Help me,heb advies nodig!

25-09-2009 20:33 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik moet het echt ff kwijt..

Heb nu een jaar een vriend. En in dat jaar is er best veel gebeurd.

..Ben erachter gekomen dat hij voor mij 13 jaar lang vanalles heeft uitgespookt met zijn homo neef. Maar hij blijft zeggen dat hij geen homo is. Dit is nu allemaal gestopt, hij had het er zelf ook moeilijk mee. Zijn neef was ermee begonnen toen hij 5 jaar oud was. Hij heeft het altijd als normaal opgevat. Laterna begon hij zelf ook ervan te walgen maar toch was hij ook een soort van “verslaafd”. Nadat ik erachter was gekomen heeft hij alles afgekapt.

..Ook heb ik na 4 maanden ontdekt dat hij met nog 2 andere meisjes smste,msnde en deed webcammen. Hij heeft altijd 2-3 meisjes achter de hand gehad” zoals hij het zelf zei. Ook nadat ik hier achter kwam is hij ermee gestopt. Hij zei ook dat het niks voorstelde.

Sinds dit allemaal blijf ik steeds alles controleren, zo erg dat ik er gek van wordt. Maar als het goed is doet hij nu al ruim 6 maanden niks geks meer.

..Begrijp me niet verkeerd ik hou super veel van hem,en hij is mijn beste vriend. Maar dit alles brengt me steeds weer zo aan het twijfelen, en het vertrouwen is ook volledig weg.

Ik weet niet wat ik met dit verhaal wil bereiken nu, maar zit op dit moment gewoon weer ff niet lekker in m`n vel.

..Of misschien iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en me kan helpen?
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 22:29:

[...]

Valt dit onder opbouwende kritiek? Of onder het - hier op het forum veelvuldig aanwezige - gniffelend vingertje wijzen?zijn dat de enige twee opties die je hebt? dan moet je bij het huillie topic zijn...
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 22:05:

[...]

En een dief blijft niet perse een dief, zoals een vreemdganger ook niet perse een vreemdganger blijft. Dit is mijn ervaring althans.

In een nieuwe relatie zou het anders kunnen zijn. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar om te verwachten dat iemand het binnen dezelfde relatie niet meer zou doen? Waarom zou diegene het niet meer doen dan? Als die er al blijk van heeft gegeven niet genoeg om je te geven om het te laten?

Maar misschien denk ik hier te simpel over hoor. Vreemdgaan, dat doe je alleen als je niet genoeg om de ander geeft. Geef je wel om de ander, dan laat je het wel.

En vreemdgaan is nou net iets, wat je niet hoeft te pikken.
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:32:

[...]

Vind mezelf absoluut wel de moeite waard voor een leuke, lieve vriend. En dat is híj.!Pff, als hij het waard is en jij daar van overtuigd bent, wat doe je dan hier met je gehuil???
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Madhe schreef op 25 september 2009 @ 22:31:

[...]

Dan heeft hij dus ruim voldoende gelegenheid om je te bedonderen. Tijdens college's (waar hij dan niet is) in de pauzes, tijdens een avond weg/ avond "bij vrienden". Wanneer jij aan de studie bent, boodschappen doet. Allemaal gelegenheden.

Nou kijk eens aan. Daarom had ik mijn topic geopend met als hoofdonderwerp,...VERTROUWEN. En of iemand me hiermee kon helpen....

Maar daar had ik idd nog nooit aan gedacht,.. Bedankt he.
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 22:23:

[...]

Ben ik ook met je eens, voor mezelf zou het ook zo werken. Maar voor TO niet en ik vind het ergens wel bewonderenswaardig dat ze de tijd en moeite wil nemen om er toch wat van te maken. Hij is waarschijnlijk toch de moeite waard voor TO om dit te proberen.

TO geeft zelf al aan dat ze anders helemaal alleen is (wat ook het; altijd bij elkaar versus genoeg sociale contacten verklaard). Hij weet dat (zoiets voelen ze op hun klompen aan).

Maar of hij de moeite waard is? Volgens mij is het meer ter sprake dat ze zichzelf niet de moeite waard vind. En in veel gevallen vind ik dat jammer, maar als ze anderen gaat uitschelden voor bitches, dan ben ik het met haar eens dat ze inderdaad niet leuk is.
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 22:31:

[...]

Ik heb niet gezien dat TO daar zelf de excuses voor heeft verzonnen. Maar misschien lees ik ergens overheen? Het gaat ook in een behoorlijk rap tempo, dit topic.quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 21:47:

[...]

smsjes/msn gesprekken.

Denk omdat ik zijn eerste echte vriendin was, hij na 2 maanden zoiets had van.. en nu? Dadelijk gaat het uit en heb ik niemand meer..
quote:liselore schreef op 25 september 2009 @ 22:32:

[...]

zijn dat de enige twee opties die je hebt? dan moet je bij het huillie topic zijn...

Als je het niet erg vindt, doe ik niet mee aan huillies.. groupies... niet-huillies... en weet ik veel wat nog meer voor zeik-groepjes.

Ik geef mijn mening en that's all.
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:35:

[...]

Nou kijk eens aan. Daarom had ik mijn topic geopend met als hoofdonderwerp,...VERTROUWEN. En of iemand me hiermee kon helpen....

Maar daar had ik idd nog nooit aan gedacht,.. Bedankt he.

En dat wil ik hiermee zeggen inderdaad.

Je vertrouwd hem niet, je voelt je onrustig als je eraan denkt. Toch? Waarom doe je jezelf dit dan aan door hiermee door te gaan? Ik snap dat niet. Zo naief heb ik zelden gezien.
quote:diaantje1971 schreef op 25 september 2009 @ 22:34:

[...]

Pff, als hij het waard is en jij daar van overtuigd bent, wat doe je dan hier met je gehuil???..Misschien dat je mijn topics dan eens niet meer moet openen als je mijn "gehuil" moe bent.
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 22:37:

[...]

Als je het niet erg vindt, doe ik niet mee aan huillies.. groupies... niet-huillies... en weet ik veel wat nog meer voor zeik-groepjes.

Ik geef mijn mening en that's all.ik ook....
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:38:

[...]

..Misschien dat je mijn topics dan eens niet meer moet openen als je mijn "gehuil" moe bent.

Goed idee!

Doe ik zekers!!!!!!!!!!!!!!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
@ Liselore... Maar in de loop van dit topic heeft TO wel aangegeven dat er wel degelijk grenzen zijn in wat ze wel en niet pikt.

Bij die quotes heb je in elk geval gelijk dat het in tegenstelling staat tot elkaar.. dat heb ik dus inderdaad niet goed gelezen.
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:29:

[...]

Ik zeg dus net dat we nog studeren.. Voel me dan prima hoor als hij "niet onder mijn toezicht staat".

Volgens mij denken de meesten van jullie dat we verder een abnormale relatie hebben,. Is niet zo.

Dat is dus wel zo. Als je een relatie hebt, waarbij de ene de ander niet vertrouwd. Een relatie waarin de ene partij er een stapeltje reserves op na houdt, dan heb je een abnormale relatie. Of wil jij zeggen dat dat normaal is?

Dan bedank ik daarvoor.
quote:liselore schreef op 25 september 2009 @ 22:36:

[...]

[...]

Jullie begrijpen het niet. Met ..en dan heb ik niemand meer, bedoel ik mijn vriend zijn gedachte. En dan in de zin van dan heb ik geen vriendin meer.
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:32:

[...]

Vind mezelf absoluut wel de moeite waard voor een leuke, lieve vriend. En dat is híj.!Waarschijnlijk wel, anders had hij die reserves nooit bij elkaar gekregen. Maar vindt hij jou ook wel leuk genoeg? Vind jij iemand die over zich heen laat lopen leuk genoeg?
quote:Madhe schreef op 25 september 2009 @ 22:40:

[...]

Dat is dus wel zo. Als je een relatie hebt, waarbij de ene de ander niet vertrouwd. Een relatie waarin de ene partij er een stapeltje reserves op na houdt, dan heb je een abnormale relatie. Of wil jij zeggen dat dat normaal is?

Dan bedank ik daarvoor.Hij heeft geen reserves meer.. En hoe ik dat weet? Heeft hij me beloofd. Hij heeft me beloofd om voor mij alleen te gaan. En ja, daar vertrouw ik hem in.
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:40:

[...]

Jullie begrijpen het niet. Met ..en dan heb ik niemand meer, bedoel ik mijn vriend zijn gedachte. En dan in de zin van dan heb ik geen vriendin meer.Ja wel ik begrijp het prima.... als mijn vriend het uitmaakt heb ik geen vriend meer.... dat is nog geen excuus om ergens anders nog een ijzer in het vuur te hebben...
quote:liselore schreef op 25 september 2009 @ 22:44:

[...]

Ja wel ik begrijp het prima.... als mijn vriend het uitmaakt heb ik geen vriend meer.... dat is nog geen excuus om ergens anders nog een ijzer in het vuur te hebben...

Je snapt het dus nog niet..... Is ook moeillijk hoor.

..Okay was misschien een spelfout van je,..

Heb ook niet gezegt dat ik het ooit okay heb gevonden..
quote:Madhe schreef op 25 september 2009 @ 22:36:

[...]

TO geeft zelf al aan dat ze anders helemaal alleen is (wat ook het; altijd bij elkaar versus genoeg sociale contacten verklaard). Hij weet dat (zoiets voelen ze op hun klompen aan).

Maar of hij de moeite waard is? Volgens mij is het meer ter sprake dat ze zichzelf niet de moeite waard vind. En in veel gevallen vind ik dat jammer, maar als ze anderen gaat uitschelden voor bitches, dan ben ik het met haar eens dat ze inderdaad niet leuk is.

Maar wees s eerlijk. Gezien een hoop reacties vind ik het niet vreemd dat TO in de verdediging schiet.

Haar vriend wordt direct neergezet als iemand die NOOIT te vertrouwen is, terwijl wij dat toch helemaal niet kunnen beoordelen?

Mijn ervaring is.. dat zelfs als je in het begin van je relatie behoorlijke vertrouwens-problemen met elkaar hebt doordat 1 van de 2, of allebei, is/zijn vreemdgegaan, je wel degelijk tot een goeie vertrouwensbasis kunt komen. En wel degelijk gelukkig kunt worden met elkaar.
als je hem vertrouwt dan hoef je hem ook niet meer te controleren....

kun je daar ook meteen mee stoppen ... probleem opgelost?

er zit een verschil in willen en kunnen

je kunt hem wel willen vertrouwen.... de vraag is of hij daadwerkelijk jou vertrwouwen waard is...

je antwoord tot nu toe is nee... immers je controleert hem hoe hard je ook jamaar roept...
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:45:

[...]

ik snap het wel snap jij het nog?

leg anders nog maar eens uit waarom je wel ijzers in het vuur mag hebben voor het geval dat?
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:45:

[...]

..Okay was misschien een spelfout van je,..

Heb ook niet gezegt dat ik het ooit okay heb gevonden..Leg het eens uit dan wat je bedoelt met : dan heb ik niemand meer?
quote:prinsesje86 schreef op 25 september 2009 @ 22:42:

[...]

Hij heeft geen reserves meer.. En hoe ik dat weet? Heeft hij me beloofd. Hij heeft me beloofd om voor mij alleen te gaan. En ja, daar vertrouw ik hem in.

wtf is je probleem dan?

Maar goed. Even constructief (dank bianca)

Ook al vind ik dat een bedrieger (en daar versta ik iedereen die niet eerlijk in een relatie staat onder, zoals je vriend) maar in de stront moet zakken, en dat de andere partij ongelofelijk dom is als ze dat wil vergeten terwijl dat heel veel verdriet en onzekerheid kost (en de ander juist blijk heeft gegeven dat allemaal niet waard te zijn) ...en in mijn ogen zelfs toestemming geeft aan de bedrieger om het nog eens te flikken, want anders had andere partij maar weg moeten gaan.....

Wat heeft je vriend gedaan om je vertrouwen terug te winnen?

Wat doet hij daarvoor? En wat helpt het (op de momenten dat hij zijn telefoon niet opneemt, een scherm wegklikt, een smsje binnenkrijgt of verwijderd, jij niet weet waar hij is?)
quote:Bianca40 schreef op 25 september 2009 @ 22:46:

[...]

Maar wees s eerlijk. Gezien een hoop reacties vind ik het niet vreemd dat TO in de verdediging schiet.

Haar vriend wordt direct neergezet als iemand die NOOIT te vertrouwen is, terwijl wij dat toch helemaal niet kunnen beoordelen?

Mijn ervaring is.. dat zelfs als je in het begin van je relatie behoorlijke vertrouwens-problemen met elkaar hebt doordat 1 van de 2, of allebei, is/zijn vreemdgegaan, je wel degelijk tot een goeie vertrouwensbasis kunt komen. En wel degelijk gelukkig kunt worden met elkaar.

En daar geloof ik dus ook in.

Maar laat dit topic maar zakken, heb iig goed advies gehad van bianca, dankjewel.
quote:liselore schreef op 25 september 2009 @ 22:46:

als je hem vertrouwd dan hoef je hem ook niet meer te controleren....

kun je daar ook meteen mee stoppen ... probleem opgelost?

er zit een verschil in willen en kunnen

je kunt hem wel willen vertrouwen.... de vraag is of hij daadwerkelijk jou vertrwouwen waard is...

je antwoord tot nu toe is nee... immers je controleert hem hoe hard je ook jamaar roept...Sorry, ben ik ook niet helemaal met je eens. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn mannetje ook nog weleens controleer. Dat ligt niet aan hem, er is werkelijk niets waardoor ik hem niet zou vertrouwen. Dat ligt aan mij, dat ik me nog altijd soms afvraag waarom ik zo dom zou zijn om te denken dat ie genoeg heeft aan mij alleen. Ik val hem er niet mee lastig, het is hooguit lastig voor mezelf. Dus door mijn (kleinschalig maar net voldoende) aanwezige onzekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven