werkgever
dinsdag 22 september 2009 om 21:19
En inderdaad het idee om iemand op te laten draven als een "toekomstige" vriend? Dan kwets je je werkgever niet. En als je je vergist en je werkgever heeft geen gevoelens voor je is er ook geen man overboord.
Coleturner heeft wel een punt, als er geen duidelijkheid in de situatie komt is voor niemand een goede situatie.
Coleturner heeft wel een punt, als er geen duidelijkheid in de situatie komt is voor niemand een goede situatie.
dinsdag 22 september 2009 om 22:08
TO,
Je werkt in een nauwe ruimte, maar je hebt collega's of niet?
Misschien kun je hem gewoon doodleuk vragen of hij je ziet zitten en als dat het geval is hem op een correcte manier je gebrek aan interesse uitleggen.
Als je de niet-bestaande-vriend strategie iets subtieler vindt, kun je gewoon met telefoontjes beginnen, dus jezelf opbellen en een pseudogespekje houden met je lieverd.
Of je baas enthousiast meedelen dat je zo' n leuke vriend hebt etc. etc. Het blijft natuurlijk een beetje huichelig en onsmakelijk, maar goed...
Sterkte
Je werkt in een nauwe ruimte, maar je hebt collega's of niet?
Misschien kun je hem gewoon doodleuk vragen of hij je ziet zitten en als dat het geval is hem op een correcte manier je gebrek aan interesse uitleggen.
Als je de niet-bestaande-vriend strategie iets subtieler vindt, kun je gewoon met telefoontjes beginnen, dus jezelf opbellen en een pseudogespekje houden met je lieverd.
Of je baas enthousiast meedelen dat je zo' n leuke vriend hebt etc. etc. Het blijft natuurlijk een beetje huichelig en onsmakelijk, maar goed...
Sterkte
dinsdag 22 september 2009 om 22:11
dinsdag 22 september 2009 om 22:19
Je hebt mail Cole.
Hans, ik wil dit gewoon op een normale manier zo netjes en minst kwetsend oplossen. Als het zo is kan die beste man er ook niks aan doen dat hij gevoelens voor me heeft gekregen tenslotte.
En ik wil het liefst niet gaan lopen huichelen. Daar houd ik totaal niet van en is ook niet mijn manier van doen. Daarvoor respecteer ik hem ook teveel.
Oh, en ik heb geen collega's dus. It's just me.
Hans, ik wil dit gewoon op een normale manier zo netjes en minst kwetsend oplossen. Als het zo is kan die beste man er ook niks aan doen dat hij gevoelens voor me heeft gekregen tenslotte.
En ik wil het liefst niet gaan lopen huichelen. Daar houd ik totaal niet van en is ook niet mijn manier van doen. Daarvoor respecteer ik hem ook teveel.
Oh, en ik heb geen collega's dus. It's just me.
dinsdag 22 september 2009 om 22:20
Cole:
Nee , wat kunnen we wel voorspellen? De kern was de werkgever zo pijnloos en subtiel te laten weten dat Eenmoeeder niet geinteresseerd is.
Twee opties!
A) Ze zegt: Sorry mate, ik vind je niet intressant.
( oke, iets subtieler, ben ik met je eens)
Ze is niet meer Single! Dus even een bedachte vriend op het toneel brengen.
Uiteraard is optie B makkelijker te accepteren voor Werkgever. Dus de kans is een stuk groter dat de werksfeer tussen die twee minder schade leidt.
Voila!
Nee , wat kunnen we wel voorspellen? De kern was de werkgever zo pijnloos en subtiel te laten weten dat Eenmoeeder niet geinteresseerd is.
Twee opties!
A) Ze zegt: Sorry mate, ik vind je niet intressant.
( oke, iets subtieler, ben ik met je eens)

Uiteraard is optie B makkelijker te accepteren voor Werkgever. Dus de kans is een stuk groter dat de werksfeer tussen die twee minder schade leidt.
Voila!
dinsdag 22 september 2009 om 22:24
Optie B is echt een goed voorbeeld van een Witte Leugen.
En ja , het blijft een leugen, een huichelarij.
Je kwetst Wergever op deze manier het minst..
Dus nu heb je een interessant dilemma; Weiger je te liegen in de naam van jouw integriteit? Of vertel je een witte leugen (Leugen!) om iemand's ego te sparen....
En ja , het blijft een leugen, een huichelarij.
Je kwetst Wergever op deze manier het minst..
Dus nu heb je een interessant dilemma; Weiger je te liegen in de naam van jouw integriteit? Of vertel je een witte leugen (Leugen!) om iemand's ego te sparen....
dinsdag 22 september 2009 om 22:27
dinsdag 22 september 2009 om 22:35
Wat een shit situatie. Heb hetzelfde meegemaakt alleen was ik in "opleiding"zeg maar en er niet financieel van afhankelijk, en heb afgehaakt.
Als deze ook opdringerig is zoals kaartjes en briefjes sturen en 's avonds je bellen kun je het hem duidelijk in zijn gezicht zeggen dat je daar niet van gediend bent en dat je de werkrelatie zakelijk wilt voortzetten.
Als deze ook opdringerig is zoals kaartjes en briefjes sturen en 's avonds je bellen kun je het hem duidelijk in zijn gezicht zeggen dat je daar niet van gediend bent en dat je de werkrelatie zakelijk wilt voortzetten.
dinsdag 22 september 2009 om 22:46
Hans, als jou oplossing de enige oplossing zou zijn, zou ik inderdaad voor de leugen kiezen hoor. Maar aangezien we elkaar dagelijks zien en ik niet zo goed ben in doen alsof en ik ook niet iemand ben die dan maar geen gesprekken meer voert met hem vind ik het gewoon erg lastig om dit zo te moeten oplossen. Daarom gooi ik dit in de groep en kijk wat de diverse oplossingen zijn.
Cole, dit speelt al wat langer. En het laatste wat ik gemaild heb is van afgelopen week.
Faye, volgens mij klinkt het heel vreemd als ik zomaar out of the bleu eruit gooi dat ik niet van mannen hou die.....
Zo concreet ligt het trouwens ook niet, het is niet iets aan hem wat ik kan opnoemen. Het is meer de situatie en gewoon dat ik hem zo niet bekijk. Ik zie hem meer als een soort van vader/oom/vriend. Collega noemen valt af. Zie eerdere berichten.
Permanentia, hij is niet opdringerig. Sterker nog hij is ook niet echt open over zijn gevoelens. Tis meer een onderbuikgevoel van mij, gecombineerd met kleine dingetjes die voorvallen.
Cole, dit speelt al wat langer. En het laatste wat ik gemaild heb is van afgelopen week.
Faye, volgens mij klinkt het heel vreemd als ik zomaar out of the bleu eruit gooi dat ik niet van mannen hou die.....
Zo concreet ligt het trouwens ook niet, het is niet iets aan hem wat ik kan opnoemen. Het is meer de situatie en gewoon dat ik hem zo niet bekijk. Ik zie hem meer als een soort van vader/oom/vriend. Collega noemen valt af. Zie eerdere berichten.
Permanentia, hij is niet opdringerig. Sterker nog hij is ook niet echt open over zijn gevoelens. Tis meer een onderbuikgevoel van mij, gecombineerd met kleine dingetjes die voorvallen.
dinsdag 22 september 2009 om 22:51
Natuurlijk Eenmoeder,
Het blijft een probleem, Je bent op hem gesteld en wilt hem niet kwetsen. Dat maakt het juist een lastige situatie, plus het feit dat jullie goed samen kunnen werken, en dit nog enige jaren zullen blijven doen neem ik aan,
Open kaart of Witte Leugen,
Ik kan je helaas niks nuttigs vertellen vrees ik. Ik hoop dat andere lezers iets constructiefs te schrijven hebben.
Het blijft een probleem, Je bent op hem gesteld en wilt hem niet kwetsen. Dat maakt het juist een lastige situatie, plus het feit dat jullie goed samen kunnen werken, en dit nog enige jaren zullen blijven doen neem ik aan,
Open kaart of Witte Leugen,
Ik kan je helaas niks nuttigs vertellen vrees ik. Ik hoop dat andere lezers iets constructiefs te schrijven hebben.
dinsdag 22 september 2009 om 23:08
@eenmoeder ik heb ook net zo'n soort situatie achter de rug. In mijn situatie hadden we allebei een relatie en was hij zoals goed aangaf een binnenvetter en het moment dat ik hem hiermee confronteerde ontkende hij alles. Terwijl het hele bedrijf het door had (bleek het later). Een paar weken later was ik ontslagen met een of andere vaag excuus. In de weken erna hoorde van diverse kanten steeds andere redenen die hij had opgaf die zouden hebben geleid tot mijn ontslag.
Ik heb ook niet echt een constructieve bijdrage behalve wees voorzichtig met hoe je het gaat brengen. Misschien is Cole's idee een goed plan door aan te geven hoe je hem ziet. Maar laat wel duidelijk blijken dat er niks meer in zit dan vrienden. Anders blijft hij hoop houden....
Ik heb ook niet echt een constructieve bijdrage behalve wees voorzichtig met hoe je het gaat brengen. Misschien is Cole's idee een goed plan door aan te geven hoe je hem ziet. Maar laat wel duidelijk blijken dat er niks meer in zit dan vrienden. Anders blijft hij hoop houden....
dinsdag 22 september 2009 om 23:17
Helaas zijn er ook verliefde mannen met een bord voor hun kop.
In mijn situatie, heb ik wel laten doorschemeren, dat ik niet in was voor een relatie met wie dan ook.
En toch kwam het bloemetje, de kaartjes etc.
Ik denk dat je het beste in deze situatie echt voor jezelf moet kiezen en niet bang moet zijn hem te kwetsen, anders kunnen er zich nog meer vervelende situaties voordoen.
In mijn situatie, heb ik wel laten doorschemeren, dat ik niet in was voor een relatie met wie dan ook.
En toch kwam het bloemetje, de kaartjes etc.

Ik denk dat je het beste in deze situatie echt voor jezelf moet kiezen en niet bang moet zijn hem te kwetsen, anders kunnen er zich nog meer vervelende situaties voordoen.
anoniem_78625 wijzigde dit bericht op 22-09-2009 23:19
Reden: kromme zin
Reden: kromme zin
% gewijzigd
woensdag 23 september 2009 om 21:51
Ik ga inderdaad proberen hem in te laten zien hoe ik hem zie. Ik ben niet bang voor m'n baan in de zin dat ik ontslag zou krijgen. Hij wil me namelijk absoluut niet kwijt. Tis meer dat ik eigenlijk wil voorkomen dat hij zich straks wellicht erg ongemakkelijk gaat voelen als hij wel wat voor me voelt en dat op zou gaan biechten. Liever heb ik dan dat hij daarvòòr al inziet dat het niks kan worden en dus niks erover gaat zeggen.