Afvallen met...
maandag 21 september 2009 om 18:02
Zo, ben al heerlijk thuis mét nieuwe kookplaat.
Heb echt niet veel gedaan vandaag, maar dat mag als je een baaldag hebt toch?
Ik weet niet wat er was, kon wel janken!
Heb op gegeven moment maar André Hazes opgezet op m'n iPod. Even lekker meezingen (zachtjes dan).
Goed dat je morgen al op allergie kunt laten testen Vinyl!
Zo zeg, wat doe jij verstandig Moos!
Ik heb eindelijk een accountant. Of tenminste... ik heb al gehoord dat hij plek voor me heeft. Schijnt een goeie te zijn, was een aanraderT van 2 vriendinnen van me. Nu nog even mailen.
Maar dat doe ik morgen wel. Ga vanavond Helemaal Niets Doen. Daar had ik de hele avond al zin in
Even koken...
Heb echt niet veel gedaan vandaag, maar dat mag als je een baaldag hebt toch?
Ik weet niet wat er was, kon wel janken!
Heb op gegeven moment maar André Hazes opgezet op m'n iPod. Even lekker meezingen (zachtjes dan).
Goed dat je morgen al op allergie kunt laten testen Vinyl!
Zo zeg, wat doe jij verstandig Moos!
Ik heb eindelijk een accountant. Of tenminste... ik heb al gehoord dat hij plek voor me heeft. Schijnt een goeie te zijn, was een aanraderT van 2 vriendinnen van me. Nu nog even mailen.
Maar dat doe ik morgen wel. Ga vanavond Helemaal Niets Doen. Daar had ik de hele avond al zin in
Even koken...
maandag 21 september 2009 om 18:37
Ik ben er weer, net thuis. Had om 15.45 afspraak, maar was pas om 17.50 aan de beurt . Xan is gelukkig aan't koken.
Even de snelle samenvatting van een ingewikkeld verhaal: oog is dus inderdaad weer ontstoken, hoornvlies ziet er 'kwetsbaar' uit, maar is niet ontstoken. Oogarts legde uit dat hij wel iets konvoorschrijven, maar dat ontstekingen eigenlijk vanzelf over gaan en een middeltje hooguit helpt om dat een dagje te bespoedigen. Hij gaf liever geen middeltje, omdat het middel dat ik nu al een hele tijd gebruik bijschorsnier-hormonen bevat (corticosteroiden enzo) en dat niet zo goed is. Heb wel een recept gekregen voor als het niet overgaat na een paar dagen. Hij was heel okee, want heeft uitgebreid gekeken en geprobeerd te zoeken naar datgene wat nu steeds die ontstekingen veroorzaakt. Er zit sinds anderhalve maand een bultje op m'n ooglid (ziet eruit als een gerstekorrel). Hij zegt dat dit misschien een *ingewikkelde naam* soort virus is dat steeds opnieuw een ontsteking veroorzaakt. Ik moet over vijf weken terugkomen en dan kijkt hij opnieuw naar dat bultje. Mogelijk gaat hij dat bultje wegsnijden ('is niet zo eng hoor, want dan doen we er een hechting in bladerblaaa ' OMG! ). Nou goed, dát dus....
Nu even eten en dan bijlezen. Sorry voor ego-post
Even de snelle samenvatting van een ingewikkeld verhaal: oog is dus inderdaad weer ontstoken, hoornvlies ziet er 'kwetsbaar' uit, maar is niet ontstoken. Oogarts legde uit dat hij wel iets konvoorschrijven, maar dat ontstekingen eigenlijk vanzelf over gaan en een middeltje hooguit helpt om dat een dagje te bespoedigen. Hij gaf liever geen middeltje, omdat het middel dat ik nu al een hele tijd gebruik bijschorsnier-hormonen bevat (corticosteroiden enzo) en dat niet zo goed is. Heb wel een recept gekregen voor als het niet overgaat na een paar dagen. Hij was heel okee, want heeft uitgebreid gekeken en geprobeerd te zoeken naar datgene wat nu steeds die ontstekingen veroorzaakt. Er zit sinds anderhalve maand een bultje op m'n ooglid (ziet eruit als een gerstekorrel). Hij zegt dat dit misschien een *ingewikkelde naam* soort virus is dat steeds opnieuw een ontsteking veroorzaakt. Ik moet over vijf weken terugkomen en dan kijkt hij opnieuw naar dat bultje. Mogelijk gaat hij dat bultje wegsnijden ('is niet zo eng hoor, want dan doen we er een hechting in bladerblaaa ' OMG! ). Nou goed, dát dus....
Nu even eten en dan bijlezen. Sorry voor ego-post
Peas on earth!
maandag 21 september 2009 om 18:41
maandag 21 september 2009 om 18:50
Ieh! Erwt. Van dat vooruitzicht zou ik geloof ik ook niet zo heel blij worden. Fijn dat de oogarts in ieder geval goed gekeken heeft en je uitleg heeft gegeven over het hoe of waarom voorschrijven van middeltjes. Teveel corticosteroiden zijn niet goed voor je inderdaad.
Ik hoop dat deze ontsteking niet al te erg doorzet en dat het hier wel zo'n beetje bij blijft.
Ik hoop dat deze ontsteking niet al te erg doorzet en dat het hier wel zo'n beetje bij blijft.
maandag 21 september 2009 om 19:30
Moos is verstandig!
En Erwtje en Agie hebben gebeld, ook heel goed! Wat naar Erwt... Maar je wordt wel serieus genomen, dat is fijn.
Drift, zo een dag had ik ook. Ik ga zo denk ik uitzendinggemist kijken, BZV. Vniel! Hoe is het met jou nu? Weer zo niezerig? Ben benieuwd wat er uit die test komt.
Ook hier een drukke dag gehad met overleg en veel heen en weer rijden (zonde van de tijd altijd) en ruzie met collega gehad, maar mijn geduld was op.
Lijstje:
1 bh filet
4 bh filet
Magnolia
Pasta met spinazie, boursin en zeevruchten
Straks nog vla denk ik
Weegschaal sprak vanmorgen met luide stem: 79! Dat is +0.8
En Erwtje en Agie hebben gebeld, ook heel goed! Wat naar Erwt... Maar je wordt wel serieus genomen, dat is fijn.
Drift, zo een dag had ik ook. Ik ga zo denk ik uitzendinggemist kijken, BZV. Vniel! Hoe is het met jou nu? Weer zo niezerig? Ben benieuwd wat er uit die test komt.
Ook hier een drukke dag gehad met overleg en veel heen en weer rijden (zonde van de tijd altijd) en ruzie met collega gehad, maar mijn geduld was op.
Lijstje:
1 bh filet
4 bh filet
Magnolia
Pasta met spinazie, boursin en zeevruchten
Straks nog vla denk ik
Weegschaal sprak vanmorgen met luide stem: 79! Dat is +0.8
maandag 21 september 2009 om 19:44
Pfoe, net een uur met een vriendin aan de telefoon gehangen. Zij belde mij en dan vind ik het lastig om op te hangen.
Heb ooit ergens gelezen dat dat not done is, ophangen terwijl de ander jóu belt.
Ik stond net op het punt om te koken want ik had trek.
Dus half half maar gekookt, en uiteindelijk was m'n eten klaar dus moest ik wel gaan ophangen.
Eten ging in het begin prima, maar daarna deed het toch wel erg pijn en net zat ik te janken van de pijn Een heel moe & zeurderig gevoel, aan beide kanten van m'n bovengebit.
Auwauwauw...
Ibu zit er al weer in, en morgen écht maar even bellen.
Ik ga even liggen... auwauwauw... (weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen, want vanmiddag geen last en nu kan ik geen tandarts bellen)
Heb ooit ergens gelezen dat dat not done is, ophangen terwijl de ander jóu belt.
Ik stond net op het punt om te koken want ik had trek.
Dus half half maar gekookt, en uiteindelijk was m'n eten klaar dus moest ik wel gaan ophangen.
Eten ging in het begin prima, maar daarna deed het toch wel erg pijn en net zat ik te janken van de pijn Een heel moe & zeurderig gevoel, aan beide kanten van m'n bovengebit.
Auwauwauw...
Ibu zit er al weer in, en morgen écht maar even bellen.
Ik ga even liggen... auwauwauw... (weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen, want vanmiddag geen last en nu kan ik geen tandarts bellen)
maandag 21 september 2009 om 19:53
quote:Pilous schreef op 21 september 2009 @ 19:30:
Magnolia
Age, . Morgen inderdaad meteen 's ochtends de tandarts bellen hoor, want dit is niet normaal en zo kun je niet nog een week rondlopen. Als je belt, vooral niet doen alsof het meevalt, maar echt vertellen dat je ervan wakker ligt.
Mijn lijstje:
- O: yoghurt met energy mix cruesli
- T: 1/2 wrap
- L: 2 wraps met gerookte kip, puntpaprika, komkommer, sla, pijnboompitjes, philadelphia
- T: 1 rijstwafel
- A: macaroni met een klein beetje geraspte kaas
- T: 4 suikervrije dropjes
Verder: thee, crystal clear, limo
Magnolia
Age, . Morgen inderdaad meteen 's ochtends de tandarts bellen hoor, want dit is niet normaal en zo kun je niet nog een week rondlopen. Als je belt, vooral niet doen alsof het meevalt, maar echt vertellen dat je ervan wakker ligt.
Mijn lijstje:
- O: yoghurt met energy mix cruesli
- T: 1/2 wrap
- L: 2 wraps met gerookte kip, puntpaprika, komkommer, sla, pijnboompitjes, philadelphia
- T: 1 rijstwafel
- A: macaroni met een klein beetje geraspte kaas
- T: 4 suikervrije dropjes
Verder: thee, crystal clear, limo
Peas on earth!
maandag 21 september 2009 om 19:53
Och Age, wat vervelend dat het zo veel pijn doet!
Heb je het idee dat er wat ontstoken is? Of doet de kies waar een stukje van afgebroken is pijn? Want misschien helpt je mond spoelen met wat lauw water of een zoutoplossing wel?
Ik weet het ook niet precies. En morgen inderdaad maar bellen.
En volgens mij mag je mensen altijd ophangen als je gebeld wordt. Zeker als je eigenlijk geen tijd hebt.
Heb je het idee dat er wat ontstoken is? Of doet de kies waar een stukje van afgebroken is pijn? Want misschien helpt je mond spoelen met wat lauw water of een zoutoplossing wel?
Ik weet het ook niet precies. En morgen inderdaad maar bellen.
En volgens mij mag je mensen altijd ophangen als je gebeld wordt. Zeker als je eigenlijk geen tijd hebt.
maandag 21 september 2009 om 19:56
Moos, wat goed van je financiele plannen. Klinkt heel verstandig en volwassen enzo
Age, wat vervelend dat je je zo naar voelde vandaag
Plous, ben je nou aangekomen?! Maar je hebt toch best gezonde lijstjes!
Vinyl, had het al gezegd, maar fijn dat je morgen meteen terecht kan voor een allergietest!
Drift, suffig word je daarvan he, vergaderdagen
Age, wat vervelend dat je je zo naar voelde vandaag
Plous, ben je nou aangekomen?! Maar je hebt toch best gezonde lijstjes!
Vinyl, had het al gezegd, maar fijn dat je morgen meteen terecht kan voor een allergietest!
Drift, suffig word je daarvan he, vergaderdagen
Peas on earth!
maandag 21 september 2009 om 20:02
Rum: check!
Kamillethee: check! (maar vind ik heel vies )
Zou het helpen?
Er is gewoon iets met m'n zenuwen aan de hand lijkt het wel. Aan de rechterkant is er een heel stuk van die kies af, maar géén idee wat er aan de linkerkant is... iig ontstoken tandvlees.
Ik zal m'n moeder eens bellen of zij iets weet...
Bestaat er niet zoiets als een spoeddienst voor tandartsen? Net zoals een huisartsenpost...
Kamillethee: check! (maar vind ik heel vies )
Zou het helpen?
Er is gewoon iets met m'n zenuwen aan de hand lijkt het wel. Aan de rechterkant is er een heel stuk van die kies af, maar géén idee wat er aan de linkerkant is... iig ontstoken tandvlees.
Ik zal m'n moeder eens bellen of zij iets weet...
Bestaat er niet zoiets als een spoeddienst voor tandartsen? Net zoals een huisartsenpost...
maandag 21 september 2009 om 20:04
Dit krijg ik als ik google Age:
Buiten de praktijkuren kunt u contact opnemen met het Tandarts Bemiddelings Bureau, tel. 09008212230 om te horen tot welke tandartspraktijk u zich kunt wenden. N.B.: de avond-en weekenddienst is alleen bedoeld voor ernstige pijnklachten en nabloedingen, voor een uitgevallen vulling of losse kroon of noodkroon dient U te wachten tot de normale openingstijden van de praktijk.
Buiten de praktijkuren kunt u contact opnemen met het Tandarts Bemiddelings Bureau, tel. 09008212230 om te horen tot welke tandartspraktijk u zich kunt wenden. N.B.: de avond-en weekenddienst is alleen bedoeld voor ernstige pijnklachten en nabloedingen, voor een uitgevallen vulling of losse kroon of noodkroon dient U te wachten tot de normale openingstijden van de praktijk.
Peas on earth!
maandag 21 september 2009 om 20:05
http://www.tandartsprakti ... ?c=bereikbaarheid&lang=nl
Op deze website, onderaan.
Ik denk dat jouw klachten inmiddels wel onder 'ernstige pijnklachten' vallen lieve Age.
Op deze website, onderaan.
Ik denk dat jouw klachten inmiddels wel onder 'ernstige pijnklachten' vallen lieve Age.
Peas on earth!
maandag 21 september 2009 om 20:06
Hallo allemaal
Kompleet afgedraaid op de bank nu...pff,maandagen.
Goed!! Age,Erwt en Vinyl met tandarts,oogarts en huisarts!
Ben benieuwd Erwt of het nu goed gaat met je oog,was dit dezelfde oogarts"
En Age,bij teveel pijn wel bellen hoor,er is toch ook wel een tandarts die savonds dienst heeft!?
Drift,vinger er nog aan?
MdK: lever al weer uitgerust?
Moos voor zakelijk inzicht!
Maar kun je niet veel makkelijker bij je eigen bank terecht voor zakelijk advies??
Plous,wat was er met je collega,wel weer uitgepraat?
Kompleet afgedraaid op de bank nu...pff,maandagen.
Goed!! Age,Erwt en Vinyl met tandarts,oogarts en huisarts!
Ben benieuwd Erwt of het nu goed gaat met je oog,was dit dezelfde oogarts"
En Age,bij teveel pijn wel bellen hoor,er is toch ook wel een tandarts die savonds dienst heeft!?
Drift,vinger er nog aan?
MdK: lever al weer uitgerust?
Moos voor zakelijk inzicht!
Maar kun je niet veel makkelijker bij je eigen bank terecht voor zakelijk advies??
Plous,wat was er met je collega,wel weer uitgepraat?
maandag 21 september 2009 om 20:13
Ja, had het ook al gevonden Erwt. Op de site van 'mijn' tandarts staat ook dat je met het TBB moet bellen.
Ik weet gewoon echt even niet wat ik moet doen. Eerst maar tanden poetsen, misschien helpt dat...
Ik kijk het nog een half uur aan... ik durf niet... Maar wil wel van de pijn af
Oooh, wanneer kickt die ibu nu in
Ik weet gewoon echt even niet wat ik moet doen. Eerst maar tanden poetsen, misschien helpt dat...
Ik kijk het nog een half uur aan... ik durf niet... Maar wil wel van de pijn af
Oooh, wanneer kickt die ibu nu in
maandag 21 september 2009 om 20:16
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 21 september 2009 @ 20:10:
Wauw Drift, dus ik denk dat je vinger er niet definitief af hoeft Ja, het valt mij ook erg mee. Na de vreselijke wond van gisteren (of was het zaterdag?) vreesde ik het ergste. Had de rest van mijn vingers al op het verlies van deze vinger voorbereidt. Maar gelukkig blijft een amputatie me bespaard
Wauw Drift, dus ik denk dat je vinger er niet definitief af hoeft Ja, het valt mij ook erg mee. Na de vreselijke wond van gisteren (of was het zaterdag?) vreesde ik het ergste. Had de rest van mijn vingers al op het verlies van deze vinger voorbereidt. Maar gelukkig blijft een amputatie me bespaard