Help me,heb advies nodig!

25-09-2009 20:33 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik moet het echt ff kwijt..

Heb nu een jaar een vriend. En in dat jaar is er best veel gebeurd.

..Ben erachter gekomen dat hij voor mij 13 jaar lang vanalles heeft uitgespookt met zijn homo neef. Maar hij blijft zeggen dat hij geen homo is. Dit is nu allemaal gestopt, hij had het er zelf ook moeilijk mee. Zijn neef was ermee begonnen toen hij 5 jaar oud was. Hij heeft het altijd als normaal opgevat. Laterna begon hij zelf ook ervan te walgen maar toch was hij ook een soort van “verslaafd”. Nadat ik erachter was gekomen heeft hij alles afgekapt.

..Ook heb ik na 4 maanden ontdekt dat hij met nog 2 andere meisjes smste,msnde en deed webcammen. Hij heeft altijd 2-3 meisjes achter de hand gehad” zoals hij het zelf zei. Ook nadat ik hier achter kwam is hij ermee gestopt. Hij zei ook dat het niks voorstelde.

Sinds dit allemaal blijf ik steeds alles controleren, zo erg dat ik er gek van wordt. Maar als het goed is doet hij nu al ruim 6 maanden niks geks meer.

..Begrijp me niet verkeerd ik hou super veel van hem,en hij is mijn beste vriend. Maar dit alles brengt me steeds weer zo aan het twijfelen, en het vertrouwen is ook volledig weg.

Ik weet niet wat ik met dit verhaal wil bereiken nu, maar zit op dit moment gewoon weer ff niet lekker in m`n vel.

..Of misschien iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en me kan helpen?
Op wat voor een reactie zit je dan te wachten?

Dat ik je zeg dat hij wel zal veranderen?

Dit is het advies die ik mn eigen dochter zou geven!

maar doe er mee wat jij wil hoor!

Maar deze kerel gaat jou nog veel ellende bezorgen!

maar trouw er volgende week mee, en zorg snel voor kids, en dan een lang en ellendig leven samen!!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik vind dit heel moeilijk hoor.

Aan de ene kant lijkt het alsof hij toch een soort 'tegen zijn wil' met die neef aan de gang is geweest en nu eindelijk de stok achter de deur heeft gevonden om daarmee te stoppen. Op dat gebied zou ik zeggen dat jullie er weliswaar nog lang niet zijn maar dat een hoop praten en geduld over en weer toch een hoop goed moet maken.

Aan de andere kant, vooral gezien jullie leeftijd, geloof ik niet zo erg dat het nou allemaal zo vreselijk was als hij je doet geloven. Als je toch 21, 22 of 23 bent dan heb je toch wel inmiddels behoorlijk wat eigen wil. En dan zie ik het feit dat jij er achter bent gekomen alleen als iets wat voor hem behoorlijk balen is.

Ik zou nu zeggen: volg je intuitie. Als jij denkt dat jullie er in de loop van de tijd wel uit komen, dat jouw vertrouwen zal groeien en dat je op een moment kunt komen dat je em niet meer perse wil controleren, dan zou je het nog wat tijd kunnen geven. In die tijd zou ik dan wel heel veel praten over wat jou en wat hem bezig houdt.
quote:diaantje1971 schreef op 25 september 2009 @ 21:28:

Op wat voor een reactie zit je dan te wachten?

Dat ik je zeg dat hij wel zal veranderen?

Dit is het advies die ik mn eigen dochter zou geven!

maar doe er mee wat jij wil hoor!

Maar deze kerel gaat jou nog veel ellende bezorgen!

maar trouw er volgende week mee, en zorg snel voor kids, en dan een lang en ellendig leven samen!!!Ohja, zal ik zeker doen.. Dankjewel he.!
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 21:33:

Ik vind dit heel moeilijk hoor.

Aan de ene kant lijkt het alsof hij toch een soort 'tegen zijn wil' met die neef aan de gang is geweest en nu eindelijk de stok achter de deur heeft gevonden om daarmee te stoppen. Op dat gebied zou ik zeggen dat jullie er weliswaar nog lang niet zijn maar dat een hoop praten en geduld over en weer toch een hoop goed moet maken.

Aan de andere kant, vooral gezien jullie leeftijd, geloof ik niet zo erg dat het nou allemaal zo vreselijk was als hij je doet geloven. Als je toch 21, 22 of 23 bent dan heb je toch wel inmiddels behoorlijk wat eigen wil. En dan zie ik het feit dat jij er achter bent gekomen alleen als iets wat voor hem behoorlijk balen is.

Ik zou nu zeggen: volg je intuitie. Als jij denkt dat jullie er in de loop van de tijd wel uit komen, dat jouw vertrouwen zal groeien en dat je op een moment kunt komen dat je em niet meer perse wil controleren, dan zou je het nog wat tijd kunnen geven. In die tijd zou ik dan wel heel veel praten over wat jou en wat hem bezig houdt.

Dankjewel voor je reactie. Ik geloof niet dat het voor hem behoorlijk balen is nu ik erachter ben gekomen. Ik geloof er echt in dat ik hem dat ene zetje gegeven heb..

Ik ga zeker veel met hem praten, hebben we veel te weinig gedaan.
Het mocht even duren maar nu is er toch iemand die kennelijk nog wat brood ziet in jullie onderneming. Het moet heerlijk zijn dat iemand je adviseert om je intuïtie te gebruiken. Dan kun je je verstand tenminste thuislaten. Succes!
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 21:12:

[...]

Ik weet het, en dat is juist ook hetgene waar ik me echt zorgen om maak. Zonder vertrouwen kan een relatie niet bestaan..

Je bedoelt met zijn neef'? ..Ik weet het niet, hetgene wat hij zegt is dat het een soort van normaal was geworden, maar als hij weer bij zijn neef was geweest hij nog zacht gezegt van zichzelf walgde. Ik denk dat ik hem dat laatste zetje heb gegeven om ermee te stoppen.

..Het was zo moeilijk toen ik dit allemaal hoorde, en het lastigste was nog dat ik er nooit met iemand over heb kunnen praten.

Met zijn neef inderdaad, maar ook met die 2-3 andere meiden. Kan begrijpen dat hij het er moeilijk mee heeft wat gebeurt is met zijn neef, maar dat praat niet goed wat hij met de dames afspreekt..

Om het even heel cliché te zeggen: waar gaat je hart naar uit?
quote:wuiles schreef op 25 september 2009 @ 21:41:

Het mocht even duren maar nu is er toch iemand die kennelijk nog wat brood ziet in jullie onderneming. Het moet heerlijk zijn dat iemand je adviseert om je intuïtie te gebruiken. Dan kun je je verstand tenminste thuislaten. Succes!Wat zijn er toch een bitches hier op dit forum,pfoe!
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 21:35:

[...]

Ohja, zal ik zeker doen.. Dankjewel he.!

Goed zo, en niet zeuren als het weer mis gaat in je leven he!!

Want dat zal het zeker gaan!

Maar goed diep in je hart weet je dat zelf ook wel
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 21:44:

[...]

Wat zijn er toch een bitches hier op dit forum,pfoe!

Ach kind, als iemand je niet naar de mond praat, is het een bitch?

kom dan geen mening vragen als je het zelf zo goed weet allemaal!
quote:Avamist schreef op 25 september 2009 @ 21:42:

[...]

Met zijn neef inderdaad, maar ook met die 2-3 andere meiden. Kan begrijpen dat hij het er moeilijk mee heeft wat gebeurt is met zijn neef, maar dat praat niet goed wat hij met de dames afspreekt..

Om het even heel cliché te zeggen: waar gaat je hart naar uit?

Mijn hart is in de war..

Hij heeft nooit met die meiden afgesproken. Met een meisje van 18 heeft hij zitten webcammen. Met de andere seksueel getinte smsjes/msn gesprekken.

Denk omdat ik zijn eerste echte vriendin was, hij na 2 maanden zoiets had van.. en nu? Dadelijk gaat het uit en heb ik niemand meer..
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 21:38:

[...]

Dankjewel voor je reactie. Ik geloof niet dat het voor hem behoorlijk balen is nu ik erachter ben gekomen. Ik geloof er echt in dat ik hem dat ene zetje gegeven heb..

Ik ga zeker veel met hem praten, hebben we veel te weinig gedaan.Zou ik zeker doen als ik jou was, heel veel praten. Net zo veel en net zo lang tot je er wel een goed gevoel bij krijgt. Het controleren zal nog wel even blijven, en misschien ook nooit helemaal weggaan. Succes in elk geval, ik hoop echt dat hij de moeite waard blijkt te zijn voor je. Wel heel lief en grootmoedig van je dat je niet gelijk wegrent maar vooral naar zijn goeie kanten kijkt, zonder je ogen te sluiten voor wat er gebeurd is.
Oke prinsesje, zal ik je even van je gouden troon helpen?

Je moet niet zo zeuren en piepen. Hij doet je dit aan omdat je het toelaat. En hij gaat daarmee door omdat jij hem door laat gaan.

Eigen schuld, dikke bult. Wordt volwassen en doe iets aan je gedrag, dan vind je vriend jou ook meteen een stuk leuker en houdt ie er, laten we zeggen 1 of 2 andere leukerds op na ipv 3 of 4. Win win, toch?
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 21:47:

[...]

Mijn hart is in de war..

Hij heeft nooit met die meiden afgesproken. Met een meisje van 18 heeft hij zitten webcammen. Met de andere seksueel getinte smsjes/msn gesprekken.

Denk omdat ik zijn eerste echte vriendin was, hij na 2 maanden zoiets had van.. en nu? Dadelijk gaat het uit en heb ik niemand meer..Ah gossie, wat een goeie basis inderdaad. Neem een leven, doe iets. En doe eens aardiger, dan zijn er ook anderen die in je buurt willen zijn. Dan ben je niet alleen, met of zonder vriend bedrieger naast je.

En trouwens, als hij nooit iets gedaan heeft, dan mag hij toch nu ook zeker gewoon doorgaan met cammen en seksueel getinte smsjes sturen, want dat vind je immers helemaal niet erg. Dus , wat is je probleem? Behalve dat je zijn privacy aantast met die controle van je?
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 21:51:

[...]

Zou ik zeker doen als ik jou was, heel veel praten. Net zo veel en net zo lang tot je er wel een goed gevoel bij krijgt. Het controleren zal nog wel even blijven, en misschien ook nooit helemaal weggaan. Succes in elk geval, ik hoop echt dat hij de moeite waard blijkt te zijn voor je. Wel heel lief en grootmoedig van je dat je niet gelijk wegrent maar vooral naar zijn goeie kanten kijkt, zonder je ogen te sluiten voor wat er gebeurd is.Dankje, wat lief. Ik hou van hem, wil hem niet kwijt. Maar zal idd nog wel een tijd gaan duren voordat alles weer normaal is. ..Hoe een relatie van een jaar zou moeten zijn.
Ja maar Madhe... hij gaat er toch niet mee door? Dat schrijft TO toch?
Hij gaat er niet mee door, hoopt TO

Maar hij gaat er wel mee door,omdat TO een naief prinsesje is
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 21:57:

[...]

Dankje, wat lief. Ik hou van hem, wil hem niet kwijt. Maar zal idd nog wel een tijd gaan duren voordat alles weer normaal is. ..Hoe een relatie van een jaar zou moeten zijn.Maar realiseer je wel dat het feit dat jij hem niet kwijt wil heel gevaarlijk is he. Als je dat uitstraalt dan kan hij vrij makkelijk over je grenzen heen. Ik denk dat je heel duidelijk moet stellen wat wel en niet kan in jullie relatie (en hij mag dat naar jou toe natuurlijk ook aangeven). Je zou beter een houding aan kunnen nemen van: Ik wil hem niet kwijt, maar ik sta zelf bovenaan, en de eerste de beste die mij verdriet bezorgd die kan de groeten genieten, dan kies ik toch echt voor mezelf. Met zo'n houding dwing je gelijk een bepaald respect af en geef je heel duidelijk aan waar je grenzen liggen.
quote:diaantje1971 schreef op 25 september 2009 @ 21:58:

Hij gaat er niet mee door, hoopt TO

Maar hij gaat er wel mee door,omdat TO een naief prinsesje is

Heb jij les gehad van Jomanda? Of van Nostradamus? Omdat je zo goed denkt te weten wat de toekomst gaat brengen?

Nu zul je waarschijnlijk met een antwoord komen dat de ervaring je dat geleerd heeft... helaas (of gelukkig?).. niet iedereen is hetzelfde... en niet elke toekomst loopt hetzelfde.
of hij er wel of niet meer door gaat zal de vraag blijven..... tenslotte was het de eerste zes maanden ook geen probleem..... misschien is hij alleen beter geworden in het verbergen....

geen goede start.... is meestal geen goede finish....
Nee ik weet niet wat de toekomst gaat brengen!

Maar als prinses zo naief blijft zal hij er mee doorgaan!

Heeft niks met jomanda te maken, zo zijn die dingen gewoon.

Een dief blijft een dief omdat hij zn spullen kan brengen bij de heler

Zo is dit verhaal hetzelfde
quote:liselore schreef op 25 september 2009 @ 22:02:

of hij er wel of niet meer door gaat zal de vraag blijven..... tenslotte was het de eerste zes maanden ook geen probleem..... misschien is hij alleen beter geworden in het verbergen....

geen goede start.... is meestal geen goede finish....Een makkelijke start is in mijn ogen ook vaak geen goede finish. Ik zou er in elk geval voor vechten als ik diep van binnen zou voelen dat je het samen goed kunt hebben, mits je er samen keihard voor vecht, zeker na een slechte start.
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 22:00:

[...]

Maar realiseer je wel dat het feit dat jij hem niet kwijt wil heel gevaarlijk is he. Als je dat uitstraalt dan kan hij vrij makkelijk over je grenzen heen. Ik denk dat je heel duidelijk moet stellen wat wel en niet kan in jullie relatie (en hij mag dat naar jou toe natuurlijk ook aangeven). Je zou beter een houding aan kunnen nemen van: Ik wil hem niet kwijt, maar ik sta zelf bovenaan, en de eerste de beste die mij verdriet bezorgd die kan de groeten genieten, dan kies ik toch echt voor mezelf. Met zo'n houding dwing je gelijk een bepaald respect af en geef je heel duidelijk aan waar je grenzen liggen.Je hebt gelijk. Hier heb ik tenminste wat aan. Dankje
quote:diaantje1971 schreef op 25 september 2009 @ 22:03:

Nee ik weet niet wat de toekomst gaat brengen!

Maar als prinses zo naief blijft zal hij er mee doorgaan!

Heeft niks met jomanda te maken, zo zijn die dingen gewoon.

Een dief blijft een dief omdat hij zn spullen kan brengen bij de heler

Zo is dit verhaal hetzelfdeEn een dief blijft niet perse een dief, zoals een vreemdganger ook niet perse een vreemdganger blijft. Dit is mijn ervaring althans.
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 22:01:

[...]

Heb jij les gehad van Jomanda? Of van Nostradamus? Omdat je zo goed denkt te weten wat de toekomst gaat brengen?

Nu zul je waarschijnlijk met een antwoord komen dat de ervaring je dat geleerd heeft... helaas (of gelukkig?).. niet iedereen is hetzelfde... en niet elke toekomst loopt hetzelfde.

helaas voor jou kom ik niet met zo n antwoord( ben jij soms jomanda dat je dat denk?)

Als mijn kerel 1 sexueel getint sms je naar een andere vrouw stuurt, gooi ik hem er met kop en kont uit!!!
Een relatie van 1 jaar, na 4 maanden al erachter komen dat hij je bedriegt met "meisjes die hij achter de hand heeft"

Vertrouwen volledig weg. Lijkt wel of het nooit wat is geweest.

Wat zie je nog in hem waardoor je je toekomst met hem wil delen? De periode dat het leuk was heeft maar 4 maanden geduurd, baseer je daar je toekomst op?

Niet veroordelend bedoeld, maar is dit het beeld wat je hebt bij de ware liefde?

Zorg goed beter voor jezelf, dit is niet de manier waarop je behandeld hoort te worden. Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven