Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:Babsjuh schreef op 21 september 2009 @ 22:24:

[...]

Kritiek op je levensstijl, een topic dat zijn doel mist, een ander topic dat er bij gehaald wordt, een ander topic dat vervuilt wordt, geen dingen die je voor ogen hebt als je een topic opent, dat snap ik. Maar dat heeft toch geen drol te maken met herkenbaarheid en privacy???

In zeker opzicht wel. Persoonlijke dingen uit het NPS topic werden naar het Soa topic gesleept, en andersom. Niet prettig.

Daarnaast als iemand die me kent gaat optellen: NPS + kind + leeftijd + hobby's zal me zeker herkennen.

Dus vanwege mijn privacy inderdaad.
Babs, ik was nog op jouw aan het reageren..
quote:siepeltrien schreef op 21 september 2009 @ 22:34:

Nee Dorinke.. Het NPS topic liep in principe prima. Totdat er vanmiddag mensen OT begonnen te posten n.a.v. het soa topic. Dat is vervuiling.

Nee dat klopt niet. Het topic heeft de hele tijd in een lijn gelopen. Net die lijn die jou niet aanstaat.

Maar weet je wat, neuk je te pletter. Enigste die je ermee hebt is jezelf...oh nee, en sowieso je kind.

Vind nog dat de arts aardig tegen je heeft gedaan.
Ja, dat vind ik echt.
quote:siepeltrien schreef op 21 september 2009 @ 22:34:

Nee Dorinke.. Het NPS topic liep in principe prima. Totdat er vanmiddag mensen OT begonnen te posten n.a.v. het soa topic. Dat is vervuiling.Vanmiddag was ik aan het werk (= niet kunnen forummen). Vanavond heb ik het NPS topic nog gelezen, en er is daadwerkelijk niets over het SOA topic vermeld. De enige vraag van 'vaste' posters was of jij (TO) nog een antwoord zou geven op hun vraag.
quote:siepeltrien schreef op 21 september 2009 @ 22:38:

Babs, ik was nog op jouw aan het reageren..Da kan ik vanaf hier nie zien he....
Iets anders
quote:dorinke schreef op 21 september 2009 @ 22:39:

[...]

Vanmiddag was ik aan het werk (= niet kunnen forummen). Vanavond heb ik het NPS topic nog gelezen, en er is daadwerkelijk niets over het SOA topic vermeld. De enige vraag van 'vaste' posters was of jij (TO) nog een antwoord zou geven op hun vraag.Ze zit ook gewoon te jokken.
quote:siepeltrien schreef op 21 september 2009 @ 22:37:

[...]

In zeker opzicht wel. Persoonlijke dingen uit het NPS topic werden naar het Soa topic gesleept, en andersom. Niet prettig.

Daarnaast als iemand die me kent gaat optellen: NPS + kind + leeftijd + hobby's zal me zeker herkennen.

Maar eeeh.... Dat staat nu toch nog steeds overal?

En tja, misschien moet je dan eens wat selectiever zijn met wat je op internet zet. Of hier en daar een feitje verdraaien: dochter wordt zoon, leeftijd tel je wat bij op en voila je bent het niet meer.
I only get one shot at life - so I shoot to kill

[...]

Dus vanwege mijn privacy inderdaad.Niet dus.
quote:domnaiefmutsje schreef op 21 september 2009 @ 22:40:

[...]

Ze zit ook gewoon te jokken.Ja, dat blijkt. Dan houdt het op.

[...]

Ik denk persoonlijk dat dat wat vergezocht is, dat iemand je kan herkennen, maar dat is aan jou om te beoordelen.

Het is in ieder geval een wat andere insteek om topics te laten verwijderen dan de redenen die je in eerste instantie gaf, ik hoop dat je snapt dat een deel van de reacties daardoor getriggerd werden.

En ik hoop ook dat je verder wat nadenkt over de consequenties van wat je schrijft. Het zijn geen andijvie-topics waar het hier om gaat, mensen leggen er best wat van zichzelf in, en sommige informatie was ook nog best nuttig geweest voor anderen. Dat is nu voor niemand meer terug te lezen, erg jammer.
Iets anders

[...]

Met deze uitleg van privacy en herkenbaarheid kan elk topic wel verwijderd worden.

Angels jullie gaan het nog druk krijgen, sterkte!

[...]

Gut en je kon niet bedenken dat mensen dat sowieso niet konden vinden zonder dat er forummers zijn die er naar linken.

vind je uitleg verre van plausible mbt privacy.

*wou hier wat neerzetten maar krijg dan ongenadig met de zweep erlangs van een Angel, ben ik bang *
De topics zijn nog gewoon te vinden hoor, als jullie zo ontzettend geinteresseerd zijn vallen ze dus nog te lezen. Dat is dus geen argument.

Ik ben bang voor mijn privacy inderdaad, en dat heb ik niet eerder bedacht helaas. Nee, en dat ligt niet aan de NPS. En ja, dat was jullie vast al duidelijk dat ik niet nadenk..

Anything else?
Oei, kijk uit voor die boswachters hoor Skytje!
quote:siepeltrien schreef op 21 september 2009 @ 22:47:

De topics zijn nog gewoon te vinden hoor, als jullie zo ontzettend geinteresseerd zijn vallen ze dus nog te lezen. Dat is dus geen argument.

Eh? Ik dacht dat de topics verwijderd waren? Ik kan ze niet meer vinden in ieder geval
Iets anders
Modtopic pysche geeft 1 daar reactie op babs
quote:siepeltrien schreef op 21 september 2009 @ 22:47:

Ik ben bang voor mijn privacy inderdaad, en dat heb ik niet eerder bedacht helaas. Nee, en dat ligt niet aan de NPS. En ja, dat was jullie vast al duidelijk dat ik niet nadenk..

Anything else?

Ze zijn gewoon te vinden (inderdaad), dus gaat het privacy argument dan nog op?

En dan ga je ook nog onzin beweren over de inhoud van een topic terwijl het gewoon te controleren is (want idd, niets over SOA op NPS-topic....) ?
Als je liegt zorg dan dat het niet te achterhalen is.
Ik kan dat SOAgedoe niet meer vinden, onderaan de pagina?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:siepeltrien schreef op 21 september 2009 @ 22:53:

Modtopic pysche geeft 1 daar reactie op babsJe hebt gelijk wat betreft het narcisme topic, maar volgens angel 5 is het topic "actief seksleven en soa testen" op verzoek van TO verwijderd.
Iets anders
Nee, SOA kan ik ook niet vinden. Dan is alleen het NPS topic gesloten, en SOA verwijderd.
Het is jammer dat ik niet uit andere topics mag citeren.. Op het moment dat het soa topic de mist inging kon Schouderkloje het niet laten om naar het NPS topic toe te rennen. Dat is provocerend..
quote:siepeltrien schreef op 21 september 2009 @ 23:02:

Het is jammer dat ik niet uit andere topics mag citeren.. Op het moment dat het soa topic de mist inging kon Schouderkloje het niet laten om naar het NPS topic toe te rennen. Dat is provocerend..BGB, weet je nog dat je vroeg wat dan klikken was volgens mij (of iets in die richting)? Nou, dit dus.

Het is jammer dat ik niet uit andere topics mag citeren.. Op het moment dat het soa topic de mist inging kon Schouderkloje het niet laten om naar het NPS topic toe te rennen. Dat is provocerend..Welke post is provocerend dan?

Het is jammer dat ik niet uit andere topics mag citeren.. Op het moment dat het soa topic de mist inging kon Schouderkloje het niet laten om naar het NPS topic toe te rennen. Dat is provocerend..Hou toch op. Zij schreef al langer mee, als je enige interesse had getoond was dat je allang duidelijk geweest. Dit slaat echt compleet nergens op. Je maakt jezelf belachelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven