Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Hello postcrossers!

Kreeg vandaag 1 kaart, uit Amerika. Een Rare...

van captain america, stripkaart met een afbeelding van een soort superman (captain America??) die een ruit binnenvliegt om een nazi bijeenkomst te verstoren, compleet met hakenkruizen

Vind m niet zo geslaagd... heb ook in de hurray gezet dat ik m een beetje raar vind. Krijg er een onbehaaglijk gevoel van. Net zoiets al een van jullie een keer een kaart van een elektrische stoel kreeg... rare mensen soms.
Helaas heb ik mijn 2e expired kaart. Diegene is sinds haar hurray niet meer online geweest

@Kozoo: bah, wat een nare kaart! Daar zou ik ook wat van gezegd hebben.. Ik snap niet dat sommige mensen zulke kaarten sturen/kopen.
Kozoo: bah! heel erg vreemd! Goed dat je er iets van hebt gezegd!
quote:Jokejacket schreef op 20 september 2009 @ 20:48:

Hmmm Stadskanaal Justme? Daar ben ik geboren en opgegroeid! Wat leuk dat je daar ook pc'ers hebt :D

Zojuist een hurray gehad van de moeder van het 4jarige meisje uit USA. Ze hadden elkaar allemaal verhaaltjes verteld aan de hand van het Jip en Janneke kaartje. Zo leuk om te lezen!

Ik ga geen nieuw adres aanvragen, want anders heb ik niets te versturen tijdens de pc-meeting in Zwolle!

Wat ontzettend toevallig, want daar ben ik ook geboren!! Ik heb er tot mijn 4e gewoond, maar er woont nog veel familie van me. Heerlijk vind ik het daar, zo relaxed!

Ik ga trouwens niet naar de meeting in Zwolle, want ik moet die dag werken. Heb ik net op het PC forum gemeld, voor wie nieuwsgierig is naar mijn PC naam
quote:NannieB schreef op 21 september 2009 @ 17:34:

[...]

Hahaha ja dat is zeker grappig!

Wat kwam ik daar doen?

Ik heb net een kaartje uit Taiwan gekregen, ontvangen na 6 dagen, dat is echt supersnel!

En mijn meisje (Robijntje99 op PC, Papua, als je weer eens zit te lezen op de homepage, hahaha) kreeg een hele lieve kaart uit Duitsland.

Ik had vorige week een kaart gestuurd naar iemand in de provincie Groningen, en dochterlief aan dezelfde mevrouw een week daarvoor, ik kreeg een nogal zure reactie: Ja dat krijg je met 2 profielen. Nou ja zeg.........

Inderdaad, wat een zure reactie zeg! Dat is toch gewoon grappig? Heb ik ook met mijn moeder gehad.

Zij had een kaartje onderweg naar de USA, kreeg ik dat profiel ook! En mijn kaartje was er veel eerder Dat meisje kon er wel om lachen
t wordt hier één grote Oost-Groningers groep, die allemaal daar niet meer wonen... Toeval? :P
Postcrossen zit in het bloed van de Groningers :D
Ik ben geen Groninger hoor!!!

Inmiddels is mijn derde kaartje expired geraakt. Zo flauw, gewoon omdat ze nooit meer online kwam. Het was een kaartje naar Duitsland nota bene!!

Vandaag een tag uit Hongkong gekregen en een official uit Polen, zonder ID, maar dat was op te lossen. Beiden mooie kaarten met een leuk verhaaltje, waar ik in mijn berichtje naar hen toe ook weer iets mee kon. Oh, en vandaag een kaartje naar Italie en een naar Belgie gestuurd.
Goede vangst hier! 3 kaarten ontvangen, alle 3 erg leuk.

Eentje met een heel verhaal, die mevrouw werkt in een kindertehuis en vind het erg leuk om een kaartje terug te krijgen voor de kinderen. Kleine moeite, dat ga ik ook doen.

Verder eentje uit Singapore zonder tekst, maar wel een hele mooie kaart. Dat maakt veel goed!!

En nog eentje uit Nederland, Amersfoort. Ook een hele leuke kaart!
Kaartje ontvangen uit Griekenland, met een vuurtoren erop in het zwart en wit, erg mooi! Ook leuk verhaaltje erop.
Hahahah wat leuk zeg! Wie weet ken ik wel mensen die jullie ook kennen ;)

Ik ben trouwens 22, mensen die de afgelopen 5 jaar in musselkanaal zijn gaan wonen en de nieuwe generatie 'kinderen en pubers' ken ik daar niet meer...

hoe oud zijn jullie dan?

Mijn moeders familie is volgens mij best bekend ;) Althans ik hoor altijd wel verhalen dat iedereen iedereen kent
Ik heb vandaag een mooi kaartje uit Finland gekregen.

En om even bij het onderwerp van de dag te blijven; ik kom niet uit Groningen.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:sweetcandy schreef op 22 september 2009 @ 19:25:

Hahahah wat leuk zeg! Wie weet ken ik wel mensen die jullie ook kennen ;)

Ik ben trouwens 22, mensen die de afgelopen 5 jaar in musselkanaal zijn gaan wonen en de nieuwe generatie 'kinderen en pubers' ken ik daar niet meer...

hoe oud zijn jullie dan?

Mijn moeders familie is volgens mij best bekend ;) Althans ik hoor altijd wel verhalen dat iedereen iedereen kent

Waarschijnlijk kennen we wel dezelfde mensen ja.... Ik ben inmiddels 3 jaar weg uit het noorden, dus ik ken ook de nieuwe generatie niet zo hoor. Ikzelf ben 21, dus eh.... we zouden zelfs op dezelfde middelbare gezeten kunnen hebben (UE?).

Mijn vaders familie is weer erg bekend, ook heule verhalen over bekend haha...

Ik ben benieuwd naar de meeting! ;)
Ik zie hier een soort splintergroepering van Groningse Postcrossers ontstaan.......
Haha NannieB wees gerust: ik voel me geen Groninger
Ik kan zelfs geen Gronings praten :P
hahaha ik kan ook geen Gronings praten, maar ik kan het wel heel goed verstaan. Ik ben trouwens 26 en heb alleen in groep 1 daar op school gezeten

Gisteren helaas geen leuke post voor mij :( en ook geen hurraytjes
Hier wel een hurray'tje, een hele korte: 'Thank you'. Een half uurtje later kreeg ik opeens een berichtje van haar, dat ze de kaart zo leuk vond en dat ze graag een kaartje terug wil sturen, of ze mijn adres mocht hebben. Nou dat mag natuurlijk, haha! Hartstikke leuk! Er zijn nu nog kaartjes onderweg naar Duitsland, USA en China.
Wat leuk zeg misschien kennen jullie elkaar wel ;)

Dat is altijd leuk Hanneke, dat ze je kaartje zo mooi vond!!

Heb vandaag 3 kaarten ontvangen Moomin uit Finland

een mooie bloesem uit Belarus en uit Belgie met gebouwen erop uit Hasselt. Erg leuke verhaaltjes er ook weer op.

Vanmiddag eens even flink inslaan met postzegels, dan ga ik er weer wat versturen!
Hmm, ik had gister een berichtje gemaakt, maar hij is verdwenen!

Ik heb vandaag een kaartje gekregen uit Finland. Mijn eerste Moomin. Ook eindelijk postzegels kunnen kopen, dus er kunnen 3 kaarten verstuurd worden en daarbij nog een nieuw adres aangevraagd en die gaat naar Taiwan. Mijn derde al die kant op.

Ik kom ook niet Groningen!:-)
Zo weer postzegels gekocht, mag er nu een naar Kroatie en een naar Suriname, Paramaribo..!!!! Wauw mijn eerste kaartje die kant op!!! Ben daar wel erg blij mee !! ( met Kroatie ook wel hoor, hahaha maar vind suriname iets specialer, weet ook niet waarom:P)
Ja ik vind Paramaribo ook wel wat specialer, dus ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent!

Heb je mooie kaarten uit kunnen zoeken?
Nee, ben geen EU-ganger ;) Ben eentje van het CC

Leuk zeg, dat geheime taaltje hahaha!

Ik voel me trouwens ook geen groninger hoor... en ik praat ook geen gronings (gelukkig)
Ja is me gelukt, ze wilde graag een kaart van de woonplaats, of dieren in het wild.. hahaha uhm.. dan maar van de woonplaats.
Wat een bijzondere landen, justme80!

Ik wil ook zo graag adressen aanvragen, maar de hurraytjes komen helaas niet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven