***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
o en chica: hoe is het gegaan vanmorgen? niets vergeten en je emoties onder controle? of enrome stress nu en de uren aan het aftellen tot je haar weer in je armen hebt?

(moet trouwens steeds even wennen als jij het over Saar hebt.. ik ken Saar toch het beste denk ik dan! :-) )
Ring, vervelend dat je toch naar de gyn moet, maar wel fijn dat er even goed naar gekeken gaat worden.

MissBR en Pada: succes met werken. Jullie hebben zo te horen zo weer het ritme te pakken, dat geeft de burger weer moed!

Er is idd wel wat te zeggen voor een eigen fles naar kdv, had hem ook meegenomen, omdat ze dachten dat zoon alleen zijn eigen fles (difrax) zou willen. Maar niets van dat alles, avent fles vond hij ook prima. Wat de hygiene betreft maak ik me niet zo'n zorgen, als er ergens strenge regels gelden is het daar wel. Ze werken ook met van die slofjes dwz je mag niet binnenkomen bij de babygroep voordat je eerst van die slofjes over je schoenen hebt gedaan.

Chica, succes met je kindjes op kdv vandaag! Enne vraagje, wat gaat er dan precies veranderen per 1 november??

Vanavond even lekker eruit, uit eten met werk. Zus komt oppassen.
haha! vriendlief belde net dat hij met jongste zoon naar het CB was geweest. 11,8 kilo en 80 cm. een klein zwaar mannetje dus. nouja, dat waren de anderen ook en die zijn keurig in model nu

beschreef daarna dat er zo'n jong meisje (zijn woorden) haar lijste ging afwerken terwijl zoonlief ernaast keurig aan hets pelen was, maar ze daar geen oog voor had. zei vriendlief bv 'leg dat maar even terug' en dan deed ie dat keurig. gaat ze daarna vragen of ie al dingen begint te begrijpen! haha!!

nou ja, is ook weer klaar. over half jaar weer terug met m! (en over twee weken weer met hummel.. we worden vaste klant daar!
Pada en Pippa, wat verdrietig dat jullie beestjes er niet meer zijn.

Pada, goed begin op je werk!

Watever, wat zielig die kapotte billen! Ik heb helaas geen tips voor je wat spugen betreft.

Jojon, wat fijn dat alles op je werk zo gemoedelijk gaat. En wauw, twee kinderen tegelijk in bad en dat lukt? Ik vind het met 1 al een hele onderneming.

Oh, ik lees nu dat MissBR dat gerust met 4 doet.... Wahaaa, moet er niet aan denken.

Ring, sterkte bij de gyn.

Hier is het hommeless, ik ben dus flink verkouden en zoon helaas ook. Zo zielig, het snot zit hem overal en daardoor slaapt hij niet lekker. Hij had gisteren 38,1 en toen hebben we de hapost maar gebeld. We moesten meteen komen. Hij is helemaal nagekeken, oren, keel, longen etc. en alles was eigenlijk ok. Dat is wel een geruststelling, want zelf zit je toch te denken aan oorontsteking of erger, hersenvliesontsteking. Hij is dus alleen (heftig) verkouden. We gebruiken nu van die zoutoplossing in zijn neus (mag elke 4 uur) en tussendoor druppel ik er wat moedermelk in (schijnt ook te helpen). Hij wordt steeds wakker van het snot dat in zijn keel loopt en hij daarvan moet hoesten. En dan hartverscheurend huilen he? Daar wordt het met het snot ook niet beter van. Dan kijkt hij me met van die waterige rode oogjes aan, "mama, help me nou". Zo zielig!! Hij drinkt en plast gelukkig goed, hopelijk is hij er snel weer vanaf. En nu slaapt hij. Slapen werkt toch het beste geloof ik.

Pfoe, het is wat zo'n ziek kindje. En dan schijnt dit nog niks te zijn. Ik denk dat ik zelf ook maar ff een potje ga huilen. Al zit ik dan met nog meer snot natuurlijk
nerwen wat vervelend zeg dat jullie zo verkouden zijn! Vooral zo zielig voor je kleine ventje! Inderdaad dat hartverscheurende huilen ...zo zielig, dat ken ik hier natuurlijk ook vanwege die rottige rode billen!

maar iig beterschap gewenst.

Oh er slaat er weer 1 aan....Probeer later nog weer even verder.
Ach Nerwen, wat sneu voor je mannetje. Hopelijk is het ergste snel weer voorbij en kan hij weer een beetje normaal ademhalen.

Sanloes: mijn meisje heeft niet zo veel geduld en drinkt erg onregelmatig, soms met 4,5 uur ertussen soms wil ze 2 keer in een anderhalf uur en als ze honger heeft heeft ze ook NU honger en niet over 5 minuten, maar normaal geef ik de vers gekolfde melk mee van de vorige werkdag en dan is de diepvries alleen op reserve, maar omdat dit de eerste dag was kon dat niet.
Nerwen, wat sneu van je ventje zeg. Hopelijk zijn jullie allebei gauw van het gesnotter af.

Zoon ligt wel al lang te slapen hier…. Eigenlijk is hij alleen nog maar van half 9 tot half 10 wakker geweest. Zal wel niet lang meer duren!

Even vraagje over de slaapzakjes: wij moeten die meenemen naar kdv, maar hij slaapt daar nu thuis nog niet in. Vannacht voor het eerst zonder puckababy geslapen (ging heel goed), in pyjamaatje onder deken. Nu is mijn vraag: welke slaapzak heb je nu nodig (met mouwen en hoe dik?) en wat doen ze dan aan: alleen rompertje? Want in kdv heeft hij natuurlijk gewoon kleertjes aan en in spijkerbroekje ofzo slapen lijkt me niet de bedoeling. Ik heb bijv. een slaapzakje zonder mouwen, maar dat lijkt me met alleen rompertje veel te koud. Die bij Hema laatst in aanbieding waren, zijn weer enorm dik (zo'n koukleum is zoon niet). Zoon gaat trouwens dinsdag wennen, spannend toch wel… Gelukkig heb ik 1,5 week erna nog vrij, dus kan ik hem korte daagjes brengen.
Maria, ik zou zo'n dikke met lange mouwen nemen en dan kan die dunnere weer als het warmer word. Als ze slapen koelen ze toch sneller af. Ik gebruik bij dochter nu ook nog geen slaapzakje, maar had bij zoon meestal wel zijn shirt aan en deed zijn broek uit, maar dat ligt er ook een beetje aan hoe warm ze van zichzelf zijn.
Zo Saar (MissBR het is ook zon leuke naam ) is op het KDV. Ging allemaal vrij soepel. Ze had de fles al gehad en dus is ze ingebakerd en al ingeslapen in het bedje op het KDV. Heb net even het schrifjtje geschreven en de formulieren ingevuld en nu is het al bijna 12:00 en kan ik haar weer halen. Het valt me mee hoeveel ik zelf moet wennen. Misschien omdat het een tweede is? Of omdat ik weet dat ze lekker lag te slapen? Of omdat het maar 2,5 uur is vandaag en ik haar zo weer zie. Nou ja, maakt ook niet uit, ik ben blij dat het zo gaat in ieder geval.

Maria: dat is en blijft altijd lastig inschatten. Later met kleertjes ook altijd. Hier slaapt Sara in haar romper met truitje. Dus alleen broekje uit. En dan zou ik nog een zomerslaapzakje nemen zonder mouwen. De temp wordt altijd goed in de gaten gehouden op een KDV op de slaapzaal en als ze te koud ligt hebben ze altijd nog dekentjes en lakentjes voor erover heen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
oh Chica, heerlijk zeg dat het zo goed gaat! Pff ik moet er nog even niet aan denken.....

Maar goed het komt er toch een keer van. Hoop alleen dat zijn billen dan een stuk beter zijn.

Maria, ik denk net wat Chica zegt, dat ze het wel zelf goed in de gaten houden bij het KDV betreft de tempratuur. Ik zou gewoon die slaapzak zonder mouwtjes meenemen, ze hebben heus wel dekentjes enzo.

Pada, alweer een dag werken er opzitten en die MissBR ook al weer hard aan de slag. Ik benijd jullie (nog) niet, maar dat komt vast wel.

Stoer zeg, die duikers hier. Ik durf amper mijn hoofd onder water te steken. Snorkelen in Egypte was al een behoorlijke overwinning. Vond het wel super mooi, maar duiken, dat is iets wat ik echt nooooit zou durfen.

Kleine man gaat een stuk beter dan gisteren, hij was echt niet lekker. Vanacht geslpaen van 24.00 tot 8.45. Wel een keertje wakker geweest, maar toen ik met de fles naast hem stond, was hij al weer ver vertrokken.
Beterschap en een dikke knuffel voor de kids van Merwen en Watever. Het is altijd hartverscheurend zieke kindjes. Je voelt je dan zo machteloos en zou graag de ziekte van ze overnemen. Goed dat je naar HA post bent geweest Nerwen. Ik zeg altijd: beter een keer teveel dan te weinig. Bij twijfel altijd gaan en je niet druk maken dat ze denken dat je je aanstelt of zeurt. Gewoon doen.

Duiken: jaaaa dat is echt een passie. Ik heb al op veel plaatsen in de wereld gedoken en inderdaad de mooiste en gaafste dingen gezien (Manta's blijven favoriet, samen met Hammerheads en Whalesharks, maar ook een pigmea seahorse of een frogfish blijven super) Ik wil in Nov met een vriendin nog even duiken. Zal ws een last minute naar Dahab, Egypte worden. Ik hoop alleen dat we dan financieel trekken. En vriend is dan wel heel lief dat hij me laat gaan natuurlijk.

Sara ligt weer lekker boven in haar bedje. Ze had wel gehuild maar ws door alle geluiden om haar heen. Verder had ze het goed gedaan en netjes 3/4 kwartier geslapen. Nu heb ik haar een lekkere flinke fles gegeven en lief in haar bedje gelegd. Ze slaapt meteen. Ik krijg zo nog kraamvisiste (ja, ja, beetje laat) maar was het een beetje vergeten dus heb niks in huis. Even rennen naar de winkel dus. Tot later.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Fijn dat het goed was gegaan Chica. Is ook even wennen natuurlijk, al die geluiden om haar heen.

Nerwen, wat sneu dat je zoontje zo verkouden is, dat is nu toch al de tweede keer? En jij dus ook in de lappenmand, beterschap!

Watever, fijn, zo'n lange nacht!!!

Maria: bij ons op het kdv is het in de slaapzaal redelijk koel, dat slapen de kindjes beter. Bij ons thuis is het op de slaapkamers ook altijd lekker fris, met altijd de ramen op de kantelstand open. Dus hier weten ze niet beter... Maar op het kdv doen ze de broekjes en sokjes en evt. trui/vest uit en slapen de kids in romper en shirtje en dan slaapzak of dekentje, wat de ouders zelf willen. Die slaapzakken van de hema, daar kun je de mouwen vanaf ritsen. Dus evt nu zonder mouwen en straks in de winter met mouwen bijv.

Nou m'n eerste gesprek bij de maatsch. werker gehad. Was nog een heel gedoe gisteren. Had dat gesprek mooi in de ochtend gepland, want op do.morgen is manlief thuis tot half 11 en mijn moeder komt dan ook altijd en die is er meestal rond half 10 wel. Dus ik dacht dan kan ik wel een uurtje weg. Nou niet dus. Manlief had net deze ochtend een functioneringsgesprek en m'n moeder belde gisteren of het ok was als ze eerst m'n zusje van schiphol ging halen en daarna kwam. En toen hadden we dus opeens geen opvang.... gelukkig konden de kids even twee uurtjes naar het kdv toe vanmorgen.

Maar goed, dat gesprek.... die vent was wel ok op zich, had er in ieder geval geen last van dat het een man was, waar ik bang voor was. Ik vond het al met al best confronterend. Zit er ook de hele dag al over te denken. Moet het denk ik even laten bezinken wat hij zei. Maandag al meteen de tweede afspraak. Best wel snel weer vind ik. Maar goed we zullen het zien, ik geef het wel een kans.
Confronterend is goed jojon. Verwerk het maar goed voor jezelf. De eerste stap is gezet en ik hoop, nee ik weet, dat het allemaal goed komt met jou! Zoals ik al eerder zei: na alle tegenslagen bij jou, moet echt het zonnetje weer gaan schijnen! Hou vol!
voor Jojon. Heftig hoor, zo'n gesprek. Idd maar even laten bezinken allemaal. Ik hoop dat je er baat bij hebt.

Pfff.... ben net terug van de Appie Heijn en baal flink. Ik zou foto's ophalen, maar de fotograaf was er niet (sukkel!). Heb mijn frustratie inmiddels al van me af geschreven op hyves.
Goed dat ze meteen weer lekker slaapt Chica en ik zal de dikke knuffel door geven aan Jasper! Gisteren met verschonen stond ik zelf met tranen zijn luier te doen. Als ik hem dan uit bedje haal ligt hij zo lief te lachen en te trappellen en dan moet ik weer heel gemeen zijn billetjes behandelen. Wat voel ik mij dan een gemene moeder zeg. Gelukkig is hij het daarna meteen weer vergeten, alleen ik niet.
Watever: niet leuk als je iets moet doen waarvan je weet dat je ukkie het niet leuk vind. Ik hoop echt voor je dat het nu wel snel beter word.

Jojon: heftig zo'n gesprek

Maria: wat Jojon zegt is ook wel zo, het ligt er ook aan in wat voor ruimte ze ze laten slapen. Hier staan ook altijd de ramen open en is de slaapkamer fris, maar ik weet niet hoe dat op het KDV is? (volgens mij word je niet veel wijzer van onze heerlijk verschillende adviezen zo....)
Jojon: in welke zin was het confronterend? zei ie echt dingen ie je nog niet wist? of dingen die je wel weet, maar nog niet toe wil geven?

heb je ook 'opdrachtjes' gekregen ofzo? (als je liever wat meer prive praat, an doe maar via hyves... of niet natuurlijk, als je het liever voor jezelf houdt!)

chica, wat fijn dat het zo goed gegaan is. en wta een heerlijk vooriutzicht dat je lekker wil gaan duiken! (ik ben net als watever, wordt al zenuwachtig van onder water zwemmen )

watever wat ontzettend sneu voor je kleine mannetje. hoop maar dat ie er snel vanaf is, heb je al het idee dat het een beetje beter wordt?
Jojon, ik heb aan de gesprekken die ik het meest confronterend vond het meeste gehad. Dus waarschijnlijk zit hij al meteen op de goede weg?

Watever, ik herken dat zo erg van die kapotte billetjes. Ik heb ook regelmatig met tranen in mijn ogen haar luier verschoond. Merk je nog helemaal geen verbetering met je nieuwe zalf? En welke is het?

Pff, ik word echt helemaal kriegel van de voedingen op dit moment. Ik zie er steeds meer tegenop, want uk huilt de laatste 2 weken na iedere voeding zo erg en er komt ook weer steeds eten omhoog (wat ze de ene keer wel uitspuugt en de andere keer niet). Ik heb hierover advies gevraagd op het consultatiebureau en zij raadden met aan om johannesbroodpitmeel voor en na iedere voeding te geven. Dat ga ik nu dus maar doen. Op de verpakking staat trouwens dat je het moet mengen met gekookt water? Maar voeding mag je toch klaarmaken met gewoon kraanwater?

Verder is het heel verwarrend om een voeding af te bouwen als je kind nog totaal geen ritme heeft. De ene keer komt ze na 2,5 uur en de andere keer na 4 uur. De ene keer slaapt ze door, de andere keer niet. Er is geen touw aan vast te knopen. Ik ben deze week begonnen met de 4e voeding af te bouwen, maar die is dus de ene keer om 16.00 uur, maar kan de volgende keer best pas om 18.30 zijn.

Vandaag heeft ze bijvoorbeeld om 6.00 uur, 9.00 uur en 13.00 uur gedronken. De volgende voeding zou dan dus de 4e zijn (toch?, of hoort die van 6.00 uur nog bij de vorige dag?). Ik snap er soms helemaal niets meer van.
Kun je dan niet beter de voeding aan het einde of in de loop van de middag vervangen CD? Ongeacht of dat dan de 3e of 4e is?

En die van 6 uur hoort bij vandaag, niet bij die van gisteren (zo telt in elk geval het CB).
quote:padababa schreef op 24 september 2009 @ 15:40:

Kun je dan niet beter de voeding aan het einde of in de loop van de middag vervangen CD? Ongeacht of dat dan de 3e of 4e is?

En die van 6 uur hoort bij vandaag, niet bij die van gisteren (zo telt in elk geval het CB).

Ja, daar heb je wel gelijk in, denk ik. Ik probeer nu inderdaad steeds de voeding tegen/tijdens (onze) etenstijd aan te houden. Waarschijnlijk zit ik dan wel op de goede weg.

En van 6.00 uur hoort bij vandaag. Maar als het 5.00 uur is dan? Want dat gebeurt ook nog wel eens. Waar ligt de grens?
Volgens mij bij middernacht, tenminste zo deed ik dat in de kraamweek om de voedingen te noteren voor de kraamverzorgster.
Jojon, heftig zo'n eerste gesprek, maar fijn dat die vent wel oké is.

Chica, mooi dat het met Sara allemaal goed is gegaan. Ik moet nog even afwachten tot dinsdag de eerste keer!

CD, ik doe inderdaad telkens de voeding tussen pakweg 15 en 18 uur vervangen door een fles. Hier ook totaal nog geen ritme qua voedingen hoor. Paar dagen gaf ik hem om vier uur voeding omdat hij er niet echt zelf om vroeg, en nu vraagt hij vaak weer elke drie uur! Komt vanzelf goed. Volgens mij moet je ook na -0.00 uur rekenen bij deze dag. Wanneer moet jouw uk naar het kdv?

Op verpakking nutrilon staat dat je het moet klaarmaken met afgekoelde gekookt water. Is dat bij andere merken anders? Ik vind het namelijk gedoe. Zoon wil hier net als bij Pada meteen eten en niet eerst nog wachten tot het is afgekoeld!

Snoer van laptop is trouwens kapot dus die kan ik nu even niet gebruiken. Vast computer is erg traag, dus ik zal hier wat minder te zien zijn...
Pierel, volgens mij heb je gepost onder een andere naam. Ik weet niet of je je daar van bewust bent?

Bij mij werkt het allemaal precies hetzelfde als bij jou. Qua tijden en voedingen. Mijn uk gaat per 16 oktober naar het kinderdagverblijf.

Ik had van een vriendin begrepen dat ze bij haar 2 eerste kinderen op het hart gedrukt kreeg dat ze het water moest koken voor het klaarmaken van de flesvoeding. Maar bij haar laatste kindje was dit opeens niet meer nodig, en die is nu 10 maanden oud. Nutricia houdt wel aan dat het gekookt moet worden, maar ook uk heeft geen geduld om daarop te wachten.
Ik gebruik Friso en dat mag gewoon met lauw water uit de kraan.
quote:Carpe Diem schreef op 24 september 2009 @ 15:24:

Ik heb hierover advies gevraagd op het consultatiebureau en zij raadden met aan om johannesbroodpitmeel voor en na iedere voeding te geven. Dat ga ik nu dus maar doen. Op de verpakking staat trouwens dat je het moet mengen met gekookt water? Maar voeding mag je toch klaarmaken met gewoon kraanwater?

Ja, je mag voeding klaarmaken met kraanwater. Maar.... Johannesbroodpitmeel gaat dan klonten. Dus in dit geval kan je idd beter het water koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven