschreven. (zij was bij me toen ik die nare echo kreeg waarop het vruchtje helaas niet meer leefde) Ik hoop dat we naar hem kunnen worden doorgestuurd, hij weet al wat van ons af. We zullen zien volgende week wat deha zegt en of hij ons uberhaupt wel wil doorsturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven