Relatiepotentie of scharrel?

20-09-2009 18:30 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik breng nu al 4 jaar lang tijd door met een man.

Wij hebben elkaar niet echt bepaald onder de juiste omstandigheden leren kennen.

In het begin zat hij in een relatie waardoor wij elkaar een tijd niet hebben gezien.

Maar toch zijn we weer contact met elkaar gaan zoeken.

Nu is het voor mij de vraag of er een toekomst in kan zitten.

Hij zelf is daar heel vaag over, hij zegt dat hij nooit echt van iemand heeft gehouden in zijn leven en altijd is vreemgegaan in relaties.

Maar dat hij zich fijn voelt bij mij, maar niet hetzelfde voelt voor mij als ik voor hem.

Als ik vraag of er nou een toekomst in zit krijg ik weer ontwijkende antwoorden.

'Ik geef om je, ik heb je graag bij me, het voelt fijn en vertrouwd.'

'Nee, ik wil geen relatie met je.'

'Ik zou wel een relatie met je willen, maar er is te veel gebeurd.'

Het is altijd een touwtrek spelletje geweest tussen ons, ergens merk ik wel aan hem dat hij echt om mij geeft, alleen telkens wanneer ik te dicht bij kom duwt hij me weer weg.

Maar ik heb het idee dat hij heel veel heeft meegemaakt in zijn leven, hij kan niemand vertrouwen en toch merk ik dat hij veel waarde aan mij hecht.

Wat moet ik nou doen?

Hem laten zien dat ik wel te vertrouwen ben en hem niet zal bedriegen en verlaten of verder gaan met mijn leven? (iets wat tot nu toe nog niet is gelukt)
quote:noname2009 schreef op 20 september 2009 @ 18:42:

Nee hij is nu al een tijd vrijgezel.

Ik word zo ontzettend moe van dat vage gedoe.

De ene keer als ik bij hem dan heeft hij kaarsjes aangestoken en alles, telkens vragen wat ik voor hem voel, of ik hem kan vertrouwen.

Dan ineens wil hij geen relatie en dan daarna ben ik weer helemaal geweldig.

Doordat hij zo vaag blijft doen blijf ik hoop hebben

Welk vaag gedoe??

Want voor mij is het zo duidelijk als wat

Hij wil GEEN, ik herhaal GEEN relatie (met jou)

Hij vind jet prima zoals het gaat.

Hij geeft je precies genoeg om je warm te houden toch?

Als ik jou was zou ik tegen hem zeggen

Beste Piet, we scharrelen nu al 4 jaar ik wil meer, krijg ik dat niet dan ben ik vertrokken.

De kunst is dan ook om echt te vertrekken.

Uiteindelijk beter voor jou.

Want nu blijf je hangen in iets wat je

A) niet gelukkig maakt

B) je verdrietig maakt als je weer eens een gooi krijgt

C) je onzeker maakt

D) ook zeker niet open doet staan voor iemand die wel 100% voor je gaat.

Maar als je de situatie zoals ie nu is ook wel prima vind, dan zou ik zeggen

Geniet ervan.

Maar geloof me, als een man zegt geen relatie te willen....dan WIL hij dat ook niet want als dat wel zo was geweest dan waren jullie al 4 jaar samen...toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ah, zo'n scharrel heb ik ook gehad. Idd, altijd supergezellig, kaarsjes, lekker gekookt en dat allemaal voor MIJ! Not. Ik mocht hem gezellige avonden en nachten bezorgen, voor meer was geen plek. Dus uiteindelijk zelf maar vertrokken. Ik ben geen speelbal zeg.
Meer mannen dan kerken zeg ik altijd maar.
Ik weet niet zeker of het een No Go is... Sommige mannen zijn ook gewoon een beetje zo. Die beseffen pas wat ze hadden als ze ze kwijt zijn. Ik ken verschillende liefdes-verhalen van vrienden / familie, dat de man twijfelde, de vrouw vervolgens een baan in een andere stad zocht / naar het buitenland is gegaan voor een paar maanden etc. en dat toen de man besefte wat hij miste. In al die gevallen zijn ze uiteindelijk getrouwd en kids gekregen enzo.

Maar je loopt wel een risico. Want natuurlijk niet alle mannen beseffen wat ze missen... ;)
Jajaja, die van mij besefte dat ook ineens. Dat ging een paar keer zo en toen was ik het zat.
Ja precies, die van mij beseft dat maar al te vaak.

Ik heb nu zo vaak te horen gekregen dat het hem speet, dat ik niet zomaar iemand voor hem ben, dat hij mij niet kwijt wilt, dat hij het niet kan uitstaan om mij met een ander te zien.

Maar zodra ik weer bij hem op de bank zit gaat hij weer achterlijk doen.

Ik wil nu niet doen alsof het allemaal zijn schuld is, ik heb er zelf ook een bijdrage in natuurlijk, ik laat het contact uiteindelijk wel weer toe.

Maar denk er de laatste tijd wel aan van what's in it for me?
quote:FaV schreef op 20 september 2009 @ 20:11:

Ik weet niet zeker of het een No Go is... Sommige mannen zijn ook gewoon een beetje zo. Die beseffen pas wat ze hadden als ze ze kwijt zijn. Ik ken verschillende liefdes-verhalen van vrienden / familie, dat de man twijfelde, de vrouw vervolgens een baan in een andere stad zocht / naar het buitenland is gegaan voor een paar maanden etc. en dat toen de man besefte wat hij miste. In al die gevallen zijn ze uiteindelijk getrouwd en kids gekregen enzo.

Maar je loopt wel een risico. Want natuurlijk niet alle mannen beseffen wat ze missen... ;)Jij ziet na vier jaar aanmodderen en de herhaalde mededeling dat hij geen relatie wil met TO nog altijd een glorieuze toekomst in het verschiet?
maar noname, waarom ga je dan steeds weer bij hem op de bank zitten

Ik zou er echt schijt en schijt ziek van worden als er zo met me gepiepeld zou worden.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:wuiles schreef op 20 september 2009 @ 20:17:

[...]

Jij ziet na vier jaar aanmodderen en de herhaalde mededeling dat hij geen relatie wil met TO nog altijd een glorieuze toekomst in het verschiet?Onbegrijpelijk he als je dan nog steeds denkt dat het echt allemaal goed komt. Ik zal wel te weinig sprookjes voorgelezen hebben gekregen ofzo, maar ik trap daar dus gewoon niet in.
quote:wuiles schreef op 20 september 2009 @ 20:17:

[...]

Jij ziet na vier jaar aanmodderen en de herhaalde mededeling dat hij geen relatie wil met TO nog altijd een glorieuze toekomst in het verschiet?eeuuuh jah het kan! Ging namelijk bij mijn pap en mam ook zo haha. Nu bijna 30 jaar gelukkig getrouwd en 2 kinderen gekregen. Maar jah, zo gaat het niet bij iedereen natuurlijk!
duidelijk... hij wil alles behalve een relatie...

Jij accepteert dat of gaat (na 4 jaar !!!) eindelijk eens door met je eigen leven..
Sorry dames, ik vind het echt niet onbegrijpelijk... als het immers wel goed voelt. Waarom zou je er dan mee stoppen?

Okee... dat TO nu deze vraag heeft is niet vreemd en ik denk idd ook tijd voor actie! (tenzij je altijd scharrel wilt blijven)

(Je moet het een beetje zien als de aansteker-theorie haha. Heb je wel eens een aansteker gehad die het na lang proberen soms nog wel een vlammetje gaf? Als je echt zin had in die sigaret ging je waarschijnlijk net zo lang door, omdat je weet dat die aansteker uiteindelijk wel een vlammetje zal geven. Na je een hele tijd geïrriteerd te hebben, ging pas de aansteker de prullenbak in )
Het is meestal zo dat als je in een relatie zit met een 'onbereikbare' persoon, je zelf ook niet toe bent aan een ECHTE relatie. Een relatie waarbij je allebei voor elkaar gaat. Dit heb ik door schade en schande moeten leren. In plaats van de schijnwerpers steeds op de "foute" man te richten, ben ik die op mezelf gaan richten. En wat een rotzooi kwam ik tegen. Ik was net zo min stabiel en zeker van mezelf als mijn toenmailige partners. Met andere woorden: na 4 jaar zo met je te laten sollen mag je jezelf flink achter de oren krabben en een blik in de spiegel werpen en je afvragen waarom JIJ nog niet klaar bent voor een serieuze volwassen relatie. Niet lullig bedoelt, maar de focus op jezelf houden helpt je verder. Hij is namelijk niet het probleem. Dat ben jij. En jij bent de enige die JIJ kan veranderen.
quote:Sensy12 schreef op 20 september 2009 @ 20:47:

Het is meestal zo dat als je in een relatie zit met een 'onbereikbare' persoon, je zelf ook niet toe bent aan een ECHTE relatie. Een relatie waarbij je allebei voor elkaar gaat. Dit heb ik door schade en schande moeten leren. In plaats van de schijnwerpers steeds op de "foute" man te richten, ben ik die op mezelf gaan richten. En wat een rotzooi kwam ik tegen. Ik was net zo min stabiel en zeker van mezelf als mijn toenmailige partners. Met andere woorden: na 4 jaar zo met je te laten sollen mag je jezelf flink achter de oren krabben en een blik in de spiegel werpen en je afvragen waarom JIJ nog niet klaar bent voor een serieuze volwassen relatie. Niet lullig bedoelt, maar de focus op jezelf houden helpt je verder. Hij is namelijk niet het probleem. Dat ben jij. En jij bent de enige die JIJ kan veranderen.Daar zit idd wat in. Geld natuurlijk niet voor iedereen, maar is het proberen waard
quote:FaV schreef op 20 september 2009 @ 20:31:

Sorry dames, ik vind het echt niet onbegrijpelijk... als het immers wel goed voelt. Waarom zou je er dan mee stoppen?

Okee... dat TO nu deze vraag heeft is niet vreemd en ik denk idd ook tijd voor actie! (tenzij je altijd scharrel wilt blijven)

Omdat de liefde bij uitstek een terrein is dat om gezond verstand vraagt. Gevoelens zijn notoir onbetrouwbaar omdat het verschil tussen wat je voelt en wat je wilt voelen zo vaak de zaak vertroebelt.
@sensy12: Goede inbreng en volgens mij toepasbaar op meer van dit soort topics
quote:noname2009 schreef op 20 september 2009 @ 18:58:

[...]

Omdat hij namelijk vaak genoeg heeft gezegd dat hij wél een relatie wilde, dat gaf mij dan weer hoop..

Ach, de man zal best een relatie willen, maar niet met jou. Dat zegt hij, dat geeft hij aan, dat laat hij merken.

Gewoon uit laten, dat is beter voor je.
quote:wuiles schreef op 20 september 2009 @ 21:20:

[...]

Omdat de liefde bij uitstek een terrein is dat om gezond verstand vraagt. Gevoelens zijn notoir onbetrouwbaar omdat het verschil tussen wat je voelt en wat je wilt voelen zo vaak de zaak vertroebelt.Succes!
quote:FaV schreef op 20 september 2009 @ 22:09:

[...]

Succes!Met wat precies? Mijn liefdesleven is al jaren naar wens.

Sterker nog, FaV, TO geeft meermalen duidelijk aan dat het ook bij haar níet goed voelt. Dus denk ik dat ook dat argument (en het gelukkige voorbeeld van je ouders) hier niet van toepassing is.
Als het goed zou voelen, hoefde TO geen topic te openen.\

heb zelf ook jarenlang diverse scharrels gehad, en als je beiden niet meer wil, dan is dat OK. Zodra een van de twee echter meer wil, loop je vast.

To schrijft dat hij vaag is en dat het haar onzeker maakt. Ergo: het voelt niet meer goed. Dus kan ze er beter mee stoppen. Of wachten tot hij ermee stopt,omdat ie een dame tegenkomt waar ie wel een relatie mee wil.
quote:Tia Dalma schreef op 20 september 2009 @ 22:27:

[...]

Sterker nog, FaV, TO geeft meermalen duidelijk aan dat het ook bij haar níet goed voelt. Dus denk ik dat ook dat argument (en het gelukkige voorbeeld van je ouders) hier niet van toepassing is.Maar ik zeg toch ook niet dat je iets moet doen tegen je gevoel in? Daar moet je juist goed naar luisteren en ook ik denk (zoals ik eerder al schreef) dat TO actie moet ondernemen als ze zichzelf die vragen stelt.
Het voelt ook niet goed omdat ik het gevoel heb dat ik constant aan het lijntje word gehouden.

Het is niet oke als ik een ander ontmoet, zodra hij het gevoel krijgt dat ik hem ga verlaten doet hij ineens veel moeite.

Zodra ik weer terug bij hem ben doet hij ineens weer afstandelijk.

Ik heb nu contact verbroken, nu 3 weken niet gesproken, ben benieuwd hoe lang hij het deze keer vol gaat houden.

Maar daar ga ik weer de fout in, ik ga er al van uit dat ik weer iets van hem ga horen, zo kom ik nooit verder.

Ik HOOP echt dat ik het deze keer kan volhouden...
het is aan jou om je aan het lijntje te laten houden of niet. Jij gaat er al vanuit dat je weer iets van hem gaat horen. Als dat gebeurt kun je ook zelf tegen m zeggen dat t wat jou betreft niet meer hoeft.

Hij is dudielijk: Hij wil geen relatie met je, maar hij wil ook zijn warme plekje in je bed niet kwijt. Wil jij meer dan iemands scharreltje zijn, zul je dat voor jezelf moeten opeisen. Doe je dat niet, dan ben jij daar zelf verantwoordelijkvoor en niet hij.

(Je moet het een beetje zien als de aansteker-theorie haha. Heb je wel eens een aansteker gehad die het na lang proberen soms nog wel een vlammetje gaf? Als je echt zin had in die sigaret ging je waarschijnlijk net zo lang door, omdat je weet dat die aansteker uiteindelijk wel een vlammetje zal geven. Na je een hele tijd geïrriteerd te hebben, ging pas de aansteker de prullenbak in )Haha, die ga ik vaker gebruiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven