Theehuis
donderdag 24 september 2009 om 22:02
donderdag 24 september 2009 om 22:03
quote:Kess schreef op 24 september 2009 @ 22:01:
Ik ontbijt met cruesli en yoghurt, lunch met 2 boterhammen en avondeten schep ik wat minder op dat normaal. Alle tussendoortjes geschrapt. Ik eet alleen maar fruit tussendoor. That's it. Maar blijkbaar doe ik toch iets niet goed.Ik denk dat je misschien te weinig eet. Heb (met dank aan afvaltopic!) geleerd dat te weinig eten betekent dat lijf op de spaarstand gaat en dan juist alles vasthoudt. Dat bedoelde ik met mijn vraag over 'rigoreus afvallen'. Misschien toch iets meer aan tussendoortjes? Ik ben zelf niet zó calorie-tellerig, maar 't kan wel helpen om te ontdekken of je teveel/te weinig eet. Je moet eigenlijk wel minimaal 1500 calorieën binnenkrijgen om ervoor te zorgen dat je lichaam niet op de spaarstand gaat. Je kunt alles invoeren bij bijvoorbeeld: www.caloriechecker.nl . Dan kun je een beetje een idee krijgen.
Ik ontbijt met cruesli en yoghurt, lunch met 2 boterhammen en avondeten schep ik wat minder op dat normaal. Alle tussendoortjes geschrapt. Ik eet alleen maar fruit tussendoor. That's it. Maar blijkbaar doe ik toch iets niet goed.Ik denk dat je misschien te weinig eet. Heb (met dank aan afvaltopic!) geleerd dat te weinig eten betekent dat lijf op de spaarstand gaat en dan juist alles vasthoudt. Dat bedoelde ik met mijn vraag over 'rigoreus afvallen'. Misschien toch iets meer aan tussendoortjes? Ik ben zelf niet zó calorie-tellerig, maar 't kan wel helpen om te ontdekken of je teveel/te weinig eet. Je moet eigenlijk wel minimaal 1500 calorieën binnenkrijgen om ervoor te zorgen dat je lichaam niet op de spaarstand gaat. Je kunt alles invoeren bij bijvoorbeeld: www.caloriechecker.nl . Dan kun je een beetje een idee krijgen.
Peas on earth!
donderdag 24 september 2009 om 22:05
quote:Vishnu schreef op 24 september 2009 @ 22:03:
[...]
Er moet ook nog steeds 9.5 af helaas
Wil je in totaal 19 kilo afvallen?
Ik moet over vijf weken terugkomen, dan kijkt oogarts hoe dat bultje eruitziet. Als het kleiner is, is het waarschijnlijk geen virus. Als het hetzelfde is, is de kans aanwezig. Dan zouden ze op zich een kweekje kunnen nemen, ware het niet dat ze het niet willen opensnijden zonder het weg te halen omdat kans op nieuwe ontstekingen dan te groot is. Grote kans dat ze het dan dus helemaal weg willen halen. Iew.
[...]
Er moet ook nog steeds 9.5 af helaas
Ik moet over vijf weken terugkomen, dan kijkt oogarts hoe dat bultje eruitziet. Als het kleiner is, is het waarschijnlijk geen virus. Als het hetzelfde is, is de kans aanwezig. Dan zouden ze op zich een kweekje kunnen nemen, ware het niet dat ze het niet willen opensnijden zonder het weg te halen omdat kans op nieuwe ontstekingen dan te groot is. Grote kans dat ze het dan dus helemaal weg willen halen. Iew.
Peas on earth!
donderdag 24 september 2009 om 22:07
Vish en ik denken hetzelfde
En inderdaad meer varieren. Ik eet bijvoorbeeld per dag ongeveer (voor 't idee):
- onbijt: yoghurt+cruesli (of fruit)
- tussendoor: fruit of cracker
- lunch: 3 boterhammen met mager beleg (kipfilet, philadelphia)
- tussendoor: 2 rijstwafels, of cracker, of appel
- avondeten: redelijk normale hoeveelheid
Dus iets meer tussendoor dan jij denk ik.
En inderdaad meer varieren. Ik eet bijvoorbeeld per dag ongeveer (voor 't idee):
- onbijt: yoghurt+cruesli (of fruit)
- tussendoor: fruit of cracker
- lunch: 3 boterhammen met mager beleg (kipfilet, philadelphia)
- tussendoor: 2 rijstwafels, of cracker, of appel
- avondeten: redelijk normale hoeveelheid
Dus iets meer tussendoor dan jij denk ik.
Peas on earth!
donderdag 24 september 2009 om 22:07
donderdag 24 september 2009 om 22:09
donderdag 24 september 2009 om 22:11
Bultje zit er sinds begin augustus ongeveer (volgens de oogarts kan het er al langer hebben gezeten, maar kleiner/onzichtbaarder zijn geweest). Blijft nu hetzelfde, dus verwacht niet dat het kleiner wordt. Maar ik doe net alsof het kleiner wordt. Anders moet ik aan dat snijden denken
Ja, iets meer tussendoortjes. Denk dat het wel goed is om meer verantwoorde dingen te eten inderdaad. Voor mij werkt het tenminste, want dan kan ik wel redelijk dezelfde hoeveelheid eten, maar gezonder. Maar daar heeft Vishie misschien wel iets slims over te zeggen. Die heeft tenslotte al heel veel resultaat
Ja, iets meer tussendoortjes. Denk dat het wel goed is om meer verantwoorde dingen te eten inderdaad. Voor mij werkt het tenminste, want dan kan ik wel redelijk dezelfde hoeveelheid eten, maar gezonder. Maar daar heeft Vishie misschien wel iets slims over te zeggen. Die heeft tenslotte al heel veel resultaat
Peas on earth!
donderdag 24 september 2009 om 22:12
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 24 september 2009 @ 22:05:
[...]
Toen ik zwanger werd woog ik 57.
Toen ik zwanger was woog ik 100 en nog een paar kilo
Nu weeg ik 69.5 en met 65 zou ik blij zijn maar met 60 zou ik heul heul blij zijn maar dat red ik niet zonder sporten dus goal staat nu op 65.
[...]
Toen ik zwanger werd woog ik 57.
Toen ik zwanger was woog ik 100 en nog een paar kilo
Nu weeg ik 69.5 en met 65 zou ik blij zijn maar met 60 zou ik heul heul blij zijn maar dat red ik niet zonder sporten dus goal staat nu op 65.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
donderdag 24 september 2009 om 22:13
Ohja, meer drinken is ook een goeie inderdaad. En Milka kan best een keer. Ik eet vaak 's avonds bij de thee een stukje hele pure chocolade. Is niet zo slecht.
Ik ontbijt altijd met yoghurt, omdat ik gewoon geen brood weg krijg 's ochtends. Ik doe wel yoghurt met verschillende dingen: soms met banaan in plakjes, soms cruesli, soms fruit (uit zo'n diepvriesdoosje van de AH).
Ik ontbijt altijd met yoghurt, omdat ik gewoon geen brood weg krijg 's ochtends. Ik doe wel yoghurt met verschillende dingen: soms met banaan in plakjes, soms cruesli, soms fruit (uit zo'n diepvriesdoosje van de AH).
Peas on earth!
donderdag 24 september 2009 om 22:15
donderdag 24 september 2009 om 22:15
quote:Kess schreef op 24 september 2009 @ 22:10:
Maar wat lunchen/ontbijten jullie dan allemaal?
-fruit
-brood
-cruesli
en verder?
Ontbijt:
Fruit
Yoghurt met Cruesli/Muesli/Fruit
Boterhammen/Crackers/Beschuit
Brinta/Havermout
Lunch:
Zelfde als ontbijt
Wraps met gerookte kip of zalm
Soep met een broodje
Tosti
Nog meer inspiratie nodig?
Maar wat lunchen/ontbijten jullie dan allemaal?
-fruit
-brood
-cruesli
en verder?
Ontbijt:
Fruit
Yoghurt met Cruesli/Muesli/Fruit
Boterhammen/Crackers/Beschuit
Brinta/Havermout
Lunch:
Zelfde als ontbijt
Wraps met gerookte kip of zalm
Soep met een broodje
Tosti
Nog meer inspiratie nodig?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
donderdag 24 september 2009 om 22:17