***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Das inderdaad dan wel even wennen, Pada, dat ze meer slaapt. Ach ja, dat heb je zelf ook weleens he? Op zich schijnen ze rond deze leeftijd toch nog wel een uurtje of 16 te slapen (even uit mijn hoofd, kan ook meer zijn, ik heb het in meerdere bronnen gelezen). Ik denk dat ze normaal gesproken voor een baby best veel wakker is! Wat doet ze dan eigenlijk als ze wakker is? Zoon kan zich namelijk niet heel goed vermaken in zijn eentje.
Lalie, gaf voedingslijn nog aan hoeveel je dan het beste kan mengen. Bijv. meer kv of juist meer bv in verhouding? Je kunt toch ook de voeding verdelen over twee flesjes, een met kv en een met de bv?
Goeiemorgen!

even update op het mannenfront. ben dus toch niet thuis nu. gisteren enorme ruzie gehad. ik zei dat ik misschien mijn dag wilde ruilen (ipv vrijdag,dus woensdag vrij). was volgens hem helemaal niet nodig want hij had het toch geregeld met oppas. dat ik die regeling niet fijn vond en er bovendien van baalde dat hij zijn afspraak van woensdag thuis dus niet nakwam (en niet de eerste keer), dat was allemaal raar van mij en ik steunde hem ook helemaal niet in het opzetten van zijn bedrijf enzo. aaahhh!!! niet steunen! ik ben de afgelopen maanden thuis geweest en heb werkelijk alleen voor hem geregeld en uit handen genomen

hmm.. merk dat ik nog steeds behoorlijk boos ben. eigenlijk vooral omdat ie die vrije woensdag helemaal niet zo belangrijk lijkt te vinden en iets waarmee ie makkelijk moet kunnen schuiven enzo (en dan zo schuiven dat ie dus helemaal niet een dag thuis is). dat vind ik dus niet. in uiterste gevallen moet ie daar iets op kunnen doen en dan graag in overleg met mij, zodat we dan kunnen kijken of ik iets kan ruilen ofzo.. hard werken is prima, maar volgens mij doet ie dat voor ons en als ik er alleen maar boos van word en de kinderen hem steeds minder zien, dan lijkt me dat geen goede ontwikkeling..

zucht.. zal jullie er niet verder mee lastig vallen, moest het even kwijt.

mannen!!!

verder alles ok, zoon weer beetje aan het opknappen. nog wel thuis vanmorgen, maar niet meer heel ziek. denk dat ie morgen wel weer naar school kan. hummel blijft engeltje. kwam haar vanmorgen wakker maken voor fles. ligt ze gewoon al wakker een beetje te kijken. nog niets gehoord. zo schattig! (de andere, iig nr 1 en 3, gingen altijd direct huilen als ze wakker werden.. hebben beide overigens nog steeds een ochtendhumeur..)

nou, ga maar eens even kijken of ik mezelf nuttig kan maken hier..!
Nou MissBR, dat klinkt idd niet erg gezellig. Maar soms moeten bepaalde dingen gewoon worden uitgesproken, anders blijft het maar doorgaan zoals het was. Je hebt wel gelijk vind ik dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken, hoe leuk dat werk ook kan zijn, z'n vrouw en gezin horen nog altijd het belangrijkste en leukste te zijn, toch???

Ik had hier vanmorgen ook al weer een flinke irritatie. Manlief zou voortaan zolang ik nog thuisben, op woensdag de kids naar het kdv brengen, zodat ik lekker sloom kan doen dan. Gisteravond nog gezegd, dat ik best wel wilde helpen met aankleden etc zodat hij niet twee kids hoeft aan te kleden. Nou vanmorgen kwam hij daar op terug, of ik het toch niet even wilde doen... en wie stond er uiteindelijk twee kinderen aan te kleden, eten te geven, weg te brengen.... juist ja, ik dus. En wie zat er lekker rustig uitgebreid op de plee, je raadt het al. Mannen......

Net arbo gebeld, word daar straks door teruggebeld. En ik werd ook al gebeld door maatsch.werk, daar heb ik morgen ochtend de eerste afspraak. Vind dat best wel spannend. Heb een mannelijke maatsch.werker. Weet niet of ik dat fijn vind of niet eigenlijk. Eerst maar eens zien wat voor iemand het is voordat ik er een oordeel over vel. Soms hebben mannen wel een andere kijk op bepaalde dingen, dus misschien is het ook wel goed.

Ga nu even een appel-peertaart maken. We wonen vlak bij een boomgaard en de bomen die daarin staan zijn een soort 'wijkeigendom'. Op dit moment krijgen we het niet weggegeten, zoveel dat er ligt. Ach, er zijn ergere dingen :-)
Wow wat een reizigers hier! Wij leven ook van vakantie naar vakantie maar heb helaas het geld (en het lef) niet om er echt lang tussenuit te gaan. Afgelopen december in zuidafrika was er echt wel weer een waar we lang op moeten teren vrees ik...we gaan wel elk jaar weg maar dan niet zo ver en helaas niet zo lang. Wel lekker op onszelf en niet georganiseerd.

missBR. das niet leuk, om zo weer te beginnen met werken he...hopelijk was het een eenmalige vergissing van hem...beterschap voor je zoon!

hmm jojon, ik weet al wat er komende week bij ons een keer op het menu staat!
Leuk hoor al die reisplannen... hebben wij ook. Zijn samen 3 jaar geleden lang weg geweest (naar Zuid-Amerika) en willen over jaar of 2 a 3 met de twee kiddo's ook weer lang weg, Dan ws nieuw-zeeland (australie ben ik zelf al bijna een jaar geweest).

MissBR, grommmmmm inderdaad.

Ik ben nu helemaal alleen thuis. Zoontje aan het wennen bij de peuters en dochter bij de babies. Zo gek opeens!
Gisteren was duidelijk geen goede dag voor katten! Ik heb mijn bejaarde poezenvriendinnetje moeten laten inslapen. Dus Pada: ik snap hoe je je voelt!

Sanloes: wat een fijne mededeling van dat salaris van je man! Dat is nog eens leuk cashen.

Jojon: is het niet ontzettend veel, die lasagna? Krijgen jullie dat op? Ik bedoel, je mag spinazie toch niet opnieuw opwarmen, of doe je dat stiekem wel als je overhoudt?

Wat leuk al die reizen. Ik ben nog niet verder gekomen dan vorig jaar bijna 3 weken New York en Florida. We willen als junior wat groter is graag naar de westkust van de VS en dan ook de natuurparken meepakken. Dat duurt dus nog wel even ivm sparen, en ook juniors broertje of zusje moet dan baby-af zijn.

Chica, ik snap wat je bedoelt met aan het werk gaan. Mijn contract loopt bijna af (1 oktober ben ik na bijna 15 jaar uit dienst bij mijn werkgever) en dat geeft me nu opeens een gek gevoel. Dan moet ik dus op zoek naar een andere baan en dat vind ik eigenlijk best een beetje eng. Mijn vorige baan was de laatste 3 jaar stomvervelend maar de collega's wisten wel wat ik kon en bij een nieuw bedrijf moet je je maar weer bewijzen. Maar goed, het zal ook best wel heel leuk zijn. Volgende week ga ik maar eens echt aan de bak met inschrijven bij bemiddelingsbureaus en zo. Moet ik voor die tijd wel bedenken wat ik nou wil gaan doen, of dat ik toch probeer ergens binnen te komen als directiesecretaresse/PA en dan hopelijk doorgroei in iets anders.

Gisteravond was de laatste cursusbijeenkomst van EHBO voor kinderen. Ik moet zeggen dat ik 3 bijeenkomsten erg mager vind. De laatste avond werd gegeven door een andere man dan de eerste twee en ik moet zeggen dat deze een stuk grondiger was. Hij werkt als kinderverpleegkundige en ik kreeg echt de kriebels van zijn praktijkvoorbeelden. Kinderen die batterijtjes opeten (nooit over nagedacht, hijzelf thuis ook inet tot hij het op zijn werk meemaakte) en daardoor dood gaan... yikes! Ik moest echt even een knop omzetten door te bedenken dat ik zelf ook zonder noemenswaardige kleerscheuren groot ben geworden en dat junior dus echt niet met afgerukte vingertjes, ingeslikte voorwerpen en verstikt door capuchontouwtje aan de glijbaan of bijna verdronken in het ziekenhuis hoeft te belanden.

Giller trouwens: ik werd gisteren gebeld door de organisatie achter de cursus of ze me mochten interviewen voor hun blaadje. Ik kan moeilijk nee zeggen dus word gebeld voor een paar quotes over die cursus, haha!
quote:maria52 schreef op 22 september 2009 @ 22:32:

Das inderdaad dan wel even wennen, Pada, dat ze meer slaapt. Ach ja, dat heb je zelf ook weleens he? Op zich schijnen ze rond deze leeftijd toch nog wel een uurtje of 16 te slapen (even uit mijn hoofd, kan ook meer zijn, ik heb het in meerdere bronnen gelezen). Ik denk dat ze normaal gesproken voor een baby best veel wakker is! Wat doet ze dan eigenlijk als ze wakker is? Zoon kan zich namelijk niet heel goed vermaken in zijn eentje.Dochter kan zich heel goed vermaken is me al een paar keer opgevallen. Ze ligt bijv. rustig een uur in de box onder de mobiel en "praat" dan tegen de beestjes. Of ze zit in de wipstoel te kijken wat ik aan het doen ben, of ze ligt in de kinderwagen met een speeltje waar ze tegenaan kan slaan of ligt onder de babygym. En ze zit natuurlijk ook wel eens op schoot, anders is het ook zo ongezellig.
quote:Pippa71 schreef op 23 september 2009 @ 11:31:

en ook juniors broertje of zusje moet dan baby-af zijn.

Wil je ons soms iets vertellen Pippa???

Nee hoor die lasagna is het recept voor vier personen. Dus dat krijgen wij ook niet in een keer op. En ja ik warm die spinazie nog wel een keertje op hoor. Zovaak eten we het nou ook weer niet, en meestal als we bezoek hebben dus dan gaat het wel op. en het lijkt me voor een keertje niet zo erg.

Sanloes: dat wordt Shoppen!!!
Ach Pipa, jij ook een knuffel wat sneu voor je poezenbeest zeg.
quote:jojon schreef op 23 september 2009 @ 11:38:

[...]

Wil je ons soms iets vertellen Pippa???

Zowel verloskundige als gynaecoloog raadde me dringend aan een jaar te wachten met nummer 2 dus dat doen we maar. En bovendien is junior nog zo klein, ik wil eerst hem alle aandacht kunnen geven voor ie ons moet delen met een broertje of zusje! Nog 10 maanden wachten dus, hahaha. (tja, heb niet meer alle tijd van de wereld...)
Oh ja, heeft iemand ervaring met het verleggen van een slaappatroon? Junior maakt zijn lange ruk in de avond en begin van de nacht en jullie zullen vast begrijpen dat we dat graag in de nacht willen hebben. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Heb hem gisteren om 23.30 wakker gemaakt voor een flas maar toen kwam hij 5 uur later heel stipt weer. Was natuurlijk niet de bedoeling...
Pippa misschien moet je het even een paar dagen zo doen, dat hij dan een beetje kan wennen?

MissBR: Grrrr echt mannen kunnen soms zoooo anders denken. Maar ik snap je frustratie hoor, dat zou ik ook zeker niet leuk vinden.

Bedankt voor de info over het mengen. Heb ik het toendertijd toch goed gedaan Begon al aan mezelf te twijfelen. Anniek heeft door haar 6 mnd 100% BV niet zo heel lang op die manier de fles gehad. Ze ging toen nl ook al over naar bijvoeding enzo. (zooo leuk dat eerste hapje)

Zo net weer maat 68 uitgezocht. Echt niet normaal hoe snel het bij Saar gaat. Ik schat haar nu op 60 cm dus 62 past soms wel en soms niet. Ik hou alleen niet van die strakke kleertjes dus dan maar 68 erin. Het ruimt de zolder wel lekker op maar waar laat ik al die kleren. Ze heeft zoveel dat het niet eens in haar kamertje past En dan is het ook lastig dat ze truitjes maat 68 heeft maar broekjes nog 62. Zit ik weer te klooien met 2 maten haha

Morgen gaat Saar voor het eerst 2 uurtjes wennen op het KDV en hebben wij een intake gesprek. Pffff ben er nog niet echt aan toe hoor. Tijd glipt echt door mijn handen heen. Het gaat echt vele malen sneller dan bij Anniek. Maar ja, die heb ik groot gekeken en nu is het natuurlijk ook veel drukker.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Pippa, wanneer doe jij Jr. in bad? Hier helpt het om 's avonds hem mee te nemen onder de douche, en als dat er niet van komt geef ik hem een babymasssage.

Op deze manieren krijg ik hem goed wakker en 'dorstig'.
Chica, maat 68? Wow!!! Sara is toch niet zo heel groot of wel? Hier passen nog veel broekjes 56 en de rest 62 (hoewel veel mt 62 nog echt te groot is) en truitjes allemaal 62 of 62/68. En ik heb volgens mij echt een groot binkie...

Spannend morgen, de creche. Ja wat gaat het hard he? Dan is die kraamtijd, die zo lang lijkt als je met je verlof begint, opeens alweer voorbij!!! (nog even en ze gaan kruipen, en idd, straks die eerste hapjes eten weer!)
Pada, fijn dat dochter zich zo goed kan vermaken. Hier heeft zoon voor het eerst onder de babygym gelegen en er zelfs met zijn handjes aan gezeten. Hij gaat zich steeds beter zelf vermaken, houdt het ook langer dan minuutje in box vol!

Pippa, bij mij werkt het rond half 12 voeden pas sinds een paar weken voor het doorslapen. Misschien is junior gewoon nog te jong om door te slapen op het moment dat het jullie uitkomt... Bij ons was het precies hetzelfde. Sliep hij bijvoorbeeld van 21 tot 4 uur. Maar dit twee uur verleggen was nog niet zo eenvoudig! En of het nu blijvend is bij ons?!

Chica, grote meid heb jij zeg! Hier nog steeds in broekjes 56 of 62 en shirtjes 62. Ik had al vermoeden dat zoon niet zo goed groeit dus vanochtend laten wegen. Inderdaad, hij is in bijna 3 weken tijd nog geen 200 gram aangekomen. Toch lijkt hij heel tevreden en lijkt hij juist meer te drinken op het moment. Ik moet nu na elke borstvoeding ook een flesje aanbieden. Tot nu toe wilde hij dat niet. Volgende week weer laten wegen. Hij weegt nu 5370 gram bij 12 weken.
Kdv net gebeld, zijn ons waarschijnlijk vergeten voor een intake of het wennen uit te nodigen... Ik word morgen teruggebeld! Moet er wel bij zetten dat we vrij laat het contract hebben teruggestuurd, dus daar ligt het misschien aan. Vanaf 1 oktober gaat het circus namelijk al beginnen.
pippa, dat is goed advies hoor, hoewel ik heel goed snap dat je ongeduldig bent, zeker als je niet meer 25 bent zeg maar.. maar ik heb nummer 3 en 4 erg snel na elkaar gekregen en voor mijn lijf is dat heel slecht geweest. de zwangerschap was ook erg zwaar en mijn jongste zoon (nummer 3 dus) was ook niet blij met mij in die periode (gelukkig wel met vriendlief, dus hij is niks tekort gekomen), maar het was dus best wel heftig al met al.. geniet dus nu maar lekker van junior en dat jaar gaat snel genoeg voorbij!

wij maken hummel ook wakker om half twaalf ongeveer en daarna gata ze weer heerlijk slapen tot half 8 ofzo (en dan maken we haar wakker, is luxe, ik weet het). dus misschien als je het een paar dagen zo doet en steeds probeert om die volgende fles een beetje te rekken als dat lukt, dat Junior dan snapt wat de bedoeling is?

ach ja.. mannen! misschien is het ook wel zo dat ik te strikt wil vasthouden aan die woensdag, maar ik wil vooral van hem merken dat ie de moeite doet om dat vrij te houden of om te zien dat hij daar ook belang aan hecht en dat mis ik nu.

is het laatste woord bij ons nog niet over gesproken :-)

ja, die kleertjes gaan hard he? jurkjes enzo heeft ze ook al 68, die kruipen toch lekker op en broekjes blijven altijd een beetje achter (is bij de jongens ook nog steeds zo). en dn gaat hummel niet eens zo heel hard in groei hoor!

ok, nog even wat doen en dan naar huis. weinig te doen en last van mijn rug (balen, want gisteren leek het zo goed te gaan), geen zin dus in lang avontuur in de file
Goed dat je er dan achteraan gebeld hebt Maria. Gek hoor, lijkt wel op het verhaal van Pada gisteren. Dus bij jullie gaat het oefenen op de creche ook al beginnen, spannend hoor. Wanneer moet jij ook al weer beginnen met werken? Laat je trouwens niet gek maken hoor door het cons.buro! Hij groeit toch, dat is het belangrijkste! En vergeet niet dat ze op het cons.buro de groeicurves voor kv aanhouden ipv bv (waarom, dat is mij nog steeds een raadsel, aangezien het cons.buro bv promoot....)

Ring, al je huisarts gesproken?
Jojon, denk dat ik gewoon erg laat was met contract voor kdv terugsturen.

CB zei ook dat belangrijkste is dat ventje tevreden is, en dat is hij over het algemeen wel!
Oh ja, Ring heb je al gebeld?

MissBR: 25 jaar, Pff das lang geleden haha. En nee, dat lijf krijg ik denk ik niet meer terug (al moet ik zeggen dat toen ik op reis was én slank, want je snoept daar bijna niets én gespierd van het sjouwen van duikflessen de hele dag én lekker bruin van het lopen in de zon, in topconditie dus, helaas is het nu stukke stukke minder )

Maria: Inderdaad moet je eens op de BV curve kijken of hij aan de kleine kant is, want daar zit echt verschil in. Ach, het is nooit erg om een keer extra te wegen hoor maar meestal gaat het groeien ineens in sprongen. Dus misschien is hij volgende week ineens een stukje groter. Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken hoor. Anniek zit qua groei nog steeds onder de onderste curve. Maar zolang alles in proportie groeit is er niks aan de hand. En hij zal inderdaad moeten wennen aan een fles maar dat is een kwestie van stug volhouden. Wat raar dat je ook nog geen wendagen hebt. Nou ja, kan volgende week ook nog natuurlijk.

Officieel zou mijn verlof de 29ste stoppen. Raar idee.

Pada: hebben ze nog wat meer voor je kunnen regelen op de PSZ?

Jojon: Sara zit gewoon netjes op de middenlijn van de KV groeicurve dus dat is helemaal goed. En ik denk dus dat ze nu ongeveer 60 cm is. 62 past dus nog wel maar vind het vaak een beetje strak zitten bij haar buikje. Het verschilt verder ontzettend wat voor merk kleding het is hoor. Jottum valt klein, LIEF valt groot en Hema is heel breed enz enz. Broekjes zit ze nog ruim in 62. Dus lekkere dikke babybuik met korte pootjes haha. (maar ze is stiekum toch de mooiste baby van allemaal)
Ik heb net die stickers binnengekregen van labelfriends.nl. Zoooo schattig om haar naam zo te zien. Deze gaan op alle flessen enzo voor naar het KDV morgen. Heb tevens een heel lief schriftje met haar naam erop gekregen als kraamcadeau, die ik als KDV schrift ga gebruiken. Ik moet alleen haar "schema" er nog inschrijven. Hmmm moet dan maar vanavond ofzo.
Ben echt even aan het denken wat we allemaal naar het KDV mee moeten nemen. Fles, poeder voor voedingen, inbakerdoek, speen, knuffel (heb ik nog niet voor haar), slaap muziekje, reserve kleren.

Ben ik nog iets vergeten???? Echt soms is mijn geheugen een zeef, want in principe zou ik dat wel moeten weten. Ik weet alleen nog dat je in die begin tijd zoveel mee moet nemen. Nu is het alleen nog maar een slaapzakje, met speen en knuffel.

Qua slaapzak had ik er eerst eentje bij hun liggen, maar ik moet dan elke keer 4 slaapzakjes kopen. 2 voor thuis, 1 voor het KDV en 1 voor de GO (toendertijd) en dat vond ik een beetje te gek worden qua geld. Zeker als ze zo snel groeien en de seizoenen weer veranderen. Ik sleep dus nu elke keer de slaapzak mee naar huis.
Chica, wat vreemd dat je zelf je slaapzakje, fles en poeder mee moet nemen naar het kdv. Dat hoef ik niet te doen, alleen de omneo moet ik wel meenemen, omdat ze op kdv enkel standaardvoeding hebben.

Grappig dat je ook labels hebt besteld, ik ook bij goedgemerkt. Zo lief die stickertjes, ik zit nu steeds te kijken waar ik ze allemaal op kan plakken, haha..

Wennen ging goed en ik vond het ook eigenlijk helemaal niet moeilijk.. ben ik nu een ontaarde moeder?

De 2,5 uur vlogen voorbij, omdat ik wat dingetjes gepland had die ik nog moest doen, naar ha, even wat opruimen thuis etc. Zoon had zich keurig gedragen, lag heel tevreden in de hangwieg toen ik hem op kwam halen, fles goed leeggedronken en niet gehuild, prima dus. Volgende week gaat hij nog een middagje en dan per 1 okt. mag hij elke vrijdag komen, heb dan nog wel verlof, maar misschien dat ik er af en toe wel gebruik van ga maken.

Wat groeien alles kindjes goed, zeg! Ik ben ook wel erg benieuwd hoeveel zoon nu weegt, dinsdag hoor ik het op het cb. Hier ook alle 50/56 al de deur uit, nu zit hij tussen 62 en 68 in. Ook wel logisch, want de 1e keer op cb was hij al 59 cm.
Chica, ik weet dus niet precies wat ik zelf moet meenemen naar kdv. Daarvoor is die intake volgens mij.... Geloof dat de melk wel meegenomen moet worden en ook slaapzakje. Die labels heb ik ook net binnen trouwens.

Lisa, fijn toch dat het wennen goed ging? Ik ben 'bang' dat het bij mij ook wel goed gaat

Pippa, vergat ik net helemaal. Wat sneu dat ook jouw kat er niet meer is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven