Afstudeercadeau...

25-09-2009 11:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken studeer ik officieel af. Nu vraagt iedereen me wat ik wil hebben en vooral mijn opa & oma en moeder willen we iets 'blijvends' geven. Iets wat je lang kunt houden/gebruiken/aandoen/omdoen etc. Maar ik heb eigenlijk geen idee wát. Hecht eigenlijk nooit zo veel waarde aan spullen en daarom vind ik het lastig om iets te bedenken. Omdat het best wat mag kosten wil ik ook écht iets moois of leuks.

Sja, het is een onwijs luxeprobleem, ik weet het, maar misschien hebben jullie nog leuke tips of ervaringen. Dus vandaar mijn vraag:

Wat kregen jullie voor je afstuderen? Of wat zou je graag willen hebben?
Wat dacht je van een filofax? Of een mooie ring?

Wat heb je gestudeerd, waar ga je werken? Misschien geeft dat nog een mooie link naar het cadeau!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
* googlet even snel op filofax*

O ja, das best leuk. Heb alleen net mijn eerste Moleskine agenda gekocht, waar ik heel blij mee ben.

Heb al een ring met een speciale betekenis. Misschien nog 1 voor aan mijn andere hand... Hmmm....good thinking

Heb communicatiewetenschappen gestudeerd, maar helaas nog geen baan. Zie nog niet meteen een link met een cadeau...
geld, zodat je van alle giften samen iets blijvends kunt kopen
Geld is idd praktisch, maar het 'probleem' is meer dat ik niet weet wat ik met dat geld moet kopen...
Heb je je rijbewijs al? En 'n auto?
Ik zou heel graag een mooie leren aktetas willen, zo'n tijdloos model wat jaren meegaat. Misschien is dat een leuk cadeau? Of een hele mooie (vul)pen met je naam en afstudeerdatum erin gegraveerd? Of een kunstwerk? Maar dat laatste is misschien iets te prijzig.
Hee coffeepot, een vulpen vind ik best een goed idee!
quote:Caroo83 schreef op 25 september 2009 @ 12:02:

Geld is idd praktisch, maar het 'probleem' is meer dat ik niet weet wat ik met dat geld moet kopen...een mooi schilderij voor boven de bank (of bed, of kast of zoek een plek uit in je huis zou ik zeggen )
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Een armband van Trollbeads.

Achter elk bedeltje zit een speciale betekenis.

Je kan ook vragen om een abonnement op iets of een nieuwe fiets. Veel succes!!! Geniet van dit moment dat je alles mag kiezen.
Of een mooie ingelijste historische kaart van je studentenstad? Ik studeer geschiedenis en ben gek op kaarten dus misschien vind jij het wel heel suf maar het lijkt me heerlijk om zoiets aan de muur te hebben hangen.
quote:CoffeePot schreef op 25 september 2009 @ 12:06:

Of een mooie ingelijste historische kaart van je studentenstad? Ik studeer geschiedenis en ben gek op kaarten dus misschien vind jij het wel heel suf maar het lijkt me heerlijk om zoiets aan de muur te hebben hangen.

Vind ik ook mooi hoor! Mijn huisje is alleen nogal ieniemienie dus moet ff kijken waar dat mooi zou kunnen staan...

Goeie ideeën allemaal! Bedankt!
quote:Numi schreef op 25 september 2009 @ 12:05:

Een armband van Trollbeads.

Achter elk bedeltje zit een speciale betekenis.

Je kan ook vragen om een abonnement op iets of een nieuwe fiets. Veel succes!!! Geniet van dit moment dat je alles mag kiezen.Abonnement op Linda, check!
Zelf heb ik inderdaad als blijvende kado's een keer een vulpen van mijn oma gekregen, van mijn ouders een hele mooie, eenvoudige sieradenset én een keer een kunstwerk.
quote:Kastanjez schreef op 25 september 2009 @ 12:10:

Zelf heb ik inderdaad als blijvende kado's een keer een vulpen van mijn oma gekregen, van mijn ouders een hele mooie, eenvoudige sieradenset én een keer een kunstwerk.Iets van sieraden vind ik ook wel leuk. Wil misschien wel een eenvoudig zilveren kettinkje, dat blijft ook wel mooi. Heb al een beetje zitten googlen, maar op een schermpje zie je niet zo goed wat nou echt mooi is. Moet eigenlijk ff bij de juwelier langsgaan. Waar was jouw sieradenset van?
Een bestekset ?
quote:CoffeePot schreef op 25 september 2009 @ 12:17:

Een bestekset ?

is me íets te andijvie

Moet er nu vandoor, maar kom later nog wel terug.

Dank in ieder geval voor de ideeën.
Ik heb taalkunde gestudeerd en als cadeau heb ik de dikke Van Dale gekregen, luxe versie. Vond ik een mooi, passend cadeau.

Ook heb ik mijn filmpjes van vroeger, die nog op 8mmfilm stonden, op dvd gekregen.
Een horloge? Weekendje weg? (herinneringen zijn ook blijvend )

Mooie leren tas? Portemonnee?

Vulpen zou ik niet doen, vind ik ellendedingen (gaan altijd lekken bij mij)
@TO: ik vind zelf de sieraden van Lapponia mooi, heb een ring al 25 jaar om en nog steeds met plezier.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb mijn schoonzus een mooie zilveren armband cadeau gedaan (samen met mijn andere broer en schoonzus) en die draagt ze bijna elke dag. Ik wou altijd een kunstwerk voor mijn afstuderen, maar dat is iets anders gelopen; ik wou heel graag een avondcursus beginnen en die hebben mijn ouders betaald.

Als je voor een sieraad kiest, zou ik voor een klassiek model gaan, zoals een solitaire ring gaan, zodat als je trouwt er een mooie aanschuif ring bij kan kopen. En die solitaire ringen zijn er in verschillende prijsklasses.
Ik weet niet of je het wat vindt..

maar als je echt iets blijvends wilt... een tatoo?

of een sieraad inderdaad, heb ik zelf gekregen toen ik afstudeerde.

Of als je iets heel persoonlijks wilt hebben, kun je ze ook

vragen een soort boek voor je te maken, waarin ze al hun wensen, bewonderingen, herinneringen, etc. etc. alles wat ze maar aan je kwijt willen, dus aan je ehm.. kwijt kunnen dus.

Ben benieuwd wat het wordt!

In ieder geval gefeliciteerd!
Een mooie leren tas voor naar het werk. Daar doe je lang mee en koop je zelf niet snel. Is namelijk erg duur.
ik kreeg van mijn moeder een gouden ring met 10 diamanten.

van mijn vriend een digi-compact camera.
Een ervaring is nog veel blijvender dan wat materieels.. kun je niet een leuke vakantie/ weekendje weg uitzoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven