Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een hurray uit Finland gekregen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Servie is inderdaad ook wel een apart land! Leuk!

Ik heb nog geen nieuws verder... geduld geduld geduld...
Servie is inderdaad bijzonder!!

Ik had weer 2 hurraytjes met leuke bedankjes erin!

Portugal in maar 5 dagen en Tsjechie in 9 dagen.
Ja Servie vind ik ook bijzonder!!

Vandaag een hurray, een leuke hurray vanuit de UK

Mag er weer een sturen naar Duitsland, met iemand met een mooi profiel en veel wensen, dus heb genoeg keuze!
Hey dames!

Ik ben weer terug uit Kopenhagen! Was wel leuk, maar ontzettend duur.. Dus ook geen kaartjes gekocht. Wel op Schiphol, daar hebben ze super mooie kaartjes van NL en A'dam / R'dam. Ook wel leuk voor een keer.

Heb ik hier veel gemist?
Heey Linndaatje!

Wat fijn dat je het leuk hebt gehad in Kopenhagen. Jammer dat het allemaal zo duur was!

Servië vind ik ook een bijzonder land

Ik heb vandaag mn eerste Moominkaart ontvangen! Ze zijn echt wel heel erg leuk hoor!

Fijn weekend iedereen!
Helaas, geen kaartje voor mij vandaag.

Linndaatje, Kopenhagen lijkt mij ook wel wat! Maar ik moet wel sparen dus, begrijp ik...
Welkom terug Linndaatje! Jammer dat de kaarten zo duur waren in Kopenhagen.

Vandaag ook geen officials voor mij.
Leuk dat je er weer bent Lindaatje!

Hier twee hurrays. Finland in twee dagen, maar die vond mijn kaart niet leuk. En Taiwan in 5 dagen, die vond mijn kaart geweldig!
na een week nog geen hurrays

die in duitsland zal toch al wel aangekomen zijn ?

ik ben zeker weer eens te ongeduldig
Iemand uit Limburg hier toevallig?

Ik zat gisteren in de trein van Nijmegen naar Venray... en daar hoorde ik een meid (jaar of 25?) praten over postcrossing met haar vriendin. Zo grappig! Ik wilde haar bijna aanspreken, maar ze was zo druk in gesprek over haar hobby ;)

Oh, en ik heb een hurray ontvangen

Ik heb het vrij rustig op dit moment met post-dingetjes...
Het blijft ook hier rustig. Geen hurray's en geen ontvangen kaarten. Blijven afwachten is de enige mogelijkheid!
een hurrey uit finland !
Yamuna, dat is je eerste hurray toch?? Gefeli

En nu vol spanning elke dag de brievenbus tig keer checken op jouw eerste ontvangen kaartje....

Ik wacht met adressen opvragen. Vrijdag is de postcrossing meeting, eigenlijk wel heel leuk om dan de kaartjes te schrijven.
Hier weer twee kaartjes ontvangen. 1 uit Amerika van de Route 66. Heel mooi. En een kaartje uit Oekraïne. Ook erg mooi.

Geen hurrays nog.
Een kaartje uit de filipijnen !! Speciaal land vind ik ;)

Het kaartje is verder niet heel bijzonder...
quote:sweetcandy schreef op 26 september 2009 @ 12:50:

Een kaartje uit de filipijnen !! Speciaal land vind ik ;)

Het kaartje is verder niet heel bijzonder...Wow Sweetcandy. Dat is zeker een bijzonder land.
Hoi,

Ik ben nu ff bij pa en ma kaarten aan het registreren maar nu dus even illegaal forummen. Heel veel kaarten gekregen waarvan er 9 uit Finland waren. Ik vertel maandag wel meer. Compu komt straks terug maar veel is er vanaf. Harde schijf is kapot
Hoi,

Ik ben nu ff bij pa en ma kaarten aan het registreren maar nu dus even illegaal forummen. Heel veel kaarten gekregen waarvan er 9 uit Finland waren. Ik vertel maandag wel meer. Compu komt straks terug maar veel is er vanaf. Harde schijf is kapot
pppfff balen steph !!!

Hopelijk kun je binnenkort weer lekker forummen en postcrossen :D We missen je !
Oh Steph, dat is zo zonde als zoiets gebeurt.... balen!

Kreeg vandaag een Hurray uit Belgie en een uit Italie. Helaas geen idee of ik kaartjes heb gekregen vandaag, ben bij mijn lief. Ik laat me morgen verrassen!
Steph: Wat leuk dat je ff illegaal bent komen forummen! :-D 9 kaarten uit Finland.... wow! We zijn benieuwd naar je verhalen maandag. Fijn dat je pc weer terug is, maar wel echt rot dat je harde schijf kapot is gegaan en dat je daardoor veel bestanden kwijt bent geraakt.

Kristin: Wat stom dat hij/zij uit Finland echt aangaf je kaart niks te vinden.... Jammer... Wel fijn dat je toch ook nog een positieve hurray uit Taiwan hebt gekregen.

Ik kreeg vandaag een official uit New Zealand! Whoehoe... ik zag op postcrossing dat die er gewoon 50(!!!!) dagen over gedaan heeft! Nou... ik heb 10 dagen geleden een kaart naar New Zealand gestuurd, ik kan het dus wel shaken dattie voor de meeting aangekomen is! De rest van mn kaartjes doen er ook voor mijn gevoel iets te lang over allemaal (Finland al 14 dagen, Polen al 18 dagen....... pfffffffff). En dan nog 1 naar China 14 dagen... dat valt nog mee...
Hey Steph, wat ontzettend balen!

Ik heb een hurray gekregen uit Italië. En het was ook een leuke hurray.

Zojuist een heel leuk kaartje uit België. In het Nederlands!
En een paar minuten geleden nog een hurray! Nu uit Duitsland ook met een leuk berichtje.
Gavia, wat fijn dat je zulke leuke hurrays krijgt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven