Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
He ringel wat een k*t-streek van die kinders zeg. Dat verzin je toch niet? Ik was er echt van onder de indruk. Kan me ook goed voorstellen dat je zo reageerde en helemaal het toppunt dat jij het dan weer gedaan zou hebben. mmm, lastig hoor van die verknipte kinderen dat vraagt natuurlijk een tactische aanpak. Niet mijn sterkste kant inieder geval. Knap dat je dat werk kan doen!

goedemorgen!

@Niniane, uit moeder oogpunt is m'n reactie heel logisch geweest, maar proffesioneel gezien dus absoluut niet. Dit zijn gelukkig excessen en gebeuren niet regelmatig (gelukkig) Maar ze gebeuren en is voor mij dus wel en reden om verder te kijken in hulpverlenings land of er nog ander werk is waar niet dergelijke excessen voor komen. Dat wordt steeds lastiger, omdat de minder zware gevallen langer thuis blijven wonen en de heel zware gevallen in tehuizen en groepen terecht komen. (en dan heb ik het over zeer getraumatiseerde en verwaarloosde kinderen met alle gevolgen van dien en wij krijgen ze ook steeds heftiger op de groep, met elke nieuwe plaatsing wordt het zwaarder)

Anyhoe, ben vandaag leker thuis met meisje, begint echt gekke bekken te trekken:D en herkent ons nu duidelijk.......ze is blij als ze ons ziet*smelt momenten* was al helemaal hotel debotel, en het wordt alleen maar meer....wat ik me niet kon voorstellen, omdat eht al zoveel was!

ga douchen.(denk ik)
Hoi hoi,

Sjeehee Ringel, dat noem je een K*T-dag? Ik vind dat je wel goed gereageerd hebt hoor, je kan altijd wel proffesioneel blijven maar is er uberhaupt een goede reactie op zoiets? Je bent bovenal mama van Mayte en daarnaast werk je in de zorg. Petje af voor je en ik vind je een stoere meid!!!!!

Heb zonet al het oudpapier, glaswerk enz aan de weg gezet. Kwam er een vrouw langs die zei dat ik te laat was, (vrachtwagen stond 10 meter daarvoor spullen in te laden, ze hadden haar spullen niet meegenomen), nou, ik me haasten, gingen die lui me gewoon helpen!!! Lief he, en wat scheelt het in glaswerk nu ik nog steeds geen alcohol drink, hihihihi!!!

Hoe leggen jullie je kindjes in bed qua aankleding?

Ik leg Mats alleen in zijn romper, zonder deken, laken enz en ook niet in zijn slaapzak (nu met deze warmte). Na 15 minuten slaapt ie en dan leg ik een lakentje over hem heen, werkt perfect en hij slaapt nog steeds prima.

Buiten zijn dakwerkers bezig en die hebben de radio aan, ik hoor nu het liedje van Juanes, (Camisa Negra of zoiets). Doet me helemaal denken aan mijn zwangerschap en de gym, daar waggelden we op, men, wat had ik een coordinatieproblemen, hihihi!!!

Come on baby!!!!
MEETING??? Dames, ik mis iets, praat me eens bij. Ik wil ook meeten hoor. :D (Ik stel de Mac Donalds voor, iemand bezwaar???? LOL)

O dat zonnebrilletje is dat je berichten rechtstreeks in de postvak krijgt.

@ ringel Professioneel of niet ik vond het een natuurlijke reactie. Geniet maar lekker van je dag thuis met je meisje.

@Annie Zo stond Kyran ook van het weekend voor het meetlint. Maar heb het ding te laag opgehangen volgens mij. Want anders was hij de afgelopen maand helemaal niet gegroeid. Maar ja, vanavond naar het CB dan horen we het wel.

Kyran ligt in romper en nog wel in een heel dun slaapzakje anders slaapt hij niet zo snel in. Nu heel veel onweer dus slaapt ie helmaal niet want het gaat hier op het moment echt heel erg tekeer.

@blind Ik ontvang helemaal niets in mijn postvak dat vond ik irritant en heb ik uitgezet dus die bril moet weeeeeg!!!!! Stom zeg. 
goedemorgen!

ben maar weer de groep aan het opschonen

er staan btw twee pebbles op????

Pebbels12060107 kan deze eraf???

steeffie1 en wie is dat?? kan die ook weg?

en Marlies ik heb je weer toestemming gegeven hoor

nee geen minimeeting eind augustus...... dan ben ik op vakantie!

ik kan in juli en begin augustus wel.

het regent hier weer eens voor de verandering. Bram heeft een vriendinnetje te spelen dus ik ga Mees entertainen
Hahaha blind, jij naar de Mac, zodat je na 2 happen hamburger de boel weer naar buiten kunt kotsen? Of is dat zo ongeveer het enige wat je binnen kunt houden? @blind, je moet wat meer hier komen schrijven hoor. We missen onze supermoeder!

@ringel, gewoon rustig verder zoeken naar een andere baan. Doe ik ook. Ik ben nu een beetje zenuwachtig want ik ga zo naar mijn werk om te overleggen met mijn manager wat de beste aanpak is. Als het aan mijn huisarts ligt, blijf ik behoorlijke tijd thuis. Hij gaf ook aan dat dit al wel 9 maanden loopt. Weten jullie nog dat het bij mijn zwangerschap ook al zo onrustig was op mijn werk?

Vertelde ik gisteren nog dat we niet op vakantie gingen, gisteravond heb ik een midweek geboekt op een bungalowpark in epe (de schaapskooi). In die week gaan we ook naar The Wizz in Utrecht. De nacht dat wij in het hotel zitten, komen mijn moeder en haar man in het bungalowtje. LEUK, LEUK, LEUK!
ben ik weer :)

breekt net in de box de boxmobiel af?????? nou ja

nu heb ik meteen playgro gebelt en krijg ik een geheel nieuw muziek mobiel. over de service valt dus niet te klagen. dacht zal het ff melden hiero;)
@ervaren moeders. Hoeveel "mag" je nu eigenlijk geven wat betreft hapjes. Ik geef nu een half potje. Roan kan vlg mij echter rustig een heel potje op. Hij vindt het geen probleem als hij niet meer krijgt, maar kan ook rustig nog een half potje naar binnen happen zeg maar. Moet ik hem dan een heel potje geven? Of is een halve nog wel voldoende?
@Pepiet, hahaha mooi geregeld!

@Krokus, duim voor je dat je baas het een beetje oke op neemt, het laatste wat je nu kan gebruiken is een baas die je achter de vodden aan zit en dat je, je al zo beroerd voelt.

@rest, regent het bij jullie? Hier zou het weer om en nabij de 30 graden worden. Heb Mayte in een rompertje zonder mouwen, luchtig jurkje in slaapzak en onder lakentje in bed gelegd net. Ze vindt het fijn om strak ingestopt te worden en de slaapzak is een paar maten te groot, maar als ik er zo bij nadenk heeft ze toch meer aan dan jullie kindjes.....het is nog niet heel warm in huis. Buiten wel......

o ja en nog @Krokus, Mayte krijgt hele potjes en bakjes. Voor fruit hebben we prutapura en 1 bakje is 1 stuk fruit, daarna krijgt ze nog sap. en s'Avonds krijgt ze een heel potje olvarit, mijn ervaring is, dat wanneer ze vol zit, gaat het bekkie dicht en komt er niks meer in.(zijn nog steeds niet zelf aan het koken, vind ze zo makkelijk die potjes) en daarbij nog 4 flessen met 200 ml. Als je met de nr 2 begint moeten ze dan ook flessen van 200 ml of moet je dan op 250 ml per fles?
Wat weer een leuke foto's op de groep!!!

Wat zijn de meiden mooi en de ventjes stoer!!!!

Leuk Flower dat je er ook bij bent!!!
@ringel, ik geef overdag gewoon 200cc. 's avonds en 's ochtends maak ik 210cc. Avond gaat altijd op. 's Ochtends niet altijd. Prutapura zijn toch die kleine plastiken (hoe schrijf je dat?) bakjes? Daar zit 100 gr in toch? Dat geven wij ook. Soms prak ik er een kiwi door als hij al een dag niet gepoept heeft. Geheid dat hij na een uur moet poepen.
krokus; je mag hem gewoon een heel potje geven hoor. 100 gram fruit en 100 gram groente en als ie meer eet geeft dat niet. hij is toch ook niet een van de zwaarste? (zie de tabel nu ff niet)

ringel; t is hier regenachtig, maar wel benauwd. ik leg Mees gewoon met een rompertje in zn slaapzakje en dan zijn dekentje erover. zonder dekentje/lakentje blijft ie draaien.

oja nog ff dit; wie van jullie geeft FRISO?? ik kom net bij het kruidvat. pak friso bijna  2 euro duurder?????????8,59

bij de supermarkt (ben ik meteen in gerend:)) nog de oude prijs van 6,79. helaas stonden er maar 3 pakken, maar die heb ik meteen gekocht. ik vind dat echt belachelijk!!!! hetzelfde pak en dan ineens 1,80 duurder??? ik ga eens ff bij Friso informeren wat dit nu voor een onzin is!

(ben dr gewoon pissig van!)
Max eet bijna een heel potje fruit en ongeveer de helft van een groentepotje. Soms meer, ligt eraan hoeveel trek hij heeft en wat het is. Hij krijgt de zesmaandenpotjes, die grote dus.
Het zou hier vandaag gaan regenen, dus Ella broekje en shirtje aangegeven. Het is me toch een partij zonnig en warm! Broekje is al uit dus. Shirtje heeft ze nog aan, maar dat gaat zo ook wel uit denk ik.

Ik leg haar gewoon zo in bed, geen lakentjes, dekens of slaapzak (die eerste 2 heb ik echt alleen de eerste maand gebruikt... echt zonde van het geld dat ik dat gekocht heb!). Ze heeft wel moeite met inslapen, maar we zijn vanmorgen dan ook net tijdens haar slaaptijd (heel handig) op visite geweest bij een vriendin met 2 koters (2 en 4 jaar) en druk dat die gasten zijn! Ze willen constant aandacht en als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Het zijn wel schatjes hoor, maar wel druk.

Ringel, wat een horror verhaal van je werk zeg! Jee... wat een k**kinders. Ik denk dat je instinctief gereageerd hebt en dat is mss niet altijd het beste, maar ja.. dat is dan voor deze keer jammer dan!

Krokus, ben je nog steeds aan het kloten met je werk? Hopelijk levert het gesprek met de big boss wat positiefs op!

Pepiet, nee ik gebruik geen Friso, (krijg trouwens wel steeds van die folders ervan binnen; op naam!! heel irritant!) Maar het is te belachelijk voor woorden dat ze zomaar die prijs hebben verhoogd! Heb je al gebeld? Ik ben benieuwd wat de reden zal zijn!

Ben weer weg, ga ff tukken
Ja wij gebruiken friso!!!! wat een pieperdpiep streek zeg! :@ lat je het weten als je meer weet van het hoe, wat en waarom?

Meisje ligt nu lekker in de box op d'r zij op een koekje te knagen, madammeke wilde niet slapen.

verder nog steeds nikste vertellen, saai leven heb ik dan ook als ik thuis ben....
ringel; ik heb gebeld met de Friso, maar dan krijg je zo'n standaard mutsen verhaal dat er een nieuw stofje is toegevoegd blabla en dat kost geld blabla. maar fijn dat u belt!! ik heb ook gezegd dat ik overga stappen op een ander merk, omdat ik vind dat een prijsverhoging van 2 eurp per pak wel erg belachelijk was. sorry mevrouw onderzoek kost geld.

owww dus de voeding die we eerst gebruikte was minder goed??? noueuh nee hoor dat was ook prima voeding, maar dit was dan voor de hersens.

zoals je leest heeft het geen zin, maar misschien als meer mensen klagen???
gesprek met manager gehad. Ze had alle begrip. Baalde er wel van omdat mijn werk nu op haar bordje terecht komt, maar ze reageerde heel relaxed. Ze moest nog wel even vertellen dat zij een keer overspannen is geweest en toen met behulp van medicijnen gewoon doorgewerkt heeft. Donderdag hebben we weer contact.

We hebben een lekke band met de buggy. Pff, wat een gedoe. Ben 3 fietsenmakers bijlangs geweest om hem te laten plakken en niemand wilde het doen. Bleeeh. Heb na 2 UUR lopen een zaakje gevonden.

Vandaag ook nog bij CB geweest. Roan is nu 70 cm en 8 kilo.

Is de laatste 3 weken bijna een pond gegroeid. Het CB gaf aan dat we konden proberen om over te gaan op 3 flessen en dan inderdaad een groot potje voeding om een uur of vier / half vijf. Ik weet echter niet goed hoe ik dat in moet passen want Roan slaapt nog best veel. Tussen elke voeding eigenlijk nog wel 2 uur. Hoeveel slaapt jullie kleintje overdag?
@pepiet, de nutrilon is een tijd terug toch ook ineens een stuk ineens in prijs omhoog gegaan? Roan krijgt Nutrilon. Ook alleen maar omdat we het gratis krijgen ivm onderzoek waar hij aan meedoet. Wanneer we het zelf moeten kopen zou ik denk ik voor de kruidvat-voeding gaan. Daar hoor ik goeie dingen over.
@Pepiet, wat een gedoe zeg......babies hebben toch al hersens dat zit bij de ontwikkeling in begrepen volgens mij.....wat hebben ze daar nog aan toe te voegen? IQ is genetisch bepaald......tsssk. (:P) maar is wel lullig, maar geld dat aleen voor de 1 of ook voor de 2?

@Krokus, wij geven de groentehap (de warme prak dus) tussen 17.00 en 18.00 en eigenlijk is ze rond die tijd ook altijd wakker. We hadden en vrij regelmatig schema, maar nu we op 4 voedingen zitten, moet het allemaal een beetje weer bijgesteld worden.....best lastig.

Wel tof dat je manager relaxed reageerde, maar wel weer lullig dat ze er nog "even" bij moete vertellen dat gewoon heeft doorgewerkt, jij bent haar toch niet of andersom? En had zij net een kleintje gekregen ook toevallig? nou ja ze heeft er maar mee te dealen lijkt me en anders moetenze maar een assistent voor je inhuren. Ga zo wijffie maar eens wat aandacht geven en dan rond 18.45 in bad en goed poetsen want mevrouw heeft ontdekt dat je met eten kan kliederen. heeft een mooi kunstwerk van pompoen gemaakt op het tafelblad van haar kinderstoel!
Hier Kruidvat voeding en zoals jullie weten groeit Max tegen de klippen op. :D Het is prima voeding hoor, alleen stukken goedkoper. En als je bedenkt dat Nutrilon een rechtzaak heeft gevoerd tegen Kruidvat omdat zij hun formule zouden hebben gejat, kun je wel nagaan hoe goed het is en hoe achterlijk duur de Nutrilon is.
Ik sluit me aan bij Ringelding, HET IS TEVEEL!

Sjemig hee, dacht ik even snel bij te lezen en te reageren. Kom dus vanavond wel langs want dan kan ik tijd MAKEN! Pfff wat een kletskousen hier hee! GEZELLIG!

Liefs, Marlies

Petiet, thanks voor de toestemming wederom
OW sorry, ik bedoel PEPIET ipv pe****!! Jullie ook met jullie schoonloeder en schoonmonster, ik raak er helemaal van door de war. Noem mijn schoonpa nu al viezevader.
Net bij CB geweest.

Kyran weegt 8885 gram en is 67,5 cm!

Hollands welvaren noemde de arts hem. Ja zal best hij is een van de zwaarsten en ook nog een van de kortsten zo te zien in de tabel. Maar verder was alles goed. Ze vond hem een mooie bb:D! En zijn tandjes staan op punt van doorbreken had ze gezien aan het tandvlees. Morgen dus maar even een bijtring voor in de koelkast halen. Kan ik beter maar vast in huis hebben.

@krokus. Fijn dat je manager het goed opnam dat scheelt voor jou weer een hoop stress. Ik weet niet precies wat er gaande was toen je zwanger was maar als het al zo lang speelt wordt je daar vast niet gelukkiger van. En er zijn altijd mensen die even moeten laten weten hoe goed zij het hebben gedaanin een gelijksoortige situatie. Niets van aantrekken en gewoon je eigen plan trekken.

Zo met al dit geschrijf is het bijna niet bij te houden...Vriend heeft ook vakantie en kan dus nu niet hele tijd achter comp.

Krokus: hier zelfde met schema's, Aimee slaapt ook nog veel. Soms moeite om de fruithap ertussen te krijgen. In de middag doe ik fles en groente tegelijkertijd, oftewel achterelkaar. In de hoop dat ze meer groente gaat eten en dan fles laat staan/afbouwd. Tot nu toe niet en als ze honger heeft, hoef ik zeker niet met hapjes aan te komen. Melk, melk, melk. Vandaag at ze trouwens best goed.

Wij hebben ook kruidvatopvolgmelk. Maar iets van 5 euro nog wat. Babyvoeding moet aan zoveel eisen voldoen en wordt streng gecontroleerd, dus kan echt niet slecht zijn. CB hier vond het ook prima voeding. Is gewoon een merkenoorlog en Nutrilon en friso hebben flinke machtspositie. Ik geloof niet dat de ene melk mijn kind intelligenter maakt dan de andere...Haha ze is al intelligent...

Flower, Vico is een schatje!!! Ga je er nog meer foto's opzetten?

Aimee is dus nog beetje aan het rommelen met haar schema en met zichzelf...Maar ook vrolijk verder. Dus zal wel goedkomen. Ze is zich echt heel de dag aan het opdrukken en staat dan op 4 'benen'. Geen gezicht. En ze probeert dus haar knien eronder te krijgen om echt te kunnen kruipen ipv tijgeren. Lukt nog niet.

Ik ben wel voor een meeting aan zee...Dus maar weer wat data op de groep gooien.

Ris: Leuk dat je er weer bent.

Krokus: lucht het op je gesprek met manager. Gewoon effe aan jezelf denken nu. Tis maar werk...Nou ja makkelijk gezegd..

Ringel: pfff dat was schrikken dan met dat leuke jong op jouw werk...

Niniane: Kyran gaat lekker, mooi bolletje. Heerlijk babyspek.

Pebbles: Alles goed, aan werk vandaag?

Mmoi: Alles goed?

Blindje: Nog misselijk en hoe gaat het met Max en de andere boys?

Iedereen gehad??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven